Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот valsanik » Вто 30 мар 2010 15:43


i.arihtev написа:а 1.9тд не пасва ли колко пара варират тия мотори d или td 1.9

Аз този двигател го взех за 1000-ка с докарването в София.Но,след рекламацията заради шайбата,джамбазина ми върна 100лв,така че ми се върза 900лв.Преди това имах оферти от рода на "450 евро докарването,пък мотора може и 200-300 евро да излезне" Това от Германия,съответно отказах тази оферта.
А,взех чист дизел,щото е по лесен за подръжка.Все пак няма да ходя на състезание с него.Разходът също е от значение.Ако искаш по-бърз бус, прегледай темите на РАСН.Там доста добре е обяснил за неговия GTI.




Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот valsanik » Съб 17 апр 2010 11:49


.......За сега с ДВГто няма проблеми само малко пуши като го запаля ,ама като загрее изчиства.Това ме навежда на мисълта ,че трябва да закарам дюзите да ги проверят.[/quote]
Поиграх си малко с центровката на помпата и пушенето изчезна.Мотора се успокои и като че ли сега има повече ряз.
Сега започвам втори епизод от сагата-"Ремонт на окачване".За сега имам само втулките на горните носачи и ми предстои закупуване на предни амортесьори и пружини.Спрял съм се на: OPTIMAL АМОРТИСЬОР ГАЗОВ ПРЕДЕН и пружини: CS GERMANY ПРУЖИНА ПРЕДНА .Както също и всички тампончета по окачването.

Последна промяна от valsanik на Съб 17 апр 2010 15:30, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот PACH » Съб 17 апр 2010 14:05


valsanik написа:.......За сега с ДВГто няма проблеми само малко пуши като го запаля ,ама като загрее изчиства.Това ме навежда на мисълта ,че трябва да закарам дюзите да ги проверят.

Поиграх си малко с цетровката на помпата и пушенето изчезна.Мотора се успокои и като че ли сега има повече ряз.
Сега започвам втори епизод от сагата-"Ремонт на окачване".За сега имам само втулките на горните носачи и ми предстои закупуване на предни амортесьори и пружини.Спрял съм се на: OPTIMAL АМОРТИСЬОР ГАЗОВ ПРЕДЕН и пружини: CS GERMANY ПРУЖИНА ПРЕДНА .Както също и всички тампончета по окачването.[/quote]

Аз тъкмо приключих с окачването на Синхро проекта.Всичко по предницата е сменено.Оптимал са ми двата задни тампона на предните носачи, отпред четирите кръгли са на SWAG, на стабилизиращата щанга и биалетките са оригинални на VW, селеновите втулки са Лемфьордер, маншоните са на Льобро, шарнирите са Тимкен, кормилните накрайници са на Спидан.Мисля да ги сменя по-нататък с някакви от джип, само да намеря подходящи :) Смених и задните лагери - SNR, предните за сега са добре.
Ако сменяш пружините, винаги ги купувай комплект, предни или задни.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот valsanik » Съб 17 апр 2010 15:33


Аз тъкмо приключих с окачването на Синхро проекта.Всичко по предницата е сменено.Оптимал са ми двата задни тампона на предните носачи, отпред четирите кръгли са на SWAG, на стабилизиращата щанга и биалетките са оригинални на VW, селеновите втулки са Лемфьордер, маншоните са на Льобро, шарнирите са Тимкен, кормилните накрайници са на Спидан.Мисля да ги сменя по-нататък с някакви от джип, само да намеря подходящи :) Смених и задните лагери - SNR, предните за сега са добре.
Ако сменяш пружините, винаги ги купувай комплект, предни или задни.[/quote]


Имаш ли някаква картиннка на предното окачване? Нещо като Хайнес или книга за да се ориентирам по-добре.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот PACH » Съб 17 апр 2010 15:47


valsanik написа:Аз тъкмо приключих с окачването на Синхро проекта.Всичко по предницата е сменено.Оптимал са ми двата задни тампона на предните носачи, отпред четирите кръгли са на SWAG, на стабилизиращата щанга и биалетките са оригинални на VW, селеновите втулки са Лемфьордер, маншоните са на Льобро, шарнирите са Тимкен, кормилните накрайници са на Спидан.Мисля да ги сменя по-нататък с някакви от джип, само да намеря подходящи :) Смених и задните лагери - SNR, предните за сега са добре.
Ако сменяш пружините, винаги ги купувай комплект, предни или задни.



Имаш ли някаква картиннка на предното окачване? Нещо като Хайнес или книга за да се ориентирам по-добре.[/quote]


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот valsanik » Съб 17 апр 2010 15:57


:applause: :applause: :beer :beer


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот valsanik » Пет 23 апр 2010 8:26


Вчера разглобих горния носач от ляво.
Изображение0046.jpg
Изображение0047.jpg
Изображение0049.jpg
Изображение0050.jpg
Лошото е ,че новата втулка влиза "У дома си" само с леко натискане,а не набиване на преса.Както се вижда на една от снимките ,преди са ги "капнали" със заварка, което е недопостимо за мен.Та сега ще търся други носачи.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот valsanik » Пет 30 апр 2010 14:32


Така.Поради финансови недоимъци(баси и думата)въстановяването на предницата ще върви на етапи.Днес завърших първи етап, и по-точно "Горни носачи".Оказа се ,че моите са тотално разбити и не само втулките.Затова си намерих други носачи.Втора употреба разбира се, на цена 20лв.парчето.Покрай тях ,в сделката влязоха и две пружини за 20лв. двете.Лошото е ,че и новите втулки се наложи да бъдат прикапани на телоподаващо.Знам че така не се прави ,ама нямах избор.
Изображение0053.jpg
Изображение0055.jpg
Накрая горния носач от лявата страна е на мястото си.
Изображение0056.jpg
Започнах с дясната страна и се натъкнах на поредната селска простотия.То вече не ми прави впечатление но......Та големи мъки видях докато извадя болта на носача.То не беше бой с чука,то не беше опъване и натискане с щанги.Два дни борба.Но накрая се справих и причината за мъките, е щото болта е бил заварван и недоизпилен до размер, а е бил набит.Съответно и ексцентричната(само една,другото беше няква част от лагер,което трябвало да служи като шайба)беше прецакана.Намерих в една морга болта с двете шайби за 10лв.И накрая и от дясно беше сглобено.Сега ще го карам на реглаж,щото с тези ексцентрични шайби се регулира страничния наклон на гумата.По късно ще сложа снимки на болта и нещото като шайба.


tsalevivan
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 16 ное 2009 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот tsalevivan » Пет 28 май 2010 18:20


Възхитен съм от Вашата упоритост и любов към автомобилът Ви.Проследих внимателно битката Ви с всички препятствия и Ви свалям шапка! Аз също имам Transporter 1.6 D от 1985 г. и си го харесвам,защото е доста запазен, но имам две забележки : 1. 4 степенната му кутия го мъчи на дълъг път и 2. ако имах Вашите умения бих сменил двигателят му с 1.9.Ако не Ви е досадно пишете ми дали бихте се хванали с тази работа и ако отговорът Ви е "да" колко би ми струвало това удоволствие - материалите-двигател втора ръка в добро сустояние и 5 степенна кутия + цената на труда Ви.Аз съм с впечатлението,че сте амбициозен,сериозен,честен и работлив човек и бих Ви се доверил, ако не е прекалено скъпо.Желая много здраве,радост и успехи на целият Ви дом!


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот valsanik » Сря 23 юни 2010 15:00


Приятели,появи се нов проблем със "Синята Хала".В Понеделника ми се наложи да прекарам един багаж до Белоградчик.Всичко си беше наред докато не стигнах Враца.На баира,преди града, усетих,че буксува съединителя.След като се изкачихме спрях и видях ,че капе масло от кожуха на съединителя.Докато се въртях и се чудех дали да се връщам към София,петното стана около 10-15см.Изчаках двайсетина минути и проверих на пръчката,масло си имаше и си беше в границите.Рискувах и продължих пътя си,макар с по малка скорост,установих че като го карам с 60-65км и натискам плавно педала на газта не буксува.При по рязко натискане веднага започва.На връщане,празен беше с малко по добре.
Та въпроса ми е дали е от семеринга на коляновия вал,или от скоростната кутия.Маслото е черно като от двигателя,но пък маховика няма ли да предпази да не стигне масло до съединителя.
Само да уточня,че и през отвора за белега на центровката,този на маховика,също забелязах че е хвърляло масълце и е оклепало маркучите на охлаждането.
На всичкото отгоре, на магистралата ми падна гърнето.Откачи се от скобата и планката на картера.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот PACH » Чет 24 юни 2010 1:07


valsanik написа:Приятели,появи се нов проблем със "Синята Хала".В Понеделника ми се наложи да прекарам един багаж до Белоградчик.Всичко си беше наред докато не стигнах Враца.На баира,преди града, усетих,че буксува съединителя.След като се изкачихме спрях и видях ,че капе масло от кожуха на съединителя.Докато се въртях и се чудех дали да се връщам към София,петното стана около 10-15см.Изчаках двайсетина минути и проверих на пръчката,масло си имаше и си беше в границите.Рискувах и продължих пътя си,макар с по малка скорост,установих че като го карам с 60-65км и натискам плавно педала на газта не буксува.При по рязко натискане веднага започва.На връщане,празен беше с малко по добре.
Та въпроса ми е дали е от семеринга на коляновия вал,или от скоростната кутия.Маслото е черно като от двигателя,но пък маховика няма ли да предпази да не стигне масло до съединителя.
Само да уточня,че и през отвора за белега на центровката,този на маховика,също забелязах че е хвърляло масълце и е оклепало маркучите на охлаждането.
На всичкото отгоре, на магистралата ми падна гърнето.Откачи се от скобата и планката на картера.


Мале, мале, пак филми :)
какво да ти кажа колега, колкото и да гадаем няма голям смисъл.Иска се разглобяване и гледане.Теча едва ли е заради "остаряла" семерина, най-вероятно нещо я е наранило или се е получило някакво изместване.Огледай добре за проблем, защото дори да смениш семерината, няма гаранция че няма да се повтори пак.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот valsanik » Чет 24 юни 2010 8:44


На там вървят нещата.Само да спре да вали.Пък и така и иначе гърнето е долу, по сгоден момент от това да подменя тръбите на цялата изпускателна система, здраве му кажи.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот valsanik » Пет 06 авг 2010 22:26


Здравейте маниаци.Малко развитие по моя проблем.След първоначална насока към семеринга на коляновия вал,проблема се оказа на съвсем друго място.И по-точно в скоростната кутия.Беше се появил голям луфт във вала дето влиза в съединителя,и от там теч на маслото от кутията през семеринга.
Изображение0110.jpg
Изображение0111.jpg
От там се е получило омасляване на феродовия диск и приплъзване.
Изображение0112.jpg
Изображение0113.jpg
Изображение0114.jpg
Тук е мястото да изкажа поредните ОГРОМНИ благодарности на Ванката(колегата PACH),за напътствията и помоща,макар и далеч от мен. :applause:


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот valsanik » Пет 06 авг 2010 22:43


След като разглобих кутията(само часта дето е дифа),се видя къде е проблема.Беше се появил луфт между двата вала.
P8050309.JPG
P8050310.JPG
За по-сигурно днес качих вала на струг,вала е прав и след закупуване на нов семеринг пристъпих към затваряне на кутията.След доста мъки по монтирането се наложи да разглобя и дифа от едната страна.
Изображение0120.jpg
Пак с помоща на PACH разбира се за което пак :applause: .Сега кутията е готова и предстои да се върне на мястото си.
Изображение0121.jpg

Дайте някво предложение, какво масълце да и ливна и колко литра събира тя.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 09 авг 2010 8:58


Колега, на колко реални километри е кутията? Ако си й правил пълен ремонт, би трябвало да налееш, каквото казва завода-производител.

Аз на една стара баба жужка, и ливнах масло на приста ойл - най-гъстото което можах да намеря - 85W140 или нещо такова, и кутията утихна. Иначе е на много км. и вероятно луфтовете й са големи, и аз затова сложих по-гъсто масло...



Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта