Биодизел

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ...

Мнениеот GAD » Сря 03 май 2006 7:47


rudolf написа:
GAD написа:Имаш ли идея какво ти е ГНП-то? Питам неслучайно... Четох по разни сайтове, че с Bosch нямало проблеми, но при Lucas - Трябвало да се пали и гаси на нафта. По тази причина приспособяват нещо като втори резервоар за биодизела и превключвател от купето, за смяна на горивото...


гадче, ние сме еднакви,,,аз също съм с лукас и го четох това...ако искаш изчакай месец да видим дали ще изпищя за помпа....

ако искаш и да направиш едно пробно кръгче...ама без 5та скорост че още си бъркам в дупето с нея:)


Ама ти на Биодизел ли караш?
За петата скорост вземи си долей масло в скоростната кутия и ще се оправи! Един препатил колега, Theos, ме светна, че когато намалее маслото (всички поло капят от рейката на скоростите) пета започва да изключва сама... При теб нали това беше проблема?




Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ...

Мнениеот rudolf » Сря 03 май 2006 11:46


GAD написа:
rudolf написа:
GAD написа:Имаш ли идея какво ти е ГНП-то? Питам неслучайно... Четох по разни сайтове, че с Bosch нямало проблеми, но при Lucas - Трябвало да се пали и гаси на нафта. По тази причина приспособяват нещо като втори резервоар за биодизела и превключвател от купето, за смяна на горивото...


гадче, ние сме еднакви,,,аз също съм с лукас и го четох това...ако искаш изчакай месец да видим дали ще изпищя за помпа....

ако искаш и да направиш едно пробно кръгче...ама без 5та скорост че още си бъркам в дупето с нея:)


Ама ти на Биодизел ли караш?
За петата скорост вземи си долей масло в скоростната кутия и ще се оправи! Един препатил колега, Theos, ме светна, че когато намалее маслото (всички поло капят от рейката на скоростите) пета започва да изключва сама... При теб нали това беше проблема?


....от оня ден я пробвам на био,,,от тая тема се поотворих,затова ти казвам ако искаш изчакай да видим лукаса ще издържи ли 1000 км чист био,,иначе май за 5та работата е по дебела работата


Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GAD » Сря 03 май 2006 13:40


Ти отгоре на всичко и на чист ли го караш?!!! В-100?!!! Изумен съм от смелостта ти :)

Сега като се замисля по тези сайтове пишеше май за "vegetable oil" ...сиреч за олио. Дано биодизела е по-приспособен за употреба...

С интерес ще чакам изхода от експеримента! :)

Последна промяна от GAD на Пет 05 май 2006 9:11, променено общо 1 път.


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Сря 03 май 2006 13:51


На новите дизели им слагат предупреждение, че не са пригодни за биодизел по съвсем друга причина. Тя колата ще си върви идеално, но просто растителните масла имат по-голямо абразивно действие и "изяждат" маркучите на горивопроводите. Освен това наистина трябва по-финен горивен филтър за безпроблемната работа. Освен това при ниски температури растителното масло се сгъстява и затова не се препоръчва да се кара с биодизел при температури под нулата...в краен случай го дават до -10 градуса.
Само на олио ще работи най-добре колата, но трябва да са сменени задължително маркучите и филтър-а! Олио-то няма нужда да е рафинирано, процесът се нарича естерификация....от сурово олио (може слънчогледово, но може и от рапица и от какво ли не) се отделят най-вече водни и други примесии след това направо в тубите и газ до дупка...инсталация за пречистване (естерификация) на растително олио не е много скъпа...от порядъка на 10-тина хиляди евро.

Сега малък пример - поглеждаме примерно Голф V - не е желателно ползването на биодизел. Поглеждаме Шкода Октавия със същия дизелов двигател - опааа дизел или био гориво с минимално цетаново число 49 :)
Еми къде са разликите? Както казах, горивопроводите и филтъра трябва да са пригодени, иначе самия двигател както беше написано по-горе си е измислен за работа с растително гориво.

Аз мисля утре да ходя да питам на Темпо какво имат предвид под биодизел :) Обикновено на запад има няколко стандарта - единия е 5% растително олио, 95% нафта, или 80 на 20.


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Сря 03 май 2006 14:01


Само да предупредя, вече продават био-то на 1,30лв литъра! фирмата спомената в началото на темата! били вдигнали цената от производителя затова....
Пак българска работа, не виждам кво общо има, според мен се покачи търсенето и вдигнаха цената веднага. Трябва да разберем откъде го взимат на едро!


Потребителски аватар
alex synchro
Мнения: 430
Регистриран на: Вто 14 юни 2005 23:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alex synchro » Сря 03 май 2006 14:17


На едро му е майката....
Само че колеги незнам от къде се взима, след като в Брусарци работата замира!!! :roll:


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Сря 03 май 2006 14:32


nix написа:Само да предупредя, вече продават био-то на 1,30лв литъра! фирмата спомената в началото на темата! били вдигнали цената от производителя затова....
Пак българска работа, не виждам кво общо има, според мен се покачи търсенето и вдигнаха цената веднага. Трябва да разберем откъде го взимат на едро!

Прав си! Ако може някой да помогне с инфо... :roll: Аз съм за! Вече ми писна от тая скъпотия! 1 литър Shell V-power Diesel е 1.87 лв. :evil: То по-евтино ми е да бутам колата :lol:


Потребителски аватар
Alek
Мнения: 764
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 14:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Alek » Сря 03 май 2006 14:40


Ходих до Темпо да питам какъв е биодизела - Б100, Б20 или нещо друго......еми не знаят колеги, дори управителя не знаеше.......отговори - ами биодизел......аз му обясних, че има различни видове и той каза, че не знае.....


Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GAD » Сря 03 май 2006 15:01


Колеги, я погледнете актуалните цени на Темпо тук и ми кажете къде е далаверата?

В момента Биодизела е на 1.67, а Евродизел е 1.77. Заслужава ли си риска за 10 ст?!


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Сря 03 май 2006 15:02


Инфото за САМПО е противоречиво. Аз говорих със съдия изпълнител в ломския съд и той ми каза. Но пък разни познати от Брусарци ми казаха че въпреки всичко си работи. Пуснал съм пипала лично да се провери през делничен ден, аз нямам възможност да отида. През почивните няма никой, там има един пазач който изобщо не е наясно. Каза че имало производство но нищо повече. Ето и снимката която направих в неделя.
Същата е която има и на сайта им http://www.biodiesel.bg/index.php?n=2

Изображение


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Сря 03 май 2006 15:04


GAD написа:В момента Биодизела е на 1.67, а Евродизел е 1.77. Заслужава ли си риска за 10 ст?!

Аз лично не бих рискувал - не е навлязъл масово в нашата държава:wink:
Към Nix: ти би ли купил гориво (за един добър дизелов агрегат) произведено в място като това? :?

Последна промяна от buller на Сря 03 май 2006 15:07, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GAD » Сря 03 май 2006 15:05


Ето и какво са писали самите ТЕМПО за продукта:
БИОДИЗЕЛ
В Темпо от м. Април

Метил естерът /FAME - fatty acid methyl ester или FAME/.
FAME се произвежда на базата на биомаса - растителни, животински или отпадъчни мазнини.

Възможността за прилагане на БИОДИЗЕЛА /метил естера/ във всички автомобили с дизелови двигатели го прави една от надеждите на световната общественост за ограничаване на екологичните проблеми като парников ефект и киселинните дъждове. Той позволява да бъде използван самостоятелно при каквито и да е метеорологични условия, както и да бъде смесван с класическото минерално дизелово гориво във всякакво съотношение. Подходящ за приложение е във всеки дизелов двигател без да се налага каквато и да било модификация по него.

Използаването на FAME е световна тенденция в областта на алтернативните течни горива.

Основните предимства на Метил Естера /Биодизел/ са, че той е:
- с по-голямо цетаново число от минералния дизел;
- възобновяем енергиен източник /изработва се от биологични суровини/;
- замърсява при изгаряне нетно 80% по-малко от минералния дизел;
- има отлични смазочни качества, за разлика от минералния дизел /произведен по стандартите на ЕС - без наличие на сяра/.


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Сря 03 май 2006 21:14


nix написа:Инфото за САМПО е противоречиво. Аз говорих със съдия изпълнител в ломския съд и той ми каза. Но пък разни познати от Брусарци ми казаха че въпреки всичко си работи. Пуснал съм пипала лично да се провери през делничен ден, аз нямам възможност да отида. През почивните няма никой, там има един пазач който изобщо не е наясно. Каза че имало производство но нищо повече. Ето и снимката която направих в неделя.
Същата е която има и на сайта им http://www.biodiesel.bg/index.php?n=2

Изображение


никс, значи в търсачката ми излиза някакъв линк който не е активен но в гооглето излиза -нещо че брусарци работело незаконно и не внасяло дължими суми както и че нямало лиценз или нещо такова защото не се чете точно ,но е старо....
мислех си че това че не плаща на държавата и работи ундерграунд -може д аму докара лошо име сред държавници и клюкари,но това значи че и няма да ни товарят с ДДС-та и глупости...а и не виждам преди една две години как можеше някой да произвежда биодизел и да го пласира ако нафтата е 1.30 и ми се точат всички държавни рекетиори...
мисля лошо име само свързано с качеството да ни плаши...
никс: аз се чудех дали да не питам при централна баня имат някакъв офис...разпитай подробно дребно едро..
хиляди благодарности.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 03 май 2006 23:15


Колеги, няма защо да се палите толкова. Просто нещата са ясни и всяко решение ще е временно ( докато водата е мътна) Ние сме такава държава ( на мошенници) , че даже и да се получи биодизела без пари, пак ще бъде натоварена почти до "нормалната" цена на дизела само е въпроса от кого - или ще е от администрацията, или от търгашите, но прошка няма да има. Колкото до експеримента, - може но практическата стойност ( ако има такава) ще е зa "чистата наука ". Сега току някой пак започне да ми дава пример как било там или другаде - няма смисъл, прецакването НИ е неизбежно както е неизбежен крахът на световния империализъм ! :D
това си е точно spam но не можах да се въздържа .....аиде пак :smackbum


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Чет 04 май 2006 0:19


juve написа:Колеги, няма защо да се палите толкова. Просто нещата са ясни и всяко решение ще е временно ( докато водата е мътна) Ние сме такава държава ( на мошенници) , че даже и да се получи биодизела без пари, пак ще бъде натоварена почти до "нормалната" цена на дизела само е въпроса от кого - или ще е от администрацията, или от търгашите, но прошка няма да има. Колкото до експеримента, - може но практическата стойност ( ако има такава) ще е зa "чистата наука ". Сега току някой пак започне да ми дава пример как било там или другаде - няма смисъл, прецакването НИ е неизбежно както е неизбежен крахът на световния империализъм ! :D
това си е точно spam но не можах да се въздържа .....аиде пак :smackbum


прав си кривчо :P то и смърта е неизбежна ,ама да го измислим да бръмкаме за сега на левче -доволно...
то си знам че след някоя и друга годинка ще е и 3 лева нафтата,но това не ме кара да се чувствам добре като ме изцакат на 1.78 сега...

и все пак био-то ми звучи много оптимистично за някакво частично разчупване на монополите...все пак откъм цена-малко хора карат ,но пък и малко хора произвеждат...ако по всички селски трънаци ,избуй една мити рапица -предвиждам такъв живот че само си викам -ДАНОО, ДАНОО ДАНООО :bishop :stupid



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта