Двигателя е 2Е, бензин, на 600 км след смяна на гарнитура и сичко наоколу.
По магистралата върви добре - при 150 по нагорнище държи малко над 90 градуса.
Днеска се качвах до Бистрица - на пътеката стигнах на 110 градуса. Лошото е че и на слизане (двигател за спирачка) беше около 100 градуса антифриза. Като се прибрах я оставих да работи на място - стигна малко над 110 и тогава включи вентилатора.
Оставих я да поизстине (време за 3 мастики) и пак я запалих - включва вентилатора малко над 100 и си охлажда нормално на място.
Ако е стегната капачката (не силно ама стегната) при отваряне, дори и след 10 дена престой се чува едно "пук". Ако я оствя леко "хлабава" тоя ефект го няма.
Правих си следния експеримент: Отварям капачката на студен двигател, затварям я, паля и форсирам няколко пъти до към 4000 оборота, гася двигателя, и при отваряне на капачката се чува "пук" - дмек има налягане в системата.
Не ми е светвала лампата за температурата на таблото. Няма загуба на антифриз (или ако има е много малко - за 600 км около половин сантиметър ниво, може и да е от обезвъздушаването, или не?)
Маслото си е добре (вече е за смяна - 10000км)
Притесняват ме тия 110 градуса на таблото без да е включен вентилатора! Обяснимо е само ако прави въздушна възглавница някъде, а в радиатора антифриза си е под 100 градуса. (Нали термосуича за вентилатора е на радиатора, а датчика за температурата е на главата?)
Та чудя се дали да я отварям пак (главата не е ходила на скенер, само лек шлайф)? Или пък моята глава е пукната?
Има ли сигурен начин да разбера дали надува изгорели газове в охладителната система?
Пукната глава или параноя?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пукната глава или параноя?
kbot написа:Има ли сигурен начин да разбера дали надува изгорели газове в охладителната система?
Мммм, дааа. Има. Представлява едно като спринцовка с гумена помпичка отгоре (като на тези за мерене на електролита на акумулатори, например)
Вътре е с 2 отделения, в които има едни сини течности (реактив). Ако при засмукване на въздух над разширителния съд при работеш мотор ти се оцветят реактивите в жълто, все още минаваш (но си пътуващ) Ако обаче, недай си боже, се оцветят чак до зелено... вече си отишал ... да кажем.. за нови гарнитури, в добрия вариант!
Ами... дано всичко е ОК! Че ей го къде е 2 юни! Нямаш време!

- kbot
- Мнения: 389
- Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
- Контакти:
vaskoto1 написа:термостат+параноя=твоите душевни терзания...
термостата е сменен, напълно отворен е при 98 градуса (тогава е яко топла долната тръба)
Miki написа:Да не е заминал термовключвателя на вентилатора /и по-точно контакта на бавната скорост/ - аз имах такъв проблем.
изглежда работи, ако го развия ще тече ли антофриз?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
kbot, написах ти как да тестваш дали имаш СО в охладителната система, но забравих да пиша, че аз имах, но оплакванията ми бяха точно обратните! Не ми вдигаше температура да загрее. Така, че не ми се вярва да е това. А аз имах МНООООГО СО там!Според скромните ми наблюдения ( преди имах Голфче, което също отварях) повечето мизерии пр VW стават не по главата, а по блока, което е много по-гадно! Отгоре искат челосване! Същото ми го каза и едно приятелче, дето има сервиз и то още преди да го беше видял.Ако при теб челото на блока е било чисто, най вероятно нямаш проблеми с мотора а с термодатчика или таблото. Показва ти повече от реалното. Ако има въздушна възглавница, би трябвало да покаже по-малко, а не повече!Термодатчика за таблото ти е с отрицателен температурен коефициент (когато загрява, съпротивлението му пада) и по бих се замислил за пробив (частичен) на стабилизатора в таблото.
Между впрочем, някой колега може ли да пусне схема на изводите на този стаблизатор и на колко точно волта стабилизира, че и аз имам известни съмнения?
Между впрочем, някой колега може ли да пусне схема на изводите на този стаблизатор и на колко точно волта стабилизира, че и аз имам известни съмнения?
- kbot
- Мнения: 389
- Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
- Контакти:


Смятам че таблото си ми показва нормално. Както съм писал в началото - по магистрала (когато има добро охлаждане) си показва съвсем малко над 90 градуса.
На място и на тихи обороти, се държи нормално (според мене) качва до около 100 градуса, пуска си перката и температурата пада до към 90 и пак така ... обаче в задръстване - тръгни, спри, тръгни, спри - качва до 110 и малко отгоре ...
За термостата: намерих го в неква е-книга за охладителната система на двигател 2Е (по спомени) че така трябва да е, и като го гледах моя се държи според както пише в книгата (установено с пипане на долния маркуч и гледане на таблото)

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Ами да ти кажа, аз преди да усетя, че моторчето е за отваряне, си отидох в Ауто+ и си купих термостат, защото ми показваше ниска темп и реших, че е от термостата, постоянно отворен. От там гледаха на комптър ( вероятно, ЕТКА ) и ми дадоха термостат на 82 градуса. Толкова излизало за нашите мотори. След ремонта около месец си ми поддържаше чудесна температура, включително и според уреда! След това пак се скапа нещо и показва пак по-малко. Но предполагам, че това е от скапала се връзка или избил стабилизатор, затова и питах за него. А иначе и на мен преди ремонта, при движение по магистрала показваше към 70 градуса, а в задръствания стигаше до 90-95 и предполагам, че ако се отмести скалата като цяло, се получава същия толеранс като при теб. При яко задръстване на скоро, веднага след като спрях, си премерих термодатчика. Показваше ми 130-135 ома, което отговаря на 105-110 градуса според графиките. Значи би трябвало и при теб да си е толкова. Да не ти приспивам вниманието, но може би всичко си ти е наред! Дано! Пожелавам ти го най искренно!!
От 31.05
Колеги, току що си купих стабилизаторче за таблото и според тази снимка:
http://oskamp.dyndns.org/Photos/Kombiin ... 010001.jpg
стабилизатора е на +10V. Това напълно възможно може да се замени със стабилизатор на напрежение 7810, само, че краката са огледално: т.е. левия крак става десен и обратно.
Колега kbot, според това, което пише по справочниците, напълно възможно е стабилизатора да ти е пробил и за това уреда да ти показва стойности, с 20% повече от реалните
Като инфо: Цената на оригинален такъв стабилизатор в магазините за авточасти го намерих за 14 лева, а аз вземах този, 7810 за 1 лев!
От 31.05
Колеги, току що си купих стабилизаторче за таблото и според тази снимка:
http://oskamp.dyndns.org/Photos/Kombiin ... 010001.jpg
стабилизатора е на +10V. Това напълно възможно може да се замени със стабилизатор на напрежение 7810, само, че краката са огледално: т.е. левия крак става десен и обратно.
Колега kbot, според това, което пише по справочниците, напълно възможно е стабилизатора да ти е пробил и за това уреда да ти показва стойности, с 20% повече от реалните
Като инфо: Цената на оригинален такъв стабилизатор в магазините за авточасти го намерих за 14 лева, а аз вземах този, 7810 за 1 лев!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 128 госта