С какво масло карате дизелите си?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот radi_nrj » Сря 21 апр 2010 11:22


radi_nrj написа:Сипах JB German Oil Longlife III Synt 5W30 и все едно се качих на друга кола, по-тиха.

Защо сложих пълна синтетика на стар мотор ли? Турбината и мотора се мажат от едно и също масло. Повечето турбини развиват 150-200 000 оборота в минута. И 200 000 оборота и гъсто масло не ми се връзваха (особенно зимата).


6 000км след смяната разход на масло нула. Следващата пак ще е със синтетика ако намеря същото най-добре.




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот fox_vt » Сря 21 апр 2010 16:55


radi_nrj написа:
radi_nrj написа:Сипах JB German Oil Longlife III Synt 5W30 и все едно се качих на друга кола, по-тиха.

Защо сложих пълна синтетика на стар мотор ли? Турбината и мотора се мажат от едно и също масло. Повечето турбини развиват 150-200 000 оборота в минута. И 200 000 оборота и гъсто масло не ми се връзваха (особенно зимата).


6 000км след смяната разход на масло нула. Следващата пак ще е със синтетика ако намеря същото най-добре.


Да но тези 200к оборота са при червения сектор на оборотомера а ти ако форсираш дизела си в червеното още докато е студен турбината ще ти е най-малкия проблем.Но щом нямаш никакви загуби на масло радвай се за сполучливия мотор който имаш.


alextop
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 16:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот alextop » Нед 09 май 2010 9:09


Маслото Приятели е най малкия проблем!
Имам служебни коли и купувам само на варели по 60л Q8 10W40 слагам го на:
Кади 1.9 SDI такива кадита взимам от Германия за по 1500евра и тука им друсам по 100 000км харчат по 1л м/у смените
Транспортер 2000г 2.5 TDI- 88к.с. той също е на това масло
Имам и Самосвал Мерцедес-814 6 цилиндъра- 140 к.с. той ми харчи най малко 0.5л м/у смените

От същата марка ползам и 5W40 но е по 1 литър за Пасат 2001 ПД 101к.с. и за Пежо Боксер 2.8 HDI-137к.с.

От изброените автомобили Няма автомобил под 300 000км
Не си мислете че, марката е толкова важна!
И за сравнение Като купих Пасата му слагах масло Кастрол по 16лв литър- директно от вносител защото ползвам отстъпки а това от Q8 е 9.80лв
А за това от варела е на цена 5.70 за литър!
Коментирайте сами написаното по-горе и не забравяйте да гледате характеристиките на маслото да отговарят на типа двигател.


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот SMEL » Нед 09 май 2010 12:07


polytron-sae-15w40-1-.jpg
polytron-sae-15w40-1-.jpg (18.95 KиБ) Видяна 4429 пъти
А някой зне ли нещо за това,и дали го е пробвал---Високо-производственото Моторно Масло POLYTRON 15W-40 съдържа съставката POLYTRON MTC универсалния смазочен подобрител. Този продукт покрива всички метални повърхности с ЙОНИЗИРАН микро-слой на петролни молекули и чрез химично-металургичен процес формира (от оригиналния метал) траен и безупречен метален микро-слой като силно повишава издръжливостта на материала срещу: износване, екстремни налягания и извънредни температури.
Металните повърхности остават смазани през цялото време, което позволява мигновенно смазване при запалване на двигателя. Триенето и износването силно намаляват, което се изразява в 99% премахване на амортизацията, максимална дълготрайност на оборудването, подобрено действие и икономия на гориво и масло.

Функции:

Високо-производственото Моторно Масло POLYTRON 15W-40 е в съответствие на:
API сервизните спецификации за:
Препоръчва се за всички газотурбинни EGR дизелови двигатели, при които производителят е определил климатични изисквания CI-4/SL и Европейски ACEA и OEM
Изискванията на основните производители на дизелови двигатели
Mack EO-M, Mack EO-L PLUS, Mack EO-L
Cummins CES 20071
Volvo VDS* Detroit Diesel Corporation two

Изискванията за изпълнение на течностите:
Allison C4

Изискванията за изпълнение на производителите:
Chrysler MS 6395-G
Ford ESE-M2C152-E
General Motors GM 6094-M
Отдела за предпазно описание на комерсиална единица (CID) A-A 52306A (еквивалентно на MIL-L-2104

Високо-производственото Моторно Масло POLYTRON 15W-40 е произведено изключително от ISO (Група 2) рафинирани (с отстранен парафин) петролни масла, които съперничат на синтетичните в изпитанията на двигателите и е базирано върху оптимума в най-новата технология на добавките в областите на разпръскването, изчистването, окисляването, задържането, противо-износването, подтискането на корозията, подобряването на вискозитета и отстраняване на пенообразуването. Освен това, нивото на сулфатната пепел е по-малко от 1%, докато Базовия Фактор е стабилизиран на 9.0.
Високо-производственото Моторно Масло POLYTRON 15W-40 намалява наслояванията по клапаните и буталата, като по този начин намалява консумацията на масло. Високият Базов Фактор дава защита на двигателя в извън-магистрални приложения или при употреба на горива с висока концентрация на сяра. Като допълнение, комбинацията от висок базов фактор и отличната разпръсквателна способност позволява по-дълги периоди на дренажни интервали на пресушаване на маслото. Специално подбраният химически стабилизатор на окисляването контролира процеса на окисляване и предотвратява втвърдяване. Специално подбраният подобрител за индекса на вискозитета осигурява безпроблемна летливост при ниски температури. Добавката за отстраняване на пяна предпазва от задържане на въздух.

Приложения:

Високо-производственото Моторно Масло POLYTRON 15W-40 за смесен моторен парк се препоръчва за четиритактови бензинови двигатели и за всички видове четиритактови дизелови двигатели: в коли, камиони, локомотиви и морски съдове. То е отлично за употреба в двигатели с характеристики като четири-клапанни глави, турбокомпресори, директен инжекцион, по-къси глави на буталата, по-висока компресия на мощността, върхови налягания до и над 2500 psi, междинно охлаждане, пълен електронен контрол на горивната система, нехомогенни разширения на ауспуха. Маслото също така е формулирано за превъзходно действие при нормални и ниско-серни горива. Може да бъде използвано в powershift трансмисии, изискващи течности Caterpillar TO-2 или Allison C4. Също така е възможно да се използва като H2 смазка, но без контакт с храна.

Преимущества при употреба:
Премахва до 70% износване на двигателя
Намалява работните температури на двигателя като се произвежда по-малко шум
Премахва всякакви наслоявания и запазва двигателя напълно чист
Предпазва двигателя десетки километри в случай на липса на масло или охладител при нормални условия на шофиране
Увеличава до краен предел компресията
Допринася за много по-чисти отходни газови емисии
Интервалите за смяна на маслото и маслените филтри магат да бъдат удължени от 3 до 7 пъти
Допринася за значителна икономия на гориво и масло

Високо-производственото Моторно Масло POLYTRON 15W-40 за смесен моторен парк се препоръчва за четиритактови бензинови двигатели и за всички видове четиритактови дизелови двигатели: в коли, камиони, локомотиви и морски съдове. То е отлично за употреба в двигатели с характеристики като четири-клапанни глави, турбокомпресори, директен инжекцион, по-къси глави на буталата, по-висока компресия на мощността, върхови налягания до и над 2500 psi, междинно охлаждане, пълен електронен контрол на горивната система, нехомогенни разширения на ауспуха. Маслото също така е формулирано за превъзходно действие при нормални и ниско-серни горива. Може да бъде използвано в powershift трансмисии, изискващи течности Caterpillar TO-2 или Allison C4. Също така е възможно да се използва като H2 смазка, но без контакт с храна.
Polytron полусинтетичното SAE 15W40, CI-4/SL моторно масло е производно на първиячно масло на синтетична основа, минерални масла Polytron MTC и други подбрани добавки предназначени за идеална работа при всички препоръчани приложения. Това моторно масло съдържа ефективно детерегентно празпръскване, което поддържа изключително чисти моторите EGR. То е допълнително подсилено с окислително-корозивни стабилизатори, пенест стабилизатор за предпазване на движещите се моторни части от излъскване и износване и да предпазва лагерите от корозия. Благодарение на Polytron MTC, което е част от това моторно масло, интервалите за смяна на маслото може да се удължат до 30000км или повече при мотори , които са в сравнително добро работно състояние.

Приложение:

Препоръчва се за всички газотурбинни EGR дизелови двигатели , при които производителят е определил климатични изисквания CI-4/SL и европейски ACEA и OEM.
То отговаря също на изискванията на производителите на MB 228.3, Volvo VDS-2,Cummins CES 20078,Mack EO-N premium plus,ACEA E5,MAN 3275 и други изисквания на производителите.
Характеристики:
Надхвърля съвременните енергийни изисквания за съхраняване на енергия.
TBN (алкални резерви) за EGR двигатели.
Ефективно неутрализира корозивната киселина за да предпази лагерите и другите живи повърхности на двигателя.
Маслата на премиумна основа осигуряват изключителна ниска температура при работа и допълнително удължаване на експлоатационния живот.
Допълнителният пакет Polytron MTC осигурява много повече отлични характеристики като елиминиране на износването, много чисти части на двигателя и др.

Типични изпитателни данни :

Клас,SAE
Гравитация °API
Точка на запалване °F/°C
Точка на изливане °F
Вискозитет :
cSt@40°C
cSt@100°C
CSS@-25°C
Вискозитетен индекс
Цвят
Сулфатна пепел (Wt.%)
TBN
31.20
440/227
-30/-34.5
95
15.40
5.500
140
2.0
0.9
9.0

Преимущества при употреба:

Премахва до 70% износване на двигателя
Намалява работните температури на двигателя като се произвежда по-малко шум
Премахва всякакви наслоявания и запазва двигателя напълно чист
Предпазва двигателя десетки километри в случай на липса на масло или охладител при нормални условия на шофиране
Увеличава до краен предел компресията
Допринася за много по-чисти отходни газови емисии
Интервалите за смяна на маслото и маслените филтри магат да бъдат удължени от 3 до 7 пъти
Допринася за значителна икономия на гориво и масло


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот веселин » Нед 09 май 2010 13:43




gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот gancho » Вто 11 май 2010 12:19


evn написа:
gencho84 написа:
evn написа:Здравейте колеги,в събота смених маслото сложих Castrol 10w40- 5L разфасовка, дотук добре, но майсторите като са го слагали малко са се уляли и са напълнили повече от колкото трябва.Та въпроса ми е фатално ли е това? В момента на щеката показва на МАX.Незнам дали не е опасно, затова се обръщам към вас.

ако не е на горната гънката на пръчката няма страшно,ако е малко над гънката колата сама ще си го нормализира,но ако е малко :да:


Благодаря колеги, значи тя сама трябва да си го изгори, до нормалното.

Някъде при дв имаше табелка-ВИСОКОТО НИВО НА МАСЛОТО УВРЕЖДА КАТАЛИЗАТОРА,ако не се лъжа :beer


Потребителски аватар
judasss
Мнения: 1484
Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
Автомобил: neshto nezakonno
Двигател: 2.9 VR6
Местоположение: в гаража
Контакти:

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот judasss » Вто 11 май 2010 12:25


Затова извади катализатора да няма какво да увреди mhihi

голф 3 1з , преди карах с мобил 10в40 , за 10к км долях около 400 грама ...

Сега сложих Кастрол магнатек 10в40 , и за 4к км не е мръднало , пък ще видиме по- натам :wink:


Потребителски аватар
sukito
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 17:00
Автомобил: Golf mk4
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Пловдив

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот sukito » Вто 11 май 2010 12:57


Аз чесно казано все с различни масла карам- Mobil 1, Liqui Moli, Valvoline, и др. Колата е Г4 110к.с.
Сега съм с кастрол 10в40, но не съм усетил разлика между маслата. Колкото повече газ и раздавам повечко масло почва да гори.
От смяна до смяна доливам общо около 600мл.


Потребителски аватар
Trimontcium
Мнения: 229
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
Автомобил: А6
Двигател: AWT
Местоположение: Sofia

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот Trimontcium » Сря 12 май 2010 8:10


Q8 - 10W40 полусинтетика


mitecho
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 20 апр 2010 14:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот mitecho » Нед 16 май 2010 14:17


A е този Мобил [url]става ли за пасат 115к.с. ПД
http://www.pitstopbg.com/service/compon ... 7&vmcchk=1[/url]


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4727
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот tdi fen » Нед 16 май 2010 16:16


mitecho написа:A е този Мобил става ли за пасат 115к.с. ПД
http://www.pitstopbg.com/service/compon ... 7&vmcchk=1
не става,маслото на мобил което отговаря за двг PD е MOBIL SYST SPECIAL V 5W30


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот jollycatman » Пон 05 юли 2010 17:17


Изображение

Колеги, някой има ли впечатления от това масло? Дали наистина става за помпа-дюза, както го дават в този сайт: http://senax.bg/index.php/index/fivethlproject/languageID/1/brandID/27/level3/50/level4/68/level5/69/page/4#bottom


Потребителски аватар
yugo
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 20 мар 2009 23:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот yugo » Пон 05 юли 2010 18:36


BP Visco 3000 Diesel, 10W40, доволен съм най-много от него и за в бъдеще ще продължа да го наливам на АФН мотор


Потребителски аватар
OvivO
Мнения: 422
Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
Автомобил: какъвто си искам
Двигател: с който си искам
Местоположение: София

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот OvivO » Пон 05 юли 2010 21:30


jollycatman написа:Колеги, някой има ли впечатления от това масло? Дали наистина става за помпа-дюза, както го дават в този сайт: http://senax.bg/index.php/index/fivethlproject/languageID/1/brandID/27/level3/50/level4/68/level5/69/page/4#bottom


Отговаря на спецификация VW505.01 , коята е за помпа-дюза ( поне за моя мотор AVF ) , но виждам, че е е полу-синтетично е не пълна синтетика. Не знам това до колко им а значение в случая!
Пише си и на кутията , че става за помпа-дюза. Liqui-Molly са добри масла, може би няма грижи с него. :)


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот achodemo » Пон 05 юли 2010 22:21


OvivO написа:
jollycatman написа:Колеги, някой има ли впечатления от това масло? Дали наистина става за помпа-дюза, както го дават в този сайт: http://senax.bg/index.php/index/fivethlproject/languageID/1/brandID/27/level3/50/level4/68/level5/69/page/4#bottom


Отговаря на спецификация VW505.01 , коята е за помпа-дюза ( поне за моя мотор AVF ) , но виждам, че е е полу-синтетично е не пълна синтетика. Не знам това до колко им а значение в случая!
Пише си и на кутията , че става за помпа-дюза. Liqui-Molly са добри масла, може би няма грижи с него. :)



Има значение разбира се ! Разликата между synthetic и semi-synthetic първо си е 10-на лева разлика в цената :mrgreen: пък нататък незнам



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 28 госта