Една статия, която е добре да прочете всеки, преди да тръгне да си плаща задължителната застраховка:
Мафиотската Гражданска отговорност
Не може да се вдигат цени само на база на теоретични увеличения на разходите, при положение че реалните си остават същите.
Мафиотската Гражданска отговорност
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
браво на човека !
много добре е описана ситуацията с ГО.
лично аз не виждам вариант нещо да се промени към по-добро.
очаквам реакция от "бакшишите" ,но освен ескалация на напрежение нищо няма да стане.
алтернатива е разсроченото плащане щото декември ще ми дойде нанагорно!
да им *** ****** ****** ********* ******* ******* ***** ***!!!! Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad
много добре е описана ситуацията с ГО.
лично аз не виждам вариант нещо да се промени към по-добро.
очаквам реакция от "бакшишите" ,но освен ескалация на напрежение нищо няма да стане.
алтернатива е разсроченото плащане щото декември ще ми дойде нанагорно!

да им *** ****** ****** ********* ******* ******* ***** ***!!!! Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16339
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
пичове това е побожението отиваме към европата там ГО е около 400 евро на година...имам приятел в англия, той вика не съм достатъчно богат да имам кола, при условие,че караше ескорт 1994 дизеб 1,8 купил си го за 700 паунда а го му е 300 паунда плюс винетки плюс данък плюс техн.преглед-скъп и сериозен...и я продаде .....по-лесно му е с метрото...друг е въпроса със заплати и стандарт....
- niki7878
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Е айде, и аз да си кажа мъката.
До преди 3 месеца живях във Виена за около 2 години. Имах щастието да имам кола в продължение на една година, и горе-долу добих представа за автомобилното им застраховане. Там е следното положение( както и в почти всички държави от ЕС):
ГО включва в себе си:
1. Данък върху мотора
2. Гражданска отговорност
Тези са задалжителни и са оформени като обща ГО.
Формирането им е на база МОЩНОСТ в KW и тн. премиално ниво(аз поне така си го превеждам)
Премиалното ниво се определя по тн. BONUS-MALUS система(това, което уж ще вавеждат сега при нас- "ДА АМА НЕ" бе казал един голям Балгарин, но за това по-нататък). ТЯ се състои от 18 нива, като всеки шофьор започва от ниво 9( с изключение на жените, те почват от 8!!!).
нивата имат следното значение:
0 и 1 ниво- 50% от застрахователната премия
2 и 3 -70%
4 и 5 -80%
6 и 7 -90%
8 и 9 -100%
.........................
и така до 18 ниво на което се плаща 200% премия.
( не съм много сигурен за разпределението на %тите от 8 на-долу , но със сигурност 0 плаща половината премия. )
Нивата зависят от това колко е рисков водача( прави ли ПТПта по негова вина или не), като зависимостта е следната :
За всяка година без ПТП се намаляват нивата с ЕДНО!!!!!!!!!!!!
За всяко ПТП по вина на водача, нивата се увеличават с ТРИ!!!!!!!!!!
Забелязвате ли разликата, на това аз му викам закони.
САМО ЕДИН ПРИМЕР ЗА РАЗМЕРА НА ГО:
Мойта кола е VW GOLF 3 1.8 90Kw - на МЕСЕЦ плащах по 80€!!!!!!!!
като това беше при приятел застраховател, иначе нормално го смятайте KW-€.
Другото което, искам да допълня е ,че с ГО всеки получава БЕЗПЛАТНА Зелена Карта за целия период за който е регистрирана колата в съответната Застрахователна компания. Това ме подсети за още нещо- там регистрация в КАТ НЯМА. Всичко става при застраховането (те дават и номерата),като е необходимо само: Адресна регистрация, документи на колата и договор за покупко-продажба.
Ще кажете, да ама там стандарта е друг, да де ама 1000€ на година си е една средна работна заплата, което значи, че за нашите условия ГО в рамките на 300лв. НО ПРИ ГОРЕОПИСАНИТЕ УСЛОВИЯ е савсем реална.
До тук с разясненията,сигурно не сам единственият тук който има наблюдения по темата.Но ми се ще някой от тези дето пишат законите да се замисли малко. И ние простите хорица, дето караме разбрицани Голфетки сме "светнати" за нещата и да не ни прават на идиоти.
И тук стигаме до прословутото ДА АМА НЕ или още може да се допълни: Хубава работа, ама българска!!!
Та за какво иде реч: От 2005г. и при нас се вавежда BONUS-MALUS системата, да ама не, само MALUS вавеждаме, та да може застрахователите да свикнели с новите правилници и наредби!!!! НА МАЙКА ВИ П....... Тея савсем се оляха тоя път!!!
И на всичкото отгоре, никой не казва по какъв критерий ще се определя колко рисков водач сам и как ще ми се повишава премията при евентуално ПТП.
Друго: навсякаде по ЕВРОПАТА има виниети само за АВТОМАГИСТРАЛИТЕ (само в Германия се обсаждаше лятото дали да не се сложат и на първокласните пътища, но мисля 4е не го ваведоха)
При нас какво се получава уж пада пътния данък,ама ни слагат виниети, а на всичкото отгоре и вдигат и ГО. Е това ако не е ТА....К с народа......
Другата ТАПНЯ класовете при новата ГО са до 1800куб. см. до 2500куб.см. (или нещо подобно, не съм сигурен, ама нема значение)
Какво се получава
Дядо ми който 50г. няма ПТП по негова вина и кара Фиеста 1.1(31Kw,ако не се лъжа!!!!) ще плаща колкото някое татково синче с AUDI TT 225кс. и което е разбило за последните две-три години толкова коли ,колкото нещасния старец не е сменил за 50г.
Е а кажете ми това държава ли е >>>>>>>>>>>
До преди 3 месеца живях във Виена за около 2 години. Имах щастието да имам кола в продължение на една година, и горе-долу добих представа за автомобилното им застраховане. Там е следното положение( както и в почти всички държави от ЕС):
ГО включва в себе си:
1. Данък върху мотора
2. Гражданска отговорност
Тези са задалжителни и са оформени като обща ГО.
Формирането им е на база МОЩНОСТ в KW и тн. премиално ниво(аз поне така си го превеждам)
Премиалното ниво се определя по тн. BONUS-MALUS система(това, което уж ще вавеждат сега при нас- "ДА АМА НЕ" бе казал един голям Балгарин, но за това по-нататък). ТЯ се състои от 18 нива, като всеки шофьор започва от ниво 9( с изключение на жените, те почват от 8!!!).
нивата имат следното значение:
0 и 1 ниво- 50% от застрахователната премия
2 и 3 -70%
4 и 5 -80%
6 и 7 -90%
8 и 9 -100%
.........................
и така до 18 ниво на което се плаща 200% премия.
( не съм много сигурен за разпределението на %тите от 8 на-долу , но със сигурност 0 плаща половината премия. )
Нивата зависят от това колко е рисков водача( прави ли ПТПта по негова вина или не), като зависимостта е следната :
За всяка година без ПТП се намаляват нивата с ЕДНО!!!!!!!!!!!!
За всяко ПТП по вина на водача, нивата се увеличават с ТРИ!!!!!!!!!!
Забелязвате ли разликата, на това аз му викам закони.
САМО ЕДИН ПРИМЕР ЗА РАЗМЕРА НА ГО:
Мойта кола е VW GOLF 3 1.8 90Kw - на МЕСЕЦ плащах по 80€!!!!!!!!
като това беше при приятел застраховател, иначе нормално го смятайте KW-€.
Другото което, искам да допълня е ,че с ГО всеки получава БЕЗПЛАТНА Зелена Карта за целия период за който е регистрирана колата в съответната Застрахователна компания. Това ме подсети за още нещо- там регистрация в КАТ НЯМА. Всичко става при застраховането (те дават и номерата),като е необходимо само: Адресна регистрация, документи на колата и договор за покупко-продажба.
Ще кажете, да ама там стандарта е друг, да де ама 1000€ на година си е една средна работна заплата, което значи, че за нашите условия ГО в рамките на 300лв. НО ПРИ ГОРЕОПИСАНИТЕ УСЛОВИЯ е савсем реална.
До тук с разясненията,сигурно не сам единственият тук който има наблюдения по темата.Но ми се ще някой от тези дето пишат законите да се замисли малко. И ние простите хорица, дето караме разбрицани Голфетки сме "светнати" за нещата и да не ни прават на идиоти.
И тук стигаме до прословутото ДА АМА НЕ или още може да се допълни: Хубава работа, ама българска!!!
Та за какво иде реч: От 2005г. и при нас се вавежда BONUS-MALUS системата, да ама не, само MALUS вавеждаме, та да може застрахователите да свикнели с новите правилници и наредби!!!! НА МАЙКА ВИ П....... Тея савсем се оляха тоя път!!!
И на всичкото отгоре, никой не казва по какъв критерий ще се определя колко рисков водач сам и как ще ми се повишава премията при евентуално ПТП.
Друго: навсякаде по ЕВРОПАТА има виниети само за АВТОМАГИСТРАЛИТЕ (само в Германия се обсаждаше лятото дали да не се сложат и на първокласните пътища, но мисля 4е не го ваведоха)
При нас какво се получава уж пада пътния данък,ама ни слагат виниети, а на всичкото отгоре и вдигат и ГО. Е това ако не е ТА....К с народа......
Другата ТАПНЯ класовете при новата ГО са до 1800куб. см. до 2500куб.см. (или нещо подобно, не съм сигурен, ама нема значение)
Какво се получава
Дядо ми който 50г. няма ПТП по негова вина и кара Фиеста 1.1(31Kw,ако не се лъжа!!!!) ще плаща колкото някое татково синче с AUDI TT 225кс. и което е разбило за последните две-три години толкова коли ,колкото нещасния старец не е сменил за 50г.
Е а кажете ми това държава ли е >>>>>>>>>>>
- warrior
- Мнения: 471
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Кампанията за "Гражданска отговорност" ще започне от 15 декември
26 ноември 2004 | 10:23
Агенция "Фокус"
София. Цели два месеца застрахователните компании тръпнат в очакване на Наредбата за задължителното застраховане, с която се уреждат общите условия, минималната застрахователна сума, минималната задължителна рискова премия, редът и срокът за задължителното застраховане по "Гражданска отговорност" и "Злополука" на пътниците в обществения транспорт. Нормативният акт трябва да бъде обнародван в Държавен вестник, за да се съобразят компаниите с него и подготвят своите условия, при които ще продават проблемната автозастраховка. Според достоверни източници, цитирани днес от INSURANCE.BG наредбата ще види бял свят на 30 ноември. Ако това наистина стане, дружествата ще могат да пуснат застраховката на пазара най-рано в средата на декември. По традиция наредбата, засягаща "Гражданска отговорност" (ГО), се приема през октомври (въпреки че и това е доста късно), в началото на ноември се обнародва, а до две седмици след това започва и кампанията по продажбата на автозастраховката.
Тази година сме рекордьори - никога кампанията не е забавяна толкова. Вместо сроковете да бъдат изтеглени напред, за да може дружествата да се подготвят и да търсят по-голяма ефективност от продажбата на ГО, обстоятелствата ще наложат всичко да се върши на юруш.
Застраховката въпреки задължителния си характер не се радва на популярност - едва около 50% от собствениците на автомобили имат такава полица. Тази година се променят много от условията на ГО - лимитите на отговорност, начинът на ценообразуване, сроковете на полицата и т. н. Това налага някаква подготовка на армията от застрахователни агенти, на които компаниите разчитат при продажбата. Налага и по-сериозна разяснителна кампания сред потенциалните клиенти. Всичко това иска повече време - сега компаниите са принудени в рамките на броени дни да се подготвят за кампанията: обучение на агенти, печатане на полици, изготвяне на рекламни стратегии. И да се надяват, че ще успеят за месец да застраховат максимален брой клиенти.
Проучване на в. КЕШ и застрахователно-информационния портал insurance.bg показва, че много компании са започнали подготовка, но действат слепешката, тъй като не са наясно какви са окончателните текстове в наредбата. "Имаме някакви предварителни разчети за цените на застраховката, но предпочитаме да не ги обявяваме, тъй като не е ясно дали няма да се наложи да ги коригираме", коментираха мениджъри на няколко компании. Други споделиха, че са започнали подготовка на агентската си мрежа, но след обнародването на наредбата със сигурност ще трябва ги събират отново.
"Изготвили сме макет как да изглежда и какви реквизити да съдържа полицата за ГО, но преди да видим черно на бяло наредбата, не смеем да ги дадем за печат", обясни патовата ситуация пред в. КЕШ изпълнителният директор на "Алианц България" Теменуга Ненова.
Проблемите далеч не са свързани само с обнародването на документа. По предварителна информация от догодина ще поставяме стикер на предното стъкло на автомобила, удостоверяващ, че имаме застраховка ГО. Освен кой да администрира този процес - Гаранционния фонд, не е избрана нито компания, която ще прави стикерите, нито е одобрен проект как да изглеждат и каква информация да съдържат. Заради липсата на готовност има идея стикерите да бъдат въведени не от 1 януари 2005 г., а от 1 юли, което съвсем ще обърка пазара. Експертите предвиждат катаклизми в продажбата на ГО, свързани с нейния срок. От 2005 г. за първи път полица може да се купува и за по-малко от година - например 3 месеца. Липсата на сериозен контрол може да доведе до масовото сключване на застраховката само за три месеца, а след това повечето автомобили да останат незастраховани. Всички знаят, че органите на КАТ се мобилизират да проверяват за застраховката само в началото на годината. Опасения за увеличаване на незастрахованите автомобили дава и фактът, че от следващата година полицата поскъпва почти два пъти.
Липсата на шеф на застрахователния надзор от своя страна може да изкуши някои застрахователи да предлагат дъмпингови цени или пък т. нар. бонуси, само и само да застраховат повече хора. Ако това стане, а според повечето специалисти има всички предпоставки, ще има доста сътресения на пазара.
Проблем пред бранша е и новият данъчен режим. Досега застрахователите бяха облагани със 7% данък върху премиите, а от догодина ще бъдат облагани с данък печалба. Промяната обаче не е обнародвана и дружествата не знаят как да я отразят в застрахователно-техническите си планове при формиране цената на полицата. Има и още един проблем - ГО за 2005 г. започва да се продава от края на тази година. Не е ясно как ще се облагат декемврийските приходи. Това са само част от възникналите проблеми, но специалистите не изключват и още изненади.
************************************
и сега какво - ние ли да съчувстваме на горките застрахователи
26 ноември 2004 | 10:23
Агенция "Фокус"
София. Цели два месеца застрахователните компании тръпнат в очакване на Наредбата за задължителното застраховане, с която се уреждат общите условия, минималната застрахователна сума, минималната задължителна рискова премия, редът и срокът за задължителното застраховане по "Гражданска отговорност" и "Злополука" на пътниците в обществения транспорт. Нормативният акт трябва да бъде обнародван в Държавен вестник, за да се съобразят компаниите с него и подготвят своите условия, при които ще продават проблемната автозастраховка. Според достоверни източници, цитирани днес от INSURANCE.BG наредбата ще види бял свят на 30 ноември. Ако това наистина стане, дружествата ще могат да пуснат застраховката на пазара най-рано в средата на декември. По традиция наредбата, засягаща "Гражданска отговорност" (ГО), се приема през октомври (въпреки че и това е доста късно), в началото на ноември се обнародва, а до две седмици след това започва и кампанията по продажбата на автозастраховката.
Тази година сме рекордьори - никога кампанията не е забавяна толкова. Вместо сроковете да бъдат изтеглени напред, за да може дружествата да се подготвят и да търсят по-голяма ефективност от продажбата на ГО, обстоятелствата ще наложат всичко да се върши на юруш.
Застраховката въпреки задължителния си характер не се радва на популярност - едва около 50% от собствениците на автомобили имат такава полица. Тази година се променят много от условията на ГО - лимитите на отговорност, начинът на ценообразуване, сроковете на полицата и т. н. Това налага някаква подготовка на армията от застрахователни агенти, на които компаниите разчитат при продажбата. Налага и по-сериозна разяснителна кампания сред потенциалните клиенти. Всичко това иска повече време - сега компаниите са принудени в рамките на броени дни да се подготвят за кампанията: обучение на агенти, печатане на полици, изготвяне на рекламни стратегии. И да се надяват, че ще успеят за месец да застраховат максимален брой клиенти.
Проучване на в. КЕШ и застрахователно-информационния портал insurance.bg показва, че много компании са започнали подготовка, но действат слепешката, тъй като не са наясно какви са окончателните текстове в наредбата. "Имаме някакви предварителни разчети за цените на застраховката, но предпочитаме да не ги обявяваме, тъй като не е ясно дали няма да се наложи да ги коригираме", коментираха мениджъри на няколко компании. Други споделиха, че са започнали подготовка на агентската си мрежа, но след обнародването на наредбата със сигурност ще трябва ги събират отново.
"Изготвили сме макет как да изглежда и какви реквизити да съдържа полицата за ГО, но преди да видим черно на бяло наредбата, не смеем да ги дадем за печат", обясни патовата ситуация пред в. КЕШ изпълнителният директор на "Алианц България" Теменуга Ненова.
Проблемите далеч не са свързани само с обнародването на документа. По предварителна информация от догодина ще поставяме стикер на предното стъкло на автомобила, удостоверяващ, че имаме застраховка ГО. Освен кой да администрира този процес - Гаранционния фонд, не е избрана нито компания, която ще прави стикерите, нито е одобрен проект как да изглеждат и каква информация да съдържат. Заради липсата на готовност има идея стикерите да бъдат въведени не от 1 януари 2005 г., а от 1 юли, което съвсем ще обърка пазара. Експертите предвиждат катаклизми в продажбата на ГО, свързани с нейния срок. От 2005 г. за първи път полица може да се купува и за по-малко от година - например 3 месеца. Липсата на сериозен контрол може да доведе до масовото сключване на застраховката само за три месеца, а след това повечето автомобили да останат незастраховани. Всички знаят, че органите на КАТ се мобилизират да проверяват за застраховката само в началото на годината. Опасения за увеличаване на незастрахованите автомобили дава и фактът, че от следващата година полицата поскъпва почти два пъти.
Липсата на шеф на застрахователния надзор от своя страна може да изкуши някои застрахователи да предлагат дъмпингови цени или пък т. нар. бонуси, само и само да застраховат повече хора. Ако това стане, а според повечето специалисти има всички предпоставки, ще има доста сътресения на пазара.
Проблем пред бранша е и новият данъчен режим. Досега застрахователите бяха облагани със 7% данък върху премиите, а от догодина ще бъдат облагани с данък печалба. Промяната обаче не е обнародвана и дружествата не знаят как да я отразят в застрахователно-техническите си планове при формиране цената на полицата. Има и още един проблем - ГО за 2005 г. започва да се продава от края на тази година. Не е ясно как ще се облагат декемврийските приходи. Това са само част от възникналите проблеми, но специалистите не изключват и още изненади.
************************************
и сега какво - ние ли да съчувстваме на горките застрахователи

В щат мериленд, сащ, задължителната застраховка на маздата ми беше $110 на месец, а пълното каско, което включваше и тази задължителната застраховка - $137 на месец. При плащане за 6 или 12 месеца накуп се ползваше отстъпка до 12%. при средна заплата за периода на престоя ми там $2100-$2300 месечно сумата беше смешна, а цена от $1.30 за галон бензин няма да коментирам.
М***а му и правителство, и държава!
не се издържа вече, а и по-лошо ще става
М***а му и правителство, и държава!
не се издържа вече, а и по-лошо ще става
- shenko
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
но сега и там бензина поскъпнал 1 галон е станал $2.5 !!!! това означава приблизително $0.5 на литър по курс 1.60 = 0.80 лв за литър бензин, при заплата от $2000 това са много пари колеги!
ААААААААААААААААААаааааааааааааааааааа!!!!!!!!!
Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad
да им го т*** на м****** в п****** пуу да им е** м****** П**** им лелина!!!!!!!!!!! :f_ckyou: :f_ckyou: :f_ckyou:
ААААААААААААААААААаааааааааааааааааааа!!!!!!!!!

Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad
да им го т*** на м****** в п****** пуу да им е** м****** П**** им лелина!!!!!!!!!!! :f_ckyou: :f_ckyou: :f_ckyou:
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта