VR6 2,9 Syncro -> turbo конверсия???

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

VR6 2,9 Syncro -> turbo конверсия???

Мнениеот Vento » Вто 30 мар 2010 1:25


Колеги, интересува ме колкото се може повече информация по темата, а именно - на VW VR6 2,9 ABV Syncro 190PS да се монтира турбо. Малко, с минимален лаг и бързо развъртане. Основните ми въпроси са:
1. До каква мощност и налягане издържат заводските карантии?
2. До колко издържа синхрото (доколкото знам е слабост)?
3. На налягане от 0,6-0,7bar дали ще изкара 260-270 коня на вала с чип и генерация?
4. Колко ще издържи моторът на това налягане (иска ми се поне 20.000км - ежедневна кола)?
5. Има ли нужда от разреждане? 10:1 е заводско.
6. Има ли нужда от големи дюзи или заводските стигат до 300 коня?
7. Колко пари грубо може да струва конверсията (минимум!) като части - без труда?
8. Какви са основните разлики между AAA и ABV?

Моля само запознати и пробвали да се изказват, без предположения и хипотези (тях си ги имам).
Мерси предварително за всички отговори! :да:

P.S. Изчел съм всичко намерено тук по темата и основно мненията на pe6kata и tosho_vr6.




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: VR6 2,9 Syncro -> turbo конверсия???

Мнениеот pe6kata » Вто 30 мар 2010 10:28


някой търси въртящ момент в ниските :lol:
Моторът е голям, иска си въздух- свалянето на торка в ниските ще става с подбиране на подходяща топла част на турбото(малък А/Р), докато компресора ще е голям, няма как, трябва да има голям дебит при ниски налягания(че и да се подбере такъв с високо КПД при ниско налягане), демек някаква Т4/Т3 би била подходяща в случая.
При това налягане може да извадиш мощност(коне) в доста голям диапазон- всичко зависи от разпределението на въртящия момент спрямо оборотите или по-просто казано какви обороти ще са нужни за да достигнеш това налягане.
Хората спокойно вадят 400коня на гумите само разреждайки мотора,1.4-1.5 бара е безопасната граница(говоря не от опит, а от прочетено :oops: )
Незнам на 2.9 какъв е дебита на дюзите, ако въобще има разлика с 2.8-200кубика, трбява да се провери по номера на дюзата, ако тези отиват на 240 кубика и се сложи регулатор от 2.8ОБД1 4баров може и да стане :screwy , оригиналната бензинова помпа стига за 300коня.
При 6-така съвсем грубо колкото коня вадиш, толкова кубика ти трябват дюзи.
Буталата на 2.9 (82мм) идват като ремонтен комплект на 2.8(81мм). Разлика има и в смукателния колектор. Той също се ползва за ъпгрейт на 2.8(основно и от там идва разликата в конете, 2.9 губи по-малко торк във високите от 2.8, докато разликата в макс торк е 5 нютона м/у двата мотора). За друго не се сещам.

виж какви ги вършат братята немци от HGP :lol: - хубавото е че има и графики, които ще те ориентират
Много обичат 2.9 синхро да го правят битурбо :twisted: По последното един колега от форума има какво да каже :wink:
http://translate.google.com/translate?hl=bg&sl=de&tl=bg&u=http%3A%2F%2Fwww.hgp-turbo.de%2F


Потребителски аватар
gad3n_
Мнения: 170
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 13:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: VR6 2,9 Syncro -> turbo конверсия???

Мнениеот gad3n_ » Вто 30 мар 2010 21:23


ще кажеш че няма кой да питаш ли :) ... или пък ни нямаш доверие :beat_butt2 ... за малки налягания мотора държи чук от всякъде .. само се разрежда и си даваш газ а скоростите са друга бира и то не много добра :)


Потребителски аватар
tosho_vr6
Мнения: 203
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: VR6 2,9 Syncro -> turbo конверсия???

Мнениеот tosho_vr6 » Вто 30 мар 2010 21:49


здравейте и от мен и аз мога да кажа нещо по въпроса и от опит че тези коне кадето ги искаш 300кс на мотора се постигат и без отваряне на мотора но зависи с каква турбина ще си аз лично карах на 0,6бар без подложка с голяма турбина и на писта Сливан дадох 13.6сек от първи старт и вървеше Голфа добре
А сега съм с подложка и карам на 1.3бар но с китайска турбина голям боклук от мен да знаеш и даде на диното 320кс тези коне ще бъдат променени съвсем скоро но това е отделен въпрос.
Пари ще ти трябват и то доста за да стане всичко както трябва защото винаки конете ще са малко и аз едно време изках да карам на 0,5-0,6бар а сега искам да карам на 1.5бар и всичко иска да се чупи и трябва да се подсилва такаче сам си направи сметка какво искаш от колата и докаде ще стигнеш с проекта но стоковите ботала държат и на 1,7бар пробвалсъм лично но в щатите препоръчват да се кара до 1.3бар и с това налягане се вадят 400-450кс пре спокойно с подходящо турбо и подходяща настройка.
И Венци е компетенте по този въпрос такаче по съветвай и със него .
А за синхрото при спокойно каране ще държи до 300кс поне хората така казват в щатите аз лично не съм карал синхро и немога да кажа нищо по този въпрос


Потребителски аватар
danio_d
Мнения: 133
Регистриран на: Пет 31 окт 2008 15:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: VR6 2,9 Syncro -> turbo конверсия???

Мнениеот danio_d » Вто 30 мар 2010 22:19


Колега за такъв проект ще ти трябват поне едно 2000-2500лв...


Потребителски аватар
Tishku
Мнения: 3141
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Re: VR6 2,9 Syncro -> turbo конверсия???

Мнениеот Tishku » Вто 30 мар 2010 22:34


danio_d написа:Колега за такъв проект ще ти трябват поне едно 2000-2500лв...

Шегуваш се нали? Ако бяха 2500лв. сега всички щяхме да караме турбо коли :Mr Green Fun


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: VR6 2,9 Syncro -> turbo конверсия???

Мнениеот pe6kata » Сря 31 мар 2010 7:28


danio_d написа:Колега за такъв проект ще ти трябват поне едно 2000-2500лв...


ставаше въпрос за турбо, не за АГУ :mrgreen:
Сериозно- за ниско налягане, при положение че не отваря мотора(за ревизия и разреждане), не сменя съединителя, с части втора ръка е възможно да се вмести в този бюджет. МОже да стане ОК, може и да бере ядове...
Аз се опитвам уж да ги правя както трябва нещата(дано да е така)-ревизия и нови части и засега сметката е, че под капака ми влиза един Пасат Б5 като пари :?


Потребителски аватар
yms
Мнения: 303
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: VR6 2,9 Syncro -> turbo конверсия???

Мнениеот yms » Сря 31 мар 2010 8:29


Vento написа:Колеги, интересува ме колкото се може повече информация по темата, а именно - на VW VR6 2,9 ABV Syncro 190PS да се монтира турбо. ......................................................................................

Моля само запознати и пробвали да се изказват, без предположения и хипотези (тях си ги имам).
Мерси предварително за всички отговори! :да:

P.S. Изчел съм всичко намерено тук по темата и основно мненията на pe6kata и tosho_vr6.


Потърси 1bar или tosho_vr6 .


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: VR6 2,9 Syncro -> turbo конверсия???

Мнениеот Vento » Сря 31 мар 2010 10:02


gad3n_ написа:ще кажеш че няма кой да питаш ли :) ... или пък ни нямаш доверие :beat_butt2 ... за малки налягания мотора държи чук от всякъде .. само се разрежда и си даваш газ а скоростите са друга бира и то не много добра :)

Ице, ако ви нямах доверие, нямаше да си правя там колите. С теб скоро не съм се виждал, затова не сме говорили. Венци иначе е доста навътре в замислите ми, питай го.
Надявам се тия дни да се видим и с теб и да поговорим наживо!

Мерси на всички изказали се дотук! :да: Наистина и аз ги смятах около 2,500лв. с много лишения и с втора употреба читави части и минимално разходване на средства и без основна ревизия на мотора. Което е доста компромисен вариант, разбира се. И се чудя дали да не се вложат същите пари в атмосферно подсилване на тоя ABV. Мога да го направя 240-250 атмосферни коня с тия пари (не ми се обяснява как, че ще влезем в излишни дебати). Знам, че не е същото 250 коня атмосферен или турбо, но... и парите са други.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VR6 2,9 Syncro -> turbo конверсия???

Мнениеот Tyan » Сря 31 мар 2010 13:50


2.9 синхротата не са ли повече автомат .... :roll:


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: VR6 2,9 Syncro -> turbo конверсия???

Мнениеот Vento » Сря 31 мар 2010 14:19


Тц... ръчка!


Потребителски аватар
tosho_vr6
Мнения: 203
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: VR6 2,9 Syncro -> turbo конверсия???

Мнениеот tosho_vr6 » Сря 31 мар 2010 15:27


С тези пари кадето искаш да вложиш почти нищо няма да направиш поне се надявам турбото което си избрал да е ново че да има поне нещо ново де :) но и въпросния мотор който си избрал мо измери компресията поне трябва да е 11 а при нов мотор и дават 13. При моя беше 11 и нямах ядове но биелните лагери ги смени задължително ,не че нещо ама тези пари няма май да ти стигнат почти до никаде аз лично съм дал над 6000лв части може и да са повече но до там ги смятах и се отказах да смятам колко пари троша по този мотор но и има доста капризни неща по мотора за да стане здрав турбо мотор :).Данеговорим че за новия сезон съм нагласил нови 2000лв зо още малко понета :D :D
От мен успех


Cordoba16vt
Мнения: 540
Регистриран на: Пон 10 юли 2006 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VR6 2,9 Syncro -> turbo конверсия???

Мнениеот Cordoba16vt » Сря 31 мар 2010 16:13


за мен това е грешна концепция за турбиниране но е лично мнение . По-малко ядове с по голямо КПД е стандартна концепция 1.8-2.0 16в или 20в .

за и против има много.... :Mr Green Fun


Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VR6 2,9 Syncro -> turbo конверсия???

Мнениеот niki7878 » Сря 31 мар 2010 17:03


tosho_vr6 написа:С тези пари кадето искаш да вложиш почти нищо няма да направиш поне се надявам турбото което си избрал да е ново че да има поне нещо ново де :) но и въпросния мотор който си избрал мо измери компресията поне трябва да е 11 а при нов мотор и дават 13. При моя беше 11 и нямах ядове но биелните лагери ги смени задължително ,не че нещо ама тези пари няма май да ти стигнат почти до никаде аз лично съм дал над 6000лв части може и да са повече но до там ги смятах и се отказах да смятам колко пари троша по този мотор но и има доста капризни неща по мотора за да стане здрав турбо мотор :).Данеговорим че за новия сезон съм нагласил нови 2000лв зо още малко понета :D :D
От мен успех


А когато ти разправях, че с този мотор си е филм и струва пари да го направиш качествено ти ми обясняваше, че има китове за 2000-2500лв. и колата ще стане 350+кончета....


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: VR6 2,9 Syncro -> turbo конверсия???

Мнениеот Vento » Сря 31 мар 2010 17:20


Момчета, айде да не изпадаме в офф-топик, спам и чат. Въпросите ми са ясни и конкретни, ако някой има да напише нещо по тях - ОК, останалото е излишно.
Идеята ми е - има ли смисъл да се прави нещо по тоя мотор с 2-2,500лв. (атмосферен или турбо тунинг) или са прекалено малко и не си струва да се започва.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта