двубутален компресор с водно охлаждане

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
beky1
Мнения: 238
Регистриран на: Съб 24 окт 2009 23:21
Автомобил: VOLVO V70
Двигател: B5202S.
Местоположение: varna

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот beky1 » Чет 27 май 2010 23:27


пичове,вече си купих ел.мотор и скоро ще си зглобя компресорчето данните на моторчето са 1,1 кв.2890 об/мин.монофазен с центробежен съединител. :drinking: :drunk :beer :beer




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот bobocamaro » Пет 28 май 2010 0:35


beky1 написа:пичове,вече си купих ел.мотор и скоро ще си зглобя компресорчето данните на моторчето са 1,1 кв.2890 об/мин.монофазен с центробежен съединител. :drinking: :drunk :beer :beer

Чакай,чакай-това не е съединител,мисля че беше регулатор на оборотите на някакъв много интересен и умен принцип.Можеш ли да ми припомниш какво представлява горе-долу и дали е откъм вала на мотора или откъм вентилатора?


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот fox_vt » Пет 28 май 2010 13:24


На старите перални тип зора май бяха е такъв мотора с центробежен регулатор на оборотите.Две тежести започват да се отварят и при достигане на определени обороти прекъсват тока на мотора или само на едната намотка не се сещам как беше точно,след като оборотите паднат малко тежестите се прибират и пак включват и та така.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот bobocamaro » Пет 28 май 2010 14:29


fox_vt написа:На старите перални тип зора .

Абсолютно :да: вертикалните варели които ползвахме и за варене на буркани,точно така работи регулатора.Какво ли би станало ако го дадеш на късо :mrgreen: ?


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот dandan » Съб 29 май 2010 18:04


Това дето му казвате "регулатор" е пусков центробежен прекъсвач. Дадеш ли го на късо се сбогуваш с мотора. Работата му е да изключи пусковата намотка като се развърти мотора. Като гледам компресора няма да има нужда от водно охлаждане но помисли за вентилатор евентуално или му измери температурата на цилиндъра- ако достига до към 100гр. че и малко отгоре, няма притеснения, карай така.
Относно оборотите трябва да са достатъчни за твоята цел, при по-ниски обороти по-малък дебит . Това за предаваната мощност не е вярно тя си е една и съща при различните предавателни числа, променя се въртящия момент. Или в крайна сметка от мощноста на двигателя зависи какви обороти ще дадеш на компресора. При малък двигател не може да искаш високи обороти-няма да може да върти.


Потребителски аватар
beky1
Мнения: 238
Регистриран на: Съб 24 окт 2009 23:21
Автомобил: VOLVO V70
Двигател: B5202S.
Местоположение: varna

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот beky1 » Нед 30 май 2010 20:28


потръгна работата в сервиза,и няма много време за машинката.та от нямане на мотори сега станаха два еднакви
:drunk :beer :drinking:


Потребителски аватар
beky1
Мнения: 238
Регистриран на: Съб 24 окт 2009 23:21
Автомобил: VOLVO V70
Двигател: B5202S.
Местоположение: varna

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот beky1 » Нед 30 май 2010 20:33


dandan написа:Това дето му казвате "регулатор" е пусков центробежен прекъсвач. Дадеш ли го на късо се сбогуваш с мотора. Работата му е да изключи пусковата намотка като се развърти мотора. Като гледам компресора няма да има нужда от водно охлаждане но помисли за вентилатор евентуално или му измери температурата на цилиндъра- ако достига до към 100гр. че и малко отгоре, няма притеснения, карай така.
Относно оборотите трябва да са достатъчни за твоята цел, при по-ниски обороти по-малък дебит . Това за предаваната мощност не е вярно тя си е една и съща при различните предавателни числа, променя се въртящия момент. Или в крайна сметка от мощноста на двигателя зависи какви обороти ще дадеш на компресора. При малък двигател не може да искаш високи обороти-няма да може да върти.


да колеги точно това е идеята на центробежния съединител. :beer :drinking: в ел.мотора. :drunk :beer :drinking:


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот fox_vt » Пон 31 май 2010 11:54


Не съединител а прекъсвач както каза колегата дандан-центробежен съединител имат скутерите и трабантите.А това е вид прекъсвач ,вече фатката е да намериш подходящи шайби за мотора и агрегата.


Потребителски аватар
beky1
Мнения: 238
Регистриран на: Съб 24 окт 2009 23:21
Автомобил: VOLVO V70
Двигател: B5202S.
Местоположение: varna

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот beky1 » Вто 08 юни 2010 21:27


:drunk :beer :drinking:И такаааа чепрня за всички които четат тая тема,днес чух гласа на компресора :D :applause: машинката надмина очакванията ми, за една минута напълни бутилката до 8,5 атм.и го изключих защото ме хвана шопето понеже не съм подвързал пресостата (пуснах го авариино нали ми е мерак)та тои командва on/off.Много яко се получи и филтъра за входящия въздух направих го от авто.филтър и стана мн.добре.Утре ще го поснимам и ще кача снимките.Също така монтирах и пневмо групата със стъкалцата за което много се кефя,защото ще имам абсолютно чист въздух ако ми затрябва :banana :drunk за боядисване на някое бакшишко калниче или броня :drunk :beer :drinking:


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот emo-gar » Вто 08 юни 2010 23:16


Със "стъкълцата" само,няма да имаш "абсолютно" чист въздух.Но за пневматични инструменти(шлайф,винтоверт...)-бива.За боя е необходима сериозна обработка,не само конденза,но и маслени пари(даже капки!!)трябва да се отстранят.Освен вихровите отделители(ей тия "стъкълца" и "бурканчета") са необходими и група филтри и изсушител.Ма не ме чети много подробно,аз имам лошия навик да развалям настроението :oops:
Евала за ентусиазма!!!
а
А,и аз стягам една главица(вече трета седмица и режа гарнитурата на клапанна плоча :mrgreen: ),бутилката и мотора ...някъде около Н.година :shock


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот bobocamaro » Сря 09 юни 2010 7:11


beky1 написа:.Утре ще го поснимам и ще кача снимките.:

:да:


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот vladovelin » Сря 09 юни 2010 9:28


Колега,
това компресорче от снимката с двата си цилиндъра и ремъчната шайба за два ремъка мисля че иска киловати на ел мотора. Казваш, че за една минута си напомпил бутилката до 8,5 бара с 1,1 kW мотор.А как ли ще се чувста този мотор след един час работа ? Дали ще пари целия ? Замери тока на мотора при 5-6 бара на лягане и виж колко е номиналния му ток. Ако се претоварва има опасност да го изпечеш набързо.
Пожелавам ти успех.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот emo-gar » Сря 09 юни 2010 21:56


Ами ако е монтирал 10-20литра "шишенце"...що да не ги напомпа до 8 бара за минута,като го гледам-капацитета му е поне 150л/мин.Иначе е верно-да провери тока на мотора и да сравни с номиналния по табелата при максимално налягане,или да го ограничи до допустимото(мисля 5,5-6,0 са достатъчни за повечето приложения,освен за камионджийски гуми)
..Опа,сега се присетих,че колегата споменава някаква 100-литрова бутилка,ами съвсем проста(и груба!) сметка показва: 8бара(прибл.8атм)=8х100литра=800литра/минута :shock ,ей..май са височки оборотите на компресора,едва ли е с такъв капацитет.Докарай оборотите на главата около 500-700/мин чрез ремъчната предавка(шайбите).Повтарям:сметката е груба ,но показателна

Последна промяна от emo-gar на Сря 09 юни 2010 22:07, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
beky1
Мнения: 238
Регистриран на: Съб 24 окт 2009 23:21
Автомобил: VOLVO V70
Двигател: B5202S.
Местоположение: varna

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот beky1 » Сря 09 юни 2010 22:00


:beer Ето и малко снимки :beer Значи от цялата работа ми остана да подвържа електриката на ел.моторетката и пресостата.Колкото за номиналния ток,не сам еладжия и не съм в час но за половин час игра с машинката моторетката си беше леко топличка но смятам че това е нормално.Има доста изходи за точене на въздух който могат да се регулират налягането.Моята гордост е пневмо групата със стъкалцата които ще се ползват предимно за боядисване на някои надран калник или за съдрана броня и смятам че няма да имам проблем със капчици вода или масло. :drinking: :drunk
polugkom5.jpg
polugkomp4.jpg
polugotov kompresor1.jpg
polukomp2.jpg
polukomp3.jpg


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: двубутален компресор с водно охлаждане

Мнениеот bobocamaro » Сря 09 юни 2010 22:05


beky1 написа::beer Ето и малко снимки :beer Значи от цялата работа ми остана да подвържа електриката на ел.моторетката и пресостата.Колкото за номиналния ток

Ако си се развърта бързо мотора и не го чуваш да се мъчи няма грижи :beer



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта