Предварително се извинявам ако има много изписано по темата но аз нещо не намерих отговор.
Питането ми е за 2.5ТДИ двигателя на Пасат Б5 в комбинация с автоматик/типтроник.
1.Какви недостатъци да очаквам от двигателя и силно проблемен ли е? Не коментирам вървеж.Интересува ме разхода, надеждноста му и слабите му страни.
2.Скоростите проблемни ли са?
3. Има ли нещо по което да позная състоянието на двигателя и скоростите на място ?
Благодаря предварително и пак се извинявам.



Въпрос за 2.5 ТДИ
- Radoslav_Radev
- Мнения: 141
- Регистриран на: Съб 20 авг 2005 10:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за 2.5 ТДИ
привет колега,значи при колите от наща група обурудвани с двг -6 цилиндъра и автоматик/типтроник/ наличностите за дефект са много комплицирани, тоест: за самия мотор ------ добър е но не е /поне за мен / 100% от очакваното добро поведение като мотор за 150 кончета, при него се мери задължително компресията, гледасе задължително промяната на цвета на задължителният /червен/ цвят на антифриза след като загрее и то на 2500 об/м, и както се казва от тук натам ---ВАГ-КОМА ще си каже всичко, за кутията /зависи на какви километри е/ зависи на какъв хал е маслото след изтичането му при смяна/ цвят и утаика/ по време на ход при 150-180 км/ч странни шумове от страна на кутиен отсек, и от самата кутия, кои преди теб се е занимавал с нея-история/ако я знаеш--по добре за теб/ по принцип тези котии са капризни а ремонта е доста скъп, ОСНОВНОТО СЕ УСТАНОВЯВА НА ПЪТЯ ПРИ ВИСОКА СКОРОСТ/ по възможност и баир/ /СОФИЯ-ПЛОВДИВ/ като цяло конструкцията е отлична но при едно условие----компресия---- течове---шумове--течове--утайка и цвят на маслото/за кутията/ ако ще го взимаш го пънете по магистралата да е на зор,ако всичко по него е на 6++++ това си перфектната кола,



Re: Въпрос за 2.5 ТДИ
Много благодаря колега.Препоръчай ми сервиз в София в който да отида и да погледнат всичко това подробно.
Иначе аз до преди 2 седмици имах Пасат Б5.5 2.8 V6 30V HighLine Автоматик/типтроник седан със възможно най наблъскан с екстри като големи нави-та ДВД-та и т.н. Тъй че за колата имам що годе представа. Но главно ме интересуваше двигателя защото чета за някъкви криви глави счупени валове и разни такива лошотии и как понася на скоростната кутия защото знам че дизела е с колям въртящ момент а това много не се харесва на автоматика. Но ти беше супер изчерпателен за което ти благодаря.
Иначе аз до преди 2 седмици имах Пасат Б5.5 2.8 V6 30V HighLine Автоматик/типтроник седан със възможно най наблъскан с екстри като големи нави-та ДВД-та и т.н. Тъй че за колата имам що годе представа. Но главно ме интересуваше двигателя защото чета за някъкви криви глави счупени валове и разни такива лошотии и как понася на скоростната кутия защото знам че дизела е с колям въртящ момент а това много не се харесва на автоматика. Но ти беше супер изчерпателен за което ти благодаря.
-
- VW експерт
- Мнения: 1108
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за 2.5 ТДИ
На този мотор компресията му е най-малкия проблем.
Най-проблемното е, че няма добро смазване на валовете и ги износва. Също има проблеми с електрониката на нафтовата помпа. Ако пали трудно на загрял мотор или мени оборотите на празен ход, значи най-вероятно скоро ще спре въобще да пали.
А най-сериозният проблем е, че едва ли на по-малко от 500 000.
Най-проблемното е, че няма добро смазване на валовете и ги износва. Също има проблеми с електрониката на нафтовата помпа. Ако пали трудно на загрял мотор или мени оборотите на празен ход, значи най-вероятно скоро ще спре въобще да пали.
А най-сериозният проблем е, че едва ли на по-малко от 500 000.
-
- Мнения: 632
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pamplona Ispaniq
Re: Въпрос за 2.5 ТДИ
колега аз имам 2ма познати тук вав испания сас този мотор и вав комбинация сас автомат.единия сас пасат ве4е 3та година го кара и не е пипал ни6то по колата освен масло и филтри,другия сас ауди а4 за 4 месеца от както го взе сам му сменил 3 скоростни кутии(от моргата) и след като 3тата се оказа здрава и работи както трябва покара колата 1 месец и прасна мотора.извода е 4е вкара вав тази кола пове4е от 10000евро и много нерви и сега я продаде на един тарговец на коли за 800евро.така 4е вси4ко си е до касмет но на мен ли4но стария 2,5 и автомат не ми харесва ама грам.успех 

Re: Въпрос за 2.5 ТДИ
Колега не съм имал такъв мотор, но един познат е с такъв и е горе долу доволен (имаше и той нещо по скоростната, но не съм го питал какъв е бил точно проблема и какви пари е вкарал в нея). Личното ми впечатление е, че гори осезаемо повече от 1.9 двигателите (ако това не е проблем за теб).
Re: Въпрос за 2.5 ТДИ
kiki1 написа:Колега с една дума ще съжаляваш ,че си се разделил с 2,8 мотора
Колега само мога да ти кажа че този мотор харчи колкото 1.8Т в същата комбинация със скорости и задвижване с тази разлика че е зверски силен и много здрав.На тва купе тоя мотор е вечен.Харчеше ми 14-15 градско и около 8 извънгардско, липсваше му само една ГАЗ и нямаше да я сменя никога.Двигателя е страшно тих дори катоя настъпиш С ЕДНА ДУМА УНИКАЛНА КОЛА !!!! Съжалявам за нея да, но за това че нямах възможност да си я оставя за себеси а ми се наложи да я продам.По-натам ако имам възможност пак бих си взел такава.Но за съжаление в БГ тази беше единствената в тази комбинация и тези екстри и то седан.В момента и се радва един юнак на 19г. дано е доволно момчето.А относно тази 2.5ТДИ нямам възможност да избирам защото ми я дават на бартер,но явно ще поизчакам по-добро предложение.Благодаря на всички и се надявам темата да е полезна и на други съфорумци.
- tdi fen
- Мнения: 4709
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Въпрос за 2.5 ТДИ
безспорно 2.5 TDI е скъп за подръжка частите по мотора са много скъпи,визирам валовете който в голям процент вече са износени също и консумативите му хич не са евтини ,често го съпътстват проблеми с гнп което не много надеждно и в един момент сдава багажа аз бих те посъветвал да си вземеш 1.8Т много по-добър вариант и при тези цени на горивата няма да усетиш особенна разлика в разхода между 1.8 T и 2.5 TDI
- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: Въпрос за 2.5 ТДИ
верно 1.8Т тук е по-добрия избор
само дето малко повече ще ти бърка в джоба за гориво,
2.5тди-то веднъж ще бръкне ама ще олекнеш сериозно за година напред разликата в горивото
само дето малко повече ще ти бърка в джоба за гориво,
2.5тди-то веднъж ще бръкне ама ще олекнеш сериозно за година напред разликата в горивото
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за 2.5 ТДИ
Аз 4-5 дни карах 1.8Т и толкова 2.5ТДИ и със сигурност няма разлика в града по харчене на гориво и вървене само в САЖДИТЕ 

Re: Въпрос за 2.5 ТДИ
Kung_Fu_Panda написа:верно 1.8Т тук е по-добрия избор
само дето малко повече ще ти бърка в джоба за гориво,
2.5тди-то веднъж ще бръкне ама ще олекнеш сериозно за година напред разликата в горивото
Тия двата двигателя горят горе долу еднакво, така спестено гориво няма да има

- tdi fen
- Мнения: 4709
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Въпрос за 2.5 ТДИ
Fen написа:Тия двата двигателя горят горе долу еднакво, така спестено гориво няма да има
не е чак еднакво разликата по-скоро е 1-2л/100к повече за 1.8T но сравнена с подръжката на 2.5 е нищо
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Въпрос за 2.5 ТДИ
Аз карам 2.5, но от 2004-та година 180 к.с. Скъп е за поддръжка, ако се почупи, консумативите не са му чак толкова скъпи. Извънградския разход е 8, а в града... от 10 до 15 на 100 км. Двигателя наистина си износва валовете, но ако е от първите поколения, моя лично е с ролки на кобилиците и не ги износва. Автоматика... въпрос на късмет е. Моя майстор ми каза, че тия кутии и да им сменяш маслото, и да не го сменяш все може да се счупи. Иначе можеш да го познаеш дали е читав като го закачите на диагностика и задължително вижте дюзите, турбото, общо взето читав майстор и той знае какво да гледа.
Късмет!
Късмет!
Re: Въпрос за 2.5 ТДИ
tdi fen написа:Fen написа:Тия двата двигателя горят горе долу еднакво, така спестено гориво няма да има
не е чак еднакво разликата по-скоро е 1-2л/100к повече за 1.8T но сравнена с подръжката на 2.5 е нищо
Колега в поста си казах горе долу


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта