Как да си вържа кабелите за ел.стъкла ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Как да си вържа кабелите за ел.стъкла ?

Мнениеот enigma79 » Чет 01 апр 2010 23:02


Cypariss написа:
enigma79 написа:аз ползвам едно зарядно от лаптом за вкъщи и една плочка с диоди на 12в,каня се да си купя мултицет,но така се мина 2 години и още не съм се наканил и карам по горната конфигурация,с нея съм направил доста неща по колата и даже и на един колега от форума по неговата mhihi


браво :) аз имам мултицепт споко :) не е скъп китайче :Mr Green Fun ама си върши чудесна работа.

Реално тази платка ти са релетата,просто намери кое за къде е,така ще щадиш копчетата :да:




Потребителски аватар
Cypariss
Мнения: 225
Регистриран на: Нед 26 апр 2009 22:30
Автомобил: VW GOLF II
Двигател: GU
Местоположение: Варна

Re: Как да си вържа кабелите за ел.стъкла ?

Мнениеот Cypariss » Пет 02 апр 2010 10:19


enigma79 написа:Реално тази платка ти са релетата,просто намери кое за къде е,така ще щадиш копчетата :да:


Благодаря днес ще дам резултат. Ще се слиза в гаража още не съм се събудил днес почивам :)
Може и платката да не работи гледам има едни като крушки в нея и са посивели отвъртре като нагоряло.


Потребителски аватар
Cypariss
Мнения: 225
Регистриран на: Нед 26 апр 2009 22:30
Автомобил: VW GOLF II
Двигател: GU
Местоположение: Варна

Re: Как да си вържа кабелите за ел.стъкла ?

Мнениеот Cypariss » Пет 02 апр 2010 19:10


Еми колеги платката не работи :( вкарвам ток в нея и замервам общо взето в намотките има ток 2 по 2 ги меря и от там насетне на изходите не излиза ток :( Ядосън съм на търговеца дето ми продаде това от този форум.
Има ли някаква възможност да се поправи тази платка ? Гледам, че запойките са й доста големички, няма да има проблем с поялника.


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Как да си вържа кабелите за ел.стъкла ?

Мнениеот enigma79 » Пет 02 апр 2010 19:14


Cypariss написа:Еми колеги платката не работи :( вкарвам ток в нея и замервам общо взето в намотките има ток 2 по 2 ги меря и от там насетне на изходите не излиза ток :( Ядосън съм на търговеца дето ми продаде това от този форум.
Има ли някаква възможност да се поправи тази платка ? Гледам, че запойките са й доста големички, няма да има проблем с поялника.

Значи провери релетата на късо,дали затварят,ако да проследи пътеките и ако тогава не става,то проблема е някаде по пътеката,но все пак са 4 релета,ако едното не работи то другите ще работят и тази платка може много лесно да се поправи,предлагам ти да отидеш при някой познат и можещ жичкаджия,той ще оправи нещата :012: друго е че при натискане на копчето,той подава сигнал на релето и го затваря,това значи зе тези кабели които излизат,трябва да дадеш 2ва на късо,да затвориш веригата,все е едно копчето :talk:


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Как да си вържа кабелите за ел.стъкла ?

Мнениеот anrus » Пет 02 апр 2010 19:35


Направи четлива снимка на платката от обратната страна. Вероятно не е повредена, просто не е ясно кой кабел за къде е.


Потребителски аватар
Cypariss
Мнения: 225
Регистриран на: Нед 26 апр 2009 22:30
Автомобил: VW GOLF II
Двигател: GU
Местоположение: Варна

Re: Как да си вържа кабелите за ел.стъкла ?

Мнениеот Cypariss » Пет 02 апр 2010 19:36


enigma79 написа:Значи провери релетата на късо,дали затварят,ако да проследи пътеките и ако тогава не става,то проблема е някаде по пътеката,но все пак са 4 релета,ако едното не работи то другите ще работят и тази платка може много лесно да се поправи,предлагам ти да отидеш при някой познат и можещ жичкаджия,той ще оправи нещата :012: друго е че при натискане на копчето,той подава сигнал на релето и го затваря,това значи зе тези кабели които излизат,трябва да дадеш 2ва на късо,да затвориш веригата,все е едно копчето :talk:


ами релетата 1то съм сигурен че бачка защото като ръчках с мултицепта се задейства + това има ток в тях.. иначе жиците който излизат са 2 за машинката и 2 за копчето, и от другата страна същото... пък компчетата имат 6 крачета, а аз само 2 трябва да вържа... нещо гнило има.


Потребителски аватар
Cypariss
Мнения: 225
Регистриран на: Нед 26 апр 2009 22:30
Автомобил: VW GOLF II
Двигател: GU
Местоположение: Варна

Re: Как да си вържа кабелите за ел.стъкла ?

Мнениеот Cypariss » Пет 02 апр 2010 19:36


anrus написа:Направи четлива снимка на платката от обратната страна. Вероятно не е повредена, просто не е ясно кой кабел за къде е.


окай ще направя колега


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Как да си вържа кабелите за ел.стъкла ?

Мнениеот enigma79 » Пет 02 апр 2010 19:44


Cypariss написа:Ето го тоя контролен панел отвътре.. някои да се е срещал с такова нещо ?
01042010102.jpg

Така сега ще опитам да съм по ясен,амаш 4 релета,или казано по кратко 2 двойки релета,така на платката имаш един постоянен + и един -,значи започваме с 1та двойка релета,1то е за вдигане на прозореца от лявата страна,страните нямат значение в тази платка,2то реле е за пускане на прозореца от лявата страна,така почваме с другата двойка,то е за вдигане на прозореца от дясната страна,страните нямат значение в тази платка,2то реле е за пускане на прозореца от дясната страна,принцип на действие,от платката излиза предполагам на 100процента е минус,който отива до ключ номер едно и номер 2,лява страна и дясна страна,ключа разпределя сигнала минус на двете позиции,вдигане и спускане,неможеш да активираш и двете,само в едната посока,съответно от копчето излизат 2ва кабела,които влизат в платката,1вия кабел затваря реле 1,а втория реле 2,така от избраната от теб позиция или вдигаш,или сваляш,след като затвори релето,контактните пластини на релето протича + който отива до моторчето на прозореца,сега от там нататък не съм запознат с твоята схема,ако има други запознати,нека да кажат,това написаното по горе е само расъждение по снимката :012:
Ако искаш да не се занимаваш с тази платки,иди и си купи обикновени релета и си зглоби тази схема :012:


Потребителски аватар
kiro rachnata
Мнения: 558
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
Автомобил: vw
Двигател: бензинов
Местоположение: в средата на България

Re: Как да си вържа кабелите за ел.стъкла ?

Мнениеот kiro rachnata » Пет 02 апр 2010 20:04


моите съм ги вързал без платка и релета,щом копчетата са със 6 крака нямаш грижи :да:


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Как да си вържа кабелите за ел.стъкла ?

Мнениеот enigma79 » Пет 02 апр 2010 20:06


kiro rachnata написа:моите съм ги вързал без платка и релета,щом копчетата са със 6 крака нямаш грижи :да:

Тука не е до копчета,то и с обикновени копчета може,въпроса е дасе запазят по дълго копчетата,ако не си чувал за нагар по пластините,точно с релетата се избягва това животно,с една дума преебаваш релето,а не копчето mhihi


Потребителски аватар
Cypariss
Мнения: 225
Регистриран на: Нед 26 апр 2009 22:30
Автомобил: VW GOLF II
Двигател: GU
Местоположение: Варна

Re: Как да си вържа кабелите за ел.стъкла ?

Мнениеот Cypariss » Съб 03 апр 2010 1:44


enigma79 написа: Така сега ще опитам да съм по ясен,амаш 4 релета,или казано по кратко 2 двойки релета,така на платката имаш един постоянен + и един -,значи започваме с 1та двойка релета,1то е за вдигане на прозореца от лявата страна,страните нямат значение в тази платка,2то реле е за пускане на прозореца от лявата страна,така почваме с другата двойка,то е за вдигане на прозореца от дясната страна,страните нямат значение в тази платка,2то реле е за пускане на прозореца от дясната страна,принцип на действие,от платката излиза предполагам на 100процента е минус,който отива до ключ номер едно и номер 2,лява страна и дясна страна,ключа разпределя сигнала минус на двете позиции,вдигане и спускане,неможеш да активираш и двете,само в едната посока,съответно от копчето излизат 2ва кабела,които влизат в платката,1вия кабел затваря реле 1,а втория реле 2,така от избраната от теб позиция или вдигаш,или сваляш,след като затвори релето,контактните пластини на релето протича + който отива до моторчето на прозореца,сега от там нататък не съм запознат с твоята схема,ако има други запознати,нека да кажат,това написаното по горе е само расъждение по снимката :012:
Ако искаш да не се занимаваш с тази платки,иди и си купи обикновени релета и си зглоби тази схема :012:


добре ето сега аз да обясня случая... значи имам 2 кабела + и - те влизат в платката от тая платка имам 4 кабела за към едната машинка и 4 за към дръгата... 2 са за копчето 2 са за машинката... аз връзвам + и - към платката меря с мултицепта влизат тия + и - меря на релетата 2 по 2 от ляво и от дясно и там има напрежение.. следващата стъпка връзвам 2 от кабелите където са към машинката и 2 другите два ги допирам за да затворят веригата и нищо не става, слагам и копчето в какви ли не позиции неще да върви машинката.

накрая ще се откажа от тая платка и бих искал да ми кажете какви реленца и каква схема да използвам да си ги вържа и да забравя.. просто нз какво да правя ;(


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Как да си вържа кабелите за ел.стъкла ?

Мнениеот enigma79 » Съб 03 апр 2010 2:35


Колега,''прозвъни''пластините на релетата,в смисъл,единия край е + допри с ръката пластините,все едно е включено релето и търси по кабелите къде се е даденото напрежение,като гледам и кабелите са разделени на по двойки,няма нищо сложно в тази схема,ти не правиш нещо както трябва,а относно какви релета ти трябват за да не ползваш платката,ами пак същите,самоче са с пластмасова обвивка,за номера не мога дати кажа в момента,но ако са по в час в магазина,ще искаш за включване на фаровете,аз имам,от лада или какъвто и дае модел кола,без значение,принципа е един,с копчето даваш контакт и задействаш релето да затвори веригата и така да включи консуматора :012:


mi6un4o
Мнения: 92
Регистриран на: Пет 20 фев 2009 8:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lovech

Re: Как да си вържа кабелите за ел.стъкла ?

Мнениеот mi6un4o » Съб 03 апр 2010 10:16


Колеги прочетох темата и виждам, че допускате много грешки.Истина е, че схемата на свързване, не е много сложна,но за ел. техник с практика!Само по снимка и ваши обяснения е много трудно да ви помогна .Необходими са характеристика на ел. моторите и мех-ма за задвижване на стъклата и много измервания. Платката с релетата е задължителна на нея се намират изключвателите за долно и горно полужение на стъклото, които сработват при нарастване на тока във веригата( прави ми впечатление, че са доста стар тип)!Ако липсва такава схема на изкл-не представятели си какво, ще се получи с ел. мотора и привода към механизма при определен брой макар и кратки задържания на бутона в крайно долно или горно полужение( едвали, ще целите точния момент на отпускане на бутана всеки път)? Принципно на ел. мотора са му необходими два проводника на които се сменя поляритета (за движение на горе- на доло)Управлението става от бутоните, които са свързани в оперативната верига на релетата.Силовата верига се състои от контакт на съответното реле-токов изключвател(който ще прекъсне оперативната при нарастване на тока) - ел. мотор.Задължително трябва и предпазител за защита!Ще се радвам ,ако съм ви помогнал!Пишете за развитието на монтажа!


Потребителски аватар
Cypariss
Мнения: 225
Регистриран на: Нед 26 апр 2009 22:30
Автомобил: VW GOLF II
Двигател: GU
Местоположение: Варна

Re: Как да си вържа кабелите за ел.стъкла ?

Мнениеот Cypariss » Съб 03 апр 2010 15:30


enigma79 написа:Колега,''прозвъни''пластините на релетата,в смисъл,единия край е + допри с ръката пластините,все едно е включено релето и търси по кабелите къде се е даденото напрежение,като гледам и кабелите са разделени на по двойки,няма нищо сложно в тази схема,ти не правиш нещо както трябва,а относно какви релета ти трябват за да не ползваш платката,ами пак същите,самоче са с пластмасова обвивка,за номера не мога дати кажа в момента,но ако са по в час в магазина,ще искаш за включване на фаровете,аз имам,от лада или какъвто и дае модел кола,без значение,принципа е един,с копчето даваш контакт и задействаш релето да затвори веригата и така да включи консуматора :012:


имам реленца 3х40А... такам пластинките на реленцето ги допрях за да видя дали ще има някакво движение на машинката ама нямаше движение.. ще пробвам с мултицепта да видя какво ще стане. иначе като затворих веригата и почнах да пипам по платката успях някак си да сваля стъклото едното реленце каза цък и свали стъклото, но допрях 2 запойки от платката.
искахте ясна снимка на платката от долната страна ето предоставям ;)

dolnata strana na platkata 2.jpg


mi6un4o написа:Колеги прочетох темата и виждам, че допускате много грешки.Истина е, че схемата на свързване, не е много сложна,но за ел. техник с практика!Само по снимка и ваши обяснения е много трудно да ви помогна .Необходими са характеристика на ел. моторите и мех-ма за задвижване на стъклата и много измервания. Платката с релетата е задължителна на нея се намират изключвателите за долно и горно полужение на стъклото, които сработват при нарастване на тока във веригата( прави ми впечатление, че са доста стар тип)!Ако липсва такава схема на изкл-не представятели си какво, ще се получи с ел. мотора и привода към механизма при определен брой макар и кратки задържания на бутона в крайно долно или горно полужение( едвали, ще целите точния момент на отпускане на бутана всеки път)? Принципно на ел. мотора са му необходими два проводника на които се сменя поляритета (за движение на горе- на доло)Управлението става от бутоните, които са свързани в оперативната верига на релетата.Силовата верига се състои от контакт на съответното реле-токов изключвател(който ще прекъсне оперативната при нарастване на тока) - ел. мотор.Задължително трябва и предпазител за защита!Ще се радвам ,ако съм ви помогнал!Пишете за развитието на монтажа!


Колега благодаря за отговора... ами машинките са bosh мн са стари и мн тежки и мн здрави няма опасност да се прецакат ако задържа компчето в най-долно или най-горно положение.. по скоро жилото да отиде от колкото електромотора.


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Как да си вържа кабелите за ел.стъкла ?

Мнениеот enigma79 » Съб 03 апр 2010 16:14


Cypariss написа:
enigma79 написа:Колега,''прозвъни''пластините на релетата,в смисъл,единия край е + допри с ръката пластините,все едно е включено релето и търси по кабелите къде се е даденото напрежение,като гледам и кабелите са разделени на по двойки,няма нищо сложно в тази схема,ти не правиш нещо както трябва,а относно какви релета ти трябват за да не ползваш платката,ами пак същите,самоче са с пластмасова обвивка,за номера не мога дати кажа в момента,но ако са по в час в магазина,ще искаш за включване на фаровете,аз имам,от лада или какъвто и дае модел кола,без значение,принципа е един,с копчето даваш контакт и задействаш релето да затвори веригата и така да включи консуматора :012:


имам реленца 3х40А... такам пластинките на реленцето ги допрях за да видя дали ще има някакво движение на машинката ама нямаше движение.. ще пробвам с мултицепта да видя какво ще стане. иначе като затворих веригата и почнах да пипам по платката успях някак си да сваля стъклото едното реленце каза цък и свали стъклото, но допрях 2 запойки от платката.
искахте ясна снимка на платката от долната страна ето предоставям ;)

dolnata strana na platkata 2.jpg


mi6un4o написа:Колеги прочетох темата и виждам, че допускате много грешки.Истина е, че схемата на свързване, не е много сложна,но за ел. техник с практика!Само по снимка и ваши обяснения е много трудно да ви помогна .Необходими са характеристика на ел. моторите и мех-ма за задвижване на стъклата и много измервания. Платката с релетата е задължителна на нея се намират изключвателите за долно и горно полужение на стъклото, които сработват при нарастване на тока във веригата( прави ми впечатление, че са доста стар тип)!Ако липсва такава схема на изкл-не представятели си какво, ще се получи с ел. мотора и привода към механизма при определен брой макар и кратки задържания на бутона в крайно долно или горно полужение( едвали, ще целите точния момент на отпускане на бутана всеки път)? Принципно на ел. мотора са му необходими два проводника на които се сменя поляритета (за движение на горе- на доло)Управлението става от бутоните, които са свързани в оперативната верига на релетата.Силовата верига се състои от контакт на съответното реле-токов изключвател(който ще прекъсне оперативната при нарастване на тока) - ел. мотор.Задължително трябва и предпазител за защита!Ще се радвам ,ако съм ви помогнал!Пишете за развитието на монтажа!


Колега благодаря за отговора... ами машинките са bosh мн са стари и мн тежки и мн здрави няма опасност да се прецакат ако задържа компчето в най-долно или най-горно положение.. по скоро жилото да отиде от колкото електромотора.

Да нети отиде и акумолатора mhihi сега сериозно.замисли се да повикаш еликтричар,ако имаш познат още по добре,с удоволствие бих дал едно рамо,но не сме близко :012: ,щом релето се е задействало,значи при теб е проблема,бъркаш някаде :012:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта