paskovplamen написа:колега колелото на разпределителният вал е на конус и се разхлабва при смяна на ремак за по лесен монтаж и вала се зацепва от задната страна шублера пасва точно там а това че има разминаване е от тези дето са ти сменяли ремак

а колкото до помпа дюз още несъм се сблъсквал с подобен проблем и не споря

Колега, пояснявай за какъв двигател говориш, че в темата се говори за помпа дюза. Ще объркаш хората тотално. На помпа дюза трудно би могъл да навреш шублера отзад. А и да развиеш колелото на разпределителния вал макар че е на конус, такава шпонка има че няма как да го завъртиш. Единствено корекция с раздвижното колело можеш да направиш.
По темата. Има доста видове вибраций й всички водят до различни проблеми. По прочетеното ако става въпрос за една честа дразнеща резонираща вибрация която се осеща по силно в скоростния лост и в арматурното табло, отивате в сервиз казвате да ви развият предните тампони на двигателя, да повдигнат отдолу двигателя и пак да го спуснат и да завият тампоните. (таз диагноза и пруцедура важи само за двигатели разположени като на пасата, на голф 4 няма да помогне!)
Ако се усеща като придърпване вече гледайте за маховици или евентуално за изяден разпределителен вал.
Дано съм ви бил полезен и пишете какъв е резултата!