Турбо на 1Y ???

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
bamze
Мнения: 13
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 21:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Турбо на 1Y ???

Мнениеот bamze » Нед 07 май 2006 9:07


Колеги , някой имплантирал ли е турбинка (от 1,9 ТД) на такъв мотор? Гледам че степента е една и съща и няма да се налага разреждане. Може ли да стане с неговата си помпа след съответната интервенция "модване" или трябва и ГНП от ТД да се сложи. Върти ми се една муха и ще съм особено благодарен за мнения изказани от хора които са го правили или поне са опитали. Иначе разсъждения на темата отдавна си правя но на практика как е ??? .
Ако повтарям някоя тема само ме насочете:) благодаря предварително.
Вс. Добро за сега :)




Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Нед 07 май 2006 9:35


Освен ГНП ще трябва да се монтират и едни цицки в блока под буталата които пръскат масло от вътрешната страна на буталото и го охлаждат.


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Нед 07 май 2006 16:46


..и аз търсих инфо ,ма и в гооглето празно..в германи с подобни въпроси направо ги съветват да търсят тди...не си струвало разправията за 6-7 коня,,,мисля че и дюзите са задължителни..мисля да трупаме парички и ако влезем в еврото и паднат митата -направо други двигатели да слагаме...или да предостъпиш на жената един перфектен 1Y автомобил :lol: ...аз съм с аеф...знаеш ли какви са разликите??


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Нед 07 май 2006 18:38


Става без проблеми, трябват други колектори и турбо, както и тръбичките за маслото и фланеца за масленият филтър. Помпата от 1Y може да се понадуе да пуска повече нафта но най добре с помпа от турбо дизел, по добре от 1,6 (SB) с интеркулер могат да се докарат до 100 к.с.


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

..

Мнениеот rudolf » Нед 07 май 2006 19:46


русти,,,с стандартните ли дюзи??.....с турбина от тди става ли?? има едни дето са лети с колекторите... ти преди ми беше казвал,,,знаеш ли каква е разликата между аеф и y1 ....като за един двигател ли говорим или нещо е много по по най...?


тия цицкомасларки дет вика джером как се слагат и необходими ли са крайно?
можеш ли да избройме точно какво ми трябва за да го докарам към 80+ и дали е рисково???
а как ще е на разход?? предполагам ще задмина тди-тата?


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Нед 07 май 2006 19:57


1у има маслените дюзи, цицките :) под буталата. Турбото с летите колектори не знам дали ще стане, трябва да мериш, моето беше от тди 90 кс. 1з и правих адаптер. При положение че сложиш охладител за маслото и интеркулер двигателя трябва да изкара и 90 к.с., представи си от завода СБ мотора 1,6 с интеркулер е 80к.с. за буквите на блоковете дали са идентични погледни в нета или етка има списъци с моторите и характеристики.
Значи трябва ти помпата с корекция на количеството нафта в зависимост от налягането, интеркулер, маркучи :) турбото разбира се, тръбичките за маслото за турбото, ако е от СБ то е с водно, и тези. Фланеца за филтъра понеже от там турбото зима масло, не съм сигурен за картера, за 1,6 знам че маслото от турбото отива там но на 1у мисля че има дупка в блока. Може би капачката на разпределителният вал, ако можеш намери си радиатор за маслото от примерно Голф 1 ГТИ, моят е от Сааб 2,3Т, а интеркулера от паджеро :) отиваш на морга и тва е :) има много детайли за които сам трябва да си намериш решение, но като цяло не е трудно. Във вортекс форума има много добри статии, потърси.


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Нед 07 май 2006 20:05


мерси пич,,,значи да погледна на аеф дали има маслени дюзи?...незнам какво е това и личи ли си на двигателя ако гледам отнякаде-нещо без да се отваря???

.....значи ако има - слагаш турбо от най много 90 коня без разреждане,,,,помпа от 1.6тд , адапторите за маслото , маслен кулер и въздушния....

аматиор съм,,и затова ще питам директно...дюзите само от по голямото налягане на помпата ли ще компенсират?....трчбва ли игра с ролката на помпата и ако дойде малко нафтата- може ли да се отваря блоу оффа на турбото докат напаснеш някаква читава смес???

в най- общи линий идеята схващам ли я??

а ако няма цицки да се чувствам преебан с моя аеф?


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Нед 07 май 2006 20:17


това са всичките 1,9 дизел мотори на VAG:
1X 44 60 1,90 0990 0795 CALIFORNIA DIESEL
1X 44 60 1,90 0990 1295 TRANSPORTER DIESEL
1Y 47 64 1,90 0889 1291 AUDI 80 DIESEL
1Y 47 64 1,90 1195 CADDY DIESEL
1Y 47 64 1,90 1191 0299 GOLF DIESEL
1Y 47 64 1,90 0589 1093 PASSAT DIESEL
1Y 47 64 1,90 0192 1297 VENTO DIESEL
28B 48 64 1,90 0190 0394 INDUSTRIEMOTOR DIESEL
ADG 48 65 1,90 0494 INDUSTRIEMOTOR DIESEL
AEF 47 64 1,90 0696 1200 CADDY DIESEL
AEF 47 64 1,90 1094 0701 POLO DIESEL
ти си с поло така ли? виж тази статия там имаше някъде снимка на "цицките" http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1964259
там е описано как се настрийва нафтата в зависимост от налягането. Има и линкове към други подобни теми. Забравих да ти кажа, трябват ти други дюзи и тръбичките от помпата към тях. На турбото са на мисля 155 или 175 бар. Аз направих моите на 175 понеже карам на олио, по евтино :) помпата се настройва на около 1мм, ако искаш наистина много да върви си вземи ВТГ турбо, :) но там е повече работа с вакуума който контролора геометрията на турбината. Успех!


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Нед 07 май 2006 21:32


мерси ръсти,,,не че разбрах много от снимките...ще ги прегледам с лупата,,,,но разбрах какво да питам, ....на колко взимаш олиото ако не е тайна и направил ли си някакъв топлообменик или система с друг резервоар за нафта или мешаш?..колко километра си минал и имал ли си ядове??


bamze
Мнения: 13
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 21:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот bamze » Пон 08 май 2006 23:38


Благодаря rusti. Информацията беше доста полезна ( и не само за мен :) всичко добро и безаварйно :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tyhrh и 57 госта