На скоро научих, че в някой латиноамерикански държави използват метанол вместо бензин като го получават от захарна трастика. За съжаление не намерих нищо повече по въпроса.
Ще съм благодарен ако някой разкаже нещо повече по въпроса.
П.П. Моля ако темата не е за тук някой да я премести.



Метанол и/или бензин?
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Метанол или бензин
http://www.speed-press.com/%D0%94%D0%BE ... ageId=1876 и много други като търсиш био горива.Незнам какво точно те интересува.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Метанол или бензин
siem написа:...метанол ...
Май не е метанол .... Метанола, доколкото знам се ползва при "бегачките" и се смесва с бензина, и го подсилва и то доста! С метанол се карат и тия RC с вътрешно горене. И там се ползва бъркоч с метанол рициново масло и 100 октанов.
Иначе етанола е друго нещо! Био горивата би следвало да заместят изцяло петролните продукти. След като и от лайн* направиха нафта! Само с ароматизацията имаше май проблем

-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Метанол или бензин
В Щатите има гориво с означение Е-85, което си е етанол с добавки, които миришат, за да не го пият тамошните алкохолици.Разбирайте водка или спирт за горене. Правят го основно от царевица, както и правят хиляди други неща от ГМО-царевицата.
Техните автомобили са с понижена степен на сгъстяване - обикновено около 8,5:1 и нямат проблеми с горенето на етанол.Иначе както показва и числото 85 той е с по-нисък октан от продавания в Европа бензин. Предимството му е,че изгорелите газове са водни пари и въглероден диоксид (това,което издиша всеки от нас).Е, сигурно има и малко CO.
Драгстерите от клас "топ фюел" използват нитрометанол.То е съвсем друго жавотну.
Метанолът си е пак алкохол, доста отровен.
Техните автомобили са с понижена степен на сгъстяване - обикновено около 8,5:1 и нямат проблеми с горенето на етанол.Иначе както показва и числото 85 той е с по-нисък октан от продавания в Европа бензин. Предимството му е,че изгорелите газове са водни пари и въглероден диоксид (това,което издиша всеки от нас).Е, сигурно има и малко CO.
Драгстерите от клас "топ фюел" използват нитрометанол.То е съвсем друго жавотну.
Метанолът си е пак алкохол, доста отровен.
- tdi fen
- Мнения: 4709
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Метанол или бензин
E 85= 85% етанол + 15% бензин
Re: Метанол или бензин
Въпроса ми е по скоро за това.То е част от статия на руски.Намерих я цялата, но ми е интересно някой в България дали знае нещо повече...
"Руководство по сборке аппарата для изготовления бензина из
воды и бытового газа
ОБЩЕЕ ОПИСАНИЕ Получаемая при помощи аппарата жидкость - МЕТАНОЛ (МЕТИЛОВЫЙ СПИРТ)
Метанол в чистом виде применяются в качестве растворителя и как высокооктановая добавка к моторному топливу, а также как самый высокооктановый (октановое число равно 150) бензин. Это тот самый бензин, которым заправляют баки гоночных мотоциклов и автомобилей. Как показывают зарубежные исследования, двигатель, работающий на метаноле, служит во много раз дольше, чем при использовании обычного автобензина, мощность его повышается на 20% (при неизменном на этом топливе, экологически чист и при проверке его на этом топливе, экологически чист и при проверке его на токсичность вредные вещества практически отсутствует).
Малогабаритный аппарат для получения этого топлива прост в изготовлении, не требует особых знаний и дефицитных деталей, безотказен в работе. Его производительность зависит от различных причин, в том числе и от габаритов. Аппарат, схему и описание сборки которого предлагаем Вашему вниманию, при Д=75 мм дает три литра готового топлива в час, имеет вес около 20 кг, и габариты приблизительно; 20 см в высоту, 50 см в длину и 30 см в ширину.
ВНИМАНИЕ: метанол является сильным ЯДОМ. Он предоставляет собой бесцветную жидкость с температурой кипения 65 град. С. Имеет запах, подобный запаху обычного питьевого спирта, и смешивается во всех отношениях с водой и многим органическим жидкостям. Помните о том, что 30 миллилитров выпитого метанола СМЕРТЕЛЬНЫ! Но и обычный бензин опасен не меньше."
П.П. Етанол = етилов алкохол = чист спирт.
Метанол = метилов алкохол = спирт за горене.
За да са ясни понятията...

воды и бытового газа
ОБЩЕЕ ОПИСАНИЕ Получаемая при помощи аппарата жидкость - МЕТАНОЛ (МЕТИЛОВЫЙ СПИРТ)
Метанол в чистом виде применяются в качестве растворителя и как высокооктановая добавка к моторному топливу, а также как самый высокооктановый (октановое число равно 150) бензин. Это тот самый бензин, которым заправляют баки гоночных мотоциклов и автомобилей. Как показывают зарубежные исследования, двигатель, работающий на метаноле, служит во много раз дольше, чем при использовании обычного автобензина, мощность его повышается на 20% (при неизменном на этом топливе, экологически чист и при проверке его на этом топливе, экологически чист и при проверке его на токсичность вредные вещества практически отсутствует).
Малогабаритный аппарат для получения этого топлива прост в изготовлении, не требует особых знаний и дефицитных деталей, безотказен в работе. Его производительность зависит от различных причин, в том числе и от габаритов. Аппарат, схему и описание сборки которого предлагаем Вашему вниманию, при Д=75 мм дает три литра готового топлива в час, имеет вес около 20 кг, и габариты приблизительно; 20 см в высоту, 50 см в длину и 30 см в ширину.
ВНИМАНИЕ: метанол является сильным ЯДОМ. Он предоставляет собой бесцветную жидкость с температурой кипения 65 град. С. Имеет запах, подобный запаху обычного питьевого спирта, и смешивается во всех отношениях с водой и многим органическим жидкостям. Помните о том, что 30 миллилитров выпитого метанола СМЕРТЕЛЬНЫ! Но и обычный бензин опасен не меньше."
П.П. Етанол = етилов алкохол = чист спирт.
Метанол = метилов алкохол = спирт за горене.
За да са ясни понятията...
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Пет 31 окт 2008 15:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Re: Метанол и/или бензин?
Боядисаният в синьо спирт за горене, който продават по магазините е пак етилов алкохол, но е технически продукт и поради това е денатуриран т.е. направен е негоден за консумация.
- barezifranko
- Мнения: 999
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 14:34
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: Haskovo
Re: Метанол и/или бензин?
Не знам но баща ми е разказвал като е ходел на запас, военните лекари правели водка от медицински спирт който е леко обгорен да му се махнат миризмите и разреден с дестилирана вода. Объркано и с кока-кола ставало супер 

Последна промяна от Varbona на Чет 20 май 2010 15:57, променено общо 1 път.
Причина: и общото с темата е?
Причина: и общото с темата е?
Re: Метанол и/или бензин?
А смятате ли , че ако смесим газ за горене с бензин няма да има никакъв проблем за мотора?Знам , че зимата се слага малко газ в бензина(ако има вода в него) и няма ядове , но пропорциите са в полза на бензина . Ако се направи в пропорция 8:2 газ-бензин , какви ще са евентуално последствията ? И дали е по-добре ако се слага на мотор с по-ниска степен на сгъстяване 8,5 примерно ?Евентуално ако се разреди един двигател ,дали ще може да се пригоди към алтернативни горива от този тип ?
Това по-скоро са размишления на глас(на клавиатура),но е интересно като проект .
Това по-скоро са размишления на глас(на клавиатура),но е интересно като проект .
Re: Метанол и/или бензин?
Съвсем скоро се зачетох в една соц книжка точно за горивата.Там бяха съпоставени метанол и 100 октанов бензин-Калоричността на метанола е 5ххх(не помня каква беше мерната единица), а на 100 октановия е 11ххх , следователно ако колата работи на метанол е нужно двойно количество гориво т.е. трябва промяна в горивната система.
От друга страна пък метанола е с октаново число ~ 130 , което позволява работа на двигателя при висока степен на сгъстяване(над 15:1)
Доколкото съм чувал в стандартен двигател може да се сипва смес 10:1(бензин/метанол).Като минус на метанола може да се счита , че е много отровен.
Айде със здраве
От друга страна пък метанола е с октаново число ~ 130 , което позволява работа на двигателя при висока степен на сгъстяване(над 15:1)
Доколкото съм чувал в стандартен двигател може да се сипва смес 10:1(бензин/метанол).Като минус на метанола може да се счита , че е много отровен.
Айде със здраве

Re: Метанол и/или бензин?
Ето продължение на статията:
"ПРИНЦИП ДЕЙСТВИЯ АППАРАТА.
Водопроводная вода подключается к «входу воды» (15) и, проходя далее, разделяется на два потока: один поток через краник (14) и отверстие (С) входит в смеситель (1), а другой поток через краник (4) и отверстие (Ж) идет в холодильник (3), проходя через который вода, охлаждая синтезгаз и конденсат бензина., выходит через отверстие (Ю).
Бытовой природный газ подключается к трубопроводу «вход газа» (16). Далее газ входит в смеситель (1) через отверстие (Б), в котором, , смешиваясь с паром воды, нагревается в горелке (12) до температуры 100-120 град. С. Затем из смесителя (1) через отверстие (Д) нагретая смесь газа и водяного пара входит через отверстие (В) в реактор (2). Реактор (2) заполнен катализатором № 1, состоящим из 25% никеля и 75% алюминия (в виде стружки или в зернах, промышленная марка ГИАЛ-16). В реакторе происходит образование синтез-Газа под воздействием температуры от 500 град. С и выше, получаемой за счет нагрева, получаемой за счет нагрева горелкой (13).
Далее нагретый синтез-газ входит через отверстие (М) входит в компрессор (5), в
качестве которого можно использовать компрессор от любого бытового или
промышленного холодильника. Далее сжатый синтез-газ с давлением 5-50 через
отверстие (Н) выходит из компрессора и через отверстие (О) поступает в реактор (6)."

Водопроводная вода подключается к «входу воды» (15) и, проходя далее, разделяется на два потока: один поток через краник (14) и отверстие (С) входит в смеситель (1), а другой поток через краник (4) и отверстие (Ж) идет в холодильник (3), проходя через который вода, охлаждая синтезгаз и конденсат бензина., выходит через отверстие (Ю).
Бытовой природный газ подключается к трубопроводу «вход газа» (16). Далее газ входит в смеситель (1) через отверстие (Б), в котором, , смешиваясь с паром воды, нагревается в горелке (12) до температуры 100-120 град. С. Затем из смесителя (1) через отверстие (Д) нагретая смесь газа и водяного пара входит через отверстие (В) в реактор (2). Реактор (2) заполнен катализатором № 1, состоящим из 25% никеля и 75% алюминия (в виде стружки или в зернах, промышленная марка ГИАЛ-16). В реакторе происходит образование синтез-Газа под воздействием температуры от 500 град. С и выше, получаемой за счет нагрева, получаемой за счет нагрева горелкой (13).
Далее нагретый синтез-газ входит через отверстие (М) входит в компрессор (5), в
качестве которого можно использовать компрессор от любого бытового или
промышленного холодильника. Далее сжатый синтез-газ с давлением 5-50 через
отверстие (Н) выходит из компрессора и через отверстие (О) поступает в реактор (6)."
Re: Метанол и/или бензин?
Продължение на статията:
"Реактор (6) заполнен катализатором №2, состоящим из стружки 80% меди и 20% цинка (состав фирмы « 1С1 », марка в России СНМ-1).
В этом реакторе, который является самым главным узлом аппарата, образуется пар синтеза - бензина. Температура в реакторе не должна превышать 270 град. С, что можно проконтролировать градусником (7) и регулировать краником (4). Желательно поддерживать температуру в пределах 200-250 град. С. Можно и ниже. Затем пары бензина и не прореагировавший синтез газ входят в отверстие (У) в конденсатор (8), где накапливается готовый бензин, который выходит из конденсатора через отверстие (Р) и краник (9) в какую-либо емкость.
Отверстие (Т) в конденсаторе (8) служит для установки манометра (10), который необходим для контроля давления в конденсаторе. Оно поддерживается Вт пределах 5-10 атмосфер или больше в основном с помощью краника (9). Отверстие (X) и краник (11) необходимы для выхода из конденсатора непрореагирующего синтез газа, который идет на рециркуляцию опять в смеситель (1) через отверстие (А). Краник (9) регулируют так, чтобы постоянно выходил чистый жидкий бензин без газа. Лучше будет, если уровень бензина в конденсаторе будет увеличиваться, чем уменьшаться. Но самый оптимальный случай, когда уровень бензина будет постоянным (что можно проконтролировать путем встроенного стекла или какого либо другого способа). Краник (14) регулируют так, чтобы в бензине не было газа и в смесителе пара образовывалось лучше меньше чем больше.
ЗАПУСК АППАРАТА
Открывают доступ газа, вода (14) пока закрыта, горелки (12), (13) работают. Краник (14) полностью открыт, компрессор (5) включен, краник (9) закрыт, краник (11) полностью открыт.
Затем приоткрывают краник (14) доступа воды, а краником (11) регулируют нужное давление в конденсаторе, контролируя его манометром (10). Но не в коем случае не закрывайте краник (11) полностью!!! Далее, минут через пять, клапаном (14) доводят температуру в реакторе (6) до 200-250 град. С. Затем чуть-чуть приоткрывают краник (9), из которого должна пойти струя бензина. Если она будет идти постоянно -приоткройте краник больше, если будет идти бензин в смеси с газом - приоткройте краник (14). Вообще, чем на большую производительность настроите аппарат, чем лучше. Содержание воды в бензине (метаноле) Вы можете проверить с помощью спиртомера. Плотность бензина (метанола) равна 793 кг/м 3 .
Данный аппарат желательно изготавливать из нержавеющей стали или железа. Все детали изготовлены из труб, в качестве тонких соединительных труб можно использовать медные трубки. В холодильнике необходимо сохранить соотношение X / У =4, то есть, например, если X / У =300 мм, то X должно быть разно 240 мм, а У , соответственно, 60 мм. 240/60=4. Чем больше витков уместиться в холодильнике с той или с другой стороны, тем лучше. Все краники применены от газосварочных горелок.
- ^ - -..- . . ------ --.---- -- -^ .-- ~ ----- ^ -: --- ^ ... *-,_-=•_* -__:•-„=: -_• >*_= -^-^-^ |: ^---~,- Ь"-"? *
газовых баллонов или капиллярные трубки от бытовых холодильников. Смеситель (1) и резктор (2) нагревается горизонтальном положении (смотрите чертеж)."
"Реактор (6) заполнен катализатором №2, состоящим из стружки 80% меди и 20% цинка (состав фирмы « 1С1 », марка в России СНМ-1).
В этом реакторе, который является самым главным узлом аппарата, образуется пар синтеза - бензина. Температура в реакторе не должна превышать 270 град. С, что можно проконтролировать градусником (7) и регулировать краником (4). Желательно поддерживать температуру в пределах 200-250 град. С. Можно и ниже. Затем пары бензина и не прореагировавший синтез газ входят в отверстие (У) в конденсатор (8), где накапливается готовый бензин, который выходит из конденсатора через отверстие (Р) и краник (9) в какую-либо емкость.
Отверстие (Т) в конденсаторе (8) служит для установки манометра (10), который необходим для контроля давления в конденсаторе. Оно поддерживается Вт пределах 5-10 атмосфер или больше в основном с помощью краника (9). Отверстие (X) и краник (11) необходимы для выхода из конденсатора непрореагирующего синтез газа, который идет на рециркуляцию опять в смеситель (1) через отверстие (А). Краник (9) регулируют так, чтобы постоянно выходил чистый жидкий бензин без газа. Лучше будет, если уровень бензина в конденсаторе будет увеличиваться, чем уменьшаться. Но самый оптимальный случай, когда уровень бензина будет постоянным (что можно проконтролировать путем встроенного стекла или какого либо другого способа). Краник (14) регулируют так, чтобы в бензине не было газа и в смесителе пара образовывалось лучше меньше чем больше.
ЗАПУСК АППАРАТА
Открывают доступ газа, вода (14) пока закрыта, горелки (12), (13) работают. Краник (14) полностью открыт, компрессор (5) включен, краник (9) закрыт, краник (11) полностью открыт.
Затем приоткрывают краник (14) доступа воды, а краником (11) регулируют нужное давление в конденсаторе, контролируя его манометром (10). Но не в коем случае не закрывайте краник (11) полностью!!! Далее, минут через пять, клапаном (14) доводят температуру в реакторе (6) до 200-250 град. С. Затем чуть-чуть приоткрывают краник (9), из которого должна пойти струя бензина. Если она будет идти постоянно -приоткройте краник больше, если будет идти бензин в смеси с газом - приоткройте краник (14). Вообще, чем на большую производительность настроите аппарат, чем лучше. Содержание воды в бензине (метаноле) Вы можете проверить с помощью спиртомера. Плотность бензина (метанола) равна 793 кг/м 3 .
Данный аппарат желательно изготавливать из нержавеющей стали или железа. Все детали изготовлены из труб, в качестве тонких соединительных труб можно использовать медные трубки. В холодильнике необходимо сохранить соотношение X / У =4, то есть, например, если X / У =300 мм, то X должно быть разно 240 мм, а У , соответственно, 60 мм. 240/60=4. Чем больше витков уместиться в холодильнике с той или с другой стороны, тем лучше. Все краники применены от газосварочных горелок.
- ^ - -..- . . ------ --.---- -- -^ .-- ~ ----- ^ -: --- ^ ... *-,_-=•_* -__:•-„=: -_• >*_= -^-^-^ |: ^---~,- Ь"-"? *
газовых баллонов или капиллярные трубки от бытовых холодильников. Смеситель (1) и резктор (2) нагревается горизонтальном положении (смотрите чертеж)."
- zzzzzzz
- Мнения: 1031
- Регистриран на: Чет 24 юли 2008 13:31
- Автомобил: Golf Mk3
- Двигател: ADD
- Местоположение: Димитровград
Re: Метанол и/или бензин?
До момента съм минал над 1000 км като карам смес 1:1 бензин и МЕТАНОЛ. Никви проблеми до момента. Колата се стрелка една идея повече. Препоръчаха ми само да сипвам мааалко масло в резервоара...нещо като 100 гр/1 рез...Случайно карах и при смес 1:2 бензин/метанол, но вече си искаше центровка, но не съм се занимавал. При 1:1 сутрин малко леко накъсва но след 1-2 мин се оправя, след като мръдне малко температурата. Та така. Смятам така да я карам форевър дет се вика
А с тия руски изобретения да правиш бензин от вода и спирт мноо внимавай да не ти останат веждите по казана 


- apa6o
- Мнения: 1101
- Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
- Автомобил: Skoda Octavia 1Z
- Двигател: BKD
- Местоположение: Перник
Re: Метанол и/или бензин?
Горивата на спиртна основа имат по-малка калоричност, но имат нужда от близо два пъти по-малко въздух за изгарянето на килограм гориво, поради което може да се постигне по-голяма мощност, както и заради възможностите за повишаване на степента на сгъстяване де, за сметка на ужасно висок разход... Имат по-високо октаново число и при използване на такива горива се постига по-голямо отнемане на температура от челото на буталото, което е полезно при силно натоварени двигатели. Автомобили, предвидени за работа на бензин, които бъдат прехвърлени на 100% спиртни горива имат проблеми със запичане на буталните сегменти според някои. Спиртните горива са екологична алтернатива на петролните, но не и икономически изгодна. Използват се при някои състезателни двигатели за постигане на по-голяма мощност, където разхода не е чак такъв важен въпрос.
ПП Ако искаш кола, която да работи на метанол, етанол и етц, ще ти трябва нов комплект дюзи, които да се справят с нуждата от гориво, както и един добър ремап, също може и да се направи един добър шлаиф на главата, за да може да имаш максимална полза от повишеното октаново число
ПП Ако искаш кола, която да работи на метанол, етанол и етц, ще ти трябва нов комплект дюзи, които да се справят с нуждата от гориво, както и един добър ремап, също може и да се направи един добър шлаиф на главата, за да може да имаш максимална полза от повишеното октаново число

- zzzzzzz
- Мнения: 1031
- Регистриран на: Чет 24 юли 2008 13:31
- Автомобил: Golf Mk3
- Двигател: ADD
- Местоположение: Димитровград
Re: Метанол и/или бензин?
apa6o написа:Горивата на спиртна основа имат по-малка калоричност, но имат нужда от близо два пъти по-малко въздух за изгарянето на килограм гориво, поради което може да се постигне по-голяма мощност, както и заради възможностите за повишаване на степента на сгъстяване де, за сметка на ужасно висок разход... Имат по-високо октаново число и при използване на такива горива се постига по-голямо отнемане на температура от челото на буталото, което е полезно при силно натоварени двигатели. Автомобили, предвидени за работа на бензин, които бъдат прехвърлени на 100% спиртни горива имат проблеми със запичане на буталните сегменти според някои. Спиртните горива са екологична алтернатива на петролните, но не и икономически изгодна. Използват се при някои състезателни двигатели за постигане на по-голяма мощност, където разхода не е чак такъв важен въпрос.
ПП Ако искаш кола, която да работи на метанол, етанол и етц, ще ти трябва нов комплект дюзи, които да се справят с нуждата от гориво, както и един добър ремап, също може и да се направи един добър шлаиф на главата, за да може да имаш максимална полза от повишеното октаново число
Колега говориш за спортистки изпълнения, а темата по-скоро е за по-евтино гориво и евентуалните проблеми около него. Теорията за повишения разход при моята практика отпада

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта