Има ли разлика между 1Z и AHU

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Има ли разлика между 1Z и AHU

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Вто 11 май 2010 12:02


recaro_7 написа:Колега да кажа и аз каквото ми е минало през глава.
Бях собственик на Г3 ГТ ТДИ 1Z /90к.с./1996г. модел.
Сега карам Ауди А4 Авант АХУ 98г.
По лични надблюдения и усещане....
въпреки,че аудито е по-тежко от Голфа,навървява доста повече.
Мислех,че аудито е чипнато,но не е.
А и АХУ ми се струва доста по тих като работа от 1З.
Ако питаш мен заложи на АХУ-то.
И аз потвърждавам AHU е СЪС демпферен маховик :да:
Всички ме плашеха....знаеш ли колко му е съединителя.
ДА знам смених го на 191 000 км. комплект с лагера 240 лв. на ВАЛЕО.
На "ЛУК" няма да казвам цената,че ще паднете mhihi


кое върви повече ? това е един и същи мотор бре човек, стига си писал глупости
все едно ADY да върви повече от 2Е, ако голфа преди това е бил строшен е другатема

да не говорим пък за А4 авант и голф3, разликата в купетата е достатъчна, че 110 афн ауди авант да върви по-малко или равно с голф3 90 1з, какво ли остава ако са с еднакви мотори




Потребителски аватар
recaro_7
Мнения: 73
Регистриран на: Чет 10 яну 2008 20:49
Автомобил: Vw Passat B5.5 tdi
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Има ли разлика между 1Z и AHU

Мнениеот recaro_7 » Вто 11 май 2010 17:11


Kung_Fu_Panda написа:
recaro_7 написа:Колега да кажа и аз каквото ми е минало през глава.
Бях собственик на Г3 ГТ ТДИ 1Z /90к.с./1996г. модел.
Сега карам Ауди А4 Авант АХУ 98г.
По лични надблюдения и усещане....
въпреки,че аудито е по-тежко от Голфа,навървява доста повече.
Мислех,че аудито е чипнато,но не е.
А и АХУ ми се струва доста по тих като работа от 1З.
Ако питаш мен заложи на АХУ-то.
И аз потвърждавам AHU е СЪС демпферен маховик :да:
Всички ме плашеха....знаеш ли колко му е съединителя.
ДА знам смених го на 191 000 км. комплект с лагера 240 лв. на ВАЛЕО.
На "ЛУК" няма да казвам цената,че ще паднете mhihi


кое върви повече ? това е един и същи мотор бре човек, стига си писал глупости
все едно ADY да върви повече от 2Е, ако голфа преди това е бил строшен е другатема

да не говорим пък за А4 авант и голф3, разликата в купетата е достатъчна, че 110 афн ауди авант да върви по-малко или равно с голф3 90 1з, какво ли остава ако са с еднакви мотори

Панда
Няма смисъл да Ти отговарям,колега.
От далеч надушвам заядливият ти нрав.
Няма защо да цапаме темата.
Аз разликите съм ги напеавил,пък било и за себе си.
Бях собственик и на 2Е цели три години.
АХУ е крачка пред 1з от мен да знаеш имат разлика и във софта.


Потребителски аватар
PESHERLAN
Мнения: 1112
Регистриран на: Нед 05 фев 2006 1:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Има ли разлика между 1Z и AHU

Мнениеот PESHERLAN » Сря 12 май 2010 3:22


Здравейте колеги!
Да ви слоделя аз с какво се сблъсках.
Едно приятелче-собственик на Голф 3-1.9 TDI-AFN(Демпферен маховик със сигурност на 100%),взе да му бие здраво на педала на съединителя и да тресе като лудо.Голфа е над 300 хил.Това ще рече,че този маховик си е заминал отдма!!! :lol:
Проверяваме по магазините как стоят нещата, :horror: :horror: :horror: :horror:
Ужассссс,само маховика е 6-700 лв зависи къде си проверил.Да не говорим за останалата част,че цената отива към 1000 лв. :)
Проблема беше решен по следния начин:
Купихме обикновен маховик от едно Венто-1Z за 60 лв..после купихме комплект съединител от магазина за 1Z на Лук
им го монтирахме на AFN-чето. :да: Заспа от всекъде!!!! :applause: mhihi :wink: Цялата работа излезе към 250-260 лв. :wink:Няма да тресе,няма да бие,отделя си нормално!!
Така,че според мен не се плашете,има решение на проблема с демпфера.
Щом 1Z е същия на коне като AHU,не е невъзможно да се направи същата процедура за по-малко пари!!!

P.S.
Като купихме маховика,го взехме със болтовете дето се захваща за коляновия вал,защото от АФН-а не стават,взехме също и болтчетата дето се захваща притискателният диск към маховика,те също не стават от АФН-а......! :wink:


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Има ли разлика между 1Z и AHU

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Сря 12 май 2010 13:00


браво, дано и да деяни без проблеми, все още не ми се е изяснило каква е ролята на демпферния маховик, по-лесно влизат скоростите ли какво ?




рекаро_7, да не сме пипали аху да ми обясняваш, колко аху са ми минали през ръцете толкова поста нямаш в форума, и след диагнозата, повечето съм ги сравнявал

да не говорим че, може и да е по-спънат от 1з защото промените по него софтуер :) са направени за да може да влезне в евро3 норма за вредни емисии, а 1з е евро2, механично мотора е същия, софтуерно скопен повече заради евро3, ти сам си предцени кое как и колко вървяло

1з е най-отпушеното тди правено някога, най простото и най непретенциозното също


svetlan27
Мнения: 15
Регистриран на: Чет 28 яну 2010 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: karnobat

Re: Има ли разлика между 1Z и AHU

Мнениеот svetlan27 » Сря 12 май 2010 17:35


Абсолютно съгласен с pandata


Потребителски аватар
recaro_7
Мнения: 73
Регистриран на: Чет 10 яну 2008 20:49
Автомобил: Vw Passat B5.5 tdi
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Има ли разлика между 1Z и AHU

Мнениеот recaro_7 » Сря 12 май 2010 23:59


Панда,много задълба темата.Кой колко мнения имал и т.н. С никой нищо не меря.
Не е това начина,приятел :да:
Просто исках да кажа,че имах доста време ГОЛФ 3 ГТ ТДИ 1Z,читав от всякъде.
Даже имаше палър бох от колегата Дани 94.
Аудито/АХУ/ си го купих от съученик.Та много пъти сме ги редили,преди да му го платя.И Аудито не можеш да го стигнеш.Навървева малко повече.
Сравнявъл съм Голфа с други 1Z и разлика не е имало.Говоря за сток.
Гледаха двата чипа на Аудито и са си оригиналните.
И никой не дава логично обяснение как така се получава,че върви повече от прилично и очакваното.Всики казва просто си погодил мотор и здарво тди.
Имаче ВАГ-Ком и аз имам mhihi .
Това исках само да кажа,че Аз лично съм усетил разлика и съм по доволен от АХУ-то.
Доста хора ще подтвърдят,че 1З е по шумният или може би най-шумният като работа ТДИ от трите-1З,АХУ,АФН.
АХУ се монтира и на Ибиза :Mr Green Fun


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Има ли разлика между 1Z и AHU

Мнениеот WasteLand_TD » Чет 13 май 2010 8:31


Зависи AHU на кое купе и коя година на прозиводство е монтиран
При Passat B4 излиза в ЕТКА заедно с 1Z,ABF, 2E и т.н.
При Passat B5 до определен период е бил с едномасов , после става с двумасов , който се ползва и при AFN,AHH и т.н.
026 105 269 L това го дават в първоначалния период
после го дават 028 105 266 A


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Има ли разлика между 1Z и AHU

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Чет 13 май 2010 8:50


рекаро_7
най-вероятно е било чипнато аудито, само това може да стопи разликите
помниш ли дали припушваше черничко още в ниските обороти преди 2000 ?


Потребителски аватар
recaro_7
Мнения: 73
Регистриран на: Чет 10 яну 2008 20:49
Автомобил: Vw Passat B5.5 tdi
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Има ли разлика между 1Z и AHU

Мнениеот recaro_7 » Чет 13 май 2010 12:20


Kung_Fu_Panda написа:рекаро_7
най-вероятно е било чипнато аудито, само това може да стопи разликите
помниш ли дали припушваше черничко още в ниските обороти преди 2000 ?

Колата грам не пуши,нито топла,нито студена.
Даже на пълна газ.Казвам,че не е чипната.
Мисля,че няма нужда да цапаме повече темата на колегата.
Извинявайте ако има нещо


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Има ли разлика между 1Z и AHU

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Чет 13 май 2010 12:26


верно малко се оляхме на човека в темата, така само го объркваме :да:
каквото и да е 1з аху, важното е да е читаво, ако можеш да избираш земи това което е в по-читавото състояние


Потребителски аватар
bkunev
Мнения: 402
Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Има ли разлика между 1Z и AHU

Мнениеот bkunev » Чет 13 май 2010 12:51


Аз (нали съм от по глупавите :) ) искам да попитам нещо в на човека темата: Разбрах от някой по-горен пост, че AHU монтирано на пасат е с демпферен маховик,а май че Поло с този мотор било с обикновен. Това в крайна сметка вярно ли е??? На моята каляска Кордоба Варио(комби) от '99 със същия мотор ...какъв е аджеба е пустия маховик :roll: :roll: . Някой сблъсквал ли се е и ако е с демпферен, той заменяем ли е с обикновен???
Тенкс!!! :ahoy :ahoy


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Има ли разлика между 1Z и AHU

Мнениеот mladeja » Чет 20 май 2010 9:41


ами като се скапе тогава ще му мислиш.Аз съм с АХУ на поне 450 000 км. няма проблем с маховика за сега.Като гръмне тогава ще му мисля иначе си е просто вманиачаване.


ivanatora
Мнения: 10
Регистриран на: Съб 16 яну 2010 18:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив / Стара Загора

Re: Има ли разлика между 1Z и AHU

Мнениеот ivanatora » Чет 22 юли 2010 13:24


Здравейте,
Да използвам темата да ви питам за пасат B4... Гледам че го има с три варианта: AAZ, 1Z/AHU (това един и същ ли е?) и AFN. Има ли някаква разлика между трите (четирите?) освен мощността и кой е за препоръчване?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Re: Има ли разлика между 1Z и AHU

Мнениеот gr_kanev » Чет 22 юли 2010 22:26


ivanatora написа:Здравейте,
Да използвам темата да ви питам за пасат B4... Гледам че го има с три варианта: AAZ, 1Z/AHU (това един и същ ли е?) и AFN. Има ли някаква разлика между трите (четирите?) освен мощността и кой е за препоръчване?

Писано е многократно - AAZ е предкамерен дизел с почти никакава електроника.
1Z/AHU - на практика почти един и същи двигател (турбодизел с директно впръскване и електронно управление на помпата), основна разлика е софтуера. Общото с AAZ е само обема и че е дизел.
AFN - "ъпгрейднат" 1Z/AHU с турбина с променлива геометрия, други дюзи, "мозък".
Отговорът на последният въпрос е различен в зависимост от отговарящия. Общото мнение е че AAZ не е за препоръчване - по-добре 1Z/AHU или AFN (на този модел са сравнително малко бройки - вероятността да случиш читав е доста малка).


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Re: Има ли разлика между 1Z и AHU

Мнениеот didodi » Пет 23 юли 2010 19:12


recaro_7 написа:Панда,много задълба темата.Кой колко мнения имал и т.н. С никой нищо не меря.
Не е това начина,приятел :да:
Просто исках да кажа,че имах доста време ГОЛФ 3 ГТ ТДИ 1Z,читав от всякъде.
Даже имаше палър бох от колегата Дани 94.
Аудито/АХУ/ си го купих от съученик.Та много пъти сме ги редили,преди да му го платя.И Аудито не можеш да го стигнеш.Навървева малко повече.
Сравнявъл съм Голфа с други 1Z и разлика не е имало.Говоря за сток.
Гледаха двата чипа на Аудито и са си оригиналните.
И никой не дава логично обяснение как така се получава,че върви повече от прилично и очакваното.Всики казва просто си погодил мотор и здарво тди.
Имаче ВАГ-Ком и аз имам mhihi .
Това исках само да кажа,че Аз лично съм усетил разлика и съм по доволен от АХУ-то.
Доста хора ще подтвърдят,че 1З е по шумният или може би най-шумният като работа ТДИ от трите-1З,АХУ,АФН.
АХУ се монтира и на Ибиза :Mr Green Fun

А скоростните кутии дали са същите mhihi А диференциала ? mhihi По темата -моя АХУ Голф беше с "обикновен" маховик , а колата е супер италианска - тоест нищо не е пипнато по нея , всички части оригинал :Mr Green Fun



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта