Окачване - потдръжка
- sheriffaa
- Мнения: 38
- Регистриран на: Съб 07 ное 2009 20:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Окачване - потдръжка
Въпроса ми е такъв !!! Кога се разбира че трябва да сменяш нещо по окачването за максимално добра возия (не очаквам отговори от типа - когато почне да чука,лопа и т.н) На какъв принцип е окачването и кои елементи заминават най бързо - не съм запознат въобще с приципа на действие на окачването - някой ако може да ме светне за да стана компетентен. Карам 4-ка 1.9 тди 2000 год.(не че има значение относно въпросите ми , но все пак) От предна лява страна усещам че от време на време се чува нещо, а на останалите колела няма и гък , не че лопа нещо но на клопки повече се усеща от останалите . И се чудя към какво да се насоча - то е ясно ще се ходи в сервиз - но обичам да съм запознат преди да говоря или да ми говорят за нещо. Благодаря предватително
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Окачване - потдръжка
Ами принципа е такъв - като усетиш разни похлопвания и т.н.,които ги е нямало до преди време това значи,че има нещо,което е започнало да се разбива.Принципно не винаги може при дребни похлопвания да се каже кое точно е - тогава като се поразхлопа повече се вижда с просто око 
Окачването ти е същото,като на голф 3,пасат В3,В4 и т.н. като тип и има само дребни разлики в изпълнението.
По окачването могат да тропат :
-тампони на носачите (наричат ги още втулки) - те са по два на носач - основно заминава задния.
-шарнирни болтове - те крепят долния край на шенкела към носача
-кормилни накрайници - те свързват шенкела с кормилната рейка (делят се на вътрешни и външни).Вънщшните се сменят по-често понеже отнасят основните удари при дупки и т.н. Разбиват се и вътрешните,но малко по-рядко.
-тампони на макферсона - те са едни тамони в горния край на амортисьора и дефакто крепят горната част на шенкела към купето.Те отансят огромна част от ударите по дупките и се разбиват доста (средно около 15-20 000 км) ама зависи от начина на каране и броя дупки.
Съответно тези неща си имат методи за проверка - тамоните се гледа дали са меки или дали са скъсани,шарнирите и накрайниците се оглеждат за хлабини и луфтове.
Правил съм една прендица на един голф 4 1.6 и там бяха заминали само тамоните на носачите и тези отгоре на амортисьорите.Шарнирите и накрайниците си бяха като нови.
Успех!

Окачването ти е същото,като на голф 3,пасат В3,В4 и т.н. като тип и има само дребни разлики в изпълнението.
По окачването могат да тропат :
-тампони на носачите (наричат ги още втулки) - те са по два на носач - основно заминава задния.
-шарнирни болтове - те крепят долния край на шенкела към носача
-кормилни накрайници - те свързват шенкела с кормилната рейка (делят се на вътрешни и външни).Вънщшните се сменят по-често понеже отнасят основните удари при дупки и т.н. Разбиват се и вътрешните,но малко по-рядко.
-тампони на макферсона - те са едни тамони в горния край на амортисьора и дефакто крепят горната част на шенкела към купето.Те отансят огромна част от ударите по дупките и се разбиват доста (средно около 15-20 000 км) ама зависи от начина на каране и броя дупки.
Съответно тези неща си имат методи за проверка - тамоните се гледа дали са меки или дали са скъсани,шарнирите и накрайниците се оглеждат за хлабини и луфтове.
Правил съм една прендица на един голф 4 1.6 и там бяха заминали само тамоните на носачите и тези отгоре на амортисьорите.Шарнирите и накрайниците си бяха като нови.
Успех!
- theraven
- Мнения: 2358
- Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
- Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
- Двигател: SDI
- Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
- Контакти:
Re: Окачване - потдръжка
С тея големи джанти дето мислиш да ги слагаш на 4-ката от опит ти казвам, че най-много се разбиват тампоните на макферсона - като взех колата ги смених и за година и половина ги смлях. Други неща също сменях, но не знам колко ще държат, докато не ги сменя за втори път 

- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: Окачване - потдръжка
тези на макферсоните при мен се разбиват на всяко масло
ама не се и старая да бягам дупките, писнало ми е на к...
иначе другите може да се каже че са очудващо издръжливи, следващите са задните на носачите
а външните накрайници са направо консуматив, мисля да се абонирам за реглаж някъде да ми е по-ефтино

иначе другите може да се каже че са очудващо издръжливи, следващите са задните на носачите
а външните накрайници са направо консуматив, мисля да се абонирам за реглаж някъде да ми е по-ефтино
- 6669
- Мнения: 3133
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
- Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Асеновград
Re: Окачване - потдръжка
Ами като профилактика, може през определен период от време да ходиш в сервиз да ти преглеждат ходовата част и което е тръгнало да се сменя. Поддържам няколко Ауди-та и на всеки 60 000 цялата предница долу и се качва нова - 8 носача 2 биалети и 4 накраиника. Давам го като пример, макар че окачването на 4ката няма нищо общо с тази на Ауди-то. А конкретно на 4ката се разбиват задните тампони на носачите, биалети и амортесьори, другите части са железни ! Казвам го от наблюдения на това колко 4ки съм правил и какво съм сменял по тях.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 45 госта