позиция на спирачните апарати

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Luper
Мнения: 903
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 8:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

позиция на спирачните апарати

Мнениеот Luper » Вто 13 апр 2010 21:25


Здравейте, колеги!
Днес докато с едни момчета рисувахме една кола, възникна спор как са разположени спирачните апарати :) и после като се загледахме, то на всяка кола е различно - веднъж е в предната част на диска, друг път отзад
Та да питам по принцип има ли някакво значение и закономерност как ще са разположени спрямо диска и какво представляват "плаващите спирачни апарати"?




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: позиция на спирачните апарати

Мнениеот bobocamaro » Вто 13 апр 2010 22:05


Привет колега,според мен е все едно къде ще разположиш спирачния апарат по периферията на диска.Тъй като идеята на апарата е да "стисне" диска и да "убие" именно периферната му скорост на въртене.За да спре колата,един вид.Плаващия апарат е с един спирачен цилиндър окачен на водачи и фиксирана скоба-буталото се движи в едната посока но поради 'отражение' на усилието от другата накладка той стиска еднакво и от двете страни на диска.При износени водачи апарата се усуква и накладките съответно се износват неравномерно.Сваляш ги дебели отгоре и тънки отдолу.При блокирали водачи едната накладка се износва повече от другата-сваляш едната дебела другата без феродо,образно казано.На гъзарските коли апаратите са фиксирани,симетрични със по 1,2,3 и т.н спирачни цилиндри и от двете страни на диска.Тук накладките винаги са правилно износени,апарата е огромен,лесно се охлажда и по-трудно загрява.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: позиция на спирачните апарати

Мнениеот pas1.8mi » Сря 14 апр 2010 16:17


Според мен пък,ако Апарата е в предната част на диска,се получава Притискане на Носача към пътя при спиране!Ако е в задната част би трябвало да се получава лек опит за повдигане на носача от пътя!Това естествено са си само мой опити за разсъждение! mhihi



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 34 госта