Показание на датчик за температура.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Показание на датчик за температура.

Мнениеот Bucket » Съб 20 фев 2010 21:00


Здравейте,

Искам да отбележа,че от 18:00 се копая с търсачката :mrgreen: Имаше тема преди около година или повече за коригиране на показанието на дачтика за температура на таблото.Ставаше дума за 23 ома резистор или нещо от сорта.Колата е е Голф 3 1,4ABD.
Просто ми трябва електрическата схема на свързване,датчика е с 4 извода.
Рових доста в волскваге.мск.ру и така и не открих схемите на самия двигател,т.е. връзки между ЕКУ,ДВГ и табло :(
Явно не съм в добра кондиция,много съм зле и никакво инфо не намирам. :talk:




Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Показание на датчик за температура.

Мнениеот Mapoka » Нед 21 фев 2010 0:15


Температурата ти в повече или в по-малко я показва?
Иначе схема...таблото и компютъра на колата специално с температурата не са свързани и нямат нищо общо (в датчика имаш 2 термо резистора напълно изолирани един от друг)
Изображение
както се вижда краката 1 и 3 са за компютъра и в твоя случай не ти трябват.
Краката които са за таблото са 2 и 4, на единият крак имаш постоянна маса,
а другия отива директно в таблото.
Ако градусите на таблото са повече от колкото в действителност
може да свържеш последователно на датчика някакво съпротивление
(режеш някой от проводниците отиващи към 2 или 4 и свързваш (желателно) потенциометър,
за да може точно да си нагласиш стойността която ти е нужна,
иначе ще смениш няколко съпрот докато уцелиш твоето)

Друг начин (по добрият) е да отвориш таблото и от там да нагласиш температурата,
за целта на гърба на изм уредче има врътка мацната с боя (стига уреда да не е ел магнитен(новия модел))
В случай че показанията на таблото са по ниски, резистора се вързва паралелно на 2 и 4,
или отново може да се регулира от самия уред,
както и да се покачи захранващото напрежение на самото уредче от 10в на
12в пак стабилизирано или направо на 14.


Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: Показание на датчик за температура.

Мнениеот Bucket » Нед 21 фев 2010 8:12


Според мен датчика показва по-малко от това което трябва.Първата степен на вентилатора се включва по показание на таблото,видимо 81-82 градуса.
Значи казваш паралелно :) хмм,ще взема да пробвам днес,благодаря.
Поздрави!


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Показание на датчик за температура.

Мнениеот Mapoka » Нед 21 фев 2010 9:42


Bucket написа:Според мен датчика показва по-малко от това което трябва.Първата степен на вентилатора се включва по показание на таблото,видимо 81-82 градуса.
Значи казваш паралелно :) хмм,ще взема да пробвам днес,благодаря.
Поздрави!


Моя беше по абсолютно същият начин, перката ми включваше на ~ 85.
Доста време карах с паралелно вързан резистор на 270ом.
Наистина в диапазона 75-90 показваше що годе точно, но над 90 и под 75 дава голяма грешка.
Пробвах да регулирам от самото уредче, но при мен нямаше на къде повече да го увелича (като му дам повече стрелката не се връщаше на 0)
В момента съм с третия вариант (стабилизация на 12в) и работата що годе бива.
Недостатък е това, че на контакт уреда не показва правилно, трябва да е на запалена кола, понеже на 7812 му прябват ~1.5в разлика м/у входа и изхода за да стабилизира.

Ако ме питаш, направо прави уредчето на 12в, другото е временна работа
чак си се чудя защо не го направих така още в началото, ми карах няколко гидини със съпротивления

ПП най добре ще е ако межеш да измерваш температурата на водата докато се опитваш да настройваш таблото, иначе е трудно.


Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: Показание на датчик за температура.

Мнениеот Bucket » Нед 21 фев 2010 13:37


Никакъв резултат с паралелно свързан потенциометър 220 ома :)
Свалях и таблото,видимо няма тример за донастройка,а самата системка,не бих я човъркал,че тия финни пружинки и тежести ще се разлетят :Mr Green Fun
Така и не можах да отделя платака от едната пластмаса,не разбрах как се разглабя и т.е. реално нямах достъп до самите компоненти.Имаш ли самата схемка,да видя какво представлява,а,на 7812 му е трябват повече от 14 волта за нормална работа ;)
Т.е. ти си заменил стаилизаторче вътре в таблото,хммм
Има и друго сложих голям спиртен термометър 10-150 градуса от химическа лаборатория (вярвам му :) ) в разширителният съд,термостатът е Валер 84 градуса,долната тръбва стана топла при 81 показание на контролният термометър.Перката на степен 1 се включи след 1-1,5 мин на обороти и показание около 84-5 пак на контролният.Т.е. чудя се доколо е реално измерването в тази точка :roll: Или нещо тотално е сбъркано в цялото ми охлаждане.
Това ми е трети термостат за година :banghead: Behr 84,много зле.Behr 87,малко по-живо,ама пак 70 градуса на таблото.
От няколко месеца,Whaler 84.Никога не е мърдала стрелката повече от средата между 80 и 90,но това със парче вестник пред радиатора и тежко изкачване с ниска скорост,перката се чува силно,т.е. реалната температура е над 90 убеден съм.Иначе по равно на дълъг път си изстива,отдавам го на малкият мотор и газовата уредба,в градът е ок,перката се включва по светофари и други такива в София.Не,знам ще взема да го оставя да си живее,диша и работи без интервенции,накрая :D


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Показание на датчик за температура.

Мнениеот Mapoka » Нед 21 фев 2010 14:16


Не, тример на таблото няма, говорех за врътката която измества лостчетата в самото уредче.
Иначе 12в подавам само на уреда за температурата, прекъснал съм пистата от 10в стабилизатор(той още си стои и захранва останалите уреди), допълнително съм сложил 7812 който захранва само температурата.
7812 го пробвах под този си товар (уреда) и до около13,5 що годе имаше стабилизация.
Понеже не си намерих термометър като твоя, мерих температурата с мултицет (тея от 5лв).
Наистина в казанчето показваше доста по ниска, и се наложи да набутам термодвойката в маркучето за "обезвъздушаване".
Иначе капака на таблото има едно винтче от страната на уредите и две шипки от към гърба, до бъксата за свързване.

ПП иначе 270ом паралемно на темп датчик ми качваха от 70 на 80 и няколко градуса, проблема който имаше при този вариант е че дори и студена показваше на 3-4-та чертичка от бялата зона


Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: Показание на датчик за температура.

Мнениеот Bucket » Нед 21 фев 2010 16:19


Ясно,ако имаш снимка или някой път разглобяваш таблото,направи една такава,интересно ще е.
Да видя точно къде по платката си правил :)
Аз,все още не разбирам как се отделя платката от пластмасата :D


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Показание на датчик за температура.

Мнениеот Mapoka » Нед 26 сеп 2010 17:17


Да допълня с малко снимков материал:

С/д като свалим предния капак и "часовниците" трябва да се развие това болче за да се отдели платката (ако таблото е от новите, тези с/д '96 нещата стоят по друг начин и нищо написано от мен в темата не важи за тях).
Изображение
На задния край има 2 закопчалки при буксата:
Изображение
Има и трета закопчалка на другия край но съм забравил да я снимам.

тук се вижда къде съм добавил стабилизатора на 12 в (7812):
Изображение
Масата му съм я взел от стария стабилизатор на 10в:
Изображение
Захранване се наложи да взема директно, понеже на входа на ориг стаб. идват някъде към 13в (преди него има диод и затова идва пада на напрежение).
Изображение
Тук съм прекъснал пистата която дава 10 в за уреда за температурата (разпробил съм моста м/у двете страни на платката):
Изображение
Тук на гърба на същото мостче съм закачил 12-те волта от 7812
Изображение
За всеки случай съм сложил един кондензатор на изхода на 12в от стабилизатора:
Изображение

Понеже като минем на 12 в на уреда температурата ще показва повече от тук се настройва самия часовник.
Изображение
Ако показанието е с малка разлика спрямо дейвствителното може да се донастрой само от тази врътка.
Обаче ако както на моето като настроя температурата на 90 градуса да е точно, то като огасях, таблото стоеше на последната бяла черта (60 гр мисля е), а ниските температури показваше с огромна грешка, ще се наложи да се мине на 12 в.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: milench0 и 42 госта