


геометрия или Н75 ? б5 1.9 тди пд - метнах го
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: какво е това на снимката и къде ми е Н75 ? б5 1.9 тди пд
Има пружина и тя е в актуатора.
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: какво е това на снимката и къде ми е Н75 ? б5 1.9 тди пд
ясно . а възможно ли е този акутатор да се е прецакал нещо и затова толкова голям натиск да оказва въпросната пружина върху лостчето
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: какво е това на снимката и къде ми е Н75 ? б5 1.9 тди пд
Какво значи "толкова голям натиск"?
Малко подвеждащо, щото ние няма как да разберем колко е голям. Щом успяваш да го мръднеш на ръка, мисля си е напълно нормален
Ако искаш да разбереш нещо, откачи лостчето на актуатора от лостчето на турбината ( има една зегерка) и размандахерцай това на турбината на ръка. Трябва да се движи все едно е счупено

Малко подвеждащо, щото ние няма как да разберем колко е голям. Щом успяваш да го мръднеш на ръка, мисля си е напълно нормален

Ако искаш да разбереш нещо, откачи лостчето на актуатора от лостчето на турбината ( има една зегерка) и размандахерцай това на турбината на ръка. Трябва да се движи все едно е счупено

- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: какво е това на снимката и къде ми е Н75 ? б5 1.9 тди пд
значи толкова голям натиск че като го дръпна с двата пръста прилагам толкова усилие че ми се отпечатва на пръста болта за който успявам да го хвана при дърпането и след това ме болят пръстите известно време . утре или др. седмица смятам да сваля колектора да го почистя от мизериите и тогава като се поосвободи място пак ще ръчкам 
нямам как да махна тая зегерка защото се пада на супер кофти място .. едвам бъркам с пръстите пак камоли с някакъв инструмент . после ще сваля кората отдолу да опитам и от там да видим какво ще стане
поздрави

нямам как да махна тая зегерка защото се пада на супер кофти място .. едвам бъркам с пръстите пак камоли с някакъв инструмент . после ще сваля кората отдолу да опитам и от там да видим какво ще стане
поздрави
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: къде ми е Н75 ? б5 1.9 тди пд - течовете продължават
здравейте.досега правех огледи и нещата не изглеждат добре.свалих кората отдолу под мотора и установих че имам обилен теч от маркуча който излиза от турбото и отива към кулера . под кулера също всичко е в масло.чудя се дали всичкото масло идва от картерните газове , минава през турбината и го мята във въпросните тръби към кулера.склонен съм да мисля че маслото не е от самото турбо защото по топлата част , а и по студената на турбото няма грам масло, колата не пуши синио и всичко и си върви и държи нормално .
чудя се ако сложа един oil catch tank да улавя картерните газове дали ще се оправят нещата.че ще се свалят тръби и кулери и ще се почистват е ясно. нафтата вреди ли на тези мъркучи към кулера ? все трябва да ги изчистя с нещо и освен с нафта или обезмаслител друго не ми идва наум.
та какво мислите за oil catch tank-a ?дали ще спре маслото към турбината и оттам към кулера ?
значи пробвах от долу да мърдам лостчето на геометрията .. хода му е към 7-8 мм на око , движи се относително трудно към клапана (предполагам заради пружината в клапана).обратно се връша без проблем .не се усеща да задира и си мисля че турбината може и да не е зацапана (поне не много) т.к. и колата не ми е забивала никога и тези въпросни пренадувания които се получават са именно от този н75 (но знае ли човек).какво мислите колеги ?
свалих и кората под скоростната кутия и о боже какво да видя - един болт около 8 см дълъг с дебелина около 8 мм ... от къде ли е "изпаднал" , ще сложа снимка после да кажете от къде може да е .
половината скоростна кутия е в масло ... дали от теча по мотора или от някъде другаде незнам . стори ми се че маслото по двигателя за моя жалост наистина май идва от гарнитурата на главата. как може да се разбере със сигурност дали е от гарнитурата ? единственото което ми идва наум е като сваля колектора да почистя до колкото мога мотора от маслото и след това да гледам дали пак ще текне . по принцип ако се окаже че наистина е от въпросната гарнитура къде в Бургас мога да ида да я сменят като хората ? идва ми на акъла верстауто (представителя на марката в Бургас) , по принцип не съм брал ядове от тях, даже съм доволен от услугите им но за такава сериозна задача като сваляне на глава си иска сериозен човек. та препорачайте някой сервиз в Бургас примерно където могат да ми свършат тази работа .
одеве ми хрумна нещо - може ли да се появяват тези пикове в турбото в следствие на не добре стегнати тръби след турбото към кулера и мотора ? след като е избило масло на тези места си мисля че за въздуха ще е още по лесно да избие при 1-1.5 бара налягане което прави турбото.колата не я чувам да свисти по принцип , в смисал ако има испускане на въздух по трасето предполагам е малко .
как мислите и какво ще ме посъветвате като цяло ?
нещата мисля да си ги правя сам доколкото мога защото нямам излишни финанси за майстори , а и съм технически грамотен и имам доста свободно време . мисля да свалям бронята тези дни да видим какво е дереджето.
сега си търся колело ... да ходя на работа като разкостя колата
ето и снимките
чудя се ако сложа един oil catch tank да улавя картерните газове дали ще се оправят нещата.че ще се свалят тръби и кулери и ще се почистват е ясно. нафтата вреди ли на тези мъркучи към кулера ? все трябва да ги изчистя с нещо и освен с нафта или обезмаслител друго не ми идва наум.
та какво мислите за oil catch tank-a ?дали ще спре маслото към турбината и оттам към кулера ?
значи пробвах от долу да мърдам лостчето на геометрията .. хода му е към 7-8 мм на око , движи се относително трудно към клапана (предполагам заради пружината в клапана).обратно се връша без проблем .не се усеща да задира и си мисля че турбината може и да не е зацапана (поне не много) т.к. и колата не ми е забивала никога и тези въпросни пренадувания които се получават са именно от този н75 (но знае ли човек).какво мислите колеги ?
свалих и кората под скоростната кутия и о боже какво да видя - един болт около 8 см дълъг с дебелина около 8 мм ... от къде ли е "изпаднал" , ще сложа снимка после да кажете от къде може да е .
половината скоростна кутия е в масло ... дали от теча по мотора или от някъде другаде незнам . стори ми се че маслото по двигателя за моя жалост наистина май идва от гарнитурата на главата. как може да се разбере със сигурност дали е от гарнитурата ? единственото което ми идва наум е като сваля колектора да почистя до колкото мога мотора от маслото и след това да гледам дали пак ще текне . по принцип ако се окаже че наистина е от въпросната гарнитура къде в Бургас мога да ида да я сменят като хората ? идва ми на акъла верстауто (представителя на марката в Бургас) , по принцип не съм брал ядове от тях, даже съм доволен от услугите им но за такава сериозна задача като сваляне на глава си иска сериозен човек. та препорачайте някой сервиз в Бургас примерно където могат да ми свършат тази работа .
одеве ми хрумна нещо - може ли да се появяват тези пикове в турбото в следствие на не добре стегнати тръби след турбото към кулера и мотора ? след като е избило масло на тези места си мисля че за въздуха ще е още по лесно да избие при 1-1.5 бара налягане което прави турбото.колата не я чувам да свисти по принцип , в смисал ако има испускане на въздух по трасето предполагам е малко .
как мислите и какво ще ме посъветвате като цяло ?
нещата мисля да си ги правя сам доколкото мога защото нямам излишни финанси за майстори , а и съм технически грамотен и имам доста свободно време . мисля да свалям бронята тези дни да видим какво е дереджето.
сега си търся колело ... да ходя на работа като разкостя колата
ето и снимките
-
- Мнения: 66
- Регистриран на: Пон 08 фев 2010 22:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Re: геометрия или Н75 ? б5 1.9 тди пд - проблемите продължават
А бе пич имаш един клапан така наречен актуатор, той е с пружина и ти движи променливата геометрия.Геометрията хода и трябва да е 10-12мм.И трябва да се движи без никакво усилие.Клапан актуатора хода му е 12мм.Провери и него колко ход има и дали не запъва някъде докато го натискаш.До колкото разбирам си за почистване на геометрия.Погледни си всмукателните колектори в какво състояние са.
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: геометрия или Н75 ? б5 1.9 тди пд - проблемите продължават
метнах я вече , купих това онова оня ден и се започна ... нещо като голямото почистване
ето какво свърших днес-демонтаж на бронята(ще се боядисва като може би ще махам лайсните и ръба между двете части),сваляне на турбопътищата (гумените)след турбината-3 броя,сваляне на кулера,наместих си фаровете като хората, измих гумените пътища яко с омезмаслите и вода , както и кулера който пълних и промивах отвъх и отвътре около 5 пъти с омезмаслител и вода и постоянно пускаше яка чернилка .накрая ми кафяса,изплакнах го като за последно и го сложих да съхне.успях да монтирам единия гумен маркуч след турбото.запуших всички дупки които се бяха отворили за да не влизат мизерии докато я сглобя.също така затапих отвора през който маслените пари отиват към турбината.щях да сложа oil catch tank обаче се отказах защото мисля че пак част от газовете ще си влизат в мотора.ще прекарам един маркуч за картерните газове да излизат някъде под купето.
установих че левия ми фар който трептеше когато мотора е в покой сигурну трепти защото отдолу има една пластмаса която за някакъв първичен реглаж на фаровете спрямо очеларката и тази пластмаска изобщо не опираше където трябва (в предната греда).та и това фикснах и се надявам вече фара да не трепти
днес не свърших много работа защото една скоба на маркуча под турбото едвам я завих , изкара ми нервичките - на супер неудобно място беше. накрая успях да я завия с една тресчотка едвам едвам . кулера и той с много зор излезе ,защото трябва да се свали цялата очеларка з да излезе иначе опира в нея(а въобще не ми се занимава да свалям очеларката).имаше малко направи си сам и там където опираше в пластмасата вече е изрязано и монтажа на кулера ще е супер лесен.
разходи до сега - около 130 лева за 5л масло кастрол 10/40 с филтър, о-рингове разни , семеринги разни, болтове за кора , капачета и разни други глупости ,две шишета обезмаслител , доста парцали , много нерви и цигари
имам доста неща да свърша като цяло,но не бързам, а и време бол,лека полека ще стане
утре пак се мятам като отрезнея
ето какво свърших днес-демонтаж на бронята(ще се боядисва като може би ще махам лайсните и ръба между двете части),сваляне на турбопътищата (гумените)след турбината-3 броя,сваляне на кулера,наместих си фаровете като хората, измих гумените пътища яко с омезмаслите и вода , както и кулера който пълних и промивах отвъх и отвътре около 5 пъти с омезмаслител и вода и постоянно пускаше яка чернилка .накрая ми кафяса,изплакнах го като за последно и го сложих да съхне.успях да монтирам единия гумен маркуч след турбото.запуших всички дупки които се бяха отворили за да не влизат мизерии докато я сглобя.също така затапих отвора през който маслените пари отиват към турбината.щях да сложа oil catch tank обаче се отказах защото мисля че пак част от газовете ще си влизат в мотора.ще прекарам един маркуч за картерните газове да излизат някъде под купето.
установих че левия ми фар който трептеше когато мотора е в покой сигурну трепти защото отдолу има една пластмаса която за някакъв първичен реглаж на фаровете спрямо очеларката и тази пластмаска изобщо не опираше където трябва (в предната греда).та и това фикснах и се надявам вече фара да не трепти
днес не свърших много работа защото една скоба на маркуча под турбото едвам я завих , изкара ми нервичките - на супер неудобно място беше. накрая успях да я завия с една тресчотка едвам едвам . кулера и той с много зор излезе ,защото трябва да се свали цялата очеларка з да излезе иначе опира в нея(а въобще не ми се занимава да свалям очеларката).имаше малко направи си сам и там където опираше в пластмасата вече е изрязано и монтажа на кулера ще е супер лесен.
разходи до сега - около 130 лева за 5л масло кастрол 10/40 с филтър, о-рингове разни , семеринги разни, болтове за кора , капачета и разни други глупости ,две шишета обезмаслител , доста парцали , много нерви и цигари
имам доста неща да свърша като цяло,но не бързам, а и време бол,лека полека ще стане
утре пак се мятам като отрезнея
- Branimir.Krastev
- Мнения: 70
- Регистриран на: Сря 26 авг 2009 13:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: геометрия или Н75 ? б5 1.9 тди пд - метнах го
да ви запитам нещо относно картерните газове.тях ще ги извеждам нанякъде .
въпроса ми е какво става с дупката която остава след махането на картерните газове . в момента съм я запушил с една тапа . така ли да я оставя или да сложа някакво филтърче за да си смуче въздух през него вместо картерни газове ?
дефакто какво става с тапа и какво става с филтърче при условие че дебитомера е преди тази въпросната "дупка" която съм затапил (или е с филтърче да речем)
поздрави
въпроса ми е какво става с дупката която остава след махането на картерните газове . в момента съм я запушил с една тапа . така ли да я оставя или да сложа някакво филтърче за да си смуче въздух през него вместо картерни газове ?
дефакто какво става с тапа и какво става с филтърче при условие че дебитомера е преди тази въпросната "дупка" която съм затапил (или е с филтърче да речем)
поздрави
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: геометрия или Н75 ? б5 1.9 тди пд - метнах го
Няма да се отчита реалното количество въздух постъпваш в мотора.
Задължително тапа.
Задължително тапа.
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: геометрия или Н75 ? б5 1.9 тди пд - метнах го
благодаря . значи ще си оставя тапата . утре ще пиша какви съм ги свършил през деня . лека ви
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: геометрия или Н75 ? б5 1.9 тди пд - метнах го
приключих за днес - свалих филтърната кутия , колектора ,егр-а , тръбата след егр-а , успях да изчистя егр-а почти идеално . имаше доста мизерии . колектора мисля да го дам на някоя автомивка да се пробат да го изчистят че и той е с много мизерии и като се сетя колко време чистих егр-а си представям 5 пъти повече време за колектора. егр-а го бърсах и стъргах мизериите и след това около 20 пати с обезмаслител и вода ...още малко и щеше да стане като нов.разглобих и филтърната кутия и я измих . измих и турбопътя след егр-а които е (към кулера).до където можах да стигна с пръст исчистих и отворите на главата с адски много парцали.голяма сган беше.
теча по мотора по всичко изглежда че е от гарнитурата на главата,обаче не ми се влиза във филм да я сменям , надявам се като сменя маслото с 10/40 да спре да тече т.к. преди като карах с 10/40 не буташе грам маслото за 10к км. утре ще си купя една гарнитура за капака на главата че и от там сякаш тече и ще я сменя тъй и тъй съм я разхвърлил
и от днес официално съм колоездач . взех едно колело назаем да ходя на работа поне , че и синджирче му купих да не вземат да го откратнат че няма да се трае собственика на колелото нищо че то (колелото) на нищо не прилича.
ето малко снимки как са нещата .
и понеже сега пасата изглежда много злобно без броня получих факс да си преправя предната броня за да се гледат радиаторите . но ще го мисля по нататъка като я преведа във движение.може и само да си пръсна лайсните с цвета на купето или пък да ги махна - ще има размисли в тази насока скоро
теча по мотора по всичко изглежда че е от гарнитурата на главата,обаче не ми се влиза във филм да я сменям , надявам се като сменя маслото с 10/40 да спре да тече т.к. преди като карах с 10/40 не буташе грам маслото за 10к км. утре ще си купя една гарнитура за капака на главата че и от там сякаш тече и ще я сменя тъй и тъй съм я разхвърлил
и от днес официално съм колоездач . взех едно колело назаем да ходя на работа поне , че и синджирче му купих да не вземат да го откратнат че няма да се трае собственика на колелото нищо че то (колелото) на нищо не прилича.
ето малко снимки как са нещата .
и понеже сега пасата изглежда много злобно без броня получих факс да си преправя предната броня за да се гледат радиаторите . но ще го мисля по нататъка като я преведа във движение.може и само да си пръсна лайсните с цвета на купето или пък да ги махна - ще има размисли в тази насока скоро
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: геометрия или Н75 ? б5 1.9 тди пд - метнах го
ах какъв колектор имам ... леле останах потресен от мизерии . първо на автомивка го чистиха яко , после като го метнах аз , то не бяха нафти не бяха бензините , не беше обезмаслител , в чудо се видях . и накрая ми свършиха всички от изброените и го оставих за утре . почти успях да го изчистя ,мизерията беше невероятна.цял ден колектора чистих , потресен сам. успях да си сглобя филтърната кутия с дебитомера между другото.
я кажете какво разгражда маслени наслоявания , нещо много силно , в което да накисна колектора и да стане като нов ? идеи ?
утре смятам да си взема 2 литра бензин и пак да го мятам (сякаш най добре разгражда тея маслени истории които бяха по колектора) , дано успея да го доизчистя утре и да почна да сглобявам всмукателната система че без кола много кофти . то небяха колелета ,че веригата скасах , небяха моторчета с ток ... без кола е ужас голям. и на всичкото отгоре вали цял ден , че и нямаше вода ...ко да ви разправям каръшка работа
я кажете какво разгражда маслени наслоявания , нещо много силно , в което да накисна колектора и да стане като нов ? идеи ?
утре смятам да си взема 2 литра бензин и пак да го мятам (сякаш най добре разгражда тея маслени истории които бяха по колектора) , дано успея да го доизчистя утре и да почна да сглобявам всмукателната система че без кола много кофти . то небяха колелета ,че веригата скасах , небяха моторчета с ток ... без кола е ужас голям. и на всичкото отгоре вали цял ден , че и нямаше вода ...ко да ви разправям каръшка работа
- niko_77
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пон 17 ное 2008 19:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Passat AWX
Re: геометрия или Н75 ? б5 1.9 тди пд - метнах го
Аз мисля да го пърля с горелка на пропан-бутан, като на клипчето, дали има негативни страни? http://www.youtube.com/watch?v=oet4qWeZuYA
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: геометрия или Н75 ? б5 1.9 тди пд - метнах го
ами и аз мислех да го пърля,обаче ме е беше страх да не се деформира нещо от температурата и се отказах.
немога да си намеря маслоустойчив маркуч , на 3-4 железарии питах - е няма и няма , само на едната имаше бензиноустойчиви ама най големия диаметър беше 14 , а намен ми трябва около 24
немога да си намеря маслоустойчив маркуч , на 3-4 железарии питах - е няма и няма , само на едната имаше бензиноустойчиви ама най големия диаметър беше 14 , а намен ми трябва около 24
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта