Проблем с оборотите

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
baival
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 22 юни 2010 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Проблем с оборотите

Мнениеот baival » Вто 22 юни 2010 20:56


Значи Полото ми е 1.4 двигатвел AFH пълна инжекция 16V 100 коня 97г. Имам проблем с оборотите, при студен двигател когато колата работи на място стрелката застава на 1000 и не мърда (до тук добре) но след като двигателят започне да вдига температурата оборотите започват да се колебаят стрелката зпочва да играе нагоре надолу и оборотите вместо да паднат под 1000 започват да се качват.След като започне стрелката да играе така натискам гаста и качвам палвно оборотите до 3000 след което пускам гаста оборотите падат на 950 някаде задържат се за секунда и след това падат още повече до такова положение че двигатялят иска да изгасне но не успява след което се качват отново над 1000 и продължават да играят. В движение когато колата е загряла от порядъка на 80 или 90 градуса и е изключена от скорост без гас оборотите игрят постоянно качват се на 1200 после падат на 1100 и това се повтаря постоянно,та това е общо взето.Държа да отбележа че двигателя имаше прескочил зъб на изпускателният вал но след като оправих този проблем играта на оборотите продължава,също смених ланда сондата защото беше здала багажа а също така и кабелите на свещите.На диагностиката ми казаха че проблема идва от дросел клапата но аз все си мисля че може да е от нещо друго. Когато сменях въздушният вилтър дросел клапата си беше чиста.




mayhem
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 28 дек 2009 13:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Проблем с оборотите

Мнениеот mayhem » Сря 23 юни 2010 7:02


Забелязал ли си да го прави само при влажно време ?И аз имах такъв проблем и точно маистор ми каза 4е дросела ми е заминал,та купих нов и не беше от не го и само се набутах с 450лв.и сега имам 2 дросела сащия вид,а всички проблеми са идвали от бобината.Така че виж дали не ти е пробила бобината и само при влажно време да ти го прави.


Marto_Polo
Мнения: 614
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Проблем с оборотите

Мнениеот Marto_Polo » Сря 23 юни 2010 9:32


Колега пробвай да смениш температурния датчик преди да си даваш парите за дросел, може той да подава кофти стойностти към компа и от там дросела да се опитва да компенсира.


Потребителски аватар
Bobi_S13
Der Polizist
Мнения: 6844
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 13:44
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София(Обеля)

Re: Проблем с оборотите

Мнениеот Bobi_S13 » Сря 23 юни 2010 11:13


Marto_Polo написа:Колега пробвай да смениш температурния датчик преди да си даваш парите за дросел, може той да подава кофти стойностти към компа и от там дросела да се опитва да компенсира.


именно, имех такъв проблем и се оправи. Също го имах и с бобината
виж - кабели, свещи, капачка, палец
и тогава гледай дросела


baival
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 22 юни 2010 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Проблем с оборотите

Мнениеот baival » Сря 23 юни 2010 12:26


Дам и аз мисля да направя така както ми казвате.Да ви кажа преди 3 дена като смених кабелите на свещите за белязах че на 2 от входовете на дистрибуторната капачка на 1 и 3 цилиндър има доста окисление другите си имаха метален блясък, а също мисля че и бобината е окислена защото като извадих старият кабел краят които беше свързан за бобината имаше малко следи от окисление другиат краи дето влиза в дистрибуторната капачка си беше чист с метален блясък.Вчера забелязах също че като дам гас и застопоря оборотите на 1200 или 1300 мисля беше, едно от двете ще да е било веднага се чува едно препукване и оборотите веднага падат след което се качват отново и отново се чува същото еднократно пукане от аспуха и пак си падат и така до безкраи,само на тези обороти го прави,на ниски не съм сигурен дали го прави същото защото като не подавам гас немога да чуя дали пука но след като падне на 950 някаде мисля нормалните ниски веднага оборотите падат още и двигателят се упитва да изгасне но не успява.


baival
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 22 юни 2010 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Проблем с оборотите

Мнениеот baival » Сря 23 юни 2010 12:39


А забравих да кажа че проблема с оборотите е постоянен няма значение от времето само не икаше да запали една сутрин след като беше въляло дъжд и се наложи да е паля с принудителна гас, въпросната вечер колата беше отвънка.


Потребителски аватар
Gecatawe
Мнения: 470
Регистриран на: Нед 26 авг 2007 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Проблем с оборотите

Мнениеот Gecatawe » Сря 23 юни 2010 20:26


При мене беше така преди 1 към 1 с твоя проблем, оказа се че маркучета за вакум едни тънки черни са се скъсали.Купих си 2 метра маркуч от магазина и ножа и като се почна смяна на всичките и проблема ми изчезна.Провери си маркучите за всеки случай.


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 247
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с оборотите

Мнениеот PzKpfW » Сря 23 юни 2010 21:25


baival написа:На диагностиката ми казаха че проблема идва от дросел клапата но аз все си мисля че може да е от нещо друго. Когато сменях въздушният вилтър дросел клапата си беше чиста.


След като на диагностиката са ти казали, че проблема е в дросел клапата защо си решил, че е чиста!? Плюс това симптомите, които изброяваш говорят точно за мръсен дросел. Поразрови се из форума, има достатъчно писано за това как се чисти дросела и грешката в компютъра. Направи тези неща и ще видиш, че колата ще се оправи :wink:


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Проблем с оборотите

Мнениеот maslinkov » Чет 24 юни 2010 6:32


Аз бих започнал с подмяна на централния кабел, щом е окислен и после капачката и палеца.


boiko bojilov
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 19 апр 2009 19:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Проблем с оборотите

Мнениеот boiko bojilov » Чет 24 юни 2010 8:51


при мен беше спукана бубината,смених я и проблема се оправи.смених капачка,палец свещи срещу 190лв.и сега всичко е наред но ми казаха че е добре да се почисти и дросел клапата


Потребителски аватар
Blizzarder-VW
Мнения: 196
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 10:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите

Мнениеот Blizzarder-VW » Чет 24 юни 2010 9:32


Колега карам същото поло и съм сменил всеки 1 от елементите,които изброиха колегети по-горе. Бобината е възможен вариант, но ако е от нея ще се счупи съвсем скоро, така че аз мисля,че проблема ти идва от другаде.. най-вероятно и ламбда сондата не е виновна щом като е студена колата ти пуска автоматичния смкач(съдя,че го пуска защото като с е пуснат смукач оборотите на колата варират от 1000 до 1300) За мен проблема ти е или в това,че е зацапан дросела или е за смяна, няма поло AFH двигател, което да няма проблеми с тоя дросел .... Но най-лесната проверка дали е дросела е да пуснеш на празен ход климатика, фаровете, задния нагревател и духалаката на 4. След това форсираш и рязко пускаш газта, ако не изгасне проблема ти не е в дросела! Аз те съветвам да изчистиш дросела без значение дали е там проблема, защото предишният му собственик ти гарантирам,че не го е чистил :D Също така задължително погледни едно ваккумно маркуче което е от долната част на дросела и ходи до един датчик при кабелите на свещите. Ако този маркуч е изгорял, както беше моя, също може да ти прави проблеми, макар да ти е здрав дросела. Възможно е изобщо да го няма този маркуч, защото моя беше толкова изгорял, че като го пипнах сам си падна. Успех.


baival
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 22 юни 2010 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Проблем с оборотите

Мнениеот baival » Чет 24 юни 2010 13:54


boiko bojilov написа:Също така задължително погледни едно ваккумно маркуче което е от долната част на дросела и ходи до един датчик при кабелите на свещите. Ако този маркуч е изгорял, както беше моя, също може да ти прави проблеми, макар да ти е здрав дросела. Възможно е изобщо да го няма този маркуч, защото моя беше толкова изгорял, че като го пипнах сам си падна. Успех.

Май проблема е от това маркучле сега на запален двигател го проверих карят които влиза в джаджата която се намира при делкото е здраво хванат на дърпане не поддава но краят който влиза в долната част на дросела са мо като го напънах леко с единият пръст и поддаде и оборотите веднага се вдигнаха над 1300 и почна онава пукане което ви казах че прави с гас на 1200 оборота дано е от това като го сменя ще пиша дали се е получило.


baival
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 22 юни 2010 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Проблем с оборотите

Мнениеот baival » Чет 24 юни 2010 15:34


Не е от него,маи ще се сменя дросел :cry:


Потребителски аватар
veekoo
Мнения: 108
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 12:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: Проблем с оборотите

Мнениеот veekoo » Пет 25 юни 2010 8:08


В крайна сметка почисти ли дросела.Аз като го изчистих имаще невероятна разлика.Даже държеше високи обороти ,но като покарах 100км и нормализираха.Тея дни ше пробвам да я обуча :wink: .Пък това маркуче дето си го сменил е за датчика на EGR клапана и от там смуче въздух което не е било добре.А всъщност този EGR клапан е виновника за зацапването на дросела.Даже се чудя дали да не я изолирам ,както правят при дизелите.


Потребителски аватар
Blizzarder-VW
Мнения: 196
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 10:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите

Мнениеот Blizzarder-VW » Пет 25 юни 2010 9:40


Аз в крайна сметка сложих мек маркуч, които след месец се пречупи и сега EGR клапана си е запушен. Проблеми никакви нямам, освен че дросела ми се е самообучил на газ и с по-бедна смес да върви колата и като е студена и работи на бензин хем държи 1100 оборота,хем не върви добре, но това ще го преживея защото ми дава 8/100 разход на газ а преди даваше 14 :D
А относно обучаването на дросела, по книга този дросел се самоубочава като оставиш колата да работи 20 мин на празен ход, след като го сложиш,или демек ако откачиш акомулатора за около 1 час да се изчистят грешките би трябвало да работи добре. Като ходих при 1 познат майстор той ми каза,че този дросел не се обучавал принудително, просто нямал такава опция.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта