Не съм сигурен дали тук е правилният раздел за тази тема...
Въпросът ми е следния :
Как се разбира кога да се смени вискозитета на маслото на колата-от 5W40 да се мине на 10W40 или от 10W40 към 15W40.
Има ли някакви съществени признаци за смяна на маслото с по-гъсто или всичко е на лична преценка и вкус ?
Говоря за напълно изправни двигатели...
Аз карам Голф 4 с двигател 1.8 20V от 99 година и му сипвам Мотул 5W40 и не го пипа от смяна до смяна-колата според мен е на над 200к км...
Как да разбера че ми е време да сложа 10W40 ?



Маслото на колите през годините
Re: Маслото на колите през годините
Чул съм(подчертавам, че не съм сигурен),че когато почне да "пипа" от маслото се слага по-гъстичко 

- rusty
- Мнения: 437
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Oldenburg
Re: Маслото на колите през годините
Колата се кара с такова масло, каквото е по документи. Като по4не да гори масло се прави ремонт 

- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Маслото на колите през годините
Някои гледат километрите - за нова кола 0W40 до към 50-60000км, 5W40 до към 100-120000км, 10W40 до към 150-170000км и от там нагоре 15W40, нещо такова, но всичко си зависи от състояние на мотора, маниер на шофиране и още 698 фактора 

Re: Маслото на колите през годините
Няма такава зависимост.Колата винаги се кара с тази спецификация масло,която препоръчва производителя,независимо от километрите.Това за което си чул е тезата на разните гаражни майстори,че видите ли старите мотори не се карали примерно със синтетика щото течали,горяли и т.н..Кои са старите мотори? На много години,на много километри,двете заедно. Примерно има автомобили на две години на 180 хил.дето им дават 0/30 лонг лайф,кво прайм с тях слагаме им 15/40 ли.Когато почне да го гори или да тече като лейка се прави ремонт,сменят се уплътнения и т.н.Досега винаги съм си карал колите с маслото,което се препоръчва за тях и никога съм нямал проблеми с прекомерен разход или течове,когато всичко по мотора си е в ред.Единствената връзка между годините и маслото на автомобилите е с оглед спецификациите на производителя за съответния тип мотор,които се променят през годините/Vw norm 50x.xx/.На по старите модели мотори е различна спецификация .
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Маслото на колите през годините
Dead man написа:Не съм сигурен дали тук е правилният раздел за тази тема...
Въпросът ми е следния :
Как се разбира кога да се смени вискозитета на маслото на колата-от 5W40 да се мине на 10W40 или от 10W40 към 15W40.
Има ли някакви съществени признаци за смяна на маслото с по-гъсто или всичко е на лична преценка и вкус ?
Говоря за напълно изправни двигатели...
Аз карам Голф 4 с двигател 1.8 20V от 99 година и му сипвам Мотул 5W40 и не го пипа от смяна до смяна-колата според мен е на над 200к км...
Как да разбера че ми е време да сложа 10W40 ?
виж карай и си всиркай не мисли за глупости, щом не ти го пипа какво повече искаш от живота, като почне ти изчезва тогава ще му мислиш ако още я караш де
Re: Маслото на колите през годините
rusty написа:Колата се кара с такова масло, каквото е по документи. Като по4не да гори масло се прави ремонт

Последна промяна от nikson85 на Съб 22 май 2010 11:04, променено общо 2 пъти.
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Маслото на колите през годините
nikson85 написа:
Би ли се обосновал?!
- offside
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 29 апр 2007 20:42
- Автомобил: Passat B5 1997
- Двигател: 1.8 20v ADR
- Местоположение: гр.София
Re: Маслото на колите през годините
Според мен е и до време. Все пак едно масло се сменя или на километри или на година - година и половина. Ако не ти го пипа и в рамките г/д на това време и минаваш дадените километри за смяна си карай на 5-ца. Аз лично на мотори над 200 си слагам 10в40. Но и на година карам 8-9 хиляди пряко сили и няма смисъл да се набутвам със по-скъпото масло
Но каквото и да е гледай само да е качествено
Успех!


Re: Маслото на колите през годините
Sunny написа:nikson85 написа:
Би ли се обосновал?!
Колата през годините несе кара с едно и също масло, има вискозитет ,във форума има доста писано, използвай търсачката.
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Маслото на колите през годините
Има спецификация на която трябва да отговаря маслото за конкретен двигател.
Нито един производител в нито един каталог не е дал различни спецификации, камо-ли различни вискозитети за двигателя спрямо километри или възраст.
Изказването ти е като на гаражен "майстор"
Наистина има много писано във форума, можеш да попрочетеш.
Смяната на маслото с по-гъсто единствено забавя ремонта, но може да доведе и до по-лоши последици.
Има много мотори, които са съсипани точно от карането им с по-гъсто масло, което не преминава през тънките канали и оставя детайли без смазване.
Нито един производител в нито един каталог не е дал различни спецификации, камо-ли различни вискозитети за двигателя спрямо километри или възраст.
Изказването ти е като на гаражен "майстор"
Наистина има много писано във форума, можеш да попрочетеш.
Смяната на маслото с по-гъсто единствено забавя ремонта, но може да доведе и до по-лоши последици.
Има много мотори, които са съсипани точно от карането им с по-гъсто масло, което не преминава през тънките канали и оставя детайли без смазване.
Re: Маслото на колите през годините
Sunny написа:Има спецификация на която трябва да отговаря маслото за конкретен двигател.
Нито един производител в нито един каталог не е дал различни спецификации, камо-ли различни вискозитети за двигателя спрямо километри или възраст.
Изказването ти е като на гаражен "майстор"
Наистина има много писано във форума, можеш да попрочетеш.
Смяната на маслото с по-гъсто единствено забавя ремонта, но може да доведе и до по-лоши последици.
Има много мотори, които са съсипани точно от карането им с по-гъсто масло, което не преминава през тънките канали и оставя детайли без смазване.



само синтетика до 200000км и псле полусинтетика след това минералното.

-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Маслото на колите през годините
На полвината коли маслото в Италия не е сменявано никога вие спорите какво масло трябва да се сипва.Ако колата е нова ясно че трябва да се гледа какво се налива ама на таралясник на 300 000км с неясна подръжка ми се струва че е все тая какво масло ще сипеш.Даже със синтетика нещата могат да станат трагични.Това че на колата щяло да и стане нещо ако се кара със 10-40 па в сервизната книжка пише 5-40 са митове.120 000км карам помпа-дюза с 10-40 и още нищо и няма.
- Bobi_S13
- Der Polizist
- Мнения: 6844
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 13:44
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София(Обеля)
Re: Маслото на колите през годините
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=190263
ето и да цитирам един колега от една тема в поло раздела
ето и да цитирам един колега от една тема в поло раздела
nikson85 написа:“КАК ДА СИ ИЗБЕРЕМ ПОДХОДЯЩОТО ЗА КОЛАТА МАСЛО”
Най-общо казано маслото е едно от най-важните неща във всяка машинария и най-вече в двигателя. Целта му е да смазва/намалява триенето между отделните чарколяци, за да работи той правилно и да не се износва. Абе иначе казано, много по-безопасно е колата да остане без бензин, щото после може да налееш и да тръгне, но без масло и до първия светофар няма да стигнеш.
Маслата са два вида- минерални=евтини и синтетични=скъпи. На пазара масово се среща и третия вид, т. нар. “полусинтетични масла”, които са най-грубо казано механична смес между минерално и синтетично масло. Съотношението си е по принцип търговска тайна, ама за по-лесно го разбирайте като съотношение 1:1. По отношение на това, кое масло как си върши работата, ще го обясна така:
- синтетично масло – оценка “Отличен 6”
-полусинтетично масло – оценка “Мн. добър 5”
-минерално масло – оценка “Добър 4”
Основният продукт от който се приготвят всички минерални масла най-общо казано е един и същ – базово минерално масло.
Основния продукт от който се изготвят всички синтетични масла е също един и същ – базово синтетично масло.
Огромното разнообразие от масла, които се предлагат на пазара е резултат на това- коя фирма за кое масло какви и колко добавки слагат в базовото масло. Целта на добавките е да подсилят положителните качества на маслото и да намалят отрицателните такива. Затова за да изберете най- подходящо масло за вашата любима кола трябва да спазвате някои правила, които могат да Ви спестят доста неприятности. В избора си на масло не се доверявайте сляпо на продавач-консултантите. Особенно в по-големите вериги като “ОМВ”, “ШЕЛ”, “МЕТРО”, “КАУФЛАНД” и т.н. Това са деца, които са минали някакво обучение и приказват предварително заучени фрази, без въобще самите те да знаят за какво става въпрос. Не им се сърдете, установих че дори и уж опитни “майстори” и продавачи “се движат по течението”.
Правило 1:
Ако не сте първи собственник на колата, то разберете какво масло/синтетика, полусинтетика,минерално/ е наливано в двигателя до сега. След това като знаете на колко километра е колата, ще трябва да решите с какво масло Вие ще я карате. Тук вариантите общо взето са следните:
а/ Ако колата е сравнително нова/да кажем по-малко от 100 хил. км/ и е ползвано само синтетично масло, то най-добре продължете с такова. То най-качественно си върши работата. Най-добре е новите двигатели да работят със синтетично масло, тъй като това масло най-добре прониква между търкащите се части и прави качествен тънък мазен филм/слой, който предпазва двигателя от износване.
б/ Ако колата е над 100-150 хил. км. и е карана със синтетично масло можете да продължите с такова, но ако ви се вижда скъпичко, не е грях да преминете и на полусинтетика. Така или иначе вече има някакво износване между отделните части и в образувалата се хлабина полусинтетичното масло също работи отлично.
в/ Ако колата е над 150 хил. км., най-добре е да преминете на полусинтетично масло, дори и ако колата до тогава е била с пълна синтетика. Просто хлабините между детайлите вече са големички и финният слой на синтетичното масло става прекалено тънък.
г/ Ако колата е над 200хил.км., то полусинтетичното масло вече е задължително, а и минералното такова не е грях.
д/ Ако колата е на по-вече от 100-150 хил. км. и до сега е ползвано предимно минерално или полусинтетично масло, то НЕ БИВА да наливате масло което е пълна синтетика, въпреки че много го хвалят. Синтетичното масло дори и без никакви добавки има силен миеш ефект и ще отмие бързо всички “отпадъци” от предните масла, които по една или друга причина са се наслагали по триещите се части и по този начин донякъде са “компенсирали” загубите от износването. С пълната синтетика и с измиването на тези отлагания хлабините ще се увеличат и двигателя ще започне “да дрънчи”. Има случаи при по-износени двигатели /условно над 200-250хил.км/, при които това може да доведе дори до аварии.
Обобщено нещата изглеждат така – с времето и с увеличаване количество на изминатите километри сменяйте маслата от синтетично към полусинтетично и след това минерално. Ако сте били дълго време с минерално или полусинтетично масло, НИКОГА не наливайте в двигателя пълна синтетика, колкото и да ви убеждават във високото му качество. Това масло вече просто не е подходящо за вашия двигател.
Правило 2:
Определете гъстотата на маслото което ще слагате.
На етикетите на всички бутилки с масло с големи букви е написано SAE и след това цифра/число, последвано от буквата W и отново число. Например SAE 10W40. SAE е обозначението на вид стандарт,........... какъв по-точно - няма значение. По-важното е да се следят числата, а именно:
а/ Първата цифра/число означава как си върши работата маслото при ниски темперитури. Колкото е по-малко числото/цифрата, толкова по качественно е маслото. Тъй като цифрите/числата биват 0;5;10;15 и 20.., то трябва да се знае, че 0 е най-доброто но и доста скъпо, а 20 вече е твърде гъсто масло и за нашите климатични условия не е подходящо. Така че 5 или 10 за синтетичните масла и 10 или 15 за полусинтетичните и минерални масла са напълно подходящо качество. Условно можем да приемем, че 10 е “златната среда”.
б/ На буквата W не и обръщайте внимание, тя в случая не е важна
в/ Последното число след W означава как работи маслото при високи темперитури. Тук обаче е наобратното, колкото е по-високо числото, толкова е по-качественно маслото. Числата биват 30;40;50 и 60. Числото 30 за нашите условия не е съвсем подходящо, а числото 60 пък вече е по-скоро за спортни автомобили и е скъпичко. Числата 40 и 50 са напълно приемливи.
Обобщено казано където и да попитате за масло, най-вероятно първото което ще ви предложат ще бъде SAE10-15W40-50.
Правило 3:
Няма масло, което да бъде еднакво добро и за бензинови и за дизелови автомобили. Когато започне разработката на някое масло винаги в инженерната задача е определено какво масло ще правят- дали за бензинови или за дизелови мотори. На практика обаче почти не се срещат масла, на които да пише “само за бензинови” респективно “само за дизелови” двигатели. Почти на всички етикети пише, че..... “маслото е подходящо за всички видове бензинови и дизелови автомобили....и т.н”. Същото ще ви кажат и продавачите, но това не е съвсем така. Скъпото/луксозно масло за дизелови двигатели налято в бензинов двигател ще върши работа толкова, колкото евтин ментак и само напразно ще сте си дали парите.
Затова:
а/ Ако на етикета пише “подходящо за всички видове бензинови и дизелови....” означава, че това е масло за бензинови двигатели и обратното
б/ Ако на етикета пише “подходящо за всички видове дизелови и бензинови....”, означава, че маслото е за дизелови двигатели.
Този критерий обаче не винаги е достатъчно надежден и затова се вгледайте по-внимателно в изписаните/често с прекалено малък шрифт/ латински букви и цифрите след тях, а по-точно:
а/ Потърсете буквите АРІ/това отново е вид стандарт/ и проверете какво пише по-нататък. Там ще срещнете две двойки букви разделени от дробна черта. Ако първата буква е S, последвана от Н, G, J ,Lили M, а след дробната черта има буквата С последвана от друга буква, това означава че маслото е за бензинови двигатели – например API SL/CF.
б/ Ако първата буква от двете преди дробната черта е С, а буквата S е след дробната черта това означава, че маслото е за дизелови автомобили.
Колкото по-надолу в азбуката е буквата след “S”, толкова по качественно е маслото. Имайте предвид обаче, че буквата M на този етап ще я намерите само на бутилки със синтетично масло, докато на полусинтетичното най-вероятно ще бъдат буквите G,J,L или някаква друга буква намираща се по-нагоре в английската азбука. По просто казано, ако автомобилът ви е модел преди 1995год с бензинов двигател не наливайте масло по-ниско от клас API SG/C.., а ако след 1995 година търсете клас API SL/C... Клас API SM/C.. е масло подходящо/препоръчително за нови автомобили.
И накрая няколко общи съвета:
1. Никога не наливайте в двигателя си масло, което ви го носят например в пластмасова бутилка от лимонада, колкото и евтино да ви го продават или направо подаряват. Вероятно приноситeлят има най-добри намерения спрямо вас и вашият автомобил, но най-добре първо намерете деликатен начин лично да видите какво пише на етикета на оригиналната опаковка. Повярвайте, няколкото лева икономия които веднъж в годината ще реализирате от това масло въобще не си заслужават риска.
2. Колкото и да ви убеждава някой познат, че той качественното масло само по цвета, миризмата или вкуса ще го познае, не му вярвайте. Не се е родил още този природен феномен. Хората не случайно дават луди пари за лаборатории.
3. Ако отидете на сервиз да ви сменят маслото и не ви попитат предварително на колко хил.км. е двигателя и с какво масло е в момента, бъдете на щрек. Настоявайте да ви информират какво масло смятат да налеят и поискайте да ви покажат етикета. Обясненията от типа- “Бе готино е маслото,..... нямаш проблеми..., ний на всички коли го слагаме...” определено не са във ваша полза.
4. Ако маслото което са ви наляли не потъмнява с течение на времето, значи нещо не е наред. Една от задачите на маслото е да отмива саждите и др. странични продукти от изгарянето на горивото и затова естественно то променя цвета си от жълто към черно. Най-общо казано, колкото е по-качественно маслото, толкова по-бързо то потъмнява и към 4-8000 км. вече е направо черно, ако сте предимно на бензин и кафяво, ако сте предимно на газ."
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта