За да се стигне до този радиатор, аз знам,че трявба да се свали таблото и самия радиатор е някъде вдясно зад жабката. Ако има колеги които са правили процедурата, моля да ми кажат стъпка по стъпка какво и къде да разглобявам и какво аджеба му е трудното на смяната на този радиатор
Какво трябва да разглобя, за да сменя радиатора на парното ?
- Blizzarder-VW
- Мнения: 196
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 10:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Какво трябва да разглобя, за да сменя радиатора на парното ?
Здравейте колеги, налага ми се да смяня радиаторчето на парното на колата, за което всички ми казват,че било голяма хамалогия да се смени. Уви нямам друг избор и трябва да сложа ново,което вече съм си купил.
За да се стигне до този радиатор, аз знам,че трявба да се свали таблото и самия радиатор е някъде вдясно зад жабката. Ако има колеги които са правили процедурата, моля да ми кажат стъпка по стъпка какво и къде да разглобявам и какво аджеба му е трудното на смяната на този радиатор
За да се стигне до този радиатор, аз знам,че трявба да се свали таблото и самия радиатор е някъде вдясно зад жабката. Ако има колеги които са правили процедурата, моля да ми кажат стъпка по стъпка какво и къде да разглобявам и какво аджеба му е трудното на смяната на този радиатор
- anonimko
- Мнения: 1236
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Какво трябва да разглобя, за да сменя радиатора на парното ?
За да смениш радиаторчето цялoто табло навън като почнеш от волана кори около него лостовете чисачки /мигачи жапка таблото и накрая цялото табло навън ако колата е с беци става още по- сложно климата не е проблем може да се сваля парното без да източвам фреона ако не си го правил по-добре да ти сменят в сервиз 80-120лв.Ако го правиш в сервиз накараи ги да ти облепят и клапите.
- 4i4o-dido
- Мнения: 829
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Какво трябва да разглобя, за да сменя радиатора на парното ?
Blizzarder-VW написа:Здравейте колеги, налага ми се да смяня радиаторчето на парното на колата, за което всички ми казват,че било голяма хамалогия да се смени. Уви нямам друг избор и трябва да сложа ново,което вече съм си купил.
За да се стигне до този радиатор, аз знам,че трявба да се свали таблото и самия радиатор е някъде вдясно зад жабката. Ако има колеги които са правили процедурата, моля да ми кажат стъпка по стъпка какво и къде да разглобявам и какво аджеба му е трудното на смяната на този радиатор
Трудното е че се сваля цялото табло.Не е кой знае каква философия,но е врътня.
Има и болтове откъм двигателния отсек,зад корите са.Но за добро парно си заслужава труда.
-
Marto_Polo
- Мнения: 614
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Какво трябва да разглобя, за да сменя радиатора на парното ?
Да трудно си е, но ако си ентусиаст ще се справиш. Отдели си един цял ден (аз до обяд разглабях и следобяд го събрах). Свалят се цялото табло, то има и два болта които се отвиват от към двигателя. 
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Какво трябва да разглобя, за да сменя радиатора на парното ?
При мен тази процедура струва 80-100лв за кола без климатик и 130лв за кола с климатик (понеже точа и фреона и си го свалям,както е предвидено да се сваля и после наливам наново фреон и масло в системата).
Не си писал каква точно е колата,за да мога да ти помогна с каквато и да е информация по въпроса.
Разглобявах Поло 2000-та и за съжаление там,без да се точи фреона не става,понеже кожуха не е отделен както при по-старите ами си е едно цяло всичко и за двата радиатора.
Принципно колегите са прави - вижте и клапите как са и ако трябва ги ремонтирайте.
Ако колата е с климатик,по-добре дрънни една жица,да минеш през сервиза да източа фреона и после си разглобявай сам колкото искаш,след това идваш и си ти пълня системата с точно толкова фреон,колкото трябва да има вътре и с ново масло.Това няма да ти струва повече от 30-тина лв ако по-голямата част от твоя фреон си е в системата.
Ако не ти е ясно кое как да разглобяваш,драсни каква е колата и ще помагаме
Не си писал каква точно е колата,за да мога да ти помогна с каквато и да е информация по въпроса.
Разглобявах Поло 2000-та и за съжаление там,без да се точи фреона не става,понеже кожуха не е отделен както при по-старите ами си е едно цяло всичко и за двата радиатора.
Принципно колегите са прави - вижте и клапите как са и ако трябва ги ремонтирайте.
Ако колата е с климатик,по-добре дрънни една жица,да минеш през сервиза да източа фреона и после си разглобявай сам колкото искаш,след това идваш и си ти пълня системата с точно толкова фреон,колкото трябва да има вътре и с ново масло.Това няма да ти струва повече от 30-тина лв ако по-голямата част от твоя фреон си е в системата.
Ако не ти е ясно кое как да разглобяваш,драсни каква е колата и ще помагаме
- Blizzarder-VW
- Мнения: 196
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 10:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво трябва да разглобя, за да сменя радиатора на парното ?
Ами колата е 1.4 16в с климатик 98-ма.Мисля,че системата на климатика няма да трябва да се разглабя,защото са ми казвали,че не бил цял кожух при тези полота.Тя базата на колата е от 96-та год. Все пак ако се наложи да точа фреона и маслото имам приятел който се занимава с това и ще помогне.
Еми аз вече разбрах как се разглобява и ще опитам сам да го направя, защото радиаторчето ми стува 42лв и не ми се вижда рентабилно да дам 100тина лв за смяната му
. Няма какво да счупя най-много да не успея да го сменя и да я закарам в сервиз, но поне ще знам,че съм опитал
Сега живот и здраве да спре да вали и да си взема изпитите и я започвам 
Еми аз вече разбрах как се разглобява и ще опитам сам да го направя, защото радиаторчето ми стува 42лв и не ми се вижда рентабилно да дам 100тина лв за смяната му
. Няма какво да счупя най-много да не успея да го сменя и да я закарам в сервиз, но поне ще знам,че съм опитал - zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Какво трябва да разглобя, за да сменя радиатора на парното ?
М,като казваш "се занимава с това",да ти кажа,че ти трябва човек,който се заминава с автомобилни климатици,понеже при домашните има много разлики.
Като за начало автомобилните не трябва да се надуват на повече от 14-5 бара,понеже е силно опасно за изпарителя,който е смятан да работи най-много на 10...а не като повечето колеги на по 25-30 бара с азот
Също така в автомобилния климатик освен фреон,се налива и масло,което е жизнено важно за компресора

Като за начало автомобилните не трябва да се надуват на повече от 14-5 бара,понеже е силно опасно за изпарителя,който е смятан да работи най-много на 10...а не като повечето колеги на по 25-30 бара с азот
Също така в автомобилния климатик освен фреон,се налива и масло,което е жизнено важно за компресора

Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта