Газ, бензин, карбуратор - проблеми

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Газ, бензин, карбуратор - проблеми

Мнениеот valdo » Пет 29 окт 2004 22:43


Голф 2, чист карбуратор, 1.8, газ/бензин. Колата е била карана почти цяла година предимно на газ, а напоследък само на газ. В мен попадна с неработещ карбуратор на бензин - придърпваше, гаснеше на ниски обороти и такива ми ти. Преди да се прецака карбуратора, на бензин е била още по-пъргава и мощна.

Ходих на майстор, смени мембрана - не се сещам на каква помпа беше - едно квадратно гумено платно с буталце в центъра - беше се вдървила като гьон.
И какво става. На газ върви маломощно - качвам 3000 оборота, а тегли все едно с 1700 - ръмжи, пък нищо не прави. С бензина същата работа, даже по-зле - на празен ход преплита оборотите от 800 на 600, та и по-малко. При по-рязко подаване на гориво се замисля почти секунда, преди моторът да реагира. На определени моменти (какво ти определени - пълна неопределеност) губи мощност - все едно изпуска съединителя (а той е нов). Преди майстора колата си беше звяр (според моите скромни представи), при това на газ, а сега бръмчи като издухала трошка. Утре отивам пак да ми я прави.

Споделям с надеждата, че някой може нещо да знае по този въпрос - окапа ми косата от мъка; голяма каръщина ме гони с малкото хубави неща, които притежавам... :(

Не знам със сигурност какъв е карбураторът, но един приятел ми каза, че е Pierburg.

А, забравих още една подробност - сменил ми е въздушния вилтър - стария бил се скапал тотално.




Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Пет 29 окт 2004 23:07


Аз от опит знам че като смениш въздушния филтар са при....ва центровката на мотора в смисал гориво-въздушната смес,освен тoва тоя маjстор нещо не е направил както трябва,може да е объркал/разменил я вакуум я нещо друго.

Последна промяна от Жоро Делчев на Съб 23 сеп 2006 11:33, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот valdo » Пет 29 окт 2004 23:11


Achim Lauritzen написа:Аз от опит знам че като смениш въздушния филтар са при....ва центровката на мотора в смисал гориво-въздушната смес,освен тва тоя маистор нешто не е направил както тряа,мож да е обаркал/разменил я вакуум я нешто друго закараи му я и му я тресни у главата!


Именно - утре отивам, но с по-меки методи, че да не си забрави отвертката вътре на изпроводяк :)


Потребителски аватар
~None~
Мнения: 690
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 14:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: EU

Мнениеот ~None~ » Съб 30 окт 2004 0:17


Не съм много в час с карбураторите, но можеш ли да кажеш кактъв е филръра? Питам щото попаднах на някво менте преди време, след като го сложих ГТИ-то заприлича на Кораса 1.1 ...


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Съб 30 окт 2004 10:31


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Чет 20 яну 2011 16:06, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
mimo4o
Мнения: 292
Регистриран на: Чет 21 окт 2004 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mimo4o » Съб 30 окт 2004 22:18


Pak tezi gadni karburatori! Aman ot tjah. Zna4i predi vreme imah su6tija problem. Smenih tampona pod karb.(zaradi nego igraeha oborotite na prazen hod). Centrovka na karb. Proveri si i avansa. 6tom kara6 i na gas avansa trebe da e 18-19 gradusa. Tova e ot men. Pi6i kakvo si napravil!


Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот valdo » Съб 30 окт 2004 22:22


Ето какво стана днес:
Карбураторът е модел Pierburg 2e2, http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E2type.html.

Майсторът го разглоби, проми и продуха в мое присъствие. Смени 3-4 гумени маркучета, които бяха сцепени тук таме. След сглобяване въртя регулацията на жилото на газта (жилото на педала) и една врътка отгоре, която служи за определяне на количеството въздух. Също така и там още нещо си, ама като не мога да го назова (някъде отляво, не от страната на жилото на газта). Пак се губеше мощност, ама по-малко - тогава той взе, че промени ъгъла на дистрибуторната кутия (това, от което излизат четирите кабела за свещите и в което влиза кабела от бобината).
Врътката за въздуха много я въртя - ха напред, ха назад.

И ето резултатите: след ремонта направо се юрнах на магистралата София - Пловдив - София. На бензин колата вдигна максимална скорост 140 (сто и четиридесет) километра в час. Между 3000 и 5000 оборота губи мощност - все едно нещо се запушва, по някое време тръгва пак. Реших да прекратя с бензиновите тестове, че се ядосах, а и цената на литър е по-висока, нали...
На газ колата поддържаше без проблем 140 км/ч - което ще рече, че няма значение дали катеря или спускам. А иначе си карах със 160 - 180, еднократно успях да вдигна 190, но беше на наклон. Общо взето поддържа скорост от 170 км/ч при умерена промяна на релефа нагоре-надолу. Гледах, че при 180 км/ч на пета скорост оборотите бяха към 4500.

Кжете какво да правя, бе, хора, ще ми се скъса сърцето! Mad Преди мен колата е била карана и на бензин, ама все по-рядко. Но е дърпала страшно - при положение, че преди ходенето на майстор аз вдигнах на газ 180 км/ч с още двама души и багаж... Сега би трябвало на бензин да стигне 200, та и малко отгоре, струва ми се... А тя... някакви си СТО И ЧЕТИРИДЕСЕТ!? :banghead:


Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот valdo » Съб 30 окт 2004 22:31


mimo4o написа:...Proveri si i avansa. 6tom kara6 i na gas avansa trebe da e 18-19 gradusa. Tova e ot men. Pi6i kakvo si napravil!


Извинявай, но не зная какво значи тоя аванс и къде да го търся...


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Нед 31 окт 2004 2:18


Meн ако питаш гледаи на газ да ти варви по добре,не може (или е мнооо трудно)да се направи колата да върви еднакво добре и на газ и на бензин,за газ се дава по голямо предварение и с това предварение на бензин не върви много добре защото почва да чука аванса.

Последна промяна от Жоро Делчев на Съб 23 сеп 2006 11:34, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Пон 01 ное 2004 7:57


значи човека много правилно ти е дал предварение на запалването.
предполагам,че сте обсъждали на какво повече ще се кара.не се тормози а карай.все пак две хубави неща на едно място........?
и все пак внимавай с тези скорости 180-200км/ч. :D


Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот valdo » Пон 01 ное 2004 15:30


Achim Lauritzen написа:Meн ако питаш глеи на газ да ти варви по добре,не може (или е мнооо трудно)да са напрай колата да варви еднакво добре и на газ ина бензин,за газ са дава по голямо предварение и с тва предварение на бензин не варви мноо добре щот почва да чука аванса а и ги знаиш повечето безностанции кав бензин предлагат.


GOLFER написа:значи човека много правилно ти е дал предварение на запалването.
предполагам,че сте обсъждали на какво повече ще се кара.не се тормози а карай.все пак две хубави неща на едно място........?
и все пак внимавай с тези скорости 180-200км/ч. :D


Добре, стигам до извода, че трябва да се опитам сам да си поправя колата - в този случай ще ми трябват линкове за устройство и принцип на действие на тия компоненти... Карбуратор, въздушен филтър (при него нали имало някаква клапа), свещи, дистрибуторна капачка (за въпросния ъгъл).
Ех, да имах такова нещо сега за четене :)

А по повод за скоростите - имаше моменти на магистралата, в които трасето позволяваше да се Drive с над 180 , само да има кой да ги развие :twisted:


Maverik
Мнения: 24
Регистриран на: Вто 23 ное 2004 13:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград
Контакти:

Мнениеот Maverik » Сря 24 ное 2004 7:58


Владко, ето ти линк дето е описано всичко http://www.volkswagen.msk.ru/ прочети и изтегли това дет ти трябва и погледни да не би да си забравил някое маркучле за вакуума штото са доста по твоя карбуратор, вратни си делкото с няколко радуса по посока обратна на часовниковата стрелка и виж как е ускорението. То се усеща още при форсирането на колата на празен ход. Успех...


Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот valdo » Сря 24 ное 2004 22:43


Maverik написа:Владко, ето ти линк дето е описано всичко http://www.volkswagen.msk.ru/ прочети и изтегли това дет ти трябва и погледни да не би да си забравил някое маркучле за вакуума штото са доста по твоя карбуратор, вратни си делкото с няколко радуса по посока обратна на часовниковата стрелка и виж как е ускорението. То се усеща още при форсирането на колата на празен ход. Успех...


Благодря много! Чета ли, чета описанията и ме хваща все повече яд, че в тая тъмница и в тоя студ няма как да се оправя сам. При положение, че сигурно бих се справил с проблема, ко можеше да се не ми окапят пръстите от студ. Явно ще вися на главата на майсторите, на които ще водя колицата тия дни, белким позакача нещо.
Понеже много народ тук се оплаква с подобни проблеми, се чувствам длъжен да дам подробен отчет след ремонтите. Така че до 4-5 дни ще почна да разправям. Честно казано вече натъпках толкоз материали на диска...


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Сря 24 ное 2004 22:44


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Чет 20 яну 2011 16:55, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pinci
Мнения: 1195
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 14:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот pinci » Сря 24 ное 2004 23:26


Вакуумите са доста важни. Провери ги всичките, виж и тампона под карбуратора как е? Виж жигльорите какви са (размери), сравни ги с фабричните. Аз имах подобен проблем, но съм с коренно различен карбуратор. След като изпосмених всичко де що ми казаха (за малко да си купя и нов карбуратор втора ръка) си погледнах гърнето което беше невероятно издухано. След смяната му усетих най-голяма промяна и колата започна да работи нормално.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 88 госта