Тресе волана след като се качи пасажер отдясно.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Тресе волана след като се качи пасажер отдясно.

Мнениеот Danny boy » Пет 26 фев 2010 18:25


Така,досега това не ми се беше случвало,но
вчера си смених зимните гумаи с летни като предварително завъртяхме джантите на машина за да се уверим че не са криви.Сядам в колата газззз волана не мърда като го пусна колата шпори направо,волана като закован.Качва се приятел 85кг до мен и гледай кво става волана почва да тресе и колата да тегли надясно.Преди 1 седмица влезнах в дива дупка точно от дясно и кривнах борда на джантата/вътрешния/,в последствие джантата бе изправена.Може ли да се е предал шарнира и от това да е ,макар че ги сменях преди 1година с нови AS-METAL?.Тампоните на носачите и те са сменени задни и предни с БОГЕ преди пак толкова време?.Някой идеи ...или да е страдал по този начин :banghead:
Пасат Б3




rosen1212
Мнения: 93
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Тресе волана след като се качи пасажер отдясно.

Мнениеот rosen1212 » Пет 26 фев 2010 19:01


аз имах проблем с две гуми дебица 13ки (на 3години по ДОТ)- поло след балансиране изкарваха по 400-500км без проблем а после пак започва тресене максимално при 40..50км/час, балансирах ги поотделно за да хвана откъде е промяната, демонтирах едната да я гледам и отвътре -съмнявах се в баланс машините които бяха с точност 5гр.- версията е че материала на гумата се преразпределя и нарушава баланса - съвсем с малко в повечето случаи мястото на тежестта се променяше само с под 10см - така докато се отказах и ги преместих отзад проблема изчезна


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Тресе волана след като се качи пасажер отдясно.

Мнениеот pas1.8mi » Съб 27 фев 2010 15:06


Погледни Балансьора на дясната Полуоска да не се е откъснал и да бие по Носача при по-голям товар на предния мост!


Потребителски аватар
c_todorov
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 29 окт 2008 10:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Тресе волана след като се качи пасажер отдясно.

Мнениеот c_todorov » Нед 28 фев 2010 22:44


Погледни Балансьора на дясната Полуоска да не се е откъснал и да бие по Носача при по-голям товар на предния мост!


В този случай обаче се чува и сравнително силен звук от удряне на метал в метал..поне при мен беше така.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Тресе волана след като се качи пасажер отдясно.

Мнениеот pas1.8mi » Пон 01 мар 2010 9:46


На Пасата е гумиран и не се чува точно като метал в метал!


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Тресе волана след като се качи пасажер отдясно.

Мнениеот Danny boy » Пон 01 мар 2010 17:28


няма балансьор,фанала го е липсата.
Иначе проблема вече е решен.Леко крива гума макар и нова,не се хваща на баланс няма оправия 2 пъти ги балансирах.След смяна на предните гуми със задните проблема изчезна,така че...внимавайте какви гуми ви продават.На тези им е писано да са вечно задни.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Тресе волана след като се качи пасажер отдясно.

Мнениеот pas1.8mi » Пон 01 мар 2010 19:42


Интересно,крива(небалансирана) гума където и да я сложиш все ще бие! :roll:


rosen1212
Мнения: 93
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Тресе волана след като се качи пасажер отдясно.

Мнениеот rosen1212 » Вто 02 мар 2010 9:10


Предния мост е по-уязвим на дебаланс защото кинематиката му е по-сложна - нали е управляем. При местене на една и съща гума с един и същ дебаланс отзад може да с е усеща но при-по високи скорости, които може да са над максимално достижимата. То темата е силно теоретична но ми направи впечатление че гумаджии твърдят че дебаланс се усеща при 80..90км/ч аз лично съм виждал и при 110 както и при 40..50км/час също така дебаланс от 5гр представлява камъче заклинило се в протектора...което е достатъчно за дебаланса



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: vanesto и 96 госта