Регулиране на уестгейт

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
stoqnkis
Мнения: 66
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот stoqnkis » Пон 15 мар 2010 17:56


може ли някой да сподели колко трябва да е хода на клапана на променливата геометрия и след като се регулира трябвали движението да му е от край до край




Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот djdaka » Пон 15 мар 2010 22:33


Грубо 10мм от разтоварено положение до ограничителния винт .
Обикновенно на празен ход не стига до ограничителния винт и показанията по ваг ком на N75 е на 24,7%.
Може да се направи тест с ваг ком на #11 се дава на базовите величини и през 10 секунди геометрията се движи от разтоварена до ограничител.
Поздрави.

Последна промяна от djdaka на Пон 15 мар 2010 23:17, променено общо 1 път.


stoqnkis
Мнения: 66
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот stoqnkis » Пон 15 мар 2010 22:42


колега благодаря за отговора, а хода на клапана и той ли трябва да е около 10мм когато е откачен


Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот djdaka » Пон 15 мар 2010 23:21


stoqnkis написа:колега благодаря за отговора, а хода на клапана и той ли трябва да е около 10мм когато е откачен

Преди известно време сменях моя клапан-актуатор, но не съм мерил ходът .
По важното е да не задържа механично (ръжда, боклуци) и да не отърва вакуума(моят отърваше вакуум).
Поздрави.


stoqnkis
Мнения: 66
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот stoqnkis » Сря 17 мар 2010 18:05


Днес си изчистих колекторите и геометрията.Та въпросът ми е следния Клапана(актуатора)нещо не беше регулиран правилно.Регулирах го както е описано по горе в темата.Разстоянието стана повече от 10мм.от ограничителният винт. И там ли трябва да го огранича.На 10-12 мм.


Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот djdaka » Сря 17 мар 2010 22:50


За да си регулираш правилно геометрията на турбото ти трябва Ваг-Ком, правиш един лог-файл на #11 канал на 4-та предавка като педала на газт е на 100% от около 2000 оборота до към 3500 -4000.
При правилно регулирана геометрия налягането на турбото почти съвпада с исканото налягане от ЕКЮ-то.
Ето примерна графика на наляганията :
tdiboost.gif

Поздрави.


stoqnkis
Мнения: 66
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот stoqnkis » Чет 18 мар 2010 11:16


Днес я тествах само , че без ваг ком.На 3 вдигнах някаде до 5000 оборота без проблем. На 4 стигнах до 4000 оборота и скорост от 150 км и пак ми заби.Имали някакъв ограничител на помпата който да изключва подаването на нафта.Иначе колата върви та се къса.Не съм и махнал още катализатора.


Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот djdaka » Чет 18 мар 2010 11:49


Щом забива нещата не са добре, закачай ваг кома и прави тестове.
Поздрави.


stoqnkis
Мнения: 66
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот stoqnkis » Чет 18 мар 2010 22:17


не е трябвало изобщо да пипам хода на актуатора.Колеги регулажа не е така както е описан по снимките по горе.Поне за АФН моторите.Регулажа е 10мм -12мм от ограничителният болт на самата торбина.При мен се получи още по голямо налягане от колкото преди да раздвижа актуатора и да почистя геометрията.Утре ще регу;ирам актуатора и ще споделя дали вече е всичко точно.


Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот djdaka » Чет 18 мар 2010 23:12


Най-добре да е както си е била заводско, маркирано е с боя на лостчето.

Motor_Turbolader_VTG_Gestaenge.jpg

Поздрави.


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот Ludiq » Пон 22 мар 2010 18:35


djdaka написа:Най-добре да е както си е била заводско, маркирано е с боя на лостчето.

Motor_Turbolader_VTG_Gestaenge.jpg

Поздрави.

Днес сменях Н75 и след тестовете проблема със забиването продължава.
Реших да огледам лостчето за геометрията.
При натискане с пръст лостчето се мести надоло(при закачен актуатор).
При засмукване от маркучето пак го мърдам до ограничителния болт.
Направи ми впечатление,че разстоянието от лостчето до ограничителния болт е има няма 5мм.
При разкачен актуатор лостчето се мърда свободно нагоре и надоло но просто неможе да се отдалечи повече от 5мм от ограничителното болтче.
Това симптоми на забила геометрия ли са?


Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот djdaka » Пон 22 мар 2010 19:33


Трябва ти ваг-ком за правилното регулиране (ако има нужда).
Виж каква е грешката все пак .
Поздрави.


stoqnkis
Мнения: 66
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот stoqnkis » Вто 23 мар 2010 22:29


здравей колеги да ви питам.Днес си купих актуатор и го регулирах в отпуснато положение или лостчето на геометрията до горе на угасен двигател.След като запалих мотора при закачен вакум на актуатора вакума си го дръпна до ограничителният винт.При направен тест на ваг ком на 11 канал този път не ми даде никаква грешка но пак е спо високо налягане от нормалното.Искано налягане 1.948 а подадено2.24.Колата иначе стана стрела няма уддържане но това налягане ме притеснява.Та въпроса ми е ти как си регулира твоята геометрия.Вдигнах спокойно 170-180км и набираше още.Освен от геометрия и от неправилно регулиран актуатор от друго може ли да ми дава по високо налягане.


Потребителски аватар
The_Game
Мнения: 251
Регистриран на: Нед 24 фев 2008 21:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: ALH 1999
Местоположение: Ловеч

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот The_Game » Пон 05 апр 2010 20:42


Днеска се опитвах да регулирам актуатора, понеже е нов и при монтирането му не е регулиран. Та опитах се да развия гайката обаче като се опирам да го развия се мърда цялото лостчр на тази посока и ме е страх да не скъсам нещо мембраната на актуатора. А нали първо ре разхлабва гайката и после се настройва както е описано на тази снимка:


А ето и как е при мене в момента:


Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Re: Регулиране на уестгейт

Мнениеот djdaka » Пон 05 апр 2010 21:47


aktuator.jpg

е това разстояние 90 мм съм го измерил от старият ми актуатор, преди 3 седмици си купих нов и го настроих както е бил старият - 90мм и според Ваг-ком всичко е наред.
Поздрави.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Mastoy, Monyo Monev, Steels и 57 госта