Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 18 авг 2009 15:04


Тва дето го показваш е на 4 цилиндров - ти нали си 6 цилциндъра?




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 19 авг 2009 19:47


Неска гледахме на колегата VWGT pokaзва същото като моито - 1 на мултижета.Разрових се из tdiclub.com и видях коментари че има няколко проблеми - механичен - лагава игла,проблем в навивките/тогава само смяна го оправя/ и проблем в жицата.Лошото е че не описано как се рабира и кое се оправя -явно проблема не е толкова "хроничен" какъвто слух се носи.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза

Мнениеот VWGT » Сря 19 авг 2009 21:25


ето и малко инфо по въпроса, какво е това G80:
The injector of the 3rd cylinder is equipped with a needle lift sender (G80) for registering
the point of commencement of injection.
The sender signals the actual opening time of the injector to the control unit. This
signal provides the control unit with feedback on whether the point of commencement
of fuel injection conforms to the map.

Function

Needle lift sender G80 is a solenoid and is supplied with a constant current by the control unit. This produces a magnetic field. A pressure pin inside the solenoid forms an extension to the end of the injector needle. The movement of the injector needle alters the magnetic field and causes distortion of the DC voltage applied to the solenoid.
The control unit calculates the actual point of commencement of fuel injection from the time difference between the needle lift pulse and the TDC signal supplied by the engine speed sender. At the same time, the system compares the actual point of commencement of injection with the setpoint stored in the control unit and corrects any deviations from the setpoint.

Substitute function

If the needle lift sender fails, an emergency running program is started. In this program,
the commencement of fuel injection is controlled according to fixed setpoints
as defined in a map. The injection quantity reduced in addition.


значи може да се кара и така, колата ползва предварително сетъпнати фиксирани стойности от някоя от картите, които обаче не са оптималните.

На много места препоръчват да се провери първо кабела и аз все още се надявам проблема да е в него. Мисля да го заголя и пробвам в другия край от към инжектора.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 20 авг 2009 8:19


Ето я и моита грешка:
1 Fault Found:
00542 - Needle lift Sensor (G80)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза

Мнениеот boss_901 » Вто 23 мар 2010 20:25


Колеги какви са признаците че дюзата е свършила :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:


danii
Мнения: 235
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg.sf

Re: Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза

Мнениеот danii » Вто 23 мар 2010 21:10


Колега имам такава дюза на разумна цена тел. 0877932136


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза

Мнениеот VWGT » Вто 30 мар 2010 12:10


Такаа, след като се беше пооправила (майстора каза, че все пак проблемът ми е бил в кабелчето и не я смених предния път), сега моята дюза вече е тотално заминала и ще трябва да се сменя. Намерих няколко дюзи, но нито една не е точно за моя мотор. По спецификация на мен ми трябва 059 130 202 F. (AYM 2.5 TDI)
Тези, които ми ги предлагат са от по-стари мотори и съответно номерата са им същите, само бувките са различни (С, Е и тн). Въпросът ми е, може ли да сложа такава дюза на моя мотор ? Каква е разликата в тези букви (гледам, че за различните мотори буквите са различни, даже има разлика според скоростната кутия). Някъде четох, че Е било за евро 2, F е евро 3 двигатели а G е за ерво 4 ама дали е така, и какво следва от това ... ?


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза

Мнениеот VWGT » Нед 11 апр 2010 19:56


ще си отговоря сам, за да не изпадне и друг в моето положение ... дюзите не са еднакви! Не знам дали са взаймозаменяеми, но със сигурност от вътре не са еднакви и няма гаранции, че ще работят еднакво.
По този повод се продава работеща 059 130 202 Е, подробности в ПРОДАВА.


radoslavovpz
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 19 яну 2011 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bs

Re: Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза

Мнениеот radoslavovpz » Сря 18 апр 2012 15:15


Здравейте колеги знам че темата е стара но ще помоля ако някой се е сблъсквал с този проблем и влизане на колата в авариен режим да каже дали е индикирало грешката на таблото с премигване на лампата на аварийните свещи :?:


alex2701
Мнения: 69
Регистриран на: Съб 09 ное 2013 23:21
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза

Мнениеот alex2701 » Съб 28 дек 2013 1:04


radoslavovpz написа:Здравейте колеги знам че темата е стара но ще помоля ако някой се е сблъсквал с този проблем и влизане на колата в авариен режим да каже дали е индикирало грешката на таблото с премигване на лампата на аварийните свещи :?:


Да колега, точно тази спирала светва на таблото. Тези дни и аз търся тази дюза че колата нещо не иска да върви както трябва.


Потребителски аватар
gogul
Мнения: 271
Регистриран на: Чет 29 дек 2005 16:24
Автомобил:
Двигател: 1989
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза

Мнениеот gogul » Пет 14 авг 2015 21:24


На 2,5 ТДИ ,къде е тази дюза,къде е G 80?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта