Здравейте. Стата въпрос за Пасат В3 1992г с АБС. По принцип АБС има повредени датчици и откакто съм купил колата съм го изключил (разкачил съм един заден датчик). Допреди известно време всичко си работеше нормално - след подаване на контакт помпата работеше известно време и изключваше до натискане на спирачките, след което отново включваше за малко. Вчера забелязах, че помпата НЕ ИЗКЛЮЧВА изобщо, работи, работи, след 10-15 секунди си променя звука, но колкото и време да мине не спира. Лампи не светят по таблото и колата спира нормално. Как да разбера къде е проблема - дали помпата вече се е "изпомпила" или нещо друго не е наред? Не мога да намеря нито предпазителя нито релето, но ако се наложи ще ги търся...
Между другото това ограничение на търсачката - да не може да търси думи от по три букви е много гадно, защото заради тнего не мога да намеря нищо по кодови думи "помпа" и "абс" - хваща само "помпа"
Проблем с помпата на АБС
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с помпата на АБС
zdravko написа:помпата вече се е "изпомпила" ...
мдам...
същия случай беше на olele39 на пасата.
сменихме я и се успа.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с помпата на АБС
Здравко, на АБС-блока има 2 датчика за налягане - за аварийно налягане и за работно налягане.
Този за работното е превключващ - ако е залепнал нещо - 'ич и не чакай да изключи
Релето за АБС-помпата е означено на схемата като К100.
Къде, обаче се намира - и идея нямам! Предполагам, в бушонното табло.
В АутоДата 3.18 я има схемата на свързване на АБС-а (макар, че ми изглежда малко омотана, ама нормално е за фашистко електроизпълнение!
)
ЕДИТ: Васе, няма ли тогава да светне аварийното?
Ясно, че на него му свети индикацията за АБС-а заради разкачени датчици, но като е ниско налягането - светва и този за ръчната...
Този за работното е превключващ - ако е залепнал нещо - 'ич и не чакай да изключи

Релето за АБС-помпата е означено на схемата като К100.
Къде, обаче се намира - и идея нямам! Предполагам, в бушонното табло.
В АутоДата 3.18 я има схемата на свързване на АБС-а (макар, че ми изглежда малко омотана, ама нормално е за фашистко електроизпълнение!

ЕДИТ: Васе, няма ли тогава да светне аварийното?
Ясно, че на него му свети индикацията за АБС-а заради разкачени датчици, но като е ниско налягането - светва и този за ръчната...
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с помпата на АБС
радко, то вдига налягането ама точно на косъм... но не може да прескочи прага и да спре помпата...
затова има спирачки все още и не свети лампиона.
но след още малко време няма да може да напомпа и минимума и ще светне... да не говориме че от постояната работа ще излезат усложнения заради големия ток и може да спре внезапно... реле, бушонки.
затова има спирачки все още и не свети лампиона.
но след още малко време няма да може да напомпа и минимума и ще светне... да не говориме че от постояната работа ще излезат усложнения заради големия ток и може да спре внезапно... реле, бушонки.

- zdravko
- Мнения: 241
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проблем с помпата на АБС
Сега да допълня: преди, когато работеше (понеже съм си правил експерименти) при даване на контакт светваше за малко аварийната лампа и после като вдигне налягане загасваше. После ако бързо напомпех няколко пъти спирачката пак светваше за малко. Сега обаче каквото и да правя НЕ СВЕТВА. А лампата работи, защото като дръпна ръчната си свети?! Не знам това има ли нещо общо... Васко, значи да търся ли "нова" помпа втора употреба?
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с помпата на АБС
рисковано е малко... може да налетиш на по зле от твойта, а няма как да се разбере, докато не я сложиш. а тая манипулация си е яко порно...
опитай се да вземеш колкото може по доказано работеща. демек от човек, ударена кола, нещо подобно-не от морга, защото не знаят как да си съхраняват нещата и деликатните части умират...
иначе, ако уцелиш читава-проблема ще се реши-на 85% съм убеден.
ако искаш-свирни на радкотом да го погледне и той. поне за него знам че "е виждал и друг път"...

опитай се да вземеш колкото може по доказано работеща. демек от човек, ударена кола, нещо подобно-не от морга, защото не знаят как да си съхраняват нещата и деликатните части умират...
иначе, ако уцелиш читава-проблема ще се реши-на 85% съм убеден.
ако искаш-свирни на радкотом да го погледне и той. поне за него знам че "е виждал и друг път"...




- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с помпата на АБС
Няма грижи, ама на 160бара трудно ще удържа манометъра, за да мерим дали ги вдига
За сметка на това пък можем да премерим дали изключват (по-точно - включват) двата датчика за налягането
Не, че Здравко не може и сам, де



За сметка на това пък можем да премерим дали изключват (по-точно - включват) двата датчика за налягането

Не, че Здравко не може и сам, де


- zdravko
- Мнения: 241
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проблем с помпата на АБС
radotom написа:Няма грижи, ама на 160бара трудно ще удържа манометъра, за да мерим дали ги вдига![]()
![]()
За сметка на това пък можем да премерим дали изключват (по-точно - включват) двата датчика за налягането
Не, че Здравко не може и сам, де![]()
Радо, чудя се дали вградената диагностина на АБС-а може да ми каже нещо повече? Да знам дали да търся схемата на ключето, имаше някъде из форума къде се свързва на куплунга пред скоростния лост...
Имам чувството, че и датччика за ниското налягане е "запекъл", защото ИЗОБЩО не свети пустата лампа
Ти можеш ли да ми кажеш къде излизат тези датчици, да мога да ги премеря?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с помпата на АБС
S241 са двата датчика.
К100 е релето за помпата
Отдолу S33 е датчика за нивото на спирачната течност.
Поне това е според АутоДата-та...
- zdravko
- Мнения: 241
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проблем с помпата на АБС
radotom написа:
S241 са двата датчика.
К100 е релето за помпата
Отдолу S33 е датчика за нивото на спирачната течност.
Поне това е според АутоДата-та...
Хе-хе, Радо, много ме надценяваш май

EDIT: Намерих го и го измерих този датчик S241 - всъщност те са 2 датчика в 1 корпус и моя определено не изглежда добре - между 1 и 4 (по схемата) дава постоянно (това добре), между 3 и 5 обаче също дава постоянно, независимо има или няма вдигнато налягане, а между 1 и 2 пък никога не затваря (?). А сега де? Един приятел ми обеща такъв датчик да пробвам дали не е от него, но довечера ще ги взема и ще видя дали е същия...
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 26 ное 2009 13:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Panagiurishte
Re: Проблем с помпата на АБС
Вижте това дали ще ви е полезно.
http://www.oldman.hit.bg/absteves.rar
http://www.oldman.hit.bg/absteves.rar
- zdravko
- Мнения: 241
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проблем с помпата на АБС
Васко, понеже ти си го правил да те попитам - намерих този датчик за 2-те налягания и искам да пробвам дали не е от него проблема. Майстора в сервиза, в който си правя колата е много добър, но не се е занимавал с АБС-и мисли, че ще трябва някакво специално обезвъздушаване след смяната - ти какво ще ме посъветваш, има ли някакви особености в този аспект?
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с помпата на АБС
обезвъздушаването на тая система е шантаво, има писано по форума, ама най добре радо да ти помогне-той го знае, а така или иначе ти е нужен 2ри човек.
но не мисля че датчика ще промени нещо...
но не мисля че датчика ще промени нещо...

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с помпата на АБС
За помагането - никакви грижи!
Не съм се заглеждал как се сваля, но все ще го измислим някак
Само дето и мисля, че вероятно там ще да има гарнитура... да не текне, ако не я сменим?
Васе, как да сме сигурни, че налягането в хидроакумулатора е паднало до безопасни стойности?
Помпене на изключен контакт - ясно.
Ама до кога?

Не съм се заглеждал как се сваля, но все ще го измислим някак

Само дето и мисля, че вероятно там ще да има гарнитура... да не текне, ако не я сменим?

Васе, как да сме сигурни, че налягането в хидроакумулатора е паднало до безопасни стойности?
Помпене на изключен контакт - ясно.
Ама до кога?
- zdravko
- Мнения: 241
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проблем с помпата на АБС
Ето няколко схеми, които мисля че биха били полезни на някого. Особено номерацията на изводите на датчика, че много заблуждава с това , че от едната страна са 2, а от другата 3 извода и вчера се обърках в меренето. А от тази голямата се разбра, че прословутата ми лампа за ниско налягане не работи, защото минава през модулчето с лампата на АБС-а, чийто пък куплунг се е бил разкачил без да разбера. Благодаря на колегата oldman за втората схема - от мен е само превода от полски 
EDIT: Днес вслучайно виждам, че схемата е изчезнала, затова я прикачам отново:


EDIT: Днес вслучайно виждам, че схемата е изчезнала, затова я прикачам отново:

Последна промяна от zdravko на Съб 08 яну 2011 12:13, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта