Аз не бих изключил *работещ* АБС, но ако колегата иска да го изключи - негово право е. Няма забрана за експлоатация на коли без АБС. Най-чисто е от бушона, или да се откачи куплунга на компютъра.
Иначе за ползата и вредата - идеални неща по света няма, още откакто са се появили по-масово абсите се знае че в определени ситуации могат и да удължат спирачния път, но тъй като тези ситуации са много редки то като цяло АБСа е полезно нещо. Ако забравим за ниската му надеждност и безобразно скъпите части, които принуждават хората да го изхвърлят и заменят с класическа система (натам съм се запътил и аз май).

Определено напоследък се радвам че по-старата ми кола е без АБС.
Хората са правили отдавна статистика, показваща че катастрофите при колите с АБС не намаляват - причината е измамното чувство за сигурност което тази система неизбежно създава при всеки. В крайна сметка всеки кара съобразно възможностите на колата си, и когато тя спира по-добре, съответно човек без да се усети намалява дистанцията или увеличава скоростта. И няма добър/лош - с всеки е така - природа. Същото е и с гумите - като сложиш хубави гуми, постепенно несъзнатено променяш стила си, и вече не си толкова предпазлив колкото си бил с галошите. Т.е. в крайна сметка степента на риск винаги си остава една и съща, характерна за конкретния човек.
Ползата от тия неща е само в изненадващи, непредвидими ситуации, когато ти дават допълнителен шанс. Което не е малко разбира се.
