
Маслото на колите през годините
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Маслото на колите през годините
Годините не са тясно свързани с износването на двигателя, а километрите са неизвестни, така че май правило няма 

- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Маслото на колите през годините
snupeca написа:Някои гледат километрите - за нова кола 0W40 до към 50-60000км, 5W40 до към 100-120000км, 10W40 до към 150-170000км и от там нагоре 15W40, нещо такова, но всичко си зависи от състояние на мотора, маниер на шофиране и още 698 фактора
почти вярно, само интервалите с километрите може да са по-различни ама тва си зависи от различните сервизи или производители и т.н.
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Маслото на колите през годините
vw16v написа:Няма такава зависимост.Колата винаги се кара с тази спецификация масло,която препоръчва производителя,независимо от километрите.Това за което си чул е тезата на разните гаражни майстори,че видите ли старите мотори не се карали примерно със синтетика щото течали,горяли и т.н..Кои са старите мотори? На много години,на много километри,двете заедно. Примерно има автомобили на две години на 180 хил.дето им дават 0/30 лонг лайф,кво прайм с тях слагаме им 15/40 ли.Когато почне да го гори или да тече като лейка се прави ремонт,сменят се уплътнения и т.н.Досега винаги съм си карал колите с маслото,което се препоръчва за тях и никога съм нямал проблеми с прекомерен разход или течове,когато всичко по мотора си е в ред.Единствената връзка между годините и маслото на автомобилите е с оглед спецификациите на производителя за съответния тип мотор,които се променят през годините/Vw norm 50x.xx/.На по старите модели мотори е различна спецификация .
ами колега що точно при мен като я взех колата и смених маслото, гарнитурата на капака се разплака/двигателя не беше мит от джамбаза/.И тва с 10в-40.А ако беше 5-30?
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Маслото на колите през годините
Dead man написа:Не съм сигурен дали тук е правилният раздел за тази тема...
Въпросът ми е следния :
Как се разбира кога да се смени вискозитета на маслото на колата-от 5W40 да се мине на 10W40 или от 10W40 към 15W40.
Има ли някакви съществени признаци за смяна на маслото с по-гъсто или всичко е на лична преценка и вкус ?
Говоря за напълно изправни двигатели...
Аз карам Голф 4 с двигател 1.8 20V от 99 година и му сипвам Мотул 5W40 и не го пипа от смяна до смяна-колата според мен е на над 200к км...
Как да разбера че ми е време да сложа 10W40 ?
Никой не може да ти каже със сигурност с какво масло да караш, но по принцип ако има износване би трябвало и маслото да си отива по малко, другото е звука на мотора-по-гъстото масло дава по-добро уплътняване на хлабините в двигателя и съответно по-малки вибрации и отклонения на движещите се части вътре, ама тва не можеш да го хванеш ти защото самовнушението пречи.
Re: Маслото на колите през годините
hitman0013 написа:snupeca написа:Някои гледат километрите - за нова кола 0W40 до към 50-60000км, 5W40 до към 100-120000км, 10W40 до към 150-170000км и от там нагоре 15W40, нещо такова, но всичко си зависи от състояние на мотора, маниер на шофиране и още 698 фактора
почти вярно, само интервалите с километрите може да са по-различни ама тва си зависи от различните сервизи или производители и т.н.
Ами да допълним по темата на колегат той казва че колата му не му пипа 5в40 синтетика за да минава в по долно ниво 10в30/40 полусинтетика а е вече на над 200000 км така че представете си колеги даже и да не са реални.И говорим специално за фолксваген 3 за на колегата въпроса който го е написал по горе. И какво излиза че колегата е късметлия, той да си реши дали да мине на полусинтетика.Аз ако бях нямаше да бързам
ако изобщо не ми гори маслото,но незнам и аз май немога и правилно да преценя дали съм бил задължен да премина на полусинтетика.
Последна промяна от nikson85 на Вто 25 май 2010 19:58, променено общо 1 път.
Re: Маслото на колите през годините
Колеги най старите майстори в европа са номер едно по слух как работи един мотор, та те цял живот са са занимавали с автомобили. 

Re: Маслото на колите през годините
Dead man написа:Не съм сигурен дали тук е правилният раздел за тази тема...
Въпросът ми е следния :
Как се разбира кога да се смени вискозитета на маслото на колата-от 5W40 да се мине на 10W40 или от 10W40 към 15W40.
Има ли някакви съществени признаци за смяна на маслото с по-гъсто или всичко е на лична преценка и вкус ?
Говоря за напълно изправни двигатели...
Аз карам Голф 4 с двигател 1.8 20V от 99 година и му сипвам Мотул 5W40 и не го пипа от смяна до смяна-колата според мен е на над 200к км...
Как да разбера че ми е време да сложа 10W40 ?
С времето хлабините стават малко по големи
Re: Маслото на колите през годините
KirilGeorgiev написа:На полвината коли маслото в Италия не е сменявано никога вие спорите какво масло трябва да се сипва.Ако колата е нова ясно че трябва да се гледа какво се налива ама на таралясник на 300 000км с неясна подръжка ми се струва че е все тая какво масло ще сипеш.Даже със синтетика нещата могат да станат трагични.Това че на колата щяло да и стане нещо ако се кара със 10-40 па в сервизната книжка пише 5-40 са митове.120 000км карам помпа-дюза с 10-40 и още нищо и няма.
прав си

-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Маслото на колите през годините
Гадното/неподходящо масло съсипва двигателя. Това че предния собственик го е съсипвал, не значи че трябва да продължаваме да го правим...
- mafiota_a4
- Мнения: 674
- Регистриран на: Съб 04 апр 2009 19:40
- Автомобил: VW Passat B5
- Двигател: AFN 09.1998
- Местоположение: Ловеч,жк.Червен бряг
Re: Маслото на колите през годините
snupeca написа:Някои гледат километрите - за нова кола 0W40 до към 50-60000км, 5W40 до към 100-120000км, 10W40 до към 150-170000км и от там нагоре 15W40, нещо такова, но всичко си зависи от състояние на мотора, маниер на шофиране и още 698 фактора
Това май е най-вярно защото моята е на 155 хил. и 10х40 го ядеше като топъл хляб докато не й налях 15х40

Re: Маслото на колите през годините
най важното е да се знае дали е полусинтетика или минерално за нашите коли втора ръка защото може и да е
15в40 полусинтетика но може и да е минерално на тубата пише какво е защото има и 20в60 синтетика.
И това 5в40 или 10в40 или 15в40 или 20в60 има значение при сезоните ,а вече от износването се гледа дали е синтетично , полусинтетично или минерално и изминатия пробег в километри.
така че може да има и 10в40 минерално , а да си мислем че е полусинтетика или
15в60 е полусинтетика а ние си мислем че е минерално.
15в40 полусинтетика но може и да е минерално на тубата пише какво е защото има и 20в60 синтетика.
И това 5в40 или 10в40 или 15в40 или 20в60 има значение при сезоните ,а вече от износването се гледа дали е синтетично , полусинтетично или минерално и изминатия пробег в километри.
така че може да има и 10в40 минерално , а да си мислем че е полусинтетика или
15в60 е полусинтетика а ние си мислем че е минерално.
Re: Маслото на колите през годините
аз напримерно съм със сезоно 10в40,vw500,vw505 na mobil което е полусинтетика. 

- don hose
- Мнения: 568
- Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Маслото на колите през годините
Колеги не се залъгвайте няма нищо по добро от синтетичното масло.Мотора работи само с такова масло което е зададено от производителя.Една проста логика, първата цифра индикира при каква температура маслото запазва вискозитет за изпомпване, колкото е по малка цифрата толкова по ниска температура на сгъстяване има маслото.Втората цифра е за запазване на вискозитета при висока температура, тоест при 90 градуса маслата с означение 40 ще имат еднакъв вискозитет респективно
износения двигател не играе.Но самите смазочни качества на синтетиката са много по-добри.Казвам го от опит с коли на 300000 и повече километри изминати със качествена синтетика.Сега правя наблюдения на 10в60 пълна синтетика на Мобил и смея да кажа че е страхотно масло.
износения двигател не играе.Но самите смазочни качества на синтетиката са много по-добри.Казвам го от опит с коли на 300000 и повече километри изминати със качествена синтетика.Сега правя наблюдения на 10в60 пълна синтетика на Мобил и смея да кажа че е страхотно масло.
Re: Маслото на колите през годините
don hose написа:Колеги не се залъгвайте няма нищо по добро от синтетичното масло.Мотора работи само с такова масло което е зададено от производителя.Една проста логика, първата цифра индикира при каква температура маслото запазва вискозитет за изпомпване, колкото е по малка цифрата толкова по ниска температура на сгъстяване има маслото.Втората цифра е за запазване на вискозитета при висока температура, тоест при 90 градуса маслата с означение 40 ще имат еднакъв вискозитет респективно
износения двигател не играе.Но самите смазочни качества на синтетиката са много по-добри.Казвам го от опит с коли на 300000 и повече километри изминати със качествена синтетика.Сега правя наблюдения на 10в60 пълна синтетика на Мобил и смея да кажа че е страхотно масло.
Знаеш ли какво ще стане ако сипеш тая пълна синтетика на автомобил който е каран с минерално масло преди това 200000км?

- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Re: Маслото на колите през годините
Всеки си преценява с какво масло да кара колата и според мен няма зависимост, м/у километри и тип масло (синтетика-полусинтетика-минерално). Според мен всичко зависи от състоянието на двигателя, начина на каране и условията на експлоатация.
Лично мнение е, че МИНЕРАЛНО масло НЕ ТРЯБВА ДА СЕ СЛАГА! Цените на маслата паднаха отдавна и полусинтетиката е достатъчно приемлива като оферта. Тоест-няма смисъл от минерално масло, освен ако колата не гори по 1л/1000км. или повече. Тогава просто не си заслужава да се хаби каквото и да е масло, тъй като всичко излиза през ауспуха и ремонта отдавна е наложителен.
В момента ежедневния ми курник (лето 98 произведен) се кара с полусинтетика 10W40 поради факта, че е на не знам колко милиона километра, внесен е от Италия (т.е. какво е сипвано и въобще сипвано ли е не се знае), не излиза извън София и т.н. Колата е "сток"-няма модове по двигателя. Не на последно място - цената е добра.
Другия полюс е Голф-а. Произведен е 90-та, пак е каран в Италия, но.... в този двигател няма нищо от това, което е било вътре при производството му; кара се при екстремно натоварване високи външни температури и богата горивна смес. В случая съм с 10W60, като то е доста далече от предписаното от завода производител и като API и SAE спецификации.
Лично мнение е, че МИНЕРАЛНО масло НЕ ТРЯБВА ДА СЕ СЛАГА! Цените на маслата паднаха отдавна и полусинтетиката е достатъчно приемлива като оферта. Тоест-няма смисъл от минерално масло, освен ако колата не гори по 1л/1000км. или повече. Тогава просто не си заслужава да се хаби каквото и да е масло, тъй като всичко излиза през ауспуха и ремонта отдавна е наложителен.
В момента ежедневния ми курник (лето 98 произведен) се кара с полусинтетика 10W40 поради факта, че е на не знам колко милиона километра, внесен е от Италия (т.е. какво е сипвано и въобще сипвано ли е не се знае), не излиза извън София и т.н. Колата е "сток"-няма модове по двигателя. Не на последно място - цената е добра.
Другия полюс е Голф-а. Произведен е 90-та, пак е каран в Италия, но.... в този двигател няма нищо от това, което е било вътре при производството му; кара се при екстремно натоварване високи външни температури и богата горивна смес. В случая съм с 10W60, като то е доста далече от предписаното от завода производител и като API и SAE спецификации.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: mitko66 и 74 госта