Цопнах в локва ...не пали !? - РЕШЕНО !

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
takezo
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 28 мар 2008 21:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Цопнах в локва ...не пали !? - РЕШЕНО !

Мнениеот takezo » Пон 15 мар 2010 9:14


Здравейте колеги !

Проблем с: Пасат Б3, ,мотор: PB,

Снощи жената цопнала в локва, огромна дълга и много много мокра локва.
Някъде по средата на локвата имало огромна дупка, след като я улучила ... то няма как да не я е.
Малко след локвата колата угаснала.
Отидох да видя какво става,под капака имаше вода почти навсякъде,опитах да запаля - не !
Стартера върти, а не пали.
Проверих дистрибуторната капачка, беше суха, лулите на свещите - също.
Имаше вода и по синята бобинка на изпарителя, клемите там бяха мокри.
Естественно, че след много въртене на стартер и изтощих и акумолатора.
Закачиха ме и ме изтеглиха до в къщи, докато ме теглеха се опитах да я запаля на скорост- пак не !
Сутринта се опитах да и дам ток с кабели и друга кола - не става.

питането ми е :

Какво би могло да бъде и какво да търся като причина ?

- бобина на запалването ( не ми се вярва, доста е високо)
- комутатор (смених го преди около година)
- мократа "бобинка" на изпарителя :roll:
- вода (капки) във въздушния филтър и да е спрях притока на въздух.
- нещо друго ...

Не съм проверил свещите дали дават искра, а ако не дават къде да търся причината ?
Довечера ще я мъча пак, с надеждата каквото и да се е намокрило вече да е поизсъхнало, ама като не знам какво и къде да търся ... :cry:

Благодаря предварително на всички отзовали се .

Последна промяна от takezo на Вто 16 мар 2010 15:30, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Цопнах в локва ...не пали !?

Мнениеот Winner25 » Пон 15 мар 2010 11:56


Първо проверяваш дали на свещите има искра. Ако няма проверяваш дали до дистрибуторната капачка има (слагаш една свещ на централния кабел). След това продължаваш към бобината и комутатора. За тях не знам как може да се проверят, най добре е ако можеш да вземеш от някой за проба. Ако не е в тях проблема може да е датчика на хол. Той мисля че може да се провери като се сложи светодиод на две от крачетата на буксата която отива към комутатора, но не си спомням на кои точно.
Ако с тоците няма проблем тогава е възможно да е от изпарителя. Като подадеш с един кабел +12в към въпросната бобинка трябва да се чува как цъка. Същото се отнася и за газовия клапан преди изпарителя.
Колата не пали ли на бензин :roll:


Потребителски аватар
takezo
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 28 мар 2008 21:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Цопнах в локва ...не пали !?

Мнениеот takezo » Пон 15 мар 2010 13:09


Благодаря ти много !

на бензин - не , пита за чистене на дюзи ... пали но не работи равномерно, затова не я и опитвам.

АГУ-то е "оригинално" и никога не е имала проблеми с директното палене на газ.


stanev11
Мнения: 734
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Цопнах в локва ...не пали !?

Мнениеот stanev11 » Пон 15 мар 2010 15:07


да не е глътнала вода в цилиндрите,
ако е това е лошо.Доколкото разбирам изобщо не си погледнал свещите какви са,ако мотора е глътнал вода сигурно са мокри и от там идва проблема.
Развий ги и ги погледни,ако са мокри изобщо не се ипитвай да палиш мотора,остави го без свещи и след това завърти на стартер да направи 3-4 оборота коляновия вал,след това остави колата без свещи няколко часа,та даже и 24ч не е лошо и след това пробвай да запалиш.
Провери и въздушния филтър,ако е мокър го смени с друг/нов/.
Ако е поел вода ,изобщо не пробвай да палиш докато не си сигурен ,че е изсъхнал,че може да направиш сериозни поразии.


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Цопнах в локва ...не пали !?

Мнениеот moimoimoi » Пон 15 мар 2010 21:58


Takezo Sensey 8) първо виж дали нямаш някой изваден кабел свързан с работата на газ-на изпарителя
аз преди време по същия начи,даже и пасата е същия 1.8 pb , минах през една голяма локва и угасна -причината-понеже ключа бензин/газ беше автоматичен и за следенето на оборотите нали е омотан един кабел/черен/ от ключа върху високоволтовия кабел от бубината до капачката,та като се е намокрило яко явно е прескочила искра от високото и е прецакало ключа и нямаше палене нито на бензин нито на газ
може да провериш идва ли ти 12 волта до електромагнита на изпарителя
да провериш свещите-дали са мокри и ток идва ли до тях
акоток има и газ има трябва да запали :beer


koyota
Мнения: 29
Регистриран на: Вто 17 мар 2009 21:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: nova zagora

Re: Цопнах в локва ...не пали !?

Мнениеот koyota » Пон 15 мар 2010 22:26


Най-вероятно при влизането в локвата,колата е била на скорост с малко газ.Трансмисията се е натоварила , ангренажния ремък е бил половината във вода и при подаване на газ за да се излезе от локвата става интересното...паразитното колело,което задвижва делкото,прескача с няколко зъба...На мен ми прескочи с 4 зъба в такава локва...И газ,и бензин,и ток имаш...ама не съвпадат в даденият момент.Като ги проверяваш поотделно ги има и трите...ама ги няма заедно...искрата бяга.Отне ми 6 часа да разбера къде е проблема.Бърсах,мерих,чистих,дърпаха ме с какво ли не...няма братче.Докато един познат не ми подсказа къде да гледам...и позна-по телефона,щото бях на майна си РАЙНА. Дано съм помогнал.


Потребителски аватар
takezo
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 28 мар 2008 21:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Цопнах в локва ...не пали !?

Мнениеот takezo » Вто 16 мар 2010 10:28


stanev11 написа:да не е глътнала вода в цилиндрите,
ако е това е лошо.

ааа не е ...
moimoimoi написа:Takezo Sensey ...

Здрастиии и тука !
Бачка вече, :beer
koyota написа:Най-вероятно при влизането в локвата,колата е била на скорост с малко газ.Трансмисията се е натоварила , ангренажния ремък е ...

Уффф това беше второто което погледнах, леко дръпнах капака да видя дали ремъка е там, ама си и беше де.
Вчера вечерта, след като акумолатора се "помпа" цял ден, го закачих и БРЪМ, запали ... СУПЕЕЕР !

Започна леко с неравномерни обороти и след секунди отработи.
Предполагам, че е имало и бензин в цилиндрите, щото се опитах и на бензин.
Ииии като смеси, газ-бензин стана една смес, дето като го изфорсирах каза БУМ на "кихалката" и вече всичко беше ОК.

Имало е нещо мокро което крехкото мартенско слънце и изсушило и ...

Благодаря Ви много момчета !

Модератора да прецени - темата май е за триене.

Поздрави !



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта