
Смесителят трябва да бъде с дифузйор 33мм., да може да се наниже на тръба 61мм., като към него се пъхне маркуча който е влизал в тази тръба (където е дроселовата клапа) 61мм.
Нещо такова да представлява:
The_Machine написа:На повечето плочки се избива, да...
The Officer написа:Що не си сложиш един газов инжекцион и да си решиш проблема....
The_Machine написа:Точно пък на тая Карина... предполагам е с 4А-ФЕ - ултра тъп и як мотор
........
pakumba написа:преди време, поради същата причина като теб и аз си смених смесителя. освен, че ми беше голям стария, ами и стърчаха някви стружки от негоабе ебахти изработката. търсих марково- но не намерих. затова си поръчах от онлайн магазин в пловдив- качеството им е прилично.
http://www.autogasmarket.com/shop/products/60.html
разгледай сайта има и без клапа. ако имаш достатъчно други клапи ти препоръчвам да не вземеш с клапа, защото гумената лента при мен се напука за много кратко време, не изпуска все още, но.....
LPG mixer
The LPG-mixer (also called mixer) as two functions.
· Giving a vacuum signal to the vaporiser; The vacuum signal must be as constant as possible compared with the amount of air that is going trough the venturie of the mixer. To achieve this the mixer must be carefully designed. One of the most important components is the venturi. The LPG/air exit of the venturi must have an ± 8 degrees angle to achieve a constant ratio of LPG with air. One of the problems of this mixer will be his length ( ± 30 CM.), which makes it almost impossible to install. Theoretically this mixer won't produce any swirl, so that the gases wonХt mix with etch other.
· Mixing up the LPG and air; To get a fast and almost complete carbonation the LPG and air must not only be in the right proportion but also be proper mixed. Therefor it's necessary that the gases LPG / air) swirl. To combine those two demands is almost impossible. Therefor a mixer will always be a compromise. The manufacturer of mixers has to work out the best mixer for every single car. The result mostly is that the mixer gives a right mixture in the partial load and a lean mixture at full load. Not only the shape of the mixer is important but also the size of the venturi. The smaller the diameter, the higher the vacuum signal to the vaporiser, the more accurate the LPG flow. The disadvantage is that the engine gets less mixture because of the small diameter. This means it looks as if your engine only can drive half throttle. Especially cars with injection or big carburettors will have a high power loss. (up to 20%). Therefore we recommend that :
- The venturies must be at least 75% of the superficial measure of the carburettors venturie or butterfly valve if its an EFI engine.
- The venturies superficial measure must be 7.5MM2 and if possible 10 MM2 for every HP. If you have a 3.5 Lr 200Hp engine you need a mixer with a superficial measure of 200X7.7MM=1500MM2. You need a mixer with a venturie diameter of at least 43 MM. If you have a 3.5 Lr 200Hp engine you the need a mixer with a superficial measure of 200X10MM=2000MM2. You need a mixer with a venturie diameter of 50 MM for the best performance. The manufacture or importer can advise you whit a chose of the mixer.
повече от десет годни карам фордове с вакуумен карбуратор и все бяха малко спънати в ускорителните режими. днес се заядох с това и открих проблема. Оказа се, че бай глупавия стругар или газааджия просто е извъртял нещо сложно, трудно за правене и неработещо! - обаче на него му се е струвало красиво на времето.
зачетох се в нет-а и прочетох, че най-важното в едно газово е точно смесителя - "плочката".
явно моята не става.
плочката реализира елементарен карбуратор - тръба на вентури с дупка за горивото в зоната с ниско налягане. обаче като е за газ, се намесват и следните фактори - редукторите (изпарителите) имат известна нечувствителност и газта има много голям обем, сравнено с засмукания въздух.
от първата особеност следва да се подбере подходящ диаметър на смесителя. като е по-малък, имаме по-голямо разреждане още при малка мощност и газовото е чувствително и колата пъргава. обаче не може да е много малко - просто не позволява напълване на двигателя с горивна смес. ето за размера - The venturies must be at least 75% of the superficial measure of the carburettors venturie or butterfly valve if its an EFI engine.
- The venturies superficial measure must be 7.5MM2 and if possible 10 MM2 for every HP. If you have a 3.5 Lr 200Hp engine you need a mixer with a superficial measure of 200X7.7MM=1500MM2. You need a mixer with a venturie diameter of at least 43 MM. If you have a 3.5 Lr 200Hp engine you the need a mixer with a superficial measure of 200X10MM=2000MM2. You need a mixer with a venturie diameter of 50 MM for the best performance. The manufacture or importer can advise you whit a chose of the mixer. това е от тук http://www.chaosboyz.nl/rubriek/techniek/techlpg.htm
втората важност, която убягва на някои газопоставячи, е за правилното съотношение на газ-въздух сместа в различните режими. газта при навлизането си в потока въздух в тръбата на вентури, имайки обем, сравним с този на необходимия въздух, прави обема на горивовъздушната смес чувствителоно по-голям. значи трябва да се предвиди съответното прекъсване на линията на извивката на смесителя, за да се получи искания закон на смесване. казано просто, след дупите за газта става по-широко доста бързо - това може би е лесно за смятане за някой инженер по флуидите, ама за мен не е. освен да се осигури горното, с формата на смесителя се цели и да се компенсира дефекта на елементарния карбуратор - да прави богата смес точно като не трябва - в мощностен режим. това се постига, като все пак не се оставя много място за навлизащата газ. също и с помощта на винтовете по маркуча.
изводът ми е, че газаджиите са прости цървули и че съм изгорил някой и друг тон газ напразно заради необразоваността и непрофесионализма им.
за моя ескорт, 1,3 69 кс трябва смесител с размер 69х7.5=517,5 кв мм или това са 25 мм диаметър на тясната част.. бре, едни газаджии казаха толкова! горната граница ще е 69х10=690 кв мм = 29,5 мм диаметър. аз съм със смесител 30 мм и е с лоша форма - диаметъра като е максималния пдопустим, газовото е итализанско, но ефтино и колата не е пъргава.
на готови плочки премерих каква е площтта на отворите за газта в плочката - за смесител със сечение 500 кв мм отворът е малко над 200 кв мм - значи е 40% от сечението.
След това си настроих сам смесителя, с пила и шкурка и т.н. и постигнах разход около 7 с около 110 (но имам добавена пета скорост на четирискоростната кутия). Обаче проблемът с топлото време и невървенето в топло си стои засега.
Не помня точно методиката за изчисляване. Някъде бях писал из форума, а из интернет също има. Всъщност диаметърът е докаран опитно, а после смятат площтта и разположението на отворите за газ. Имаше връзка обемното съотношение на въздух и газ в стехиометрична смес и съотношението на площтта на проекцията на отворите към площта на отвора на смесителя в равнината на споменатите отвори. Иначе казано, отворите се правят така, че ако трябва десет пъти повече въздух, да се пуска струйка газ дебела десет пъти по-малко от сечението на смесителя. Това на теория, на практика газта се пуска през уголемени с 10-20 % отвори. Вкарва се от най-тясното сечение надолу, като ако се премести нагоре се получава обедняване в мощностен режим (пълна мощност) поради хидравличното съпротивление на потока въздух.... абе спи ми се за да мога да обясня
Ако има някакви приложими формули, те са лесни, но имаме неизвестни параметри за останалите неща. Различните изпарители имат различни характеристики, при това не са линейни и не са еднотипни. Затова няма универсален смесител.
Основните принципи са да с енаправи добра тръба на бернули, да се направят дупки за газта по стехиометричните изисквания - въздух:газ 14:1 или нещо подобно, като газовите се увеличават с около 10%, и да се подбере мястото на газовите дупки така според исканата характеристина на смесването - т.е. да няма голямо хидравлично съпротивление на газта, но и да не е никакво. Хидравлично съпротивление е резултат от сблъскването на потока газ с потока въздух, за което газовите дупки или канал се правят насочени не надолу, към изхода на смесителя, а под някаквъ ъгъл. Май беше да са перпендикулярни на мястото, където са пробити. съответно, туй като се правят веднага след най-тясното място (горният им край да е в тясното), излиза, че са леко насочени надолу. Тук имаше газаджии, нека да погледнат и да се изкажат и те. Други схеми също работят, но тази се счита за най-лесна за изработка и за постигане на еднакъв резултат при всеки опит. Смесителя се прави срванително дълъг - отколкото му е диаметъра вътре до малко повече.
Върни се в “Автогазови уредби”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта