Здравейте колеги,
Колата за която става въпрос е А3 1.9 TDI AHF мотор. Имах малък инцидент с колата и чукнах предната броня от дясната страна. За лош късмет обаче там беше интеркулера, който също се счупи. След като я оправяха в сервиза на застрахователите смениха и интеркулера уж с нов, но откакто е с новия кулер вървежа на колата няма нищо общо с преди инцидента. Имам чувството, че е с 20 коня по-малко колата и като чели турбото не я надува както преди. След инцидента колата е карана около 5 км със счупен кулер, като не съм вдигал повече от 2000 оборота, защото прекъсваше (при счупен кулер предполагам е нормално), а и ме беше страх да не засмуче некви парчета от кулера. Та въпросът ми е възможно ли е да са окепазили нещо при смяната на кулера и изобщо къде да търся причината за тази драстична разлика във вървеното преди инцидента и смяната на кулера?
Благодаря предварително на отзовалите се колеги!!!



Загуба на мощност при смяна на интеркулер на AHF
Re: Загуба на мощност при смяна на интеркулер на AHF
Като за начало. Закачете я с ВАГ и и направете логове, за да видите как се държи налягането и набива ли някакви грешки. След това огледайте тръбите които влизат в кулера.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пон 02 апр 2007 14:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград
Re: Загуба на мощност при смяна на интеркулер на AHF
Колега, след малко отивам да я връзват на ваг-ком. Би ли ми казал какво точно да обясня на човека да гледа и да прави, че въобще не съм на ясно какво гледат чрез този ком и какви логове са правят и т.н.
- theraven
- Мнения: 2358
- Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
- Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
- Двигател: SDI
- Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
- Контакти:
Re: Загуба на мощност при смяна на интеркулер на AHF
Пуши ли отзад като и настъпиш педала? И като сменихте кулера какъв сложихте - нов ли, втора ръка ли, за същия мотор или от друг?
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пон 02 апр 2007 14:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград
Re: Загуба на мощност при смяна на интеркулер на AHF
Колеги днес ходих до човека дето я гледа през VAG-com, но се отказахме да я диагностицира, защото тук в Ботевград времето е много лошо има много сняг и едвам се кара, а той каза, че за да види как надува турбината трябвало в движение и да се натисне здраво поне на 3-та и 4-та предавка. След това ходих до един майстор дето разбира от TDI-та да я гледа (но той пък не си беше взел лаптопа в сервиза). Кара ме да я форсирам до 4000 об. на място и не пушеше въобще. ИзключвА дебитомера нямаше промяна. Откачва маркуча след интеркулера и каза, че турбината надува мноооого слабо. Демонстрира ми как като стисне маркуча, който е веднага след турбото и се изфорсира до 3-4000 оборота и въобще турбината не го надува, а той твърди, че при такива обороти трябва да стане почти твърд. И в крайна сметка ми каза, че според него е записало някви грешки когато съм я карал със счупения кулер и предполага, че ще се оправи следи зчистването на съответните грешки.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Загуба на мощност при смяна на интеркулер на AHF
с изтриване на грешките нищо няма да се оправи,но наи вероятно имаш загуба на вакуум за управлението и турбото не надува на 100процента 

-
- Мнения: 632
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pamplona Ispaniq
Re: Загуба на мощност при смяна на интеркулер на AHF
kristalov написа:Колеги днес ходих до човека дето я гледа през VAG-com, но се отказахме да я диагностицира, защото тук в Ботевград времето е много лошо има много сняг и едвам се кара, а той каза, че за да види как надува турбината трябвало в движение и да се натисне здраво поне на 3-та и 4-та предавка. След това ходих до един майстор дето разбира от TDI-та да я гледа (но той пък не си беше взел лаптопа в сервиза). Кара ме да я форсирам до 4000 об. на място и не пушеше въобще. ИзключвА дебитомера нямаше промяна. Откачва маркуча след интеркулера и каза, че турбината надува мноооого слабо. Демонстрира ми как като стисне маркуча, който е веднага след турбото и се изфорсира до 3-4000 оборота и въобще турбината не го надува, а той твърди, че при такива обороти трябва да стане почти твърд. И в крайна сметка ми каза, че според него е записало някви грешки когато съм я карал със счупения кулер и предполага, че ще се оправи следи зчистването на съответните грешки.
колега колата сас с4упен кулер е влизала вав сервизен режим но след гасене компа сам се рестартира,проблема не е от гре6ки наи вероятно е забравено някое марку4ле за вакум или не6то др.просто си огледаи вси4ки марку4лета както и вси4ки вразки по турбото и кулера,а и са6то дали от удара не се е спукал някои марку4 около кулера и вав сервиза ако не са го видяли и не са го сменили са6то може да е проблем.успех

-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пон 02 апр 2007 14:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград
Re: Загуба на мощност при смяна на интеркулер на AHF
Колеги, турбопътищата и връзките с интеркулера вече 2-ма майстори ги гледах и даже аз се завирах под колата (веднъж в канала и веднъж като беше на подемника) и никой не откри сцепен маркучи или хлабава връзка. Остава вариянта да гледаме за такива вакуумни маркучета, които управляват. А на диагностика не могат ли да открият дали има проблем с управлението на турбото от някое вакуумно маркуче?
И тези маркучете се около турбото ли да ги търся. Ако знаех колко са поне да видя дали всички са си по местата !?!
И друго което исках да попитам, възможно ли е да е засмукало турбото (да е набутало) някакви парчетии от счупения кулер някъде където не трябва и евентуално да се е повредило и турбото или де да знам и аз вече?
Благодаря ви за съдействието, ако има развитие ще пиша.


Благодаря ви за съдействието, ако има развитие ще пиша.
- tdi fen
- Мнения: 4709
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Загуба на мощност при смяна на интеркулер на AHF
мъркучетата са 3 и излизат от този клапан проследи ги дали някое не е спукано или извадено
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Загуба на мощност при смяна на интеркулер на AHF
Майстора при когото си ходил ,ако беше запознат с този мотор щеше да знае , че на място няма надуване и при 5000 об. ,освен ако не задържиш лоста на геометрията в долно (затворено) положение! Иначе ако е имало малки парчета при счупването е много вероятно да ги е засмукало към колектора ,от което може да стане голям проблем.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пон 02 апр 2007 14:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград
Re: Загуба на мощност при смяна на интеркулер на AHF
Колеги днес ходих да закачат колата на VAG-com. Човекът изчисти грешките, които имаше от това дето пробвахме без дебитомер колата и квито други грешки имаше. Тръгнахме из града да я пробваме в движение и той да гледа показанията през кома. Каза, че на място турбината надува до 1.2 бара, но в движение ме кара да я на стъпвам на 2-ра предавка (само за втора позволяваха пътмите условия) и каза, че турбината надува до 1.7 - 1.8 единици (не знам на колко трябва да надува, но той каза, че е нормално това налягане). Ако твърдението, че турбината надува нормално е вярно, предполагам, че отпада вариянта с някое от вакуумните маркучета въпреки това ще ги огледам и трите. Като спряхме ми каза, че дебитомерът показва, че минава твърде малко въздух през него! И според него има 3 вариянта.
1. Не добре работещ дебитомер (трябвало да се свали и да се почисти)
2. Проблеми с EGR клапан, който евентуално можел да се изолира.
3. Запушен катализатор.
Вече изтърбуших катализатора и няма почти никаква промяна във вървенето. Остават другите 2 маниполации.
Дано не е засмукало някое парче и ако все пак е станало така как се процедира?
1. Не добре работещ дебитомер (трябвало да се свали и да се почисти)
2. Проблеми с EGR клапан, който евентуално можел да се изолира.
3. Запушен катализатор.
Вече изтърбуших катализатора и няма почти никаква промяна във вървенето. Остават другите 2 маниполации.
Дано не е засмукало някое парче и ако все пак е станало така как се процедира?
Последна промяна от kristalov на Сря 10 фев 2010 20:53, променено общо 1 път.
- vinixxx
- Мнения: 1822
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Загуба на мощност при смяна на интеркулер на AHF
Е ква е връзката,чупиш кулера,дебитомера се замърсява?Няма логика 

- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Загуба на мощност при смяна на интеркулер на AHF
vinixxx написа:Е ква е връзката,чупиш кулера,дебитомера се замърсява?Няма логика
с дебитомер логика НЯМА;понякога си заминава от един път
-
- Мнения: 632
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pamplona Ispaniq
Re: Загуба на мощност при смяна на интеркулер на AHF
kristalov написа:Колеги днес ходих да закачат колата на VAG-com. Човекът изчисти грешките, които имаше от това дето пробвахме без дебитомер колата и квито други грешки имаше. Тръгнахме из града да я пробваме в движение и той да гледа показанията през кома. Каза, че на място турбината надува до 1.2 бара, но в движение ме кара да я на стъпвам на 2-ра предавка (само за втора позволяваха пътмите условия) и каза, че турбината надува до 1.7 - 1.8 бара (не знам на колко трябва да надува, но той каза, че е нормално това налягане). Ако твърдението, че турбината надува нормално е вярно, предполагам, че отпада вариянта с някое от вакуумните маркучета въпреки това ще ги огледам и трите. Като спряхме ми каза, че дебитомерът показва, че минава твърде малко въздух през него! И според него има 3 вариянта.
1. Не добре работещ дебитомер (трябвало да се свали и да се почисти)
2. Проблеми с EGR клапан, който евентуално можел да се изолира.
3. Запушен катализатор.
Вече изтърбуших катализатора и няма почти никаква промяна във вървенето. Остават другите 2 маниполации.
Дано не е засмукало някое парче и ако все пак е станало така как се процедира?
колега 1,7 1,8 е много налягане на турбото ако етолко колата влиза вав сервизен режим и от там е проблема.а са6то прегледаите и вакумите дали са си на място т.е. да няма някое разместено марку4ле което вав сервиза са го му6нали на друго място и от там да е проблема.успех

- tdi fen
- Мнения: 4709
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Загуба на мощност при смяна на интеркулер на AHF
прилича ми на зацапана или направо зацепена геометрия
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Sky_is_the_Limit и 28 госта