загрява ми колата
- stoyan0264
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Тук пък аз не съм съвсем съгласен
При откачено маркуче отгоре почти 100% е вероятността само да прикапва от него.Просто водата върти през целия малък кръг на системата,който е с много по-широки тръби от това тясно маркуче.Също така при студена кола системата няма налягане.Отделно като допълнение ще кажа,че по-старите версии на двигателя 1.8 (RP и първите АБС-и) имат едно като тапичка,което умишлено намалява дебита на вода през това маркуче и само при загряла кола оттам тече защото отвора е умишлено свит до малко по-голям от 2мм (там много обичат да се запушват).
Иначе лесно ще се ориентираш длаи перките работят на 1-ва или на 2-ра степен :
-хващаш една жичка,откачаш куплунга на датчика долу на радиатора и тестваш 1-ва и 2-ра степен.Достатъчно осезаема е ралзиката за да прецениш веднага дали са били на 1-ва или на 2-ра степен при загрял двигател.
Ако са били на 2-ра смени датчика доло понеже явно не му бачка 1-ва степен.
Ако са били на 2-ва смени термостата.
Ако всичко се запази все така странно измери температурата на главата с мултицет и се ориентирай дали уреда не лъже - ако лъже смени датчика след тройника (ако си с един той е с 4 кабела,ако си с 3 смени синия).И ако пак е така - проблема е в таблото.
По повод маркучите - трябва да са достатъчно топли за да не можеш да ги пипнеш
При около 80-90 градуса пари жестоко и горния не може да се държи.
Ако системата работи добре трябва до около 80-85 градуса долния маркуч на радиатора да остава студен.след 80-85 градуса да започне да се стопля и към 90 да е топъл колкото горния.Ако не е така - термостат.

При откачено маркуче отгоре почти 100% е вероятността само да прикапва от него.Просто водата върти през целия малък кръг на системата,който е с много по-широки тръби от това тясно маркуче.Също така при студена кола системата няма налягане.Отделно като допълнение ще кажа,че по-старите версии на двигателя 1.8 (RP и първите АБС-и) имат едно като тапичка,което умишлено намалява дебита на вода през това маркуче и само при загряла кола оттам тече защото отвора е умишлено свит до малко по-голям от 2мм (там много обичат да се запушват).
Иначе лесно ще се ориентираш длаи перките работят на 1-ва или на 2-ра степен :
-хващаш една жичка,откачаш куплунга на датчика долу на радиатора и тестваш 1-ва и 2-ра степен.Достатъчно осезаема е ралзиката за да прецениш веднага дали са били на 1-ва или на 2-ра степен при загрял двигател.
Ако са били на 2-ра смени датчика доло понеже явно не му бачка 1-ва степен.
Ако са били на 2-ва смени термостата.
Ако всичко се запази все така странно измери температурата на главата с мултицет и се ориентирай дали уреда не лъже - ако лъже смени датчика след тройника (ако си с един той е с 4 кабела,ако си с 3 смени синия).И ако пак е така - проблема е в таблото.
По повод маркучите - трябва да са достатъчно топли за да не можеш да ги пипнеш

При около 80-90 градуса пари жестоко и горния не може да се държи.
Ако системата работи добре трябва до около 80-85 градуса долния маркуч на радиатора да остава студен.след 80-85 градуса да започне да се стопля и към 90 да е топъл колкото горния.Ако не е така - термостат.
- stoyan0264
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
ЗФА 159,
Много ти благодаря за изчерпателния отговор!
Маркучите са както си казваш аз ги пипах.Първо се затопля горния(говоря колата работи на място)след малко и долния почва да се стопля и след няколко минути се включва перката , работи 10-20 сек и спира.Това мисля е нормален режим на работа.
Колеги вие как мислите/
Много ти благодаря за изчерпателния отговор!
Маркучите са както си казваш аз ги пипах.Първо се затопля горния(говоря колата работи на място)след малко и долния почва да се стопля и след няколко минути се включва перката , работи 10-20 сек и спира.Това мисля е нормален режим на работа.
Колеги вие как мислите/
Re: загрява ми колата
stoyan0264 написа:Здравеите всички!Искам да ви помоля за съвет пак относно охл.система.Имах страхотен шум от помпата(водната) и я смених веднага.Имах слаби връзки по таблото(не ми отчиташе бенз. и темп.) и тях ми ги оправиха.Сложих таблото и темп. ми отиде на 110 градуса.Двигателя нямаше вид на загрял.Перката не работеше съшто.Има антифриз и в сервиза я форсирахме докато включи перката.Всичко е наред като загрее включва завърта малко и пак спира атемп. ми показва 110.Червенвта лампа не е мигвала даже.
Какво става мамка му?
Моля помогнете ми вие поне имате повче опит.
Много ви благодаря колеги!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
bavareca написа:начи 110 градоса е нормална температура за пасат когато е в задрaстване но когато го караш изван грацко тои дарги между 70 и90 градоса така че които има излишни пари за харчене нека смениа термустати идатчици
Моля?
Термостата е максимално отворен на 102 (или 105 че не помня точно) така че съвсем съвсем максималната температура е там някъде.след това вече няма какво да пречи на охлаждането.Незнам за другите колеги ама при мен ако температурата подмине 105 градуса и задържи там повече време светва и маслото и лампата за водата т.е. колата прегрява зверски (това ми се случи лятото когато карах на климатик и термостата не беше в ред).На повечео колеги втора степен на перките не се е включвала никога т.е. колата никога не е минавала 102 градуса.
Нормално в задръстване стрелката застава около 95 ама не и повече.Идеята на 2-ра охлаждаща степен е когато колата е много натоварена (да кажем теглиш някой) и се движи ужасно бавно при което 1-ва степен не смогва.Също така е защитна мярка ако 1-ва степен не задейства.
Иначе да,нормалния цикъл наистина е да се стопли първо горния маркуч,после долния и след малко да запали перките.
Успех!
Колеги пиша в тази тема, защото заглавиет й отговаря и на моя проблем.B3 1.8 моно - загрява 110 и нагоре + преди 2 дни направо запуши през капака +целия двигателен блок е омаслен +водата в казанчето е една такава прекалено гъста и доста замърсена.Няма да питам от какво е( опитах сам да сменям термостата видях, че ще си отворя за 1 ден работа ), препоръчайте ми някой изпитан сервиз в Плд, където да я заведа и да не работят на астрономически цени.
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.
-
- Мнения: 38
- Регистриран на: Нед 17 яну 2010 20:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: загрява ми колата
Здьравейте и от мен.
Темата е стара да, но актуална за мен.
Скоро сменях термостат, понеже колата постоянно беше студена. Но онзи ден, когато беше 12, 13градуса навън, косата ми се изправи заедно със стрелката - 110градуса. Веднага включих парното на мах, излязох от града и чак тогава падна на приятните 95 гр. Днес пробвах дали перката работи и на двата степена - да, работи. Въпроса е мога ли да разбера дали е от дефектирал датчик, или да пробвам с нов (коъто струва пари разбира се). Не знам колко може да се нарича датчик, по скоро е ключ, който нормално е на "0", като позагрее превключва "1" и "2" степен вентилатора.
Темата е стара да, но актуална за мен.
Скоро сменях термостат, понеже колата постоянно беше студена. Но онзи ден, когато беше 12, 13градуса навън, косата ми се изправи заедно със стрелката - 110градуса. Веднага включих парното на мах, излязох от града и чак тогава падна на приятните 95 гр. Днес пробвах дали перката работи и на двата степена - да, работи. Въпроса е мога ли да разбера дали е от дефектирал датчик, или да пробвам с нов (коъто струва пари разбира се). Не знам колко може да се нарича датчик, по скоро е ключ, който нормално е на "0", като позагрее превключва "1" и "2" степен вентилатора.
- mariovasi
- Мнения: 1787
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
- Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
- Двигател: TSI
- Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново
Re: загрява ми колата
mravka s drelka написа:Скоро сменях термостат, Днес пробвах дали перката работи и на двата степена - да, работи. Въпроса е мога ли да разбера дали е от дефектирал датчик, Не знам
Цитат:
-"Скоро сменях термостат"
Проблемите от след смяната ли са

Хубаво работят двете степени на вентилатора но...
Термостатът отваря ли? (Навреме ли?).
Термостатът ако забавя отварянето (или хич го няма) перката също се бави (или хич я няма) и колата грее.
При не-отворил термостат перка неще тръгне

Проверявай по ред.
-
- Мнения: 38
- Регистриран на: Нед 17 яну 2010 20:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: загрява ми колата
Термостатът отваря ли? (Навреме ли?).
Ами термостата отваря мисля, понеже след делението на 80гр на таблото долният маркуч се затопля лека по лека. След 105гр се включва 1ва степен вентилатор радиатор, охлажда до няма и 100гр и спира. Сменях датчика на радиатора - все тая. Антифриза е син смесен 1:1 с вода...
Не ме мързи и мога да сваля радиатора да го чистя. НО миналото лято слагах климатик и го бях чистил. Цвета на антифриза е бистър. Мисля да изцедя антифриза и да слагам само вода, за проба. Ако имате други идеи споделете. Не ми казвайте, че е нормално 110 градуса. Не е!!! Това, че системата е затворена и, че водата не кипи, не ме успокоява.
Ами термостата отваря мисля, понеже след делението на 80гр на таблото долният маркуч се затопля лека по лека. След 105гр се включва 1ва степен вентилатор радиатор, охлажда до няма и 100гр и спира. Сменях датчика на радиатора - все тая. Антифриза е син смесен 1:1 с вода...
Не ме мързи и мога да сваля радиатора да го чистя. НО миналото лято слагах климатик и го бях чистил. Цвета на антифриза е бистър. Мисля да изцедя антифриза и да слагам само вода, за проба. Ако имате други идеи споделете. Не ми казвайте, че е нормално 110 градуса. Не е!!! Това, че системата е затворена и, че водата не кипи, не ме успокоява.
- HukuTyY
- Мнения: 600
- Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
- Автомобил: Vw Passat B4
- Двигател: ABF 16v
- Местоположение: Каварна
Re: загрява ми колата
mravka s drelka написа:Термостатът отваря ли? (Навреме ли?).
Ами термостата отваря мисля, понеже след делението на 80гр на таблото долният маркуч се затопля лека по лека. След 105гр се включва 1ва степен вентилатор радиатор, охлажда до няма и 100гр и спира. Сменях датчика на радиатора - все тая. Антифриза е син смесен 1:1 с вода...
Не ме мързи и мога да сваля радиатора да го чистя. НО миналото лято слагах климатик и го бях чистил. Цвета на антифриза е бистър. Мисля да изцедя антифриза и да слагам само вода, за проба. Ако имате други идеи споделете. Не ми казвайте, че е нормално 110 градуса. Не е!!! Това, че системата е затворена и, че водата не кипи, не ме успокоява.
Здравей колега.Аз съм се сблъсквал с този проблем.При мен се оказа от термостата.Започваше да отваря около 80-85градуса,но в града колата стигаше и 105градуса и едва чак тогава перката се пускаше.При мен се оказа че термостата си седи в едно малко отворено положение и като караш извън града е добре но влезеш ли в града става лошо,защото термостата си седи все така малко отворен(неиска да отваря напълно).И в случая нестига толкова много горещ антифриз до датчика на радиатора и той си мисли че все още е на оптималната температура обаче не е.Чак когато станеше към 105-110градуса термостата отваряше напълно и тогава се пускаше перката.Оправи се с смяна на термостат.След като го смених сега термостата отваря напълно на 92-95градуса.Взех си Behr-Tomson и сега си седи на 88градуса(извън града) и 90-95градуса в градско.Надявам се да съм помогнал

-
- Мнения: 38
- Регистриран на: Нед 17 яну 2010 20:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: загрява ми колата
И моя го смениха с берхер ама знам ли.
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: загрява ми колата
[quote="mravka s drelka"]Термостатът отваря ли? (Навреме ли?).
НО миналото лято слагах климатик и го бях чистил.
Като сложи климатик с радиатора какво направи? Сложи ли си по-голям радиатор или като италианците да се не набутат със същия?!?
НО миналото лято слагах климатик и го бях чистил.
Като сложи климатик с радиатора какво направи? Сложи ли си по-голям радиатор или като италианците да се не набутат със същия?!?
-
- Мнения: 38
- Регистриран на: Нед 17 яну 2010 20:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: загрява ми колата
Ако имаше общо с климатика още миналото лято щеше да прави проблеми, а държеше 95 гр максимум. А това лято дори не съм пускал климатика все още...
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: загрява ми колата
Пишеш, че след като си сменил термостат са се появили проблемите - на моя смених веднъж и още отначало не пожела да отвори и го изхвърлих и отидох за оригиналдъ, на клиенти до момента няколко пъти се случи същата случка. Искам да кажа, че не е задължително като е нов термостата да работи, гадно но факт. Измери градусите както на радиатора, така и на главата и свери с показанията на таблото и виж реално кога се пуска перката, така ще разбереш кой точно датчик се ебава. Водната помпа или работи или не, ама малко вероятно да не работи и да не тече ( имах и такъв случай ама тогава изхвърляше водата за 5 - 6 минути).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта