Интересувам се дали ако карам с октан 100 или 98 би ми навредило на Автомобила;
Карам Голф 3 ВР6 мотор 128КВ;
Загатват ми че би ми паднал разхода който не изтъквам че ми е голям;
Ако все пак има падане на разхода може да стопи разликата в цената за литър;
С тези цени в момента на горивата и тази криза незнам вече какво да предприема;
В тези бензини с по големите октани се наблудават един наръч от добавки които се коментират че са били само за хубаво;
Искам да получа информация някой има ли си напредстава има ли смисъл от това или са търговски трикове за да се продават по-скъпите горива, като се изтъкват предимствата на добавките които може и да ги няма;
Имали апаратура която може да мери октан или вообще как може да се разбере това;
Ако някой има представа в БГ има ли внос на бензин който може да се открои от местният;
Кои бензиноонстанции са за предпочитане ако някой има представа и от това;
Благодаря



Високият октан за предпочитане ли е
- galin_krastev
- Мнения: 38
- Регистриран на: Нед 10 авг 2008 20:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
Re: Високият октан за предпочитане ли е
Колега наистина има разлика в горивата динамиката малко се подобрява,а разхода наистина каточе ли пада не мн естествено в резултат от по-добрата работа на мотора.Аз лично съм убеден че в БГ супер 100 въобще не е 100 октана също 98 не е 98 а тия добавки уш в горивото хмм... вятар работа .Но това си е лично мое мнение по мое наблюдение 

- Волен
- Мнения: 808
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 17:37
- Автомобил: 1996 Polo 6N
- Двигател: 1H
- Местоположение: Варна...морето
Re: Високият октан за предпочитане ли е
Карам само със 100 на ЕКО, като разликата с 95 е НЕсравнима!
И въпреки всичко не вярвам да е 100 октана, но поне да се доближава до германския 95
Сипвай на ВР-а 100
И въпреки всичко не вярвам да е 100 октана, но поне да се доближава до германския 95

Сипвай на ВР-а 100

- joro^
- Мнения: 327
- Регистриран на: Нед 05 ное 2006 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоeвград
Re: Високият октан за предпочитане ли е
Като се замисля може и да има разлика ,един приятел си беше напълнил аудито с carrera 100 и след това му сложи и малко v power racing и таз пущина заби грешка, светна тази хубавата лампичка на таблото, check engine, след като я закачихме излезна че е много богата сместа 

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Високият октан за предпочитане ли е
данни на производителя за 2.8- с 95 - 235нм, със 100- 240нм, колата е с детонационни датчици, това трябва да ти говори нещо...
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Високият октан за предпочитане ли е
Аз поне го предпочитам.
Само 100 на OMV и ЕКО.
Няма грешки от knock сензорите...
Само 100 на OMV и ЕКО.

Няма грешки от knock сензорите...
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Високият октан за предпочитане ли е
Ако финансите ти позволявата - слагай най-добрия бензин.
Аз правя така, но вече поскъпна доста
Аз правя така, но вече поскъпна доста

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Високият октан за предпочитане ли е
ChimeyJimmey написа:Аз поне го предпочитам.
Само 100 на OMV и ЕКО.![]()
Няма грешки от knock сензорите...
няма и да има грешки, при по-слабия бензин се получават детонации, когато сензорите ги хванат,а това им е работата, компа връща предварението, което е загуба на мощност

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Високият октан за предпочитане ли е

Разликата в горивата се усещат най-вече при ускорение, когато се натоварва двигателя.
При автомобили с по-висока компресия е наложително да се използва по-високооктаново гориво, иначе се получават детонации. Те не само водят до по-бързо износване на мотора (а внякои случаи и до разрушаването му), но и силно снижават мощноста и еластичноста му. Същото се отнася и за двигатели с много голямо (повече от предписаното) предварение на запалването.
Всщност - октановото числопоказва склонноста на дадения бензин към НЕзапалване! Демек - колкото е по-високо октановото число - толкова по-трудно се запалва гоивото. По този начин се избягва неконтролируемото (детонационно) запалване на сместа преди да е достигнат оптималния момент за подаване на искрата.
От цялата работа логично следва, че ако на една кола НЕ й е необходим високооктанов бензин (което зависи от много фактори, включително настройки на мотора и стил на шофиране на водача), то ползването на по-високооктаново (и скъпо) гориво е икономически неоправдано.
Впрочем, въпроса е разискван, разискван, разискваааан....

viewtopic.php?f=6&t=136918&hilit=%D0%BE%D0%BA%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE+%D1%87%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%BE
viewtopic.php?f=6&t=119221&hilit=%D0%BE%D0%BA%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE+%D1%87%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%BE
viewtopic.php?f=1&t=88922&hilit=%D0%BE%D0%BA%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE+%D1%87%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%BE
И най-вече това:
viewtopic.php?f=17&t=71327&hilit=+%D0%BE%D0%BA%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE+%D1%87%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%BE
п.п. Търсачката работи!

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта