Спирам пред яслата, чувам, че перката работи. Малко преди да спра започна да премигва червения диод на уреда за температура

Та спира, взимам щерката. Бавя се не повече от 4-5 минути. Връщам се - под колата локва, поне 2-3 литра антифриз - чист и бистър

Отварям капака - един дебел маркуч, който се разклонява (тройник) точно до масления филтър - гръмнал - направо се разпрал - едно голямо парче поне 4х2 см. го няма

Не трябва ли клапана на разширителния съд да изпусне при такова положение? От какво се получава това високо налягане в системата?
Може ли да се е прецакал мотора при това положение?
Как не е избико тъункото мъркъче от радиатора до разширителния съд -като го гледам едвам се крепи, а този мазен денел маркуч се е пре*бал

Плс, бърз отговор, че утре съм на майстор, да знам какво да искам.
П.П. по-късно ще пусна клипчето - 4 старта, по часовника на камерата - между 7-9 секунди от 0-100 ако може да се вярва на километража.