Колеги, идва време да сменям маслото на новата кола, обаче не знам дали този двигател има филтър за твърди частици? И как да разбера, къде и какво да гледам.
Моля, простете неграмотността ми.



AJM, филтър за твърди частици
- tdi fen
- Мнения: 4709
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: AJM, филтър за твърди частици
бъркаш в тръбата на ауспуха,ако има DPF пръста няма да ти стане черен 

- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: AJM, филтър за твърди частици
Споко - нямаш такъв, само катализатор ако вече не е махнат.
Re: AJM, филтър за твърди частици
Нищо не и е махано на колата. Питах, защото по книжка Клаус е сменял винаги с 5W30, а от изчетеното точно това е маслото за ПД с DPF. Пък на мен ми се иска да сложа 5W40, че ще си я връщам в Бг.
Само от любопотство, на кои мотори има такъв филтър? Или от коя година нататък...
Уф, забравих. Колко литра събира този двигател с филтъра?
Само от любопотство, на кои мотори има такъв филтър? Или от коя година нататък...
Уф, забравих. Колко литра събира този двигател с филтъра?
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: AJM, филтър за твърди частици
Продължавай да караш с 5W30, гледай да е 505.01 сертифицирано. Побира 3.8 литра, купи си 5 литра, да имаш за доливане.
Re: AJM, филтър за твърди частици
Интересно, в магазина имаше Castrol 5W30, но на него не пишеше, че отговаря на 505.01, дори въобще нямаше фв спецификации. Обаче имаше едно Castrol Edge 5W40, на което пишеше, че е специално изработено за модерни турбодизелови двигатели и ПД, със спецификация 505.01. Двойно по-скъпо от другото, впрочем.
От изчетените теми тук и в Ауди за маслата излиза, че разликата между 30 и 40 е единствено, че 40 запазва свойства при малко по-висока температура...?
След като нямам филтър за твърди частици защо да не го сложа него? Двигателя ми е на сравнително малко км, около 160хил, истински.
При смяната на тялото на филтъра има ли някаква философия? Най-малкото да не изплескам...
От изчетените теми тук и в Ауди за маслата излиза, че разликата между 30 и 40 е единствено, че 40 запазва свойства при малко по-висока температура...?
След като нямам филтър за твърди частици защо да не го сложа него? Двигателя ми е на сравнително малко км, около 160хил, истински.
При смяната на тялото на филтъра има ли някаква философия? Най-малкото да не изплескам...
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: AJM, филтър за твърди частици
Да, спецификацията 505.01 е по-важна, в случая 
Инак за смяна на масления филтър, нищо сложно или специфично, сменят се две уплътнения, една малка и една голям гумичка.

Инак за смяна на масления филтър, нищо сложно или специфично, сменят се две уплътнения, една малка и една голям гумичка.
Re: AJM, филтър за твърди частици
505.01 - 5w40 интервали на 15000км.
507.00 - 5w30 интервали между 20000 - 30000км.
Ти си преценяш, аз бих заложил на 505.01
507.00 - 5w30 интервали между 20000 - 30000км.
Ти си преценяш, аз бих заложил на 505.01

Re: AJM, филтър за твърди частици
Ахаааа.... затова ли имаше една малка маркировчица набутана някъде си на едно картонче в двигателя "5W30 long life" ...
Ясно, всичко води към 5W40. Само се чудя защо е два пъти по-скъпо от онова, което се сменя на двойно по-големи интервали...?
Ясно, всичко води към 5W40. Само се чудя защо е два пъти по-скъпо от онова, което се сменя на двойно по-големи интервали...?
Re: AJM, филтър за твърди частици
защото това 5w30 където си го гледал не е за VW. Принципно 5w30 е с маркировка 507.00 и е по-скъпо от 505.01.
По-високата температура за мен е плюс, понеже в България си става топличко, не е като в скандинавските страни примерно.
По-високата температура за мен е плюс, понеже в България си става топличко, не е като в скандинавските страни примерно.
- Svets
- Мнения: 128
- Регистриран на: Вто 04 мар 2008 11:56
- Автомобил: Vw Passat 2004
- Двигател: 2.0 TDI BGW
- Местоположение: София
Re: AJM, филтър за твърди частици
единак написа:Нищо не и е махано на колата. Питах, защото по книжка Клаус е сменял винаги с 5W30, а от изчетеното точно това е маслото за ПД с DPF. Пък на мен ми се иска да сложа 5W40, че ще си я връщам в Бг.
Само от любопотство, на кои мотори има такъв филтър? Или от коя година нататък...
Уф, забравих. Колко литра събира този двигател с филтъра?
Kолега, моят двигател е BGW 2.0 тди 2004 и има(ше) такъв филтър


- vaskog
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ASV
- Местоположение: Пловдив
Re: AJM, филтър за твърди частици
morfei1 написа:505.01 - 5w40 интервали на 15000км.
507.00 - 5w30 интервали между 20000 - 30000км.
Ти си преценяш, аз бих заложил на 505.01
А колега какво имаш предвид под "интервали" - на толкова километри се сменя ли?

-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: AJM, филтър за твърди частици
vaskog написа:morfei1 написа:505.01 - 5w40 интервали на 15000км.
507.00 - 5w30 интервали между 20000 - 30000км.
Ти си преценяш, аз бих заложил на 505.01
А колега какво имаш предвид под "интервали" - на толкова километри се сменя ли?
Да, на толкова км се сменя.
Re: AJM, филтър за твърди частици
Дам, това е пробега. Аз лично 5W40 505.01 съм го пробвал 4-ри пъти по 15000км (те толкова си му и дават) и нямам никакви оплаквания.
Re: AJM, филтър за твърди частици
Само да кажа,на колегата,че AJM мотора събира 4,5 литра масло.Така го дават и в AUTODATA
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта