шайба климатик голф4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
botor
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 20 ное 2009 6:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gorna

шайба климатик голф4

Мнениеот botor » Пет 19 мар 2010 19:10


здравейте колеги.проверих първо в търсачката и не можах да открия решение на моя проблем.голфа е 1.6 АКЛ с климатик. климатичето миналата година си работеше добре.сега като се постопли го пуснах да се "раздвижи", в резултат на което се появи тракане откъм шайбата на климатика и само при пуснат климатик.при вдигане на оборотите не изчезва.климатика си духа студено.на него пише SD7V16.та въпросите ми са?
1)тази шайба някакъв вид центробежен съединител ли е и може ли да се сменя само тя(без сваляне на компресора)?
2)мога ли да карам така без да повредя било компресора или двигателя?

поздрави :)




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: шайба климатик голф4

Мнениеот zfa159 » Пет 19 мар 2010 19:25


Здрасти колега.
Веднага обеснявам за този компресор.
Принципно няма центробежни съединители и т.н.Има само магнитен,който е на базата на две долепящи се повърхности.
Едната се върти постоянно и е ролката,която се движи от ремъка - тя е на лагер и той би следвало да трака постоянно докато работи двигателя.
Другата (вътрешната част) лагерува на два лагера (един отпред и един в края на компресора).Съответно както го описваш има тракане от самия компресор а не от ролката отпред.
Обърни му внимание много спешно понеже тези компресори (особено ако е на Голф 4 или Бора) се потрошват жестоко и то почти отраз.
Проблема е,че превъртат шлиците,които движат оста за към буталата и се прецаква (сменя се с друг понеже няма ремонтиране).
Другия вариант за тракане е да се види дали системата има достатъчно масло (това не определя как ще вее и дали ще вее) понеже то обикаля заедно с фреона и ако не е достатъчно се набива в радиаторите и компресора остава на сухо и заминава.Подобен ефект има и ако се задръсти дехидратора или кондензатора не се охлажда добре...развив свръхналягане и става мазало,предизвестието е едно тракане,докато работи кмпресора.
Най-добре е да се види от специалист и да се види какъв е проблема.
За смяна на място - забрави за каквото и да е по компресора - разглобява се доста и на място е почти абсурдно.
Ако компресора ти се разпада външно т.е. са започнали да му отиват шлиците,това е по-добре за теб - сменя се компресора с друг като се дотроши и се сменя дехидратора на системата и е готово всичко.
Ако обаче компресора се разпада отвътре,тогава това е проблем,защото се движат стружки из цялата система и преди да се сложи друг компресор,трябва да се разкачат всички връзки на системата и да се прави бесното промиване...иначе съдбата на новия е същата след кратко време.
Ето за какво говоря под "стружки" (принципно това е прозрачна цедчица ;) ) :
Изображение
Успех!


Потребителски аватар
botor
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 20 ное 2009 6:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gorna

Re: шайба климатик голф4

Мнениеот botor » Пет 19 мар 2010 20:15


много благодаря за бързия и изчерпателен отговор.
доколкото разбирам,тъй като ролката не трака докато работи двигателя и същевременно не е пуснат климатика,то тази ролка не е разбита(или по скоро че проблема не е от нея). следователно проблема е в компресора и няма да се размине без сваляне, източване на фреона(или там както се вика технически). разпитах за компресор и ми предложиха за около 200лв.реална ли е тази цена и колко още ще отиде за пълнене на системата приблизително?


aivan2001
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 17 май 2008 16:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: шайба климатик голф4

Мнениеот aivan2001 » Пет 19 мар 2010 20:33


Колега цената на компресора която са ти дали е добра........Миналата година благодарение на "много вещи в занаята майстори" ми се наложи да сменям компресора. Поради объркване на марката на фреона с които ми заредиха компресора - същия се натроши. След като го свалих и замених с друг втора употреба го разглобих......излезе производство 2006г. дето се казва почти нов....и със счупено едно от буталцата друго всичко му е перфектно.Ако го искаш за части ще ти го дам за 50-60 лв.


luxus
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 30 авг 2008 23:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: шайба климатик голф4

Мнениеот luxus » Пет 19 мар 2010 21:43


Извинявам се предварително че използвам темата на колегата , но и аз имам подобен проблем на Г4 1.6 AKL и вътрешната част на шаибата на компресора при определени обороти/около 2800/ центробежната сила я изхвърля за част от секундата и опира на на коша на двигателя и моментално след това се връща в старото си нормално състояние!Някои има ли идеи от какво става това?
Мерси предварително и Поздрави


Потребителски аватар
botor
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 20 ное 2009 6:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gorna

Re: шайба климатик голф4

Мнениеот botor » Пет 19 мар 2010 22:05


ok aivan2001 ще те имам впредвид като се "прежаля" да го правя.
а до колегата luxus- аз може и да не съм разбрал, но от шайбата ми до най близото място на двигателя имам около педя????

а и забравих още един важен въпрос-ако се продължи така да се кара, има ли опасност тази шайба да блокира и скъса ремъка и тем подобни...?


luxus
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 30 авг 2008 23:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: шайба климатик голф4

Мнениеот luxus » Пет 19 мар 2010 22:24


и при мене разстоянието е толкова обаче-факт!просто имам чувството , че тази вътрешна част вече не я задържа въпросния електромагнитен лагер.
Поздрави


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: шайба климатик голф4

Мнениеот zfa159 » Съб 20 мар 2010 1:18


Хъм.Дори да изпусне въпросния магнит,то няма как да охвърчи толкова самата шайба...тя е закрепена за оста и дефакто няма как да мръдне дори 1мм навън,камоли цяла педя :shock
Принципно може шайбата да се разпадне и да излети от самия компресор,но това се случва еднократно и повече няма как да се върне обратно на мястото си.
По повод проблема на колегата с прецакания компресор - едва ли е от грешен фреон,понеже автомобилите работят само с R134 и машините са само за такъв (не визирам колите преди 92-ра понеже при тяхе друго и се ползва и друга техника).По-скоро или са заредили много като количество или не са заредили и масло в системата и компресора е трил на сухо.
По повод опасностите - няма какво толкова да се случи.Ако компресора блокира,се къса отпред шайбата и ролката с ремъка продължава да си се върти,само че системата става пълна със стружки и гнус.Цената за този компресор е нормална,обаче :
1. има 3-4 вида SD7V16 според разположението и типа на накрайниците за тръбите - виж добре дали съвпадат на 100% преди да го вземеш.
2. новия ти компресор трябва да се провери за течове т.е. като се монтира на колата,настоявай да я надуят с азот или въздух и да видят дали не изпуска от осевото оплътнение или гарнитурите на капаците - ако изпуска,ремонта му е още толкова пари.
3.новия компесор,след като се качи на колата,ако не прави налягане,вероятно има за смяна един клапан вътре,който е за регулиране на налягането - струва около 80лв още.
4.задължително с компресора си смени и дехидратора за да не се видиш в приключение и с новия ти компресор след време (това е филтъра на системата от влага и дребни частици).
5.гледай като ти зареждат колата,да си ти сипят и масло и фреон,както с го дават по книгите.
Даже е хубаво преди да се сложи новия компресор,да му се източи маслото през пробката и да му се налее ново.
Принципно преди да го купиш му отвори пробката и му източи маслото - ако е металически сиво на цвят - не го взимай понеже това е признак за сериозни износвания и лоша работа (металическото сиво са стружките,заедно с маслото...на допир с ръка може и да не ги усетиш въобщше,понеже са много финни).Ако е жълтеникаво или зелено - идеално.
Успех!


Потребителски аватар
botor
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 20 ное 2009 6:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gorna

Re: шайба климатик голф4

Мнениеот botor » Съб 20 мар 2010 20:05


мерси много, по подробно няма накъде :D :bowdown


Aleksiev777
Мнения: 393
Регистриран на: Пон 10 юни 2013 17:39
Автомобил: VW BORA
Двигател: 1.6 SR

Re: шайба климатик голф4

Мнениеот Aleksiev777 » Пет 03 юни 2016 13:05


zfa159 написа:По повод опасностите - няма какво толкова да се случи.Ако компресора блокира,се къса отпред шайбата и ролката с ремъка продължава да си се върти,само че системата става пълна със стружки и гнус.Цената за този компресор е нормална,обаче :
Успех!


Колега писал съм ти съобщение с няколко въпроса , за да не спамя в темата :th_up



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 145 госта