От къде мога да си поръчам (закупя) добър смесител

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

От къде мога да си поръчам (закупя) добър смесител

Мнениеот mafiota » Нед 20 дек 2009 17:44


Изкам да си подменя смесителя на Тойотата, с такъв но с по-малък размер на дифузйора. Не ми трябва нещо марково или много скъпо, а нормален смесител, но и да не е дялан с теслата. Някой може ли да ме насочи от къде мога да си поръчам, чувал съм за някакъв човек от Пловдив че изработвал , но ... :roll:
Смесителят трябва да бъде с дифузйор 33мм., да може да се наниже на тръба 61мм., като към него се пъхне маркуча който е влизал в тази тръба (където е дроселовата клапа) 61мм.
Нещо такова да представлява:
Прикачени файлове
1.jpg
1.jpg (19.7 KиБ) Видяна 3956 пъти




Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: От къде мога да си поръчам (закупя) добър смесител

Мнениеот The_Machine » Нед 20 дек 2009 18:37


Що не поръчаш на някой стругар само един дифузьор?


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: От къде мога да си поръчам (закупя) добър смесител

Мнениеот mafiota » Нед 20 дек 2009 20:44


и това ми беше минало през ума, ама дали лесно ще се избие :cry:


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: От къде мога да си поръчам (закупя) добър смесител

Мнениеот The_Machine » Пон 21 дек 2009 8:26


На повечето плочки се избива, да...


Потребителски аватар
The Officer
Мнения: 247
Регистриран на: Сря 27 юни 2007 23:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: От къде мога да си поръчам (закупя) добър смесител

Мнениеот The Officer » Вто 22 дек 2009 17:00


Що не си сложиш един газов инжекцион и да си решиш проблема.... :screwy


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: От къде мога да си поръчам (закупя) добър смесител

Мнениеот mafiota » Вто 22 дек 2009 20:59


The_Machine написа:На повечето плочки се избива, да...


Иво, май направо ми се ще да си взема нов смесител, не ми се занимава с стругари и т.н..., а и допълнително време ще ми отнеме..
Дай коз :wink:

The Officer написа:Що не си сложиш един газов инжекцион и да си решиш проблема.... :screwy


не можах да разбера защо да затварям пари за газов инжекцион след като колата си има действаща газова уредба :screwy


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: От къде мога да си поръчам (закупя) добър смесител

Мнениеот The_Machine » Вто 22 дек 2009 22:16


Точно пък на тая Карина... предполагам е с 4А-ФЕ - ултра тъп и як мотор :)

Е къв коз да ти дам... аз си ги зареждам от склада, дето пазарувам и всичко останало... не са цвете за мирисане - някои искат допълнителна металообработка, ма се справям...


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: От къде мога да си поръчам (закупя) добър смесител

Мнениеот mafiota » Вто 22 дек 2009 22:28


The_Machine написа:Точно пък на тая Карина... предполагам е с 4А-ФЕ - ултра тъп и як мотор :)

........


мотора е 7A-FE, 1,8 lean burn. Няма дебитомер (всъщност дебитомера е като на опелските моноинжекции), и си върви перфектно на газ :D Преди време и сложих и ТАП, ама си изка доста голямо предварение (сигурно над 10 градуса :lol: )


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: От къде мога да си поръчам (закупя) добър смесител

Мнениеот pakumba » Пет 05 фев 2010 7:39


преди време, поради същата причина като теб и аз си смених смесителя. освен, че ми беше голям стария, ами и стърчаха някви стружки от него :drunk абе ебахти изработката. търсих марково- но не намерих. затова си поръчах от онлайн магазин в пловдив- качеството им е прилично.
http://www.autogasmarket.com/shop/products/60.html

разгледай сайта има и без клапа. ако имаш достатъчно други клапи ти препоръчвам да не вземеш с клапа, защото гумената лента при мен се напука за много кратко време, не изпуска все още, но.....


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: От къде мога да си поръчам (закупя) добър смесител

Мнениеот mafiota » Пет 05 фев 2010 20:05


pakumba написа:преди време, поради същата причина като теб и аз си смених смесителя. освен, че ми беше голям стария, ами и стърчаха някви стружки от него :drunk абе ебахти изработката. търсих марково- но не намерих. затова си поръчах от онлайн магазин в пловдив- качеството им е прилично.
http://www.autogasmarket.com/shop/products/60.html

разгледай сайта има и без клапа. ако имаш достатъчно други клапи ти препоръчвам да не вземеш с клапа, защото гумената лента при мен се напука за много кратко време, не изпуска все още, но.....


Много благодаря колега, ще разгледам сайта. Всъщност на мен не ми трябва с клапа защото никога не съм имал гърмежи, а и не съм чувал някои с такъв двигател да е имал. Абе все едно имам чувсто че експлоатираш на газ 1,8RP 8)
А при теб имаше ли ефект от по-малкия размер смесител ??

Иначе се разтърсих из каталозите на БРЦ, и за моят двигател смесителят го дават нещо такова,

Изображение

но.... какво представлява тази тръба на вентури, отделно ли се слага към смесителя, или самият той така се нарича не ми е ясно :| .

Няма го колегата qnis3 да разясни :bowdown :bowdown


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: От къде мога да си поръчам (закупя) добър смесител

Мнениеот pakumba » Пет 05 фев 2010 23:00


тръбата на вентури е понятие от физиката и има много инфо по въпроса в нета, потърси си. аз също за 65 000км на газ нямах гърмежи, но добре, че взех с клапа, защото ми се беше измъкнало едно маркуче и взе, че гръмна, клапата отвори и не счупи нищо, по принцип и аз нямам гърмежи де. от по-малкия дифузьор имам голяма разлика- ниските ми се подобриха чуствително, празния ход също заспа, гаснене и задържане на обороти изчезна. теоритично трябваше на високи да се развали, ама не усещам, тя моята и без това върви много добре на високи. преди бях с 36 мм, по каталог на брц и на мен ми дават 33 мм/1,6 мотор/, а тази от линка, която взех е 32. само че раяхода ми се качи малко, предполагам ако се кара икономично ще си седи като със старата плочка, ама няма кой да се занимава с това икономично каране


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: От къде мога да си поръчам (закупя) добър смесител

Мнениеот mafiota » Съб 06 фев 2010 9:22


В момента моят е 35мм., и колата не се държи никак лошо, дори аз имам и ТАП, разходът ми надълго е около 8/100 при скорост 120 ..130. Всъщност тя колата на 3000 об. си върви с 130, може би от там идва икономията. Но ми се ще да опитам с по-малкият размер, ей така "за спорта" :lol:

А колега,
на този сайт дето ми го прати има изложени само един два смесителя, сигурно имат и други но не са ги снимали ?


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: От къде мога да си поръчам (закупя) добър смесител

Мнениеот pakumba » Съб 06 фев 2010 10:53


може до определена степен да "симулира" по-малък смесител- аз така бях направил преди да си взема 32 мм плочка- леко й бях ограничил въздуха, с една преградка на въздуховода, вместо да даваш 35 кинта само за пробата. другия ти вариант, щом искаш само да си играеш е да смениш самия дифузьор, а да запазиш плочката.
икономията е харча на колата е комплициран въпрос и не зависи само от оборотите. При мен /карам фиат браво 1,6 16/ на 3000 оборота съм на 100-105, тя дърпа най-добре от 3000 до 4500, което прави около 160. с голямата плочка ми харчеше 8, без значение как я карам- дали с 90 или със 160 си харчеше 8 газчица, което ме радваше, но пък ме наведе на мисълта, че еадски скопена и сместта ми е много бедна, поради това аз натискам да набира по-бързо, но сместта си седи същата, защото въздуха е много и не не се променя съотношението кислород:гориво. за максимална скорост нямах проблем, но не беше динамична и затова смених с по-малка. оттук дойде и разликата, вече е динамична, но има разлика при каране с 90, 120, 140-50. само с 90 харчи 8, след това 10:)
ако се интересуваш как да ограничиш въздуха, пиши ми на лично, не че е философия


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: От къде мога да си поръчам (закупя) добър смесител

Мнениеот mafiota » Съб 06 фев 2010 14:48


Колега има много вярно в това което си написал. Доло горе и аз си правих подобни заключения. Сега разбирам защо разходът ми при 90 и 140 защо е около 8. Иначе моят дифузор е 35мм.
Ето преди време какво намерих в клуба на Форд за избора на смесител според мощноста на двигателя:

LPG mixer
The LPG-mixer (also called mixer) as two functions.
· Giving a vacuum signal to the vaporiser; The vacuum signal must be as constant as possible compared with the amount of air that is going trough the venturie of the mixer. To achieve this the mixer must be carefully designed. One of the most important components is the venturi. The LPG/air exit of the venturi must have an ± 8 degrees angle to achieve a constant ratio of LPG with air. One of the problems of this mixer will be his length ( ± 30 CM.), which makes it almost impossible to install. Theoretically this mixer won't produce any swirl, so that the gases wonХt mix with etch other.
· Mixing up the LPG and air; To get a fast and almost complete carbonation the LPG and air must not only be in the right proportion but also be proper mixed. Therefor it's necessary that the gases LPG / air) swirl. To combine those two demands is almost impossible. Therefor a mixer will always be a compromise. The manufacturer of mixers has to work out the best mixer for every single car. The result mostly is that the mixer gives a right mixture in the partial load and a lean mixture at full load. Not only the shape of the mixer is important but also the size of the venturi. The smaller the diameter, the higher the vacuum signal to the vaporiser, the more accurate the LPG flow. The disadvantage is that the engine gets less mixture because of the small diameter. This means it looks as if your engine only can drive half throttle. Especially cars with injection or big carburettors will have a high power loss. (up to 20%). Therefore we recommend that :
- The venturies must be at least 75% of the superficial measure of the carburettors venturie or butterfly valve if its an EFI engine.
- The venturies superficial measure must be 7.5MM2 and if possible 10 MM2 for every HP. If you have a 3.5 Lr 200Hp engine you need a mixer with a superficial measure of 200X7.7MM=1500MM2. You need a mixer with a venturie diameter of at least 43 MM. If you have a 3.5 Lr 200Hp engine you the need a mixer with a superficial measure of 200X10MM=2000MM2. You need a mixer with a venturie diameter of 50 MM for the best performance. The manufacture or importer can advise you whit a chose of the mixer.


повече от десет годни карам фордове с вакуумен карбуратор и все бяха малко спънати в ускорителните режими. днес се заядох с това и открих проблема. Оказа се, че бай глупавия стругар или газааджия просто е извъртял нещо сложно, трудно за правене и неработещо! - обаче на него му се е струвало красиво на времето.
зачетох се в нет-а и прочетох, че най-важното в едно газово е точно смесителя - "плочката".
явно моята не става.
плочката реализира елементарен карбуратор - тръба на вентури с дупка за горивото в зоната с ниско налягане. обаче като е за газ, се намесват и следните фактори - редукторите (изпарителите) имат известна нечувствителност и газта има много голям обем, сравнено с засмукания въздух.
от първата особеност следва да се подбере подходящ диаметър на смесителя. като е по-малък, имаме по-голямо разреждане още при малка мощност и газовото е чувствително и колата пъргава. обаче не може да е много малко - просто не позволява напълване на двигателя с горивна смес. ето за размера - The venturies must be at least 75% of the superficial measure of the carburettors venturie or butterfly valve if its an EFI engine.
- The venturies superficial measure must be 7.5MM2 and if possible 10 MM2 for every HP. If you have a 3.5 Lr 200Hp engine you need a mixer with a superficial measure of 200X7.7MM=1500MM2. You need a mixer with a venturie diameter of at least 43 MM. If you have a 3.5 Lr 200Hp engine you the need a mixer with a superficial measure of 200X10MM=2000MM2. You need a mixer with a venturie diameter of 50 MM for the best performance. The manufacture or importer can advise you whit a chose of the mixer.
това е от тук http://www.chaosboyz.nl/rubriek/techniek/techlpg.htm

втората важност, която убягва на някои газопоставячи, е за правилното съотношение на газ-въздух сместа в различните режими. газта при навлизането си в потока въздух в тръбата на вентури, имайки обем, сравним с този на необходимия въздух, прави обема на горивовъздушната смес чувствителоно по-голям. значи трябва да се предвиди съответното прекъсване на линията на извивката на смесителя, за да се получи искания закон на смесване. казано просто, след дупите за газта става по-широко доста бързо - това може би е лесно за смятане за някой инженер по флуидите, ама за мен не е. освен да се осигури горното, с формата на смесителя се цели и да се компенсира дефекта на елементарния карбуратор - да прави богата смес точно като не трябва - в мощностен режим. това се постига, като все пак не се оставя много място за навлизащата газ. също и с помощта на винтовете по маркуча.
изводът ми е, че газаджиите са прости цървули и че съм изгорил някой и друг тон газ напразно заради необразоваността и непрофесионализма им.

за моя ескорт, 1,3 69 кс трябва смесител с размер 69х7.5=517,5 кв мм или това са 25 мм диаметър на тясната част.. бре, едни газаджии казаха толкова! горната граница ще е 69х10=690 кв мм = 29,5 мм диаметър. аз съм със смесител 30 мм и е с лоша форма - диаметъра като е максималния пдопустим, газовото е итализанско, но ефтино и колата не е пъргава.

на готови плочки премерих каква е площтта на отворите за газта в плочката - за смесител със сечение 500 кв мм отворът е малко над 200 кв мм - значи е 40% от сечението.


След това си настроих сам смесителя, с пила и шкурка и т.н. и постигнах разход около 7 с около 110 (но имам добавена пета скорост на четирискоростната кутия). Обаче проблемът с топлото време и невървенето в топло си стои засега.

Не помня точно методиката за изчисляване. Някъде бях писал из форума, а из интернет също има. Всъщност диаметърът е докаран опитно, а после смятат площтта и разположението на отворите за газ. Имаше връзка обемното съотношение на въздух и газ в стехиометрична смес и съотношението на площтта на проекцията на отворите към площта на отвора на смесителя в равнината на споменатите отвори. Иначе казано, отворите се правят така, че ако трябва десет пъти повече въздух, да се пуска струйка газ дебела десет пъти по-малко от сечението на смесителя. Това на теория, на практика газта се пуска през уголемени с 10-20 % отвори. Вкарва се от най-тясното сечение надолу, като ако се премести нагоре се получава обедняване в мощностен режим (пълна мощност) поради хидравличното съпротивление на потока въздух.... абе спи ми се за да мога да обясня


Ако има някакви приложими формули, те са лесни, но имаме неизвестни параметри за останалите неща. Различните изпарители имат различни характеристики, при това не са линейни и не са еднотипни. Затова няма универсален смесител.
Основните принципи са да с енаправи добра тръба на бернули, да се направят дупки за газта по стехиометричните изисквания - въздух:газ 14:1 или нещо подобно, като газовите се увеличават с около 10%, и да се подбере мястото на газовите дупки така според исканата характеристина на смесването - т.е. да няма голямо хидравлично съпротивление на газта, но и да не е никакво. Хидравлично съпротивление е резултат от сблъскването на потока газ с потока въздух, за което газовите дупки или канал се правят насочени не надолу, към изхода на смесителя, а под някаквъ ъгъл. Май беше да са перпендикулярни на мястото, където са пробити. съответно, туй като се правят веднага след най-тясното място (горният им край да е в тясното), излиза, че са леко насочени надолу. Тук имаше газаджии, нека да погледнат и да се изкажат и те. Други схеми също работят, но тази се счита за най-лесна за изработка и за постигане на еднакъв резултат при всеки опит. Смесителя се прави срванително дълъг - отколкото му е диаметъра вътре до малко повече.


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: От къде мога да си поръчам (закупя) добър смесител

Мнениеот pakumba » Съб 06 фев 2010 16:12


за мен най-добрия вариант е да си поръчаш една истинска плочка, като се очаква, че брц е смятана, а не едно към гьотора... като търсих, намерих по ибей, обаче бяха някви 100-120 евра.... и се отказах моментално. верояно може да се намери на по-добра цена, а ако се вземе може да се клонира и много хора да се възползват. според мен, на първо време, запуши една част от въздуховода, от който смуче преди възд филтър и си поиграй да местиш преградата и ще усетиш дали машината ти има повече възможности.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта