1Y

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

1Y

Мнениеот faint » Вто 23 май 2006 23:45


Здравейте!

Прочетох няколко доста полезни теми за турбиниране на този двигател (1Y)....
..та по същество имам Сеат Кордоба 1.9Д 1Y '97 47kW

Имам 3 въпроса: Какво? Къде? Колко?

Какво трябва да се закупи за турбиниране на 1Y двигател?

Къде мога да отида с закупените части за да ми направят качествен ремонт? (Бургаска област е за предпочитане)

Колко парички ще излезе цялата работа.. (частите поотделно и ремонта ориентировъчно)

..и до колко к.с. ще се постигнат реално?

... + и - от цялата работа? някой ако има опит точно да споделя.. че се поизплаших от някой теми за спукване на радиатори..разваляне на скоростни кутии и други подобни...

Благодаря ви предварително.. :oops:




Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Сря 24 май 2006 18:15




Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: ...

Мнениеот faint » Сря 24 май 2006 18:37


rudolf написа:http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=19710&highlight=%F2%F3%F0%E1%EE

да това го знам но се интересувам дали има разлика м/у двата двигателия.. и както виждаш имам повечко въпросчета относно друг автомобил (въпреки че 90% е VW)


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Сря 24 май 2006 21:20


аз мисля че 100% е vw....мисля че е по добре да смениш колата или двигателя,особено ако ти е основна и разчиташ на нея,,,да погледнеш в тунинг форума за подобна тема ,,,и да разпиташ русти на лични белешки....а и повече от 80 коня ,аз бих се притеснявал,,,но нищо не разбирам...само мисли с най добри чувства...


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Сря 24 май 2006 21:56


Колега, нищо лично, но защо се опитваш от магарето да направиш кон? И аз преди се интересувах от същото и стигнах до извода, че е прекалено много работа и не си заслужава времето и средствта. Това е лично мнение :wink:


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот faint » Чет 25 май 2006 2:17


въпросче.. к'ва роля може да играе интеркулер на атмосферния двигател (в моя случай 1Y)

edit: друго въпросче :) четох наляво надясно тази нощ.. чудно ми е ако се пусне повечко нафта от помпата и се сложи по-горе споменатия интеркулер дали ще има някъв, макар и минимален ефект?(10тина магарета?)...

П.П. ако да.. от къде се пипа за моя двигател тази помпа да му пусна повечко нафта? :? :roll: малко съм на ВИЕ с тези неща :oops:


Потребителски аватар
hamann
Мнения: 186
Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hamann » Чет 25 май 2006 7:40


интеркулер на атмосверка - никакъв смисъл, гориво има резон да пускаш защото обикновенно заводските настройки са с леки резерви с цел икономия(поне при турбодизелите мисля че има мегдан още малко горивце да се вкара), сега за прочутия повер тунинг със спортен филтър не знам но може би ще има добър ефект с повечко гориво(щото не съм чул някой като сложи филтър да е пускал и гориво)


ииииииии такива ми ти глупости :D

п.с - за какво ти е турбиниране като имаш турбо вариант на твоя двигател :wink:


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот faint » Чет 25 май 2006 10:56


идеата ми е не колата да хукне и да стане "бегачка" ...аз и сега си държа заводските 162км/ч на прав път :roll: идеата е колата да стане малко по-пъргава при изпреварване ... въпроса е дали ще мога да се размина без турбо или не


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Чет 25 май 2006 15:01


ми в другата тема ррусти обясняваше и кой помпи можеш да ги сетваш..друг вариянт до колкото го разбрах беше и по големи дюзи..или комбинация....

според мен-сложи си по тесни и леки джанти с гуми и не качвай гаджета с целулит...аз мойта я спънах с едни 195...

имаше и тема за механично тди..


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Чет 25 май 2006 15:04


за мен това е истината :

http://www.vwclubberlin.de/pages/umbaut ... /umbau.htm

мисля че има варянт и с 225 от ауди тт, който май лесно си става на 250тина...


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Чет 25 май 2006 16:28


На 1у може да се направи стандартен тунинг, което може да дигне до 10-20 коня но не си струва от финансова гледна точка. Най лесното: Разпръсквачи на около 170-180 бара(качествени!!), пускаш повечко нафта и начало на впръскването на около 1мм това би направило колата доста по пъргава и може да ти свали разхода около 0,5л. Не съм сигурен за разпределитеният вал, но може би един от ку мотор би дал още малко пъргавина. Проблема на 1,9 моторите е че са с дълги цилиндри и се развъртат трудно, а и не е много здравословно да ги въртиш над 4000 оборота !!! тва не е Е30 шестак :)
Иначе може да си намериш само турбо и колектори, без да сменяш помпа, само да пуснеш малко нафта: 10-15 коня ако не се брои лага на турбото :) препоръчвам ти по малко турбо, к14 или к16, за гарет не знам, аз карам с к03, оса е :) ако слагаш турбо трябва да земеш и нещата които карат масло до турбото и обратно. За интеркулер ти трябва първо добро турбо, примерно от 80 кс 1,6 мотор (SB) с водно да може да го надуеш малко, от интеркулера пада налягането. Успех!!!


Потребителски аватар
hamann
Мнения: 186
Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

zdr

Мнениеот hamann » Пет 26 май 2006 15:21


zdr rusty - do kolkoto si spomnqm be6e podhvanal na4inanieto da pravi6 konversiq na dvigatelq si kym turbo variant - taa interesuva me dali nqkade po foruma si metnal tema v koqto si prosledil cqlata rabota rabota po upgrade-a?
mod edit: vasstop
тук пишем на кирилица!


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Пет 26 май 2006 16:18


Карам вече 30 хил. км. с турбо и интеркулер, много ми се иска да напиша как става, със снимки и тнт. но нямам време за това. Ако някой знае немски и има време да превежда мога да му пратя нещата по които съм правил конверсията.


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот faint » Пет 26 май 2006 20:49


ами дай линка на ivan@iliev.info или на ЛС и ще го дам на майка ми да го преведе и ще го кача после във форума :)


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Пет 26 май 2006 21:15


русти ...вал от ky 1.7 42 kw, за такъв ли става въпрос ??



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта