Липсва шайбата на ABS-a отвътре на диска 2.0 2E

Техническа и сервизна информация за Passat
rukuku
Мнения: 41
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В. Търново

Липсва шайбата на ABS-a отвътре на диска 2.0 2E

Мнениеот rukuku » Пет 19 май 2006 19:42


Здравейте колеги, от някоко дни и аз се сдобих с Пасат 2.0Е 92г.

Проблема ми е следния. Днес като свалих предно ляво колело установих че от вътрешната страна на диска липсва шайбата (тази с дупките) на ABS-a. Датчика е здрав (поне на външен вид) но е развит от леглото си, доста стрателно е изолиран и е завързан към стъблото на амортисьора отстрани. Въпроса ми понеже още не съм се впуснал в разпердушинване на системата, тази шайба отделно ли се монтира или е част от самия диск. Поне на пръв поглед диска изглежда да си е от тази кола, износването му е съразмерно с другия, а следи от скорошен демонтаж не си личат, докато изолацията по датчика е доста прясна. Другото което недоумявам е защо са разкачили датчика от мястото му и са го привързали така. Лампата на ABS-a не свети, но за нея ми е ясно че просто са и дръпнали кабелите.
Общо взето сега за лятото изобщо не държа на ABS-a тъй като определено лятно време поне лично мен тази система ме дразни и не ми е от полза, но на мокро и заснежено определено си е полезна. Пък и като си го има сън няма да ме улови докато не го накарам да сработи.

Така че какво да търся, само шайба или направо целия диск?

И още един въпрос. Знам че има доста изписано по въпроса за температурите, но се обсъждат преди всичко 1,8 моторите. Поне аз конкретно за този мотор 2.0Е не намерих някаква по-подробна информация. И аз доста време и километри съм карал 1,8Mi машинка и и знаех всичките чакмаци, ама този мотор ми е съвсем непознат. Колата на дълго си държи стабилно 90 градуса, на катерене на Шипка също едва догони 95-100, но в града особено при по-високи обороти си залепва някой път на 110. Да се занимавам ли да търся проблем и да подкарвам системата наред или няма място за безпокойство. В движение не мога да чуя дали включва втората степен на перката или не, а на място първата степен като включи (сработва си нормално горе долу на 95 градуса) охлажда мотора и той вдига още 1-2 градуса след което започва да сваля температурата. Как да тествам вората степен дали включва? Знам че сигурно с як фосрсаж на място ще я накарам да вдигне градуси, но ме интересува няма ли някакаъв по-интелигентен начин :)) Перката иначе я пробвах с принудително подаване на напрежение на втората степен и си върти както трябва. Гледам vaskoto1 е собственик на такава машинка, така че ще се радвам много да даде професионален съвет.




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пет 19 май 2006 21:41


темпертурата е нормална-работата на перката-също. щом бачка принудително-недей повече да я ръчкаш. моторчето си работи явно. ако те човърка все пак-няма друг начин освен с газ до небето и пак не е гаранция че ще успееш да я включиш...
иначе коронката на АБС мисля че беше отделна част и се завива с болтчета към главината. 3 броя. ако си намериш-сложи си я но този АБС е най смотания съществуващ и очаквай да излезат купища проблеми покрай него. почти не се среща такъв който да работи безпроблемно-моя и той си светка по желание но упорито отказва да ми каже къде го сърби! редовната смяна на спирачна течност му удължава живота. обаче не се хващай сам защото е тънко а и опасно-този АБС няма серво и бачка на 190 атмосфери! да не стане сакатлък!


rukuku
Мнения: 41
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В. Търново

Мнениеот rukuku » Пет 19 май 2006 23:20


Много ти благодаря за отговора колега. Май ще се откажа тотално да се занимавам с ABS-a. И без това тази система както вече казах не я уважавам много. А щом казваш че е своенравна просто няма смисъл да наливам пари в нея за този дето духа. И без това колата благодарение на 4-те си диска кове много по-добре от това с което бях свикнал на 1,8-ата с двете си дискчета.

Между другото имам още един въпрос, който го бях пропуснал предния път. При запалване на двигателя, независимо дали е студен или топъл прави следното - точно три пъти вдига оборотите до 1200 след което ги смъква на около 700 в абсолютно една и съща последователност и времетраене (цялото това нещо става в рамките на 4-5 секунди) след което си заспиват на 900 и мърдане няма каквото и да я правя. И така до следващото палене. Някакви идеи? Не че ми е проблем просто съм любопитен. BTW колата няма и не е имала никога газ.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 20 май 2006 10:34


почисти клапана за празния ход със спрей за карбуратори или кореселин. свали го и го измий хубаво докато престане да пуска каня.
мисля че ще се успи... :D


Потребителски аватар
theater
Мнения: 93
Регистриран на: Съб 14 май 2005 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот theater » Нед 21 май 2006 7:47


Здрасти.
Ако може да се изцвъкам и аз в тая тема въпреки че карам 1.6mi. :lol:
При мен същия ефект с температурата се наблюдаваше когато беше изгоряла първа степен на температурния датчик, който включва перката. На дълъг път 80-85 градуса, но на сериозен баир или в задръствания - 95-105 градуса. При мен се реши със смяна на датчика.
Сега работи в режим 80-92,93 (ако може да се вярва на стрелката).
По спомен го даваха мисля първа степен се включва на 94 и охлажда до 85 градуса, а втора се включва на 103. (това е за моя мотор)

Поздрави,
theater



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: jordan17772 и 120 госта