Колеги, имам високо налягане в охладителната система.Маркучите са твърди като камък.Сменен е термостата и капачката на разширителния съд.Всичко работи нормално ,не вдига температура,но след 5 мин. работа маркучите се втвърдяват .
Аз предполагам ,че е заминала гарнитурата на главата,но преди да отворя мотора да попитам:
Ако някой е имал подобен проблем и решението се е оказало друго,моля да сподели ,за да не отварям двигателя без да има нужда.
Предварително благодаря на отзовалите се.
Колата е голф 3 1.6i AEE 1996 г.
Налягане в охладителната система на АЕЕ
Re: Налягане в охладителната система на АЕЕ
Като начало може да си провериш в някой сервиз, който има помпичка, дали клапана в капачката на разширителният съд не е запушен. Този клапан трябва да отваря на 1,4..1,6bar за твоят мотор. Ако е наред да се обезвъздуши хубаво системата и да се види дали надува маркучите пак. Ако не е наред си купи хубава оригинална капачка, защото с алтернативна ще имаш същите ядове и пак ще си купиш оригиналната 

Re: Налягане в охладителната система на АЕЕ
нормално е да са твърди тръбопроводите.за да се подържа нормалния температурен режим системата работи под налягане което не позволява на течността да кипи и води до това втвърдяване!температурата за различните двигатели е различна -от 110 до 115градуса . 

- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Налягане в охладителната система на АЕЕ
Някои сервизи разполагат с един химикал за проверка на изгорели газове в антифриза.
- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Налягане в охладителната система на АЕЕ
Значи когато се съмнявах при мен за подобен проблем направихме проверка в полеви условия,за това и за изпарителя при мен,отвърташ капачката на казанчето,единия отива и пали колата,в това време другия гледа в казанчето,ако излизат балончета,в сервиз с съмнение за гарнитура на главата,ако мирише на газ,изпарителя,мембраните изпускат 

Re: Налягане в охладителната система на АЕЕ
Сега и друго се появи.
Днес пътувах доста.През целия път спирах няколко пъти и маркучите бяха твърди.По едно време червената лампа в ляво на таблото започна да мига .Температутара беше 90 градуса и не мърдаше.Само малко отвъртях капачката изпусна налягане и лампата спря да мига.Това ми се случи два пъти.След последния път минах към 50 км. Точно преди да се прибера за около 3-4 мин. изчезна парното и се появи пак.Като спрях колата реших пак да погледна ,за мое очудване маркучите бяха меки.
Вече не знам какво може да е

Защо изчезна парното после пак се появи и как се оправи налагането от самосебе си
Днес пътувах доста.През целия път спирах няколко пъти и маркучите бяха твърди.По едно време червената лампа в ляво на таблото започна да мига .Температутара беше 90 градуса и не мърдаше.Само малко отвъртях капачката изпусна налягане и лампата спря да мига.Това ми се случи два пъти.След последния път минах към 50 км. Точно преди да се прибера за около 3-4 мин. изчезна парното и се появи пак.Като спрях колата реших пак да погледна ,за мое очудване маркучите бяха меки.
Вече не знам какво може да е


Защо изчезна парното после пак се появи и как се оправи налагането от самосебе си

-
- Мнения: 1877
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Налягане в охладителната система на АЕЕ
колега имах подобен проблем, надуваше маркучите, ставаха камък даже спука един и след смяна на гарнитура на главата продължи да ги надува балонирани бяха маркучите,забравих да спомена че ми губеше и течност и то доста,след смяна на гарнитурата и на 3 капачки пак си ги надуваше. смених всички маркуши и за сега е ОК губенето на течността спря от самосебеси следокло месец два, чувал съм че проблем са правелии този тънкия маркуч от радиятора до разширителния съд запушвал се и предизвиквал надуване
Re: Налягане в охладителната система на АЕЕ
губи ли ти антифриз? най-вероятно момента с отварянето на капачката просто колата се е обезвъздушила, когато се прави интервенция за обезвъздушаване на системата задължително парното трябва да е отворено ако не си го билнаправил е възможно въздуха в системата да ти е втвърдявал маркучите, ако пак се поеви има вероятност от две неща гарнитура глава или водна помпа. втория вариант не е толкова срещан като признак твърди маркучи но съм срещал такъв проблем при ланча водната помпа беше заминала и тя втвърдяваше мъркучите. ако решиш да правиш глава съветвам те първо да погледнеш помпата така и така ще разглабяш.
-
- Мнения: 1877
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Налягане в охладителната система на АЕЕ
колега на наще коли парното е постоянно отворено, но колегата с проблема може да си провери за всеки случай водната помпа за да не стане от това е от онова е да смениш един куп работи и накрая да излезен помпата. източи антифриза и откачи единия маркуч който влиза в помпата или ще ти се наложи да свалиш термостата за да видиш как са витлата и дали не боксува това е като вариянт който е по-малко вероятенautoted написа:задължително парното трябва да е отворено
Re: Налягане в охладителната система на АЕЕ
Не знам дали мога да съм полезен, но ще се пробвам. Моят мотор е EZ 1,6. При празен ход маркучето на преливника си изхвърля, вижда се на свалена капачка. За парното не съм много сигурен, че е винаги свързано, при мен в указанията за смяна на течността пише да е на "топло" при източване и наливане. За вашите може да е свързано винаги, сигурно си знаете. Да се запуши някой от останалите маркучи е доста трудно. При повреда в помпата трябва да прегрява, преди да издуе? При проблем в изпарителя на бензин проблемът трябва да изчезва. Може да се опита само сваляне капака на клапаните и проверка на натягането на болтовете по описания ред с динамометричен ключ. Ако не помогне, нова гарнитура и проверка на главата за криво/пукнато. В първия случай шлайфане, във втория заварка или нова.
-
- Мнения: 1877
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Налягане в охладителната система на АЕЕ
и ти ли си го пускаш с оделно кранчеZlobomir написа:За вашите може да е свързано винаги, сигурно си знаете.
Re: Налягане в охладителната система на АЕЕ
zdravko_jett написа:и ти ли си го пускаш с оделно кранчеZlobomir написа:За вашите може да е свързано винаги, сигурно си знаете.
Колата е при мен от 5 години, нищо не съм променял по това. Обаче не личи и преди мен някой да е. В оригиналната сервизна книга на колата го пише - сменяйте антифриза на позиция "топло". А и като се замисля, при положение предни жалузи със затворени капаци, втора клапа е излишна. Значи остава да е кран.

-
- Мнения: 1877
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Налягане в охладителната система на АЕЕ
добре де къде е този кран,(или аз нещо не разбирам)свалял съм радияторчето на парното кран не съм видял жилата са вързани само към клапите а не както при ладата за топло и студено към кранче и 10 тина минути след като пуснеш на топло и става топлоZlobomir написа:Значи остава да е кран.
Re: Налягане в охладителната система на АЕЕ
Да, съгреших, и аз не съм го виждал, но прилагам сканирана страницата, точка 4.3. Този клапан го няма в чертежите преди това. Дали преводачът е работил без кола за проверка?
П. С. Форумът е много зъл при опит за качване на файл. Голям размер, голяма резолюция, поне за второто трябваше да се сети да генерира превю/преоразмери и да го приеме.
П. С. Форумът е много зъл при опит за качване на файл. Голям размер, голяма резолюция, поне за второто трябваше да се сети да генерира превю/преоразмери и да го приеме.
- Прикачени файлове
-
- VWCooling.jpg.zip
- (221.76 KиБ) Свален 203 пъти
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта