Здравейте колеги.Преди една седмица водният радиатор на Голфа се спука и ми изтече поне половината от антифриза(доста грозна гледка беше). Искам да попитам понеже колата е с допълнително слаган климатроник DIAVIA, някой има ли представа дали при тези модификации италианците сменят водниат радиатор с друг или оставят оригиналния(понеже примерно перката за охлаждане е сменена с по-мощна марка SPAL)
Колата е Golf 3 1,6 MI ABU.
Спукан воден радиатор Голф 3 с DIAVIA ?
Re: Спукан воден радиатор Голф 3 с DIAVIA ?
Въпросът ми е неясен, искаш да кажеш, дали радиаторът ти има достатъчен топлообмен? Доколкото знам, пряка връзка с климатика няма, тоест повишеното натоварване от климата би трявало да се поеме от резерва на радиатора, понеже той е преизчислен. И да има значение, не можеш да разчиташ на някой преди теб, че нещо е наред, бил той и японец. Зависи от човека. Но дай размерите на пръсналия се радиатор и колегите сигурно ще ти кажат дали е достатъчен, или трябва да купиш по-голям.
- golf_III_2e
- Мнения: 965
- Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Спукан воден радиатор Голф 3 с ?
Zlobomir оште си на 574 имаш оште доста до 10 000. не се заяждам но не се сдържах,на всяка тема имаш отговор. A по темата би трябвало да е съштия водния, радиатора на климатика го слагат отпред пред водния и водния не се бара.
Re: Спукан воден радиатор Голф 3 с DIAVIA ?
Да, я прочети пак, в общи линии нещо различно ли съм написал? Въпросът е, че както си има неоригинален клима, може и неоригинален радиатор да е сложен.
П. С. Разполагам с доста свободно време и се старая да съм полезен. Моля мненията ми да бъдат занулени по брояч, или да бъде записана 12548635 цифрена отрицателна стойност, дано това те успокои.
П. С. Разполагам с доста свободно време и се старая да съм полезен. Моля мненията ми да бъдат занулени по брояч, или да бъде записана 12548635 цифрена отрицателна стойност, дано това те успокои.

-
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: София
Re: Спукан воден радиатор Голф 3 с ?
Zlobomir написа:Въпросът ми е неясен, искаш да кажеш, дали радиаторът ти има достатъчен топлообмен? Доколкото знам, пряка връзка с климатика няма, тоест повишеното натоварване от климата би трявало да се поеме от резерва на радиатора, понеже той е преизчислен. И да има значение, не можеш да разчиташ на някой преди теб, че нещо е наред, бил той и японец. Зависи от човека. Но дай размерите на пръсналия се радиатор и колегите сигурно ще ти кажат дали е достатъчен, или трябва да купиш по-голям.
Ами колега няма как да дам размерите на радиатора понеже не съм го свалил(има доста разглабяне).Исках само да попитам дали при слагането на климатроника се изменя и водният радиатор,понеже климатроникът е присаждан допълнително.
golf_III_2e написа:Zlobomir оште си на 574 имаш оште доста до 10 000. не се заяждам но не се сдържах,на всяка тема имаш отговор. A по темата би трябвало да е съштия водния, радиатора на климатика го слагат отпред пред водния и водния не се бара.
Мерси за отговора колега,а също така да попитам,всички ли фабрични(оригинални) радиатори за голф 3 с двигател ABU са с еднакви размери(широчина височина),понеже днес в един магазин твърдяха,че имало два типа радиатори за този модел двигател.
- mariovasi
- Мнения: 1787
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
- Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
- Двигател: TSI
- Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново
Re: Спукан воден радиатор Голф 3 с DIAVIA ?
Моят на ABU, е много по широк от на брат ми радиатора на ABU.
При интерес от (твоя страна )мога да ти дам точните им размери + снимки.
Но пак казвам ,драстична разлика в широчина.
И двете коли ,('93-а) са без климатици.
При интерес от (твоя страна )мога да ти дам точните им размери + снимки.
Но пак казвам ,драстична разлика в широчина.
И двете коли ,('93-а) са без климатици.
-
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: София
Re: Спукан воден радиатор Голф 3 с DIAVIA ?
mariovasi написа:Моят на ABU, е много по широк от на брат ми с ABU.
При интерес от (твоя страна )мога да ти дам точните им размери + снимки.
Но пак казвам ,драстична разлика в широчина.
И двете коли ,('93-а) са без климатици.
От това се притеснявах.Ако не ти е проблем колега можеш ли да ми кажеш някакви размери(ориентировачно),понеже и мойто ABU е 93г и като гледам май ще падне едно хубаво разглобяване и под мишница с радиатора в магазина.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Спукан воден радиатор Голф 3 с DIAVIA ?
Не се карайте,биите се
Радиатора е презапасен,да...ама не е презапасен за две неща при насаждания климатик :
1. пред питата му има още една - това много пречи на охлаждането в движение и при работа на перката (която пък за кола с климатик дори не е само една,а са две).
2. предната пита в момента,в който компресора тръгне работи средно на 60-100 градуса,което се сещате колко спомага "охлаждането" на задния радиатор.А заради фреона постоянно перката бачка и набива жегата право във водния.
Съответно колкото и да е презапасен и каквото и да е - не е смятан за такива терзания.
За ABU дават следния радиатор като размер :
- 430мм х 320мм .Само такъв и никакъв друг,понеже заводски не е предвиждано да има климатик на такъв мотор.Ето ти и точния номер на оригиналния за колата радиатор - 6N0 121 253 B
Специално при голф 3 има следния момент - предните маски са много специфични за съответния двигател,понеже се произвеждат според размера на радиатора и не са взаимозаменяеми.
Пример :
За 1.4 и 1.6 двигателите маската е за радиатор 430x320mm и е с парт номер 1H0 805 594. За 1.8 вече е 525х320мм и е с номер ... 594 А (да вметна - същата маска я дават освен за 1.8 и за един конкретен 1.6 мотор,който се слага след 95-та) .Съответно по-натам има и по-голяма за 630х320мм радиатор и за 630х380мм радиатор.
Та...извода е прост - щом двете АБУ-та са с различен радиатор на едното или маската и радиатора не са от него или двигателя не е от него,защото маската си е строго специфична по радиатора и съответно по двигателя,който определя радиатора си.
Италианците дори да искат няма как да набутат по-голям радиатор,понеже трябва да сменят маската,което няма да направят никога.
Примерно при Пасат е по-лесно,защото само взимат по-дългия радиатор и го набутват вътре и връзват антифризите към тръбите - гредата,на която стъпва радиатора има дупки за поне 4 размера радиатори при Пасат.

Радиатора е презапасен,да...ама не е презапасен за две неща при насаждания климатик :
1. пред питата му има още една - това много пречи на охлаждането в движение и при работа на перката (която пък за кола с климатик дори не е само една,а са две).
2. предната пита в момента,в който компресора тръгне работи средно на 60-100 градуса,което се сещате колко спомага "охлаждането" на задния радиатор.А заради фреона постоянно перката бачка и набива жегата право във водния.
Съответно колкото и да е презапасен и каквото и да е - не е смятан за такива терзания.
За ABU дават следния радиатор като размер :
- 430мм х 320мм .Само такъв и никакъв друг,понеже заводски не е предвиждано да има климатик на такъв мотор.Ето ти и точния номер на оригиналния за колата радиатор - 6N0 121 253 B
Специално при голф 3 има следния момент - предните маски са много специфични за съответния двигател,понеже се произвеждат според размера на радиатора и не са взаимозаменяеми.
Пример :
За 1.4 и 1.6 двигателите маската е за радиатор 430x320mm и е с парт номер 1H0 805 594. За 1.8 вече е 525х320мм и е с номер ... 594 А (да вметна - същата маска я дават освен за 1.8 и за един конкретен 1.6 мотор,който се слага след 95-та) .Съответно по-натам има и по-голяма за 630х320мм радиатор и за 630х380мм радиатор.
Та...извода е прост - щом двете АБУ-та са с различен радиатор на едното или маската и радиатора не са от него или двигателя не е от него,защото маската си е строго специфична по радиатора и съответно по двигателя,който определя радиатора си.
Италианците дори да искат няма как да набутат по-голям радиатор,понеже трябва да сменят маската,което няма да направят никога.
Примерно при Пасат е по-лесно,защото само взимат по-дългия радиатор и го набутват вътре и връзват антифризите към тръбите - гредата,на която стъпва радиатора има дупки за поне 4 размера радиатори при Пасат.
-
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: София
Re: Спукан воден радиатор Голф 3 с DIAVIA ?
zfa159 написа:Не се карайте,биите се![]()
Радиатора е презапасен,да...ама не е презапасен за две неща при насаждания климатик :
1. пред питата му има още една - това много пречи на охлаждането в движение и при работа на перката (която пък за кола с климатик дори не е само една,а са две).
2. предната пита в момента,в който компресора тръгне работи средно на 60-100 градуса,което се сещате колко спомага "охлаждането" на задния радиатор.А заради фреона постоянно перката бачка и набива жегата право във водния.
Съответно колкото и да е презапасен и каквото и да е - не е смятан за такива терзания.
За ABU дават следния радиатор като размер :
- 430мм х 320мм .Само такъв и никакъв друг,понеже заводски не е предвиждано да има климатик на такъв мотор.Ето ти и точния номер на оригиналния за колата радиатор - 6N0 121 253 B
Специално при голф 3 има следния момент - предните маски са много специфични за съответния двигател,понеже се произвеждат според размера на радиатора и не са взаимозаменяеми.
Пример :
За 1.4 и 1.6 двигателите маската е за радиатор 430x320mm и е с парт номер 1H0 805 594.А за 1.8 вече е 525х320мм и е с номер ... 594 А (да вметна - същата маска я дават освен за 1.8 и за един конкретен 1.6 мотор,който се слага след 95-та) .Съответно по-натам има и по-голяма за 630х320мм радиатор и за 630х380мм радиатор.
Та...извода е прост - щом двете АБУ-та са с различен радиатор на едното или маската или радиатора не са от него или двигателя не е от него,защото маската си е строго специфична по радиатора и съответно по двигателя,който определя радиатора си.
Италианците дори да искат няма как да набутат по-голям радиатор,понеже трябва да сменят маската,което няма да направят никога.
Примерно при Пасат е по-лесно,защото само взимат по-дългия радиатор и го набутват вътре и връзват антифризите към тръбите - гредата,на която стъпва радиатора има дупки за поне 4 размера радиатори при Пасат.
Леле колега ти ме уби.По изчерпателен отговор от това на къде


- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Спукан воден радиатор Голф 3 с DIAVIA ?
Ъ
...ами според ЕТКА дават само този за всички 1.4 и 1.6 мотори от 93-та до 95-та и чак 95-та се появява един друг мотор 1.6,който е с 525 по 320мм пита.
Сега го проверявам пак - за всичко,що е 1.4 и 1.6 до 95-та си го дават само този. 525 по нещо си ,се появява само в частта за 1.8 / 2.0 мотори.
То така или иначе си остава най-добре да го смъкнеш и да отидеш със стария в магазина,но е странно несъответствието и честно казано доста ме съмнява проблема да е в ЕТКа,понеже по нея съм викал какви ли не глупости и винаги са били точни
Заравям се в каталога на BEHR/HELLA, да видим какво има като информация там за радиаторите,които се слагат на ABU .То оригиналния е BEHR, така че ако те не знаят...няма кой да знае.
Гледам,че си от София - мога да ти препоръчам да си вземеш радиатор с марка NRF (продават се в Косер,но съм слагал и не са никак лоши) или Geri (продават се в Елит Кар и съм с такъв вече 2-ра година и за климатика и за антифриза и не е мръднал.Слагал съм и на много клиенти - нямат грижи).Силно мога да не ти препоръчам да си купуваш от Евро 07 и най-вече да не е AVA,понеже това не е производител а фирма,която препакетира стоката и може да е хубва,може и да е тоталното менте.
Един клиент ми донесе AVA климатичен за Ауди А4 и изкара точно 3 месеца...онзи ден му го смених с друг (Geri) а стария беше с 8 дупки в него без видима следа от какъвто и да е удар...


...ами според ЕТКА дават само този за всички 1.4 и 1.6 мотори от 93-та до 95-та и чак 95-та се появява един друг мотор 1.6,който е с 525 по 320мм пита.
Сега го проверявам пак - за всичко,що е 1.4 и 1.6 до 95-та си го дават само този. 525 по нещо си ,се появява само в частта за 1.8 / 2.0 мотори.
То така или иначе си остава най-добре да го смъкнеш и да отидеш със стария в магазина,но е странно несъответствието и честно казано доста ме съмнява проблема да е в ЕТКа,понеже по нея съм викал какви ли не глупости и винаги са били точни

Заравям се в каталога на BEHR/HELLA, да видим какво има като информация там за радиаторите,които се слагат на ABU .То оригиналния е BEHR, така че ако те не знаят...няма кой да знае.
Гледам,че си от София - мога да ти препоръчам да си вземеш радиатор с марка NRF (продават се в Косер,но съм слагал и не са никак лоши) или Geri (продават се в Елит Кар и съм с такъв вече 2-ра година и за климатика и за антифриза и не е мръднал.Слагал съм и на много клиенти - нямат грижи).Силно мога да не ти препоръчам да си купуваш от Евро 07 и най-вече да не е AVA,понеже това не е производител а фирма,която препакетира стоката и може да е хубва,може и да е тоталното менте.
Един клиент ми донесе AVA климатичен за Ауди А4 и изкара точно 3 месеца...онзи ден му го смених с друг (Geri) а стария беше с 8 дупки в него без видима следа от какъвто и да е удар...

Последна промяна от zfa159 на Нед 09 май 2010 0:23, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: София
Re: Спукан воден радиатор Голф 3 с DIAVIA ?
zfa159 написа:Ъ![]()
...ами според ЕТКА дават само този за всички 1.4 и 1.6 мотори от 93-та до 95-та и чак 95-та се появява един друг мотор 1.6,който е с 525 по 320мм пита.
То така или иначе си остава най-добре да го смъкнеш и да отидеш със стария в магазина,но е странно несъответствието и честно казано доста ме съмнява проблема да е в ЕТКа,понеже по нея съм викал какви ли не глупости и винаги са били точни![]()
Ще се заровя пак да видя ама....само това дават като радиатор.
Вероятно има грешка в сайта за части(сигурно е объркано с 1,6 GT AFT мисля че беше мотора).Аз на ETKA вярвам 100%.А някаква марка да препоръчаш за новият радиатор. Благодаря още веднъж за изключително професионалната и компетентна помощ от твоя страна

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Спукан воден радиатор Голф 3 с DIAVIA ?
Преправих си мнението с малко закъснение - цитирах ти марки и модели
В Елит Кар има шанс да го има наличен,може и да трябва да е с поръчка,понеже не винаги има налични.
Все пак смъкни стария и с него в магазина - искам е такова същото
.

Все пак смъкни стария и с него в магазина - искам е такова същото

-
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: София
Re: Спукан воден радиатор Голф 3 с DIAVIA ?
zfa159 написа:Преправих си мнението с малко закъснение - цитирах ти марки и моделиВ Елит Кар има шанс да го има наличен,може и да трябва да е с поръчка,понеже не винаги има налични.
Все пак смъкни стария и с него в магазина - искам е такова същото.
Тези дни ще хвана ще разглобя колата и най добре със стария радиатор(както казваш) ще отида в някой от посочените от теб магазини, че днеска колко познати ми звъняха на вратата да ме предупредят,че на голфа са му изтекли водите пред блока

Re: Спукан воден радиатор Голф 3 с DIAVIA ?
А в случай, че все пак за Голфа отговаря и по-голям радиатор, защото Джетата ми, макар и МК2, има такива дупки за всякакви радиатори, маркучите и датчика са без промяна, и си склонен да дадеш някой лев повече, може да се презапасиш.
И някой ден да пуснеш климата.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Спукан воден радиатор Голф 3 с DIAVIA ?
Ами странно,но в каталога на BEHR нещата си идват на мястото :
За ABU дават два типа радиатор според номера на шасито - до и след номер са различни.
За по-старата рама, дават по-малкия 430х322 а за по-новата дават 525 х 322.Други типове там няма посочени,да се монтират на голф 3 с 1.6 мотор.
Съответно при теб ако си с по-малкия,твърде вероятно няма да застане по-големия понеже маските са ралзични и няма да има къде да се монтира,но ако си с по-големия,още по-добре
За ABU дават два типа радиатор според номера на шасито - до и след номер са различни.
За по-старата рама, дават по-малкия 430х322 а за по-новата дават 525 х 322.Други типове там няма посочени,да се монтират на голф 3 с 1.6 мотор.
Съответно при теб ако си с по-малкия,твърде вероятно няма да застане по-големия понеже маските са ралзични и няма да има къде да се монтира,но ако си с по-големия,още по-добре

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 112 госта