Здравейте колеги,
Дълго четох и не намерих тема, в която някой да има подобен на моят проблем. От известно време ГоУфът се разболя и не мога да рабера каква е причината. Ситуацията е както следва:
1. Като запаля за първи път през деня (напълно студен мотор) работа е малко нестабилна (леко претрисане на мотора) и ако подам малко по рязко газ, от зад излизат едни черни пушеци, а и мирише на неизгорял бензин.
2. Като се нагреее добре колата (или казано на жаргон "като се опече моторът") се наблюдава рязко намаляване на мощността. Най - интересното е че преди това колата реагира доста по добре на ускорение (занм че не е добре да се юркат студени мотори, но това се случва с тестови цели).
Ходих на диагностика в Бош сервиз в Обеля, защото сервизът беше силно препоръчан, а и останх доволен от отношението към клиента. Там единственото което откриха момчетата е че релето, което управлява инжекторите е доста нагоряло + почистване на дебитомер. След извършената процедура имаше ефект, но не за дълго. Също така имаше грешки, които директо бяха свързани с това, че скоро сменяхме съединител и доста датчици бяха откачени.
Искам да отбележа, че колата има газов инжекцион + премахант катализатор (с резонаторно гърне на негово място). Намалената мощност се наблюдава както на газ, така и на бензин, което ме навежда на мисълта, че поблемът е в управлението на запалването или горивната смес.
Ефектът, който най-много ме смути е че вчера след като реших да прегледам какво се случва с газовата уредба забелязах, че показанията на ламбда сондата варират от 0.29 до 0.36 V. Реших, че е време да се оборудвам с нова. Съответно "калибровката" на ГИ не можа да премине успешно.
Реших на следващият ден да опитам още веднъж и за моя изненада ламбда сензора работеше перфктно. След като минах около 30-40 км. ефектът на "забилата ламбда" сонда се появи пак.
Въпросът ми е ако някой се е сблъсквал с този проблем дали е възможно премахването на катализаторът да има подобно отражение вътху ламда сондата (примерно работната й температура да се е повишила и това да я кара да "забива" по този начин) и дали ей това нещо от снимката би помогнало:
Съответно последната снимка дава нагледно ефектът и няма общо с конкретният мотор.
Снимките съм ги изровил от http://www.audiworld.com/tech/eng114.shtml.
Ако ли не ... нова ламбда сонда и какво бихте препоръчали.
П.С. Знам че има доста теми по този въпрос, но нокоя на отговаря точно на моят проблем.
Също така ако някой е интересува ГИ е Tgas и го ползвам от около 20 000 км без проблемно .... до сега.
Благодаря на всички за съдействието предварително.
Намалена мощност Голф4 1.8 AGN
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Намалена мощност Голф4 1.8 AGN
Щутцера който си показал на снимката е т.нар. "спейсър" който се ползва при двигатели с две сонди-на вход и изход на катализатора.Слага се за "лъжене" на втората сонда при махане на катализатора.При теб няма да помогне,така както нова сонда.Не разбирам нищо от газови уредби,но за да си по-сигурен в самата сонда закачете я на осцилоскоп,вижте и поведението брой импулси за секунда и амплитудата им.Сонда от температура не се скапва.Скапват я нагар от грешна смес,антифриз попаднал в генерацията и прекален конденз(в случая от газовата смрад)
- zelkata_ok1_
- Мнения: 322
- Регистриран на: Пон 30 ное 2009 12:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Намалена мощност Голф4 1.8 AGN
аз съм със същият мотор и страдам от същият проблем ако не се лъжа моторо е с 2 сонди коя според вас трябва да се смени ето една интересна тема http://vwbulgaria.com/forum/index.php?showtopic=798
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Намалена мощност Голф4 1.8 AGN
Нещо ми се струва, че или моторът ти не е AGN или бъркаш за броят на ламбда сондите ... има само еддин О2 сенсзор и той се намира непосредствено преди катализатора. 

- zelkata_ok1_
- Мнения: 322
- Регистриран на: Пон 30 ное 2009 12:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Намалена мощност Голф4 1.8 AGN
AGN е колега сигурен съм просто си мислех че този О2 сензор е ламбда сонда имаш ли идея колко ще струва тая сонда и дали ще мога сам да си я сменя аз съм минал вече 53000км на газ
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Намалена мощност Голф4 1.8 AGN
Да О2 и ламмда сонда са едно и също. Ами по принцип можеш и сам да си я смениш, но е добре да се мине през диагностиката, че да се зачистят грешките и да се провери дали няма нещо друго за коригиране.
Успех.
А по моят проблем няма много развитие за сега.
Успех.
А по моят проблем няма много развитие за сега.

- zelkata_ok1_
- Мнения: 322
- Регистриран на: Пон 30 ное 2009 12:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Намалена мощност Голф4 1.8 AGN
а дали знаеш с колко жички е сондата днес разбрах че това определя цената която може да е от 60лв до 200лв 

- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Намалена мощност Голф4 1.8 AGN
Колега ламда сондат на този мотор е с 4 проводника ...
Ако търсиш на NGK това е парт номера:
OZA447-E18

Ако търсиш на NGK това е парт номера:
OZA447-E18

- zelkata_ok1_
- Мнения: 322
- Регистриран на: Пон 30 ное 2009 12:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Намалена мощност Голф4 1.8 AGN
ти колега как мислиш NGK или BOSCH и 200лв ще стигнат ли
а дали може да се почисти с нещо тоя нагар или съм 


-
- Мнения: 86
- Регистриран на: Пон 15 дек 2008 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Благоевград
Re: Намалена мощност Голф4 1.8 AGN
Колега , това че сондата седи на бедна смес не значи че сондата е заминала и не бързай да сменяш
. Като гледаш живите данни погледнни каква е корекцията по сонда т.е. Екуто как клати сместа.Не помня на кой канал на Ваг-а ,питай някой по запознат . Има и друг момент дебитомера ако е пътник неминуемо ще "удари " сондата.

- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Намалена мощност Голф4 1.8 AGN
@zelkata_ok1 - Ами колега той този въпрос е доста спорен в случаят. Аз като цяло имам супер добри впечатления от NGK. За съжаление BOSCH-a в България понякога е много "оргиналдъ" и за това съм леко резервиран. За цената нямам никаква информация, защото преди да съм 100% сигурен, че проблемът е точно там няма да сменям.
cobra_11 - Колега прав си, че проблемът може изобщо да не е в ламдата. Като цяло когато ходих на диагностика в Бош сервиз, показанията на дебитомера бяха в норми, а и след почистване всичко беше перфектно. Също така 'ламдата' си калтеше и всичко беше ОК. Само че в един момент нещо се случва и ламбдата спира да "пулсира" и си мени стойностите в диапазона 0.29-0.36 и за да си възстанови нормалните функции е необходимо известно време да поизстине моторът. Та точно в този момент когато ламбдата изпадне в това състояние , автомобилът става "спънат кон".
Ще има още тестове. Като за начало преминавам на свещи Denso iridium VK20.
Другата седмица ще видим какъв е резултатът.
П.С. Сигурен съм, че чичко докторът Ваското1 ще е най-добрият вариант и в първият свободен ден ще се чуя с него и ще закарам дарака там.
cobra_11 - Колега прав си, че проблемът може изобщо да не е в ламдата. Като цяло когато ходих на диагностика в Бош сервиз, показанията на дебитомера бяха в норми, а и след почистване всичко беше перфектно. Също така 'ламдата' си калтеше и всичко беше ОК. Само че в един момент нещо се случва и ламбдата спира да "пулсира" и си мени стойностите в диапазона 0.29-0.36 и за да си възстанови нормалните функции е необходимо известно време да поизстине моторът. Та точно в този момент когато ламбдата изпадне в това състояние , автомобилът става "спънат кон".
Ще има още тестове. Като за начало преминавам на свещи Denso iridium VK20.
Другата седмица ще видим какъв е резултатът.
П.С. Сигурен съм, че чичко докторът Ваското1 ще е най-добрият вариант и в първият свободен ден ще се чуя с него и ще закарам дарака там.
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Намалена мощност Голф4 1.8 AGN
при мен при първо палене сутрин имах подобен проблем-нестабилна работа,дим и мирис на неизгорял бензин- оказа се температурен датчик на охлаждащата течност/антифриза/показваше че е минус 20 градуса при 10 на водата и с това обогатяваше адски много сместа
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Намалена мощност Голф4 1.8 AGN
Проверено - в норми.
Принципно съм се сблъскавал с доста такива проблеми и в повечето случаи източникът се оказва там, където най - малко го очакваш.
Малко офф, ама на 1.6 АЕК се появи едно прекъсване преди време. Като я ускоряваш от 2000 на горе плавно на 3 или 4 скорост се усещаше едно придърпване... на кратко след като минахме по всевъзможни диагностики и тестове, почистване на дебитомери, смяна на въпросният температурен датчик ... се оказа че оригиналните свещи Бош на няма и 2000 км не стават за нищо и те са били причината. NGK BKUER6-ET10 и колата вече повече от година си пее.
Та и аз почвам от там ... (не че е конкретно свързано с поведениео на ламдата, но има логика като се нагрее добре моторът и ако нещо не работят както трябва да се получават странни детонации и от там намалената мощност) и без това са ми на 25 000 км като повечето от тях са на газ.
Нека само някой с повече опит с газта да каже дали има ефект ако караш на газ с Denso iridium. Мисля, че тези свещи са най - подходяши за този тип гориво.
Принципно съм се сблъскавал с доста такива проблеми и в повечето случаи източникът се оказва там, където най - малко го очакваш.
Малко офф, ама на 1.6 АЕК се появи едно прекъсване преди време. Като я ускоряваш от 2000 на горе плавно на 3 или 4 скорост се усещаше едно придърпване... на кратко след като минахме по всевъзможни диагностики и тестове, почистване на дебитомери, смяна на въпросният температурен датчик ... се оказа че оригиналните свещи Бош на няма и 2000 км не стават за нищо и те са били причината. NGK BKUER6-ET10 и колата вече повече от година си пее.
Та и аз почвам от там ... (не че е конкретно свързано с поведениео на ламдата, но има логика като се нагрее добре моторът и ако нещо не работят както трябва да се получават странни детонации и от там намалената мощност) и без това са ми на 25 000 км като повечето от тях са на газ.
Нека само някой с повече опит с газта да каже дали има ефект ако караш на газ с Denso iridium. Мисля, че тези свещи са най - подходяши за този тип гориво.
- zelkata_ok1_
- Мнения: 322
- Регистриран на: Пон 30 ное 2009 12:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Намалена мощност Голф4 1.8 AGN
Колега имам чувството, че в тези жеги нещата се влошават.Колата направо умира
При теб как е? И да не забравиш да пишеш в темата ако решиш този ужасен проблем. 


- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Намалена мощност Голф4 1.8 AGN
Е няма естествено, иначе за какво съм пуснал 2 км. тема
.
Чакам си свещите Denso VK20 и новият филтър и се почват дигностиките и ходенето по мъките.
Ще пускам ъпдейти за заинтересованите.
П.С. Не знам дали се влошава или подобрява в жегите - просто съм я качил на трупчета за сега. Не е удоволствие да се кара в това състояние, пък и да не скапя нещо друго покрай тоя проблем.

Чакам си свещите Denso VK20 и новият филтър и се почват дигностиките и ходенето по мъките.
Ще пускам ъпдейти за заинтересованите.
П.С. Не знам дали се влошава или подобрява в жегите - просто съм я качил на трупчета за сега. Не е удоволствие да се кара в това състояние, пък и да не скапя нещо друго покрай тоя проблем.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: DrEbNiA и 71 госта