Минерално масло?
Минерално масло?
здравейте , колеги! Казаха ми ,че минералното масло 15W40 се сменя на 7500 км вярно ли е ...не е или като полусинтетичното 10W40 на 10000 км?
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Минерално масло?
По принцип е на 10000 км.
Ти ако искаш може и на 7500 км да го сменяш.
А каква е колата ?
Ти ако искаш може и на 7500 км да го сменяш.
А каква е колата ?

- FivePointeO
- Мнения: 514
- Регистриран на: Чет 18 сеп 2008 20:33
- Автомобил: Голф 3
- Двигател: АЕЕ
- Местоположение: София
Re: Минерално масло?
Dead man написа:По принцип е на 10000 км.
Ти ако искаш може и на 7500 км да го сменяш.
А каква е колата ?
Ако разполагаш с пари може и всеки ден да си го сменяш

Та 10000 мисля че си е нирмално да се сменя, а може би искат да ти взимат парите да идеш по-рано за смяна а?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7856
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Минерално масло?
Dead man написа:По принцип е на 10000 км.
Ти ако искаш може и на 7500 км да го сменяш.
А каква е колата ?
Минаралното на колите на които е било такова винаги се е сменяло на 8000км., така знам аз. 10/40 на 10К, пълната синтетика на 15К... примерно
- tdi fen
- Мнения: 4722
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Минерално масло?
минералното масло е голям боклук !!!
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Минерално масло?
tdi fen написа:минералното масло е голям боклук !!!
А да се обосновеш за това си мнение ???

- tdi fen
- Мнения: 4722
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Минерално масло?
един приятел си беше донесъл от германия Shell Helix 10W40 минерално за две смени ,сипа го в аудито 1.8-125кс след около 3000 км колата изгорила повече от полвината май го смени с кастрол а останалите 5л ми даде като ме предупреди да не го използвам за коли ама братовчеда го видя и вика я го дай туй масло за ладата казах му че не е хубаво ама той го взе и при него същата работа стана 

-
- Мнения: 822
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
- Автомобил: Passat+T4
- Двигател: ABS+AAB
- Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин
Re: Минерално масло?
В мануала на пасата пише че сеналива 15/40 за нашия климат и се сменя на 15К мотора е ABS 1.8 ама страх лозе пази и го махам на 10К
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Минерално масло?
tdi fen написа:минералното масло е голям боклук !!!

- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Минерално масло?
Минералното масло не е подходящо за двигатели с хидравлични повдигачи и за двигатели с турбокомпресор.Обикновенно списъка със спецификацията на които отговаря е доста кратък.
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пон 04 яну 2010 20:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: перник
Re: Минерално масло?
абе колеги пишете и обяснявате и си мислите че разбирате от масла ама мноооого цял живот карам коли с минерални масла и досега никакъв яд нямам сеням на 10к и товае и сега на голфа и пасата сипвам минерално




- DIY4ever
- Мнения: 126
- Регистриран на: Съб 23 яну 2010 0:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Минерално масло?
Сменя се на 10000, освен ако колата е с турбо, тогава - май наистина беше 7500.
Иначе си върши работа, и действително в инструкцията към пасата ми (1.8моно/91г.) пише че се слага 15W40 *минерално*, и даже препоръчват смяна на 15000. Но и аз сменям на 10000.
Не е вярно че не става. В крайна сметка тия нашите двигатели са се произвеждали и по време когато минералното масло е било единственият достъпен вариант за нормалният човек.
Не че вреди да се сложи синтетика разбира се, дали си заслужава е въпроса, а тук всеки си има свое мнение.
Иначе си върши работа, и действително в инструкцията към пасата ми (1.8моно/91г.) пише че се слага 15W40 *минерално*, и даже препоръчват смяна на 15000. Но и аз сменям на 10000.

Не е вярно че не става. В крайна сметка тия нашите двигатели са се произвеждали и по време когато минералното масло е било единственият достъпен вариант за нормалният човек.
Не че вреди да се сложи синтетика разбира се, дали си заслужава е въпроса, а тук всеки си има свое мнение.

- gogul
- Мнения: 271
- Регистриран на: Чет 29 дек 2005 16:24
- Автомобил:
- Двигател: 1989
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Минерално масло?
Ако е дизел?....
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Минерално масло?
Темата отново става нещо от сорта "митове и легенди", та аиде и аз да добавя нещо
В началото като купих Пасат реших че най-удачния вариант за масло на кола която реално не си знае км е минерално 15W40 и карах с такова от различни марки 6-смени на маслото на около 9-10х км. За това време от смяна до смяна ми гореше около 1-1.5л на 10х км.През това време зимата при темп. около и под нулата при стартиране на двиг. повдигачите ми причукваха за 2-3сек. По стечение на обстоятелствата преди година сипах 5w40 на Мобил1 и за 12х км ми изгори 0.7л като почти не съм чул да се обадят повдигачите независимо от темп. Сега съм с 10w40 на Мобил и двиг. е може би с една идея по шумен отколкото с 5W така че за експеримент следващата ми смяна ще е с 0W40пак на Мобил пък нека някой да си обясняват че масла с такъв вискозитет не били подходящи за нашите двиг.
Забравих да кажа какъв е двиг. 1.8 ABS 90кс

В началото като купих Пасат реших че най-удачния вариант за масло на кола която реално не си знае км е минерално 15W40 и карах с такова от различни марки 6-смени на маслото на около 9-10х км. За това време от смяна до смяна ми гореше около 1-1.5л на 10х км.През това време зимата при темп. около и под нулата при стартиране на двиг. повдигачите ми причукваха за 2-3сек. По стечение на обстоятелствата преди година сипах 5w40 на Мобил1 и за 12х км ми изгори 0.7л като почти не съм чул да се обадят повдигачите независимо от темп. Сега съм с 10w40 на Мобил и двиг. е може би с една идея по шумен отколкото с 5W така че за експеримент следващата ми смяна ще е с 0W40пак на Мобил пък нека някой да си обясняват че масла с такъв вискозитет не били подходящи за нашите двиг.

Забравих да кажа какъв е двиг. 1.8 ABS 90кс
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Минерално масло?
Теодор написа:Темата отново става нещо от сорта "митове и легенди", та аиде и аз да добавя нещо![]()
В началото като купих Пасат реших че най-удачния вариант за масло на кола която реално не си знае км е минерално 15W40 и карах с такова от различни марки 6-смени на маслото на около 9-10х км. За това време от смяна до смяна ми гореше около 1-1.5л на 10х км.През това време зимата при темп. около и под нулата при стартиране на двиг. повдигачите ми причукваха за 2-3сек. По стечение на обстоятелствата преди година сипах 5w40 на Мобил1 и за 12х км ми изгори 0.7л като почти не съм чул да се обадят повдигачите независимо от темп. Сега съм с 10w40 на Мобил и двиг. е може би с една идея по шумен отколкото с 5W така че за експеримент следващата ми смяна ще е с 0W40пак на Мобил пък нека някой да си обясняват че масла с такъв вискозитет не били подходящи за нашите двиг.
Забравих да кажа какъв е двиг. 1.8 ABS 90кс
щом можеш да си позволиш 0-40 слагай
значи, за държава като нашата където 4 5 месеца са студени мисля че 10-40 е най-добрия вариант, но разбира се това зависи от много фактори като пробег на кошницата,досегашен стил на каране, къси или дълги разстояния и др.
колкото до интервала на смяна-той също зависи от тези фактори но повечето производители на масло си дават километрите за смяна.А ако маслото е евтино някво и наливно моя личен съвет е 6000км и долу.Не е на 100% важно с колко скъпо масло караш, а дали го сменяш на време
И ако нямате доверие на майстора който го сменя или пък не го познавате, по-добре си стойте до колата като го сменя за да няма после-тва масло е вода, тва ставало на боза, тва се пресекло и др.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: stefan4o и 72 госта