Проблеми с климатроника на Пасат В3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Ivalin
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 17:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблеми с климатроника на Пасат В3

Мнениеот Ivalin » Пет 26 фев 2010 11:48


Така е emo__80 точно този предпазител ми прави най-големите проблеми. Ако можеш дай малко повече подробнисти какво точно управлява и как си направил шашмата?! Ако можеш да пуснеш и някоя снимка ще бъде супер. От къде до къде теглиш линията, каква основа ползваш за предпазителя и от къде я вземаш (има ли я по магазините), какъв кабел и каквото се сетиш там... Колко А трябва да бъде оригинално този предпазител? :037: Благодаря ти много!!!




2222
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 11:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблеми с климатроника на Пасат В3

Мнениеот 2222 » Пет 26 фев 2010 12:21


Имам Пасат 3 с климатроник DIAVIA.Преди няколко дни климатроника отказа да управлява температурата като вместо градусите на дисплея е исписано Е1.Копчетата с + и - за температурата не работят ,"AUTO" също не включва компресора,а показанията за външна тепература при студена двигател са 55 градуса,като на другия ден и те вече не се показваха.Вентилатора, степените и моторчетата за клапите работят и се управляват.Тъй като ми духаше само студено се наложи да превключа клапата за топло студено ръчно, което за момента е някакво решение.Датчика за температурата в купето го намерих ,но не мога да открия датчика за външната температура. Ако някой знае моля споделете.Знае ли някой в какви граници се изменя съпротивлението на тези термодвойки в зависимост от температурата.


Потребителски аватар
Ivalin
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 17:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблеми с климатроника на Пасат В3

Мнениеот Ivalin » Пон 01 мар 2010 11:10


Изображение
http://img29.imageshack.us/img29/7776/010us.th.jpg
Това е пасатуняка с първа регистрация окт. 1992 г. ...
Изображение
http://img269.imageshack.us/img269/2701/038kd.th.jpg
Това е панела на електрониката, който показва в левия горен ъгъл снежинка и ту свети, ту не свети...
Изображение
http://img69.imageshack.us/img69/3283/000ue.th.jpg
Изображение
http://img230.imageshack.us/img230/2783/006vs.th.jpg
Това е компресора, японски "SANDEN CORPORACTION" пише на него...
Изображение
http://img98.imageshack.us/img98/3/008tu.th.jpg
Това е таблото с предпазителите и релетата (пр. №1 20/25А, пр. №2 50А, черно реле и 2 бр. бели релета с препазители на тях).


Потребителски аватар
Ivalin
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 17:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблеми с климатроника на Пасат В3

Мнениеот Ivalin » Съб 06 мар 2010 19:59


Какво става, къде се дянаха големите специалисти? Никой не смее да даде малко повече информация за този модел (какъвто и да е той и както и да го наричаме, но той все пак съществува и доста хора имат проблеми). Никой нищо ли не знае за това табло дето е до акумулатора?! И това ми било майсторяги... Пусни това, пусни онова... а сега нищо, ни вопъл, ни стон...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблеми с климатроника на Пасат В3

Мнениеот zfa159 » Съб 06 мар 2010 21:21


Причината колегите,пък и аз да си мълчим е съвсем логична - мислиш ли,че някой може да ти помогне без да е пред колата и да гледа.
Шр ти обесня малко за тези климатроници и как се слагат те.
Колата се купува от завода без климатик или троник.Отива в Италия и там се слага така наречения климатроник "Диавия".Той си е тяхно производство и те си правят повечето компоненти за него.Използват се каквито части има в смисал като компресор,дехидратор,радиатори и т.н.Виждал съм поне 20 различни комресора и други компоненти,монтирани на коли дори от едни и същи години.Буквално се мята каквото се набара в колата и...каквото стане.
Абсолютно същото важи и за контролерите,бушонните табла с релетата,окабеляването и дори ел. схеми.Поради тази причина без някой да седи и да гледа кой кабел по колата ти къде отива и къде какво са завряли,няма как да ти каже кое реле за какво е.ако е оригинален мога да ти кажа дори кой кабел за какво е...но за това нещо,наречено климатроник е много относително.
Ето малко информация за тези чудеса на техниката :
-състоят се от два мудула - този,който виждаш с копчетата и един друг,който е управляващия за цялата глупост.
-имат един или два блока с релета и предпазители.
-компресор ,радиатори и дехидратори се слагат,каквито им попадната.
Съответно ще ти дам информация за масовия случай,което не значи,че и при теб е така :
Този модул,който ти виждаш няма много кабели - едно постоянно захранване 12V,една маса,две жици за комуникация с другия модул.Имаше и още една,но незнам за какво беше...май някакво осветление.Там едва ли има проблем..все пак може да го разглобиш и да видиш за спукани спойки вътре.
Другия модул обикновенно е буквално "захвърлен" в областта под жабката.Той има доста повече жици и управлява всичко.
Съответно там вероятно е твоя проблем - виж го за спукани спойки.
Блока с предпазителите седи или също долу под жабката или отпред,където е твоя.Там има два предпазителя - единия (мощен и повече А) обикновенно е за ел.перка на радиатора (понякога си слагат и втора,понякога само си теглят ново захранване до перката).Втория обкновенно е за захранване на самия климатроник и за магнитния съединител на компресора. В редки случаи има и друг,забит долу под жабката,който е за вентилатора на парното.
Релетата - трябва да са две - едното е за пускане на ел. перка на радиатора.Второто е за пускане на компресора.
Друго незнам какво мога да помогна по въпроса,без да разровя колата и да видя къде какво са захвърлили италианците.
Успех!


Потребителски аватар
Ivalin
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 17:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблеми с климатроника на Пасат В3

Мнениеот Ivalin » Нед 07 мар 2010 0:49


Друго незнам какво мога да помогна по въпроса,без да разровя колата и да видя къде какво са захвърлили италианците.
Успех!

zfa159, много ти благодаря за ичерпателния отговор!!! Ризбира се, ти си абсолютно прав, че без да се види е много трудно да се дават съвети, но това което си пуснал е чудесно и аз точно това имах предвид. На прима виста да се даде всякаква информация, та да можем ние с дефектите да се хванем в нещо и да ровичкаме, пък и да знаем как правилно да експлоатираме това ЧУДО, че да не допускаме излишни и груби грешки и после да си :banghead: Още един път едно голямо БЛАГОДАРЯ и ако няко се сети нещо може да допълни информацията дадена до тук.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблеми с климатроника на Пасат В3

Мнениеот zfa159 » Нед 07 мар 2010 20:11


Подкарай го да работи и ще ти обесня за режимите му и кое за какво точно служи и как се ползва ;)


Потребителски аватар
Ivalin
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 17:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблеми с климатроника на Пасат В3

Мнениеот Ivalin » Пон 08 мар 2010 12:20


Успях побратиме zfa159!!! :да: Подкарах го... тази пущина и вече имам нормално топло, е уж де... С една малка отверка се опитах да намаля разстоянието между пластините където влиза предпазителя от 20А на таблото до акумулатора. Това гнездо плаче за смяна, но като не съм сменял такова нещо... незнам от къде се купува това чудо и как става кондиката. Е, аз ако успея да намера същото, че се закопчава към останалите елементи сигурно ще го разгадая, ама нейсе както казват старите баби... И сега пак казвам уж работи... пускам спирам, пак пускам, пак спирам и карам и той работи, ама до кога не се знае... Пък на студеното как ще се държи просто не ми се мисли още от сега, но най-вероятно няма да духа студено?! А и скърца или по-скоро просвирва когато върти перката на вентилатора и ми се струва, че това е лош признак, но като съм чел по форумите, че вътре е страшен батак и на този студ не ми се ровичка да не объркам конците повече. Все пак за сега върти. Ти как мислиш, да ръчкам ли или да го оставя така да си просвирва от време на време та докато спре и тогава... майко мила... ще стане една мътна и кървава!!!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблеми с климатроника на Пасат В3

Мнениеот zfa159 » Пон 08 мар 2010 22:43


Вентилатора се сваля елементарно ;) Махаш нещата,които са под жабката (корите имам в предвид) и оттам вече ще видиш как се сваля вентилатора.Трябва да е или на болтчета или на една щипка (зависи какъв кожух са имали 'талянците).Съответно го махаш и го почистваш и смазваш добре с някаква грес на спрей примерно или нещо подобно.
После събираш обратно.
По повод студа - никой не може да ти каже как ще работи лятото по жегите - зависи дали има фреон и колко е,дали работи добре компресора,дали не е запушен дехидратора и т.н...ама още е рано да го мислиш това :)


Потребителски аватар
Ivalin
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 17:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблеми с климатроника на Пасат В3

Мнениеот Ivalin » Пон 08 мар 2010 22:51


Благодаря ти за съвета zfa159! Само да се стопли времето и ще я свърша тази работа, та дано му дам малко повече живот на това чудо!


Потребителски аватар
gors
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 07 мар 2010 0:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BULGARIA

Re: Проблеми с климатроника на Пасат В3

Мнениеот gors » Вто 09 мар 2010 13:59


Привет и от мен със същия проблем с климатроника дето неще да работи.От същия модел италиански после слагани съм климатици на пасат комби.Релетата до акулатора при мен са Първо имам предпазител 50 ампера после едно черно реле с даста дебели крачета после две бели релета на които предпазителите са върху самите релета -първота е с 20 ампера ,второто е с 10 ампера.Проверих предпазителите ,почистих крачетата на релетата ,но за жалост неще да светне контролното табло.Долу под жабката тръбите са ми целите в скреж и лед,когато работи колата и се принудих да махна първото бяло реле 20 аперовото защото мотора на климатика е постоянно зацепен.
Кажете по някъкъв начин ръчно да си пусна малко парно ,че на студа не се издържа.


Потребителски аватар
am_gyl
Мнения: 57
Регистриран на: Пет 16 ное 2007 18:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: Проблеми с климатроника на Пасат В3

Мнениеот am_gyl » Съб 13 мар 2010 22:52


Здравейте , аз имах подобен проблем -мигаше ми само надписа Диавиа.Според мен като цяло този вид климатроници не са толкова лоши стига да не почнат мизерийките.Та за проблема бях изчел всичко но не ставаше пущината и това е /чистих релета вадих управлението дисплея пробвах с друг не и не/доста зор видях та реших да пробвам да пусна поне моторчето на парното да духа та да суши стъклото .Взех + от акумулатора директно извадих де що има букса отдолу под жабката и дай едно по едно додето зацепи/като пробвах с тънка жичка та ако улуча маса да зацепи естествения бушон :lol: /и нейсе о чудо на едната букса зацепи дисплея светна и проработи но не включваше моторчето та взех още един + и на другата букса улучих и парното та с два байпаса оправих пущината сега е Сахара и съм доволен че се справих сам. Естествено много ми помогна четеното от форума та който има подобен проблем да търси слаба връзка това е . Бях се пищисал от писаното от един колега дето беше давал чипа на климатр. да му го препрограмират а най вероятно са му стиснали предпазителя на 50А до акумулатора и са му взели паричките ама както и да е!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблеми с климатроника на Пасат В3

Мнениеот zfa159 » Нед 14 мар 2010 18:43


ДАм,това име голям проблем - кофти връзки.Обаче отделно си имат и проблема с чиповете.И аз никак не вярвах,но съм виждал с очите си как след презапис на чип-а климатроника си тръгва и няма грижи :shock .Пък и аз нали съм учил електроника и какво ли не там и ми е ясно за какво иде реч,и че туко-така не може да се изтрие програма от чип...ама..факт.
Та по повод проблема или е слаба връзка,или спукана спойка в контролера или си е заминал самия контролер.
Проблема с връзките е,че ги правят ужасно.Просто усукват два кабела,мотат малко изолирбанд и го забутват под таблото.Съответно после връзката се окислява и започват мизериите.Така връзват кабели,както по 0.5мм2 така и по 4мм2 за вентилатора...на един и същ принцип без никакви спойки и нищо.. :screwy


Потребителски аватар
Ivalin
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 17:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблеми с климатроника на Пасат В3

Мнениеот Ivalin » Нед 14 мар 2010 23:01


Чудесен си, zfa159 тези съвети са безценни! Всичко е много ценно и върши страхотна работа!!! Ние неграмотниците няма да изядем хляба на баш майсторите, но каквото успеем да си помогнем със собствени сили и ваша помощ все е нещо. Аз също съм завършил и електроника, но в друго време и доста време въобще не съм се занимавал с този занаят, пък да не говорим, че хал хабер си нямам от тази техника. Та, аз не съм имал достъп до нито една инструкция за експлоатация на климатроник, камо ли до точно определен модел (ДиаРия). За това помолих за помощ от хората, които са на ТИ с тази техника, да дадат повече инфо. за това чудо, че каквото можем да си помогнем, пък каквото не можем хайде на мастора, но то се навъдиха едни майстори под път и над път "грамофон свири, майка плаче" да те е яд да си дадеш парите... :dummy:


emo__80
Мнения: 30
Регистриран на: Съб 04 окт 2008 21:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: Проблеми с климатроника на Пасат В3

Мнениеот emo__80 » Нед 14 мар 2010 23:26


[quote="Ivalin"]Чудесен си, zfa159 тези съвети са безценни! Всичко е много ценно и върши страхотна работа!!! Ние неграмотниците няма да изядем хляба на баш майсторите, но каквото успеем да си помогнем със собствени сили и ваша помощ все е нещо. Аз също съм завършил и електроника, но в друго време и доста време въобще не съм се занимавал с този занаят, пък да не говорим, че хал хабер си нямам от тази техника. Та, аз не съм имал достъп до нито една инструкция за експлоатация на климатроник, камо ли до точно определен модел (ДиаРия). За това помолих за помощ от хората, които са на ТИ с тази техника, да дадат повече инфо. за това чудо, че каквото можем да си помогнем, пък каквото не можем хайде на мастора, но то се навъдиха едни майстори под път и над път "грамофон свири, майка плаче" да те е яд да си дадеш парите... :dummy:[/qu

с извинение за закъснелия отговор колега,тази линия дет ти прави проблема е главно захранваща се и ако не се лъжа 20А предпазител е слаб по принцип в бг предпазителите са си ментета и гледай да налучкаш некой по стабилен предпазител,през зимата не но през топлото ше имаш пак ядове ще се разтопи предпазителя и пак ше почне да ти преви мизерии,на мен това ми беше първия проблем кат купих колата и как я купих така ли иначе не можах да му се зарадвам на тоз пуст климатроник все проблеми все проблеми, да видим кой ше реши и моя проблем



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта