theultimate написа:Гроздето е кисело, но почти никой тук нямаше да кара стара кола за нещо различно от хоби, ако имаше пари за нова. Доста по-чупливи са, но комфорта на Пасат Б6 няма нищо общо с този на Б3 да кажем. И на завода грам не му пука за такива като нас, след като нито купуваме оригинални части, нито ходим по оторизирани сервизи.
1. Не търся комфорт, защото имам нормална сексуална ориентация, а и почнах с Москвич 412 на 25 години, 11 г. по стар от мен. Джетата е с 2 години по-малка.

И двете са ме оставяли на път по веднъж, при Москвича жигуловата бенз. помпа, след като поне месец я ч.ках при отказ, Джетата заради бобина, забравих я дълго на контакт.
2. Части имам откъде да си намирам и не се чудя.
3. Това, което искам от колата си, е да се кача в нея, да завъртя ключа и да стигна. Не да ме вдигат отнякъде, и да обяснявам че кучето ми е изяло домашното, защото времето е пари, а понякога по-лошо, кеф, но не се купува! Например една чуплива еднодневка може да съсипе семейния уикенд. Също както искам да говоря по ГСМ, а не да си снимам палеца заради интуитивния сензорен диспей. Наречете го дребнавост. Още повече че както някой отбеляза, сравняваме коли втора употреба, тези преди 1990-та печелят. При покупката на Джетата можех да избирам и между доста по-нови коли. Само че купувайки я, с ясна история, на добра цена, вложих съвсем малко средства, и се получи надеждна кола. А някоя лъскавина щеше да глътне сума пари, и после каско, алармища, компютри... така де, по форума личи.
4. Аз си карам с оригиналните вежди, прагове, подове, колата е на 25 години/~300 000 км. Признавам, като я купих 2005-а имаше малко кърпене и шегрен, но защото не беше обръщано внимание, и я следя. От тенекеджия знам, че най-младият Голф 3, който е кърпил заради корозия, е бил на... 1 година и 8 месеца! За да не кажете, че блъфирам, колега от тук попита за тенекеджия, казах, че мога да му препоръчам, и отидох и при тенекеджията да го питам евентуално как е графика. Казах, му, че е ВВ, щото не питах колегата за колата.

А той попита: 3-ка, 4-ка или? А аз, много смешно майсторе, кога 3 и 4 ще имат време да изгният толкова... и той ми счупи фара с въпросния си спомен.
5. На мен и милиграм не ми пука за такива като завода, след като произвеждат такива ла.на, монтирани в оторизираните му сервизи (турски Бош?). И все пак, от новите ла.на немските са най-добри!
6. Понеже някои засегна въпроса с образованията, според мен неуместно, защото БГ е водеща по висшисти, пък докъде сме я докарали, та понеже имам техническо и икономически образУвания, поинтересувайте се как действат фирмите в белите държави. Например във Франция в някаква фермичка комбайн от 40-те години жъне до чисто нов. Сметнали са хората, че има ресурс, ползват го (Д. Дойков, Предприемачество, свободен цитат от лекция

). Сравнението не е неуместно, защото едно добро предприятие и едно домакинство работят еднакво. И друго е вярно - няма нищо по-тъпо от потребителския кредит/лизинг. При положение, че са вложени пари в производство и покриват лихвата + печалба, да.
7. И най-вече, разсъждаваме от гледната точка на един средностатистически българин, не циганин (имам предвид манталитет, не целя обида!!!). Тоест, по-добрата кола е по-надеждната, по-евтината, и по-здравата, не по-бляскавата >> 2-ка. Това е и девизът на VW, от който нещо се отдалечават.