Хъм.Дори да изпусне въпросния магнит,то няма как да охвърчи толкова самата шайба...тя е закрепена за оста и дефакто няма как да мръдне дори 1мм навън,камоли цяла педя
Принципно може шайбата да се разпадне и да излети от самия компресор,но това се случва еднократно и повече няма как да се върне обратно на мястото си.
По повод проблема на колегата с прецакания компресор - едва ли е от грешен фреон,понеже автомобилите работят само с R134 и машините са само за такъв (не визирам колите преди 92-ра понеже при тяхе друго и се ползва и друга техника).По-скоро или са заредили много като количество или не са заредили и масло в системата и компресора е трил на сухо.
По повод опасностите - няма какво толкова да се случи.Ако компресора блокира,се къса отпред шайбата и ролката с ремъка продължава да си се върти,само че системата става пълна със стружки и гнус.Цената за този компресор е нормална,обаче :
1. има 3-4 вида SD7V16 според разположението и типа на накрайниците за тръбите - виж добре дали съвпадат на 100% преди да го вземеш.
2. новия ти компресор трябва да се провери за течове т.е. като се монтира на колата,настоявай да я надуят с азот или въздух и да видят дали не изпуска от осевото оплътнение или гарнитурите на капаците - ако изпуска,ремонта му е още толкова пари.
3.новия компесор,след като се качи на колата,ако не прави налягане,вероятно има за смяна един клапан вътре,който е за регулиране на налягането - струва около 80лв още.
4.задължително с компресора си смени и дехидратора за да не се видиш в приключение и с новия ти компресор след време (това е филтъра на системата от влага и дребни частици).
5.гледай като ти зареждат колата,да си ти сипят и масло и фреон,както с го дават по книгите.
Даже е хубаво преди да се сложи новия компресор,да му се източи маслото през пробката и да му се налее ново.
Принципно преди да го купиш му отвори пробката и му източи маслото - ако е металически сиво на цвят - не го взимай понеже това е признак за сериозни износвания и лоша работа (металическото сиво са стружките,заедно с маслото...на допир с ръка може и да не ги усетиш въобщше,понеже са много финни).Ако е жълтеникаво или зелено - идеално.
Успех!