За какво служи тази част

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
aiptek
Мнения: 479
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 21:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

За какво служи тази част

Мнениеот aiptek » Сря 02 юни 2010 0:17


Интересно ми е за какво служи тази Изображение част.
Интересувам се защото преди време ходих на майстор с проблемите че ми гасне колата,че понякога трудно пали докато е загрята,играят ми оборотите,разхода ми е висок и нещо за прекалено богата смес И той каза че трябвало да си сменя тази час + ламбда сонда и ца ми изциклил нещоси
Което щяло да ми струва около 300лв.

Според вас как стоят нещата.Дайте мнение по проблема.

и другото което искам да попитам е
ТукИзображение това нещо не трябва ли да се върти с цел да запуши отвора или се бъркам.
Два пъти отварям да сменям филтера и все се чуда защо не помръдва

:)

Последна промяна от aiptek на Сря 02 юни 2010 0:27, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19721
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: За какво слъжи тази част

Мнениеот radotom » Сря 02 юни 2010 0:22


На първата снимка е дебитомера (MAF sensor)
На втората - е върти се, де! :lol:
Запали колата, включи климатика и дай на вътрешна циркулация и ще се затвори ;)


Потребителски аватар
aiptek
Мнения: 479
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 21:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: За какво слъжи тази част

Мнениеот aiptek » Сря 02 юни 2010 0:29


radotom написа:На първата снимка е дебитомера (MAF sensor)
На втората - е върти се, де! :lol:
Запали колата, включи климатика и дай на вътрешна циркулация и ще се затвори ;)


А за какво служи този дебитомер и според теб проблема който имам били се оправил ако го сменя

А това съм го пробвал и по този начин и не се затваря.Идея как да го оправя


Потребителски аватар
Gencho87
Мнения: 337
Регистриран на: Нед 03 яну 2010 18:19
Автомобил: VW Golf MK3 GT
Двигател: AEK 1.6 1995
Местоположение: Разград

Re: За какво служи тази част

Мнениеот Gencho87 » Сря 02 юни 2010 0:37


Здравейте, дебитомера служи на компютъра като има за цел да пропуска определено количество въздух, за да се нагоди точната горивна смес необходима да работи правилно двигателя.
Втората част - клапата за вътрешната циркулация може да не мръдва ако не работи моторчето, което я задвижва.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За какво служи тази част

Мнениеот i.e.i » Сря 02 юни 2010 7:00


Втората част - клапата за вътрешната циркулация може да не мръдва ако не работи моторчето, което я задвижва.

При мен,предполагам и тук не е моторче,а клапанче ,което прекъсва постоянен вакум
от разклонение на маркуча за сервото.Клапата работи само при запален двигател,иначе няма вакум(да я дръпне).


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: За какво служи тази част

Мнениеот znainainai » Сря 02 юни 2010 7:13


За втората снимка това е допълнителна клапа над тази за рециркулацията имат я САМО колите със оригинален климатроник :idea: Вижда се и датчика за t* на входящият въздух.


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: За какво служи тази част

Мнениеот yoan4o » Сря 02 юни 2010 8:50


Колега,
По първото ти питане има много изписано по въпроса, но нещата не могат да се заключат в едно изречение.
Според описаните симптоми изводите са 2
1.Калпав ти е майстора, и гледа да ти прибере парите
2.Трябва много четене, за да си изясниш нещата за тва АФТ.

Съветвам те да почнеш с тая тема.
viewtopic.php?f=5&t=84341&start=75


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2713
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: За какво служи тази част

Мнениеот Vasseto » Сря 02 юни 2010 8:55


znainainai написа:За втората снимка това е допълнителна клапа над тази за рециркулацията имат я САМО колите със оригинален климатроник :idea: Вижда се и датчика за t* на входящият въздух.



Точно така.Води се централен клапан за въздух.Задвижва се от моторче и се отваря при запалване и трябва да се затваря при загасване на климатроника(колата).Мога да се опитам да направя клип на нейното действие.
И нейната грешка 4-1-2-3 -> моторче на централната клапа.

Споко и при мен не работи.


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: За какво служи тази част

Мнениеот yoan4o » Сря 02 юни 2010 9:27


За тая клапа........
Карам непрекъснато из София на вътрешна циркулация, заради прахоляка.
Когато загася колата се чува клапата да се отваря, понеже някъде съм чел, че при неработещ двг. не може да стои затворена.
Когато запаля отново се чува клапата, този път се затваря.

Бутона не го пипам! :wink:


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: За какво служи тази част

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Сря 02 юни 2010 9:52


тя се затваря с вакуум за това, като не работи мотора няма вакуум


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2713
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: За какво служи тази част

Мнениеот Vasseto » Сря 02 юни 2010 11:52


yoan4o написа:За тая клапа........
:wink:



Само дето не тая клапа е на снимката.

Клапата за вътрешна циркълация се вижда съвсем малко на тази снимка.Тя наистина се задвижва с вакуум.


Потребителски аватар
aiptek
Мнения: 479
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 21:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: За какво служи тази част

Мнениеот aiptek » Чет 03 юни 2010 2:32


И какво съветвате да правя с тези два проблема :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: За какво служи тази част

Мнениеот zfa159 » Чет 03 юни 2010 8:14


Как само излъгахте човека,наораво се кефя mhihi
Като за начало нека позная - колата е с климатроник и то като гледам е оригинален.Не е с прост климатик ;)
Това въобще не е клапата за вътрешна циркулация - тя е под тази и е вакуумна за този климатроник.Тази я имат само колите с климатроници и служи при движение с по-висока скорост да ограничава взъдушния поток,който иначе се набива сам към вентилатора.Идеята е,че оборотите на вентилатора се регулират от контролера на климатроника и съответно взъдуха,който го развърта още по-бързо не му влияе много добре на сметките ;)
Тази клапа няма как да я видиш да се мести на място,понеже започва да работи при скорости над 60-70км/ч понеже тогава реално е наобходима ;)
Също така сте в още сериозна фактологическа грешка - като се изгаси климатроника или климатика,клапата за рециркулация не остава затворена понеже през този отвор се проветрява купето и се предпазва от наличие на много влага.Клапата в стационарно състояние си седи отворена.
Иначе - при италианските насаждани климатици има една система,като се завърти копчето за вентлиатора по-надолу от 0,да се подава напрежение към електрическа клапа за вътрешна циркулация и тя да се затваря.Което пък е взаимствано от оригиналната система на VW ,където има едно допълнителна клапа след вентилатора,която при положение под 0 затваря притока на въздух към купето с идеята при движение с висока скорост да не вее през духалките ;)


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: За какво служи тази част

Мнениеот hitman0013 » Чет 03 юни 2010 13:30


а това ли е автоматичния смукач


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: За какво служи тази част

Мнениеот zfa159 » Чет 03 юни 2010 17:47


Не,това е горивния регулатор.Служи да регулира налягането в горивната рейка при различните режими на работа на двигалтея.Това се случва в тесни граници с идеята да се поддържа що годе постоянно налягане при различните обороти на двигателя,респктивно при различното време за отваряне на дюзите и съответно различното количество гориво,което се впръсква в двигателя.
По повод автоматичния смукач - ти нещо,като автоматичен смукач, нямаш т.е. изобщо няма нищо общо със смукача и не е отделно устройство.
Идеята при този двигател е,че компютъра на колата си следи температурата на антифриза и според нея определя кога двигателя е студен и кога не е.Съответно като е студен си го вкарва в режим на работа при студен двигател - малко повече горивце,малко повече обороти и т.н. и си регулира всичко така,че да работи добре дори и студен.Съответно със затоплянето на двигателя,комп-а си променя всички параметри и променя и горивната смес,на която работи двигателя и си го оптимизира спрямо температурата му.Също така следи и въздуха,който влиза в двигателя (като дебит и като температура) и по неговата температура също така променя някои коефициенти.
Така че няма как да намериш отделно устройство,коетод а наречеш "автоматичен смукач" .Той е съвкупност от много датчици и много крайни устройства и по-скоро е различен режим на работа на двигателя.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 36 госта