Що е то волан във F1...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Пон 29 май 2006 14:38


Tod написа: като сменя предавките :D

Като стана въпрос за предавките - на състезанието в Монако за 260 км приблизително се сменяват предавки над 2200 пъти ...... или средно под 2,5 сек. на предавка




Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Пон 29 май 2006 23:16


Бе не ги знам тия, ама четох някаде че, Шуми е отишъл да се повози при Колин Макрий. След това като е слязъл и казал че на такова повече не се качва и че били луди, представиси удар сас 150 в дарво как е????????и че Солберг го вози на сняг миналата или по-миналата година и Шумахер наистина сее беше шашнал, Едни от думите му бяха, немога да ги цитирам точно, ама.. : Аз може да карам с 300, но като си покажа крака на спирачката и колата спира, а вие тука сте камикадзета.. знам и Карлос Сайнц, ама не ми се разправя,

стана ми интересно затова го пиша, да не вземе някой да се заяжда кой спорт е по добър, имам един познат който има един лафф

" За всеки влак си има пътници, само дето някой хващат локомотива "


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 29 май 2006 23:20


тия в WRC са наистина ненормалници..
в F1.. онова добиче спира от 300 - 0 за 3-4 сек, за мерките за сигурност не говорим..

В ралитата.. гинат почти всяка година и то често...


Като сложност, формулата според мен е по-тежка.. ама като опасност.. е друга бира...


Джеки Стюарт написа:По мое време F1 беше опасен спорт, а секса безопасен. Сега секса е опасен, F1 - безопасен


Потребителски аватар
N0rdisk
Мнения: 102
Регистриран на: Вто 14 мар 2006 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот N0rdisk » Вто 30 май 2006 8:58


Чистачките от къде се пускат само не разбрах :lol:


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Вто 30 май 2006 9:17


Да не говорим за аварийките! Като ги гледах в неделя, често се развалят :lol: :lol: :lol: Е, не са VW


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Вто 30 май 2006 13:01


Абе да си призная, гледах в неделя малко то F1 в Монако, и взе д ами харесва . . .


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Сря 31 май 2006 11:33


wili98 написа:...Като сложност, формулата според мен е по-тежка.. ама като опасност.. е друга бира...


Тук малко ни се разминават мненията... Едно е краката ти да са между предните гуми в поза странна и от петите ти до носа на колата да има-няма 3/4 метър, който нос тежи я има, я няма 10-тина кила, пък ако ще и от космически кевлар да е, друго е седиш горе-долу нормално в колата и да има метър и нещо желязо пред теб... Едно е максималната ти скорост да е 320+ км/ч в купе 530 кила, друго е да е около 160-180 в купе тон и нещо... Затова и във Ф1 зоните за сигурност са няколко десетки метра набразден пясък...

Колкото до смъртните случаи, в послените години загинали във WRC имаше май само тази година, когато някой помете навигатор до спряла до пътя кола (дали беше заради гума или друго, не си спомням). Не искам да споменавам Ричард Бърнс, който се спомина от рак на мозъка - при него не е сигурно. Твърди се, че болестта може би e донякъде и в резултат от катастрофата му през 2004... Докато във Ф1 последните загинали пилоти са от '94 - Сена и Ратценбергер, но колко стюарди загинаха след това? (последния май беше 2001г. в Австралия, ако не се лъжа).

В крайна сметка и двата спорта са опасни - това е ясно за всички, но си мисля, че Ф1 е доста по-опасен спорт - доказват го и жестоките мерки за сигурност - и за пилотите, и за зрителите, и за служителите около пистата...

За сложността - не знам, те просто са различни, доста различни...


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 31 май 2006 12:40


zmej написа:.....

Кокпита.. там дето са му краката.. по изискване на ФИА.. трябва да издържи на около 6 Г натоварване.. без да се счупи...
А след счупване има и абсорбиращ ефект...

Пример. Шумахер като катастрофира на силверстон, сблъсъкът беше с около 160 км, и си счупи само крака.. а тогава изискването беше 4 Г...
И понеже всички се питаха защо не зави.. тогава Ники Лауда коментираше по време на състезанието, че Ш прекрасно знае, че кокпита е най-издръжлив при челен сблъсък...

Да именно зоните за сигурност и гумите правят Ф1 по-безопасна от WRC...

И 3 те ката гуми...
Преди 2-3 години не си спомням кой се занити с ягуар /тогава/ с над 250 км в час, директно в гумите.. без сейфти зона... ами излезе.. без драскотина...

А удара.. беше направо ужасяващ... така се вряза, че едвам махнаха предпазните гуми за да го измъкнат....

но безспорно.. всички моторни спортове... са доста опасни..


Потребителски аватар
Genadi75
Мнения: 77
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Мнениеот Genadi75 » Сря 31 май 2006 13:05


абе няма какво да си говорим в последните години формула 1 стана много безопасна и колите станаха максимално осигурени....според мен в WRC има много по голям риск при шофирането


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 31 май 2006 15:27


Състезанието в Бразилия преди години, когато беше прекратено и победител в последствие стана Фисикела.Прекратено беше заради звеската катастрофа на Алонсо в бетонната разделителна стена между пит лейна и старт-финалната права при скорост над 260 км/ч.Това за мен беше доста ужасяваща катастрофа, но той си излезна без проблеми.

Гледах по Дискавъри отдавна един епизод за Ф1.Та в този епизод един инженер разказваше, че самият нос на болида ( не там където са му краката, а частта пред предната ос, която може да се сменя) е направена да се чупи на много малки праченца и по този начин голямата кинетична енергия се абсорбира от излитащите парченца.

Теста на ФИА е следния: Слагат кокпита на една движеща се "количка", която се опъва с мн здрави ластици на ... не помня метрите.След като е опъната на макс се пуска и ластиците изтрелват кокпита към стоманена стена.Беше заснет удара с високоскоростна камера и наистина се вижда как носа със спойлера става на хиляди парченца при удара.По кокпита естествено нямаше никакви деформации и пукнатини.


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Сря 31 май 2006 15:38


F1 със сигурност е по-безопасна от WRC! Единственото по-напрегнато състезание е Монако - там карат много близо до мантинелите! Ама във F1 правят много обиколки на всяка писта (поне по 100 - квалификации, състезание) и изчисляват всичко до милиметър - перфектната състезателна линия. Във WRC имаш само едно минаване на състезателните отсечки, а на всичко отгоре не е обезопасено - ако си разсеян може да литнеш от някоя скала с 150 км, да не говорим за зрителите, които са на метри от пътя!!! Ето това са истински шофьори за мен! Във F1 са пилоти!



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 44 госта