и двете масла са с индекс 40/летен/до +35градуса +40градуса максимално.
Отговорих ти за разлика от теб.И друг път недей да сереш в темата сутрин преди работа и следобед след работа.
А температурния диапазон е 10-35=-25градуса за зимата и горе съм показал за лятото-тъй като това са всесезонни масла.
За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.
hitman0013 написа:http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=59&t=183682&start=60
вземи прочети малко към края на темата, за да напълниш малко тая куха глава дето я имаш.
Ако трябва да избягвам и А3 и В4 по АСЕА работата съвсем загрубява. Май затуй италианците карат само с оригиналното си масло и после хвърлят колата.
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.
Разбрах,какво знаеш....нищто не знаеш!Аз не "сера" по темата а пиша-за разлика от теб,тогава,когато имам възможност!
Първото масло работи от под -35 до над +40оС,защато е хомологирано по 500.00!Без значение Зима-Лято!
Второто масло работи от под -30 до +15оС,защото не е апробирано по 500.00!Без значение Зима-Лято!
Трето,ако не вярваш в това,което ти пиша си погледни това,което си писал самия ти в постовете си,колагата maslinkov и собствената книжка на VW!
Четвърто запази,добрия тон във форума и не скачай....че съм 110 кила!
Първото масло работи от под -35 до над +40оС,защато е хомологирано по 500.00!Без значение Зима-Лято!
Второто масло работи от под -30 до +15оС,защото не е апробирано по 500.00!Без значение Зима-Лято!
Трето,ако не вярваш в това,което ти пиша си погледни това,което си писал самия ти в постовете си,колагата maslinkov и собствената книжка на VW!
Четвърто запази,добрия тон във форума и не скачай....че съм 110 кила!
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.
maslinkov написа:Audi Всички изисквания са аналогични, като на автомобили "Volkswagen".
Изисквания по приемане на масла в зависимост от температурата на околната среда
Тип и вискозитетен клас на маслото по SAE, тип на двигателя Минимална температура, C Максимална температура, C
Масла VW 500 00: 502 00 /новите технологии/
За бензинови и дизелови двигатели:
5W-30 под -30 над +40
5W-40 под -30 над +40
10W-30 под -30 над +40
10W-40 под -30 над +40
Масла без апробиране VW 500 00:
5W-30 под -30 +15
5W-40 под -30 +15
10W-30 под -30 +15
10W-40 под -30 +15
Масла VW 501 01 и VW 505 00:
за бензинови и дизелови двигатели:
5W-30 под -30 +15
5W-40 под -30 +15
5W-50 под -30 над +40
10W-30 под -10 +15
10W-40 под -10 +15
10W-50 под -30 над +40
10W-60 под -30 над +40
15W-40 -10 над +40
15W-50 -10 над +40
20W-40 -10 над +40
20W-50 -10 над +40
По указаните препоръки Ауди/Фолксваген. В оригинал се разбира това: масла 5w-30/40 и 10w-30/40, не получили апробиране VW 500.00, само до +15С
Пояснение. Норма 500.00 специално е въведена за масла, производими по нови технологии (синтез и крекинг), в резултат VW дели маслата 5w-30/40 и 10w-30/40 на нискосгъстени (норми 500.00 и 502.00) и силносгъстени (норма 501.00). Критичност (висока степен на сгъстяване) заради това че изискванията на SAE и VW по високотемпературен вискозитет за масла 5w-30/40 и 10w-30/40 се различават:
SAE: HTHSV > 2,9 mPa s
VW: HTHSV > 3,5 mPa s
Производителите на минерални масла 5w-30/40 и 10w-30/40, желаещи да получат допуск VW трябва да сгъстят маслото.
Еднозначно в процеса на експлоатация на интервал, препоръчан от VW, динамическия вискозитет пада под минимално допустимия (3,5 mPa s).
От тук е и ограничението по температура на приемане.
Изисквано качество и вискозитет на маслото за бензинови двигатели
Модел на автомобила Допуски по спецификацията на VW Вискозитетен клас по SAE Вискозитет при висока температура и високи скорости на преплъзване (HTHS), мПа*с
Модели до април 1999 г. 500 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 над 3,5
Модели до април 1999 г. 501 01, 502 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40, 10W-50, 10W-60, 15W-40, 15W-50, 20W-40, 20W-50 над 3,5
Модели от май 1999 г. само 503 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 Не по ниски от 2,9 и не по високи от 3,4
Audi S3 и Audi TT само 503 01 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 над 3,5
Приемане:за модели пуснати до април 1999 г. не се допуска приемане на масла, апробирани по VW 503 00,защото техния високотемпературен вискозитет е недостатъчен за такива двигатеи.
Изисквано качество и вискозитет на масло за дизелови двигатели
Модел на автомобила Допуски по спецификация VW Вискозитетен клас по SAE Вискозитет при висока температура и високи скорости на преплъзване (HTHS), мПа*с
Модели до април 1999 г. 505 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40, 10W-50, 10W-60, 15W-40, 15W-50, 20W-40, 20W-50 над 3,5
Модели до април 1999 г. 505 01 5W-40 над 3,5
Модели от май 1999 г. само 506 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 Не по ниски от 2,9 и не по високи от 3,4
Приемане:за модели пуснати до април 1999 г. не се допуска приемане на масла, апробирани по VW 506 00,защото техния високотемпературен вискозитет е недостатъчен за такива двигатели.
Изисквания по интервал на смяна на масла
Модел, тип двигател и автомобил Интервална смяна, км/год
Лекотоварни автомобили пуснати от 1986 по 1999 г.,
при пробег над 15 000 км/година:
Бензинови двигатели 15 000
Дизелови двигатели с пряко впръскване 15 000
Дизелови двигатели без турбо 7 500
Audi 80 с турбодизел след 1993 г. 15 000
Audi 80 с турбодизел до 1992 г. 7 500
Леки автомобили от 2000 г., (с изключение на Cabrio),
обслужвани по програма LongLife-Service:
Бензинови двигатели максимално 30 000/2г
Дизелови двигатели V6-TDI максимално 35 000/2г
Дизелови двигатели 4-цилиндрови TDI максимално 50 000/2г
Колеги моля за извинение - черното съм го добавил аз за мое улеснение в мисленето и съм забравил да го махна, като явно то предизвика вашия спор. Колегата Репср е прав. Почвам да си търся масло 500 00/505 00
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Нед 03 фев 2008 22:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.
.
Последна промяна от velizar987 на Вто 18 сеп 2012 15:14, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.
Няма проблем от моя страна,колега maslinkov! Точно за това казах в по-предните си мнения че "си противоречиш".Но,както казах-няма проблем затова! Правилно си разбрал нещата,просто това 502.00 наистина не му е там мястото.Аз също съм проверил информацията от няколко места....!
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.
Еми щом казвате че сте прави, хубаво.....
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.
velizar987 написа:Здравейте колеги
Твърдо бях решил да купя масло с вискозитет 5W40 за моето Polo AER 1.0 (не че с 15W40 имах особени проблеми - просто много се забавих със смяната му - 2 години ) Обиколих много магазини и цените бяха потресаващи за мен. Да наливам масло за 100 + лева на това келяво моторче - е няма да го бъде. Реших да купя Приста ама дилъра беше затворил и затова купих следното масло: Лукоил Лукс 5W40 за 50лв. опаковка 4литра. Отговаря на API SM/CF, вискозитетен клас по SAE: 5W40. Спецификации/Одобрения: ACEA A3/B4-04, MB 229.3, Opel GM-LL-B-025, Porsche, BMW Longlife-98, VW 502 00/505 00. Смятам че засега е добре.
На мен ми писна от тези стандарти, класове и т.н. за които спорите. Малко ми прилича като и при антифризите: G12; G11; G и тн. Само се вкарват хората в заблуждение и ги принуждават да купуват уж по-добрите и по-скъпи(изкуствено напомпани) масла и консумативи. Отсега нататък ще гледам само вискозитетния клас и спецификациите по API(имат добър сайт с полезна информация) и въобще няма да се съобразявам с нормите на VW, та те ги сменят почти всяка година.
Поздрави
Да караш G11 можеш, но този който е с чугунен блок не може да кара G12. Същото е и с маслата. Това което си избрал според мене ти гарантира вискозитета от минус 30 до плюс 42гр., но смазване само до плюс 15гр.
Можеш само да се надяваш на това, че сме с алуминев блок и двг. ни се монтират до 10.1999г. и това не се отнася до нас.
Поздрави!
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.
Колега хитман0013 това за вискозитетите по САЕ и аз го имам, но става въпрос за ефективно смазване и опасност от задиране ако го няма.
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.
Добре де, маслата без апробиране как се означават на тубите им, не би ли трябвало да са само такива или само "съвременни".
Отиваш и взимаш 500-505 или 502-505-съвсем омотано стана??
Отиваш и взимаш 500-505 или 502-505-съвсем омотано стана??
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.
maslinkov написа:Колега хитман0013 това за вискозитетите по САЕ и аз го имам, но става въпрос за ефективно смазване и опасност от задиране ако го няма.
Ако няма SAE ли имаш в предвид как да се знае кое до колко е?
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.
Ако имаш 500 00 на етикета диапазона за температурите, който ФВ гарантират като признават качеството е от -30 до +40. За 502 00 съответно до +15 гр. Всичко останало си е наш риск. Ще ме апострофирате може би че при 15В40 точката на замръзване е -15-16 гр., а не -30, но това се отнася за работната температура на маслото в съответствие с тази на околната среда, при която имаш ефективно смазване, а то пак ще си замръзне при -16, ако се остави до тази температура в покой. Така че и САЕ е важно да се спазва, особено при АЕР мотора. За Сливен например може и 10В40, защото са малко дните с темп. -22гр., ако колата преспива на открито и тези с +40 гр. в които пътуваш на дълъг път. За разликите от това всеки може да си прецени масло с какъв вискозитет да търси. И е важно да гледаш и другите спецификации за да не те излъжат, понякога и неволно.
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... hicle=8660
Това е от сайта на Кастрол, който колегата е качил в "продава":
Sector Category Make Model
Cars Cars VOLKSWAGEN (VAG) Polo 1.0i
New Search Print
Make VOLKSWAGEN (VAG)
Model Polo 1.0i
Engine P
Year 1994 - 2001
Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (P) Premium Edge 5W-30 3.5
Mid-range MAGNATEC 10W-40 A3/B4
Manual Transmission REFER TO TECHNICAL 2.7 / 3.1
Automatic Transmission -
Differential From Gearbox
Coolant REFER TO MAIN DEALER 5.5
Brake Fluid Response Super DOT 4
Power Steering (where fitted) REFER TO MAIN DEALER
Wheel Bearings LM Grease
Hide Notes Oil Change Intervals
Lubricant / Capacity Notes
There are no notes to display for this model
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... hicle=8660
Това е от сайта на Кастрол, който колегата е качил в "продава":
Sector Category Make Model
Cars Cars VOLKSWAGEN (VAG) Polo 1.0i
New Search Print
Make VOLKSWAGEN (VAG)
Model Polo 1.0i
Engine P
Year 1994 - 2001
Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (P) Premium Edge 5W-30 3.5
Mid-range MAGNATEC 10W-40 A3/B4
Manual Transmission REFER TO TECHNICAL 2.7 / 3.1
Automatic Transmission -
Differential From Gearbox
Coolant REFER TO MAIN DEALER 5.5
Brake Fluid Response Super DOT 4
Power Steering (where fitted) REFER TO MAIN DEALER
Wheel Bearings LM Grease
Hide Notes Oil Change Intervals
Lubricant / Capacity Notes
There are no notes to display for this model
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.
Вече съм с 5В30 Маннол от онлайн магазина на Жувал. Е те това е масло мечта, нямам думи. /стайл синт техноложи/И по 10лв/л. Предлагам да се закрие темата - ГЛЕДАЙТЕ КАКВО ПИШЕ В КНИЖКИТЕ Ви - 500 00/505 00.
- nosex
- Вечен БАН
- Мнения: 2416
- Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София (Волуяк/Бояна)
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.
Добре, де, аз в крайна сметка пак не мога да разбера от всичко изчетено, кое масло от долуизброените аджеба е подходящо за моя мотор AAU, 1043cm CAT, mono injection (ама катализатора го няма вече):
По каталога на MOTUL съм за:
6100 Synergie+ 10W-40
Спецификации: ACEA: A3/B3/B4; API: SL/CF; MB 229.3
Одобрения: 502.00-505.00 PORSCHE bis BJ.2002, BMW Spezialöl
или
4100 Power 15W-50
Спецификации: ACEA A3/B3 - API SL/CF
Одобрения: VW 505 00 (501 01 Performance), MB 229.1
По каталога на Castrol съм за:
MAGNATEC 10W-40 A3/B4
Спецификации: ACEA A3/B3 API SL/CF
Одобрения: MB 229.1 VW 505 00
На година въртя близо 10000км. и карам само на кратки разстояния (5-10км./ден) през делничните дни.
Предварително ви благодаря за съветите
По каталога на MOTUL съм за:
6100 Synergie+ 10W-40
Спецификации: ACEA: A3/B3/B4; API: SL/CF; MB 229.3
Одобрения: 502.00-505.00 PORSCHE bis BJ.2002, BMW Spezialöl
или
4100 Power 15W-50
Спецификации: ACEA A3/B3 - API SL/CF
Одобрения: VW 505 00 (501 01 Performance), MB 229.1
По каталога на Castrol съм за:
MAGNATEC 10W-40 A3/B4
Спецификации: ACEA A3/B3 API SL/CF
Одобрения: MB 229.1 VW 505 00
На година въртя близо 10000км. и карам само на кратки разстояния (5-10км./ден) през делничните дни.
Предварително ви благодаря за съветите
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE - t на околната ср.
Ами извода от темата е да си гледаме в книжките какво пише, а не в рекламите на фирмите. VW ........... спецификацията /трябва да е одобрено ЕДИНСТВЕНО от ФВ/ По "твое време" би трябвало да пише 500 00, 501 00,ама ти ще кажеш - някъде да го виждаш?
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта