как да вдигна оборотите на пасат Б4 1,8ми 90 коня
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пон 01 фев 2010 16:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bulgaria,russe
как да вдигна оборотите на пасат Б4 1,8ми 90 коня
Здравейте колеги падат ми оборотите на пасата 1,8ми 90 коня.Взех го преди около година и оттогава ми прави парчета с газова уредба поставена в италия.Паля на бензин,започва да пуши черен пушек и двигателя започва да работи едно ту-ту-ту после обрьщам на газ и това ту-ту изчезва и заработва нормално на около 900оборота но като позагрее и падат на около 700оборота,а като пусна фарове парно или климатика дьржи 500-600 не угасва ама много трисе.Когато е топла трудно пали на газ или на бензин много вьртя и натискам педала на газта докрай,а пьк на газ вьртя и като пусна ключа запалва при самото вьртене не пали.По някой пьт аз я изгасям а тя продьлжава да кьркори.Ходих при много майстори то не бе центровки,кабели,свещи,палец,капачка,откачиха ми и шлауката за вакуума от вьздушния филтьр кьм моноинжекцията и се вдигат оборотите с100 иначе сам много зян.Като чета из форума много ценни сьвети давате дано ми помогнете благодаря ви предваришелно,а пратиха ме последно да я закачат на компютьр и щели да вьведат 950 оборота ищяло да се оправи,но да чуя вашето мнение
Re: как да вдигна оборотите на пасат Б4 1,8ми 90 коня
ти искаш да чуеш нашето мнение, но защо не чуеш мнението на някой майстор във вашия град?
- DIY4ever
- Мнения: 126
- Регистриран на: Съб 23 яну 2010 0:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: как да вдигна оборотите на пасат Б4 1,8ми 90 коня
Проблема май по-скоро е в газовата.
Покарай ден-два само на бензин за да се разбере със сигурност. Само че може и вече да не се разбере ако майсторите
са разбъзикали нещо.
Нормално е като палиш на бензин колата да работи зле - понеже си карал преди тва на газ, и то е работила зле бензиновия компютър се е ошашкал. Като покараш малко на бензин ще се пооправи (за бензин).
Покарай ден-два само на бензин за да се разбере със сигурност. Само че може и вече да не се разбере ако майсторите
са разбъзикали нещо.

Нормално е като палиш на бензин колата да работи зле - понеже си карал преди тва на газ, и то е работила зле бензиновия компютър се е ошашкал. Като покараш малко на бензин ще се пооправи (за бензин).
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: как да вдигна оборотите на пасат Б4 1,8ми 90 коня
Тампона на моното проверихте ли го? Ако е скъсан някъде и смуче въздух.... няма оправяне без смяна.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: как да вдигна оборотите на пасат Б4 1,8ми 90 коня
При положение, че излиза черен пушек и няма стабилен празен ход след запалване на бензин е явно проблем със смесообразуването на горивото. Там роля имат няколко неща, но аз бих се насочил към температурен датчик за студено палене, МПХ, ТПС и/или ламбда сонда. На газ не би трябвало да имаш проблеми защото тогава тези елементи почти не оказват влияние. Не изключвам възможността и някоя свещ да не работи както трябва, но това предполагам, че са го проверили. Оборотите на бензин по принцип се определят от датчици и уреди говорещи си с копютъра, така че са си стандартни. Така, че това с въвеждането в компютъра на 950 об.на пр. ход ще ми е интересно как ще го постигнат. Е може да се корегират малко с центровка на делкото и ТПС-а, но си е за майстор.
Поразгледай из този подфорум, има поизписано доста.
Това с трудното палене на газ при топъл двигател се случва да го прави и при изрядна газова уредба.
Поразгледай из този подфорум, има поизписано доста.
Това с трудното палене на газ при топъл двигател се случва да го прави и при изрядна газова уредба.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пон 01 фев 2010 16:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bulgaria,russe
Re: как да вдигна оборотите на пасат Б4 1,8ми 90 коня
Кьде се намира този температурен датчик?Това МПХ и ТПС не ми говори нищо може ли малко повече да ми обясниш колега.Преди този ПАСАТ имах 2 ПАСАТ и го карах почти 5 години без никакви ремонти само някакви дребни ремонтчета и взех тази тройка уж за по добро,но май сбьрках,а пьк и тези майстори са гола вода,боси отвсякьде само гледат кинти да им снасяш.
- DIY4ever
- Мнения: 126
- Регистриран на: Съб 23 яну 2010 0:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: как да вдигна оборотите на пасат Б4 1,8ми 90 коня
Колега, първо пробвай да покараш малко само на бензин, поне докато загрее хубаво.
И ако може преди това да възстановиш всичко което майсторите са разкачили/разбутали.
Чак тогава, ако все още има проблеми може да се мисли какво е!
След като си карал на газ, особено с такива проблеми е съвсем нормално да имаш проблеми на бензин поне в началото след като запалиш!
Когато караш на газ, бензиновия компютър "не знае" че инжектора му е изключен, и се мъчи да дозира сместа. И ако газовата например дава бедна смес, компютъра се опитва да увеличава времето за отваряне на инжектора т.е. да обогати сместа. Естествено нищо не става защото инжектора му е изключен, и в крайна сметка компютъра стига до възможно най-дългото време (най-богата смес). И тази "корекция" се запомня. И когато после опиташ да запалиш на бензин, в началото бензиновия компютър дава преобогатена смес, докато загрее и заработи ламбда сондата та да разбере че тази настройка не е добра.
Начинът да решиш проблема е първо да се увериш че на бензин всичко работи идеално. За газта се мисли после.
А пасата си е добра кола, особено с този двигател. По-скоро майсторите ти не ги бива.
И ако може преди това да възстановиш всичко което майсторите са разкачили/разбутали.
Чак тогава, ако все още има проблеми може да се мисли какво е!
След като си карал на газ, особено с такива проблеми е съвсем нормално да имаш проблеми на бензин поне в началото след като запалиш!
Когато караш на газ, бензиновия компютър "не знае" че инжектора му е изключен, и се мъчи да дозира сместа. И ако газовата например дава бедна смес, компютъра се опитва да увеличава времето за отваряне на инжектора т.е. да обогати сместа. Естествено нищо не става защото инжектора му е изключен, и в крайна сметка компютъра стига до възможно най-дългото време (най-богата смес). И тази "корекция" се запомня. И когато после опиташ да запалиш на бензин, в началото бензиновия компютър дава преобогатена смес, докато загрее и заработи ламбда сондата та да разбере че тази настройка не е добра.
Начинът да решиш проблема е първо да се увериш че на бензин всичко работи идеално. За газта се мисли после.
А пасата си е добра кола, особено с този двигател. По-скоро майсторите ти не ги бива.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: как да вдигна оборотите на пасат Б4 1,8ми 90 коня
Две от темите за температурен датчик на охл. течност viewtopic.php?f=6&t=100755&start=0&hilit=%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B5%D0%BD+%D0%B4%D0%B0%D1%82%D1%87%D0%B8%D0%BA viewtopic.php?f=6&t=58518&start=0&hilit=%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B5%D0%BD+%D0%B4%D0%B0%D1%82%D1%87%D0%B8%D0%BA
Това viewtopic.php?f=6&t=73319&start=0&hilit=%D1%81%D1%82%D1%8A%D0%BF%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE+%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%87%D0%B5 е тема за моторчето за празен ход(наричано още степ моторче).
А тук viewtopic.php?f=17&t=174901 има за ТПС.
Честно казано търсачката върши страхотна работа.
Това viewtopic.php?f=6&t=73319&start=0&hilit=%D1%81%D1%82%D1%8A%D0%BF%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE+%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%87%D0%B5 е тема за моторчето за празен ход(наричано още степ моторче).
А тук viewtopic.php?f=17&t=174901 има за ТПС.

-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пон 01 фев 2010 16:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bulgaria,russe
Re: как да вдигна оборотите на пасат Б4 1,8ми 90 коня
За майсторите сьм 100процента сьгласен стебе.Добре ще покарам малко повече на бензин,сега като се замисля паля на бензин и после веднага на газ,отдавна несьм якарал само на бензин.Благодаря ти много дано има поне малко ефект.
-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: как да вдигна оборотите на пасат Б4 1,8ми 90 коня
Гради ..дано не съм много черноглед , но само с каране на бензин няма да се оправи . Забелязъл съм основно три източника на този проблем със каденето отзаде /както е и при мен /.
1.Синия температурен датчик .
2.Ламбда сонда .
3.Регулатор на горивото/може и да не се казва точно така / намиращ се в моното ...това още не съм го отварял да го разглеждам но като се стопли времето ще е една от първите ми разработки
. Има и един температурен датчик в моноинжекцията и той бърка нещата .
За ТПС доколкото знам от него най-често играят оборотите на двигателя 900-1500 и обратно .
Разкачи си акумулатора за 20 тина минути , извади си контактния ключ/ не знам защо така са ми казвали
/.
Като я запалиш /на бензин / остави я да работи минута две на нормални обороти , и още толкова на около 2000 оборота да се обучи .
Ако след това пак ти прави мизерии търсиш причината .
Запали студена и откачи синия датчик ...и гледай дали ще има промяна в оборотите .
Мисля че и за ламбда сондата се проверяваше по този начин с откачането . Ако се пооправят оборотите значи е от това .
Относно карането на бензин ... карай я на дълъг път ако имаш възможност , може да се посъбуди заспалата ламбда сонда .
Успех .. и слагай по малко въглища .. мен така ме бъзикат колегите
1.Синия температурен датчик .
2.Ламбда сонда .
3.Регулатор на горивото/може и да не се казва точно така / намиращ се в моното ...това още не съм го отварял да го разглеждам но като се стопли времето ще е една от първите ми разработки

За ТПС доколкото знам от него най-често играят оборотите на двигателя 900-1500 и обратно .
Разкачи си акумулатора за 20 тина минути , извади си контактния ключ/ не знам защо така са ми казвали

Като я запалиш /на бензин / остави я да работи минута две на нормални обороти , и още толкова на около 2000 оборота да се обучи .
Ако след това пак ти прави мизерии търсиш причината .
Запали студена и откачи синия датчик ...и гледай дали ще има промяна в оборотите .
Мисля че и за ламбда сондата се проверяваше по този начин с откачането . Ако се пооправят оборотите значи е от това .
Относно карането на бензин ... карай я на дълъг път ако имаш възможност , може да се посъбуди заспалата ламбда сонда .
Успех .. и слагай по малко въглища .. мен така ме бъзикат колегите

Последна промяна от red rider на Пет 05 фев 2010 19:54, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пон 01 фев 2010 16:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bulgaria,russe
Re: как да вдигна оборотите на пасат Б4 1,8ми 90 коня
Абе пич този датчик го смених само че моя не е син а жьлт.Става вьпрос там горе на главата в пластмасовия тройник,моя е жьлт с 4 крачета и да ти кажа откачах и закачах буксата,но няма никаква разлика.Тая сонда трябва да видя.Аз го вземах с газова уредба и сигурно е каран повече на газ и сондата се е прецакала.
- DIY4ever
- Мнения: 126
- Регистриран на: Съб 23 яну 2010 0:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: как да вдигна оборотите на пасат Б4 1,8ми 90 коня
Сондата попринцип не се прецаква от газ а от оловен бензин, или от дълго каране на бензин с преобогатена смес. Скапването от оловен бензин е необратимо, другото може да се пооправи и с повече каране.
Предложих да покараш на бензин защото е най-лесно, а и като гледам няма да можеш сам да си тестваш датчиците и т.н. Може и друго да направиш - да откачиш акумулатора както те е посъветвал колегата (за да се върне компютъра към "заводските" настройки), да покараш само на бензин и сетне да идеш някъде на диагностика - връзват лаптоп към колата и могат да видят какви грешки са се запаметили - компютъра в колата ти има самодиагностични функции. Тази диагностика не е панацея, но напълно повредени неща или прекъснати кабели (или разкачени от газ-ари) може да се хванат лесно и бързо.
Иначе би било добре да се направи една пълна проверка - нещата не са много:
- да се замерят двата температурни датчика - за водата и този за въздуха в моното. При теб "водния" явно е комбиниран - и двата датчика - за компютъра и за таблото са в един корпус;
- да се провери дали работи датчика за отпуснат педал на газта на моторчето за празен ход;
- да се провери самото моторче дали работи;
- има там един луфт който трябва да се провери с луфтомер;
- да се провери потенциометъра на дросела (ТПС) - с мултицет, а по-добре с осцилограф;
- ламбда собдата може да се провери дали работи пак с мултицет, но едва след като всичко друго се знае че е ок.
- регулатора за налягане на горивото може да се провери, но трябва да се разкачи бензинов маркуч и да се свърже манометър с преходник. Алтернатива е да се отвори регулатора - конструкцията му е елементарна - мембрана + пружина + клапан - ако всичко е здраво и не е клеясало, най-вероятно си е ок.
Информация за това има по всички книги, и би следвало всеки "майстор" да може да го направи, все пак това е един от най-масовите двигатели!
Предложих да покараш на бензин защото е най-лесно, а и като гледам няма да можеш сам да си тестваш датчиците и т.н. Може и друго да направиш - да откачиш акумулатора както те е посъветвал колегата (за да се върне компютъра към "заводските" настройки), да покараш само на бензин и сетне да идеш някъде на диагностика - връзват лаптоп към колата и могат да видят какви грешки са се запаметили - компютъра в колата ти има самодиагностични функции. Тази диагностика не е панацея, но напълно повредени неща или прекъснати кабели (или разкачени от газ-ари) може да се хванат лесно и бързо.
Иначе би било добре да се направи една пълна проверка - нещата не са много:
- да се замерят двата температурни датчика - за водата и този за въздуха в моното. При теб "водния" явно е комбиниран - и двата датчика - за компютъра и за таблото са в един корпус;
- да се провери дали работи датчика за отпуснат педал на газта на моторчето за празен ход;
- да се провери самото моторче дали работи;
- има там един луфт който трябва да се провери с луфтомер;
- да се провери потенциометъра на дросела (ТПС) - с мултицет, а по-добре с осцилограф;
- ламбда собдата може да се провери дали работи пак с мултицет, но едва след като всичко друго се знае че е ок.
- регулатора за налягане на горивото може да се провери, но трябва да се разкачи бензинов маркуч и да се свърже манометър с преходник. Алтернатива е да се отвори регулатора - конструкцията му е елементарна - мембрана + пружина + клапан - ако всичко е здраво и не е клеясало, най-вероятно си е ок.
Информация за това има по всички книги, и би следвало всеки "майстор" да може да го направи, все пак това е един от най-масовите двигатели!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kris11 и 44 госта