Формула 1, сезон 2010

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3074
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Формула 1, сезон 2010

Мнениеот escrime » Пон 28 юни 2010 11:10


Прав си, че Алонсо не кара след това. Аз съм на същото мнение. Очаквах много по-бързо да се качи в класирането, а това не само не се случи, ами напротив...

ФИА трябва да си изясни правилата и за себе си. По 100 часа не могат да решат какво е правилно и какво не. Някои неща са описани прекалено сложно. Да не говорим за "първа линия на колата на сигурността" примерно... :screwy

П.П.: Само не разбрах дали малко поне не ги е срам като реват "уредено състезание"?! :x

П.П.2: Арогантното отношение на целия отбор идва в повече и на феновете им. Поне моите познати са адски подразнени от неспирното им реване, особено на Лука Димонтедземоло.




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12160
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Формула 1, сезон 2010

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 28 юни 2010 11:39


madmen написа:най-справедливо ми се струва - затваряне на бокса при сеифти, и никакви изпреварвания докато не се прибере. Иначе малко се обезмислят тези правила, като после наказват заради правилника

Това затваряне на бокса нали го пробваха преди 2 години и пак имаше некакви проблеми, беше тегаво и пак много дупки зейнаха. Аз си мисля, че щом покажат жълтия флаг и на дисплеите им изпише сейфти кар, трябва да имат позициите на пилотите в момента, влизат си всичките сменят си гуми, излизат и по тоя ред се подреждат зад СК. Георги Иванов по време на коментара каза, че ако погледнат правилата за СК в инди ще вземат много положителни насоки!


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Формула 1, сезон 2010

Мнениеот Ludia » Пон 28 юни 2010 13:36


по-добре би било като преди, да имаш право да изпревариш колоната и да се върнеш на мястото си... иначе е голяма глупост...
Алонсо беше на няколко метра зад Хамилтън, Хамилтън намалява и в последния момент излиза пред колата за сигурността... Щом има наказание е ясно че е нарушил правилата нали ?!?! как тогава този който спази правилата и беше зад него на 3-та позиция, финишира 9-ти... ? това е супер недомислица и как да не бъде бесен Алонсо ?! Според мен наказанието трябва да е такова, че да е адекватно на нарушението....
Алонсо написа:"Кофти е за феновете, които дойдоха днес, защото това бе едно манипулирано състезание", бесен бе Алонсо. "Бях трети след чудесен старт. Тогава излезе колата за сигурност, а Хамилтън просто я подмина и си спечели огромно предимство, а наказанието му не повлия.

Просто да подминеш медикъл кара, такова нещо не бях виждал още. Бяхме на няколко метра един от друг, а в края той бе втори, аз девети (след наказанията за деветима пилоти с по 5 секунди след края на състезанието Алонсо всъщност бе класиран осми)."

Алонсо бе ядосан най-вече от това, че спазването на правилата от него страна му е донесло много повече негативи, отколкото на пилотът, който ги е нарушил

"Това бе просто скандално. Сигурен съм, че никой не може да ми обясни, какво точно се случи. Със сигурност спорта ще загуби от подобни неща. Щеше да е нормално след като аз съм девети, Хамилтън да е осми.

Но виждате, този който спазва правилата е девети, нарушаващия ги - втори. Това определено не е възпитателно."
източник: Club S1


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7861
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Формула 1, сезон 2010

Мнениеот hooligan_sk » Пон 28 юни 2010 14:00


Ми значи то се получи както всеки от нас си кара в ежедневието и минава на жълто чат пат... Хамилтън беше на кантар и според мен просто се поколеба за секунда след което реши да изпревари СК в някакво междинно положение... Алонсо на 3 метра назад просто го хвана "червения светофар", малшанс... не е чиста ситуацията и просто нямаше как да му дадат повече от 1 минаване през бокса на Хамилтън, пък това че се позабави решението е технически въпрос. И пак казвам Алонсо е много добър, с много добра кола, можеше да достигне 4-5 позиция, но не го направи!


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3074
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Формула 1, сезон 2010

Мнениеот escrime » Пон 28 юни 2010 14:03


Всъщност от устата на Алонсо цялата тая тирада звучи смешно и абсурдно.
Пределно ясно е, кои са първенци по номерца.
Он ни лук ял, ни лук мирисал... както и през 2008 - Сингапур, нали? Нема нужда точно той да чете морал.

От друга гледна точка си напълно прав. Хамилтън беше виновен. Умишлено, или не - това са фактите. Получи наказание, но обстоятелствата го облагодетелстваха.

Такъв е спорта. Заради такива неща понякога печелят едни, друг път други.


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Re: Формула 1, сезон 2010

Мнениеот vanko_VW » Пон 28 юни 2010 14:07


escrime написа:Всъщност от устата на Алонсо цялата тая тирада звучи смешно и абсурдно.
Пределно ясно е, кои са първенци по номерца.
Он ни лук ял, ни лук мирисал... както и през 2008 - Сингапур, нали? Нема нужда точно той да чете морал.

От друга гледна точка си напълно прав. Хамилтън беше виновен. Умишлено, или не - това са фактите. Получи наказание, но обстоятелствата го облагодетелстваха.

Такъв е спорта. Заради такива неща понякога печелят едни, друг път други.


не мисля че само Алонсо е недоволен,ето какво е казал Шуми

27 Юни 2010
Шумахер се обяви за разяснение на правилата

"Забраната за излизане от бокса унищожи стратегията ми"

Михаел Шумахер призова за разяснение на правилата за колата за сигурност след като стратегията му бе провалена именно от излизането на Бернд Мейлендер на трасето. Германецът се движеше на трета позиция след като голяма част от неговите съперници влязоха в бокса по време на кола за сигурност. Когато той влезе и механиците приключиха със смяната на гумите обаче, той трябваше да изчака в дъното на питлейна тъй като не бе позволено излизане от бокса. Това унищожи шансовете на Михаел за по-достойно класиране след като излезе от пита в дъното на класирането. В крайна сметка седемкратният шампион завърши на 16-та позиция. Той коментира:

"Какво състезание бе това! Искам да получа разяснение на правилата по време на кола за сигурност на пистата. Червената светлина в бокса унищожи всичките ми шансове за по-нормален старт. За секунда светна зелено и след това отново стана червена. Според нас, колата за сигурност премина покрай бокса без да е събрала болидите зад себе си. При такава ситуация не трябва да има забрана за излизане от пита. Можехме да финишираме дори близо до подиума ако не бе тази подробност.", сподели той.

http://formula1.sportal.bg/news.php?id=10057#


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Re: Формула 1, сезон 2010

Мнениеот madmen » Пон 28 юни 2010 14:19


К.Одаджийски написа:
madmen написа:най-справедливо ми се струва - затваряне на бокса при сеифти, и никакви изпреварвания докато не се прибере. Иначе малко се обезмислят тези правила, като после наказват заради правилника

Това затваряне на бокса нали го пробваха преди 2 години и пак имаше некакви проблеми, беше тегаво и пак много дупки зейнаха. Аз си мисля, че щом покажат жълтия флаг и на дисплеите им изпише сейфти кар, трябва да имат позициите на пилотите в момента, влизат си всичките сменят си гуми, излизат и по тоя ред се подреждат зад СК. Георги Иванов по време на коментара каза, че ако погледнат правилата за СК в инди ще вземат много положителни насоки!

тогава зареждаха гориво и оттам беше проблема, сега само си въртят кръгчета.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12160
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Формула 1, сезон 2010

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 28 юни 2010 17:05


Като цяло странно състезание което породи страшно много коментари! Добре е поне че тука се разбираме още като истински фенове на спорта и няма заяждания!
Изводите за мен са
-Хамилтън нарушил - наказали го - изпълнил наказанието - остава открит въпроса за бързината и времето за налагане на наказанието
-Алонсо прецакан - обаче орева орталъко както се казва тука
-Сейфти кар - никакви ясноти относно използването му и кой къде влиза излиза и кво прави докато тия коли са на пистата
-Шумахер - изобщо не разбрах кой му обърка стратегията та освен че чакал в дъното на бокса влезна два пъти за да направи една обиколка само с меките гуми и да се опита да цака останалите с топла бира, после обаче защо влезна последния път да сменя май никой не знае.


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Формула 1, сезон 2010

Мнениеот Ludia » Пон 28 юни 2010 19:06


К.Одаджийски написа:Като цяло странно състезание което породи страшно много коментари! Добре е поне че тука се разбираме още като истински фенове на спорта и няма заяждания!
Изводите за мен са
-Хамилтън нарушил - наказали го - изпълнил наказанието - остава открит въпроса за бързината и времето за налагане на наказанието
-Алонсо прецакан - обаче орева орталъко както се казва тука
-Сейфти кар - никакви ясноти относно използването му и кой къде влиза излиза и кво прави докато тия коли са на пистата
-Шумахер - изобщо не разбрах кой му обърка стратегията та освен че чакал в дъното на бокса влезна два пъти за да направи една обиколка само с меките гуми и да се опита да цака останалите с топла бира, после обаче защо влезна последния път да сменя май никой не знае.

незнам кво е оревал... според теб лъже ли нещо :

Алонсо пред ББС написа:"I do not know what the penalty should be. I only know that when the safety car came out I was one metre behind Hamilton. I finished ninth, he finished second. I respected the rule, he didn't."


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Формула 1, сезон 2010

Мнениеот Ludia » Пон 28 юни 2010 20:37


инж. Иван Тенчев написа:Няма спорт, когато нещата се решават от съдиите. Никой не може да ме убеди например, че художествената гимнастика или фигурното пързаляне са спорт. Победите там винаги са се определяли от група съдии, чиито интереси са често ясно изразени. Може да са конкурс за красота или нещо подобно, но не и състезание.

Не ги гледам, защото се ядосвам, но ме хваща още повече яд, когато подобни неща се случват и във Формула 1.

Да, комично е и това, как в 21 век във футбола се правят на ударени и вместо за части от секундата съдиите да видят на екран дали топката е преминала гол-линията или не, или дали има засада или не, се отсъжда като в 19 век по усмотрение на страничния съдия. Ясно е, че ФИФА, Фофа, Фуфа и т.н. си оставят вратичка да не допуснат тим като България на финал като през 1994 г. например, но във Формула 1 уж е друго - техника, видиозаписи, комисари.

Да, ама не - и в Гран при се прави политика и правилата се тълкуват, а не се прилагат стриктно и това ме натъжава.

Колко време трябваше на рейсконтрола да види, че Люис Хамилтън изпревари колата за сигурност във Валенсия, например. Ние зрителите не видяхме, какво стана, но те нали затова са толкова много хора. Гледат на множество екрани и ясно са видели още на секундата, че Люис минава пред сейфти кара, след като заедно с него пресече линията за изход от бокса.

Отне им 20 обиколки, или над половин час, за нещо, което се вижда за няколко десети от секундата.

Не искам да влизам в спор дали нарочно англичанинът забави темпо преди това и планира маневрата, така че във втория завой "приятелят" му Алонсо да остане твърдо зад сейфти кара. Това е трудно доказуемо и всъщност не подлежи на наказание, защото реално е слязъл под желаното от комисарите темпо.

Но нарушението си бе ясно с минаването пред сейфти кара и трябваше да се санкционира веднага.

После и второто соломоновско решение - наказваме 8 пилоти, ама не с преминаване през пита или с добавяне на 20 сек към времената след финала (за това че са карали в обиколките си за доближаване колата за сигурност над лимита), а с 5 сек!

Уникално.

Съгласен съм, че в спорт като Формула 1 правилата никога не могат да бъдат абсолютно всеобхватни, защото умовете са страхотни, но все пак от години се говори за наказателен кодекс - за определено провинение - съответно наказание, за друго провинение - друго наказания, ясно и категорично.

Не може Михаел Шумахер да стои в края на пита, докато минат всички, през старта, а преди това всички без проблеми да спират и излизат от там.
Неприятно е, когато решения се взимат според конюктурата.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12160
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Формула 1, сезон 2010

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 29 юни 2010 8:45


Уважавам Иван Тенчев и неговите безкрайни знания по техниката, правилата и всичко свързано с Ф1, но мисля че някой път излизат на яве пристрастията му към Ферари и Михаел.


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3074
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Формула 1, сезон 2010

Мнениеот escrime » Вто 29 юни 2010 10:06


Ludia, приеми случая като последствие от форсмажорни обстоятелства. ФИА е и регулиращ и арбитражен орган за спорта. Това, че в някои случаи изобщо не ни кефят е съвсем друг въпрос. Когато има човешки фактор, винаги ще има подобни казуси.

1. Хамилтън е виновен.
2. Наказаха го.
3. Изтърпя наказанието, въпреки, че беше облагодетелстван от създалите се обстоятелства.

Не разбирам как Алонсо и Лука Димонтедземоло винаги имат за какво да се оплачат. Винаги са по първите страници с гръмки изказвания. Спортът не ставал за нищо, малките отбори били пълна смешка и безброй други.

Не става въпрос дали Алонсо има право или не, а кому е нужда цялата тирада, рев и сополи...

П.П.: Всъщност ситуацията между Шумахер и колата на сигурността е колкото аналогична, толкова и различна. Шумахер стоеше на червен светофар на изхода на пита (нещо, което Хамилтън очевидно не схваща в Канада примерно mhihi ).
Тази ситуация не подлежи на тълкуване.
При Люис беше друго.
Там може да се тълкува от гледна точка на човешкият фактор - какво е помислил, какво е искал, колко точно не харесва Алонсо и т.н... mhihi

П.П.2: При всички положения съм съгласен, че ситуацията е неприятна, но такъв е спорта. Веднъж едни получават облаги, друг път други!


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Формула 1, сезон 2010

Мнениеот Ludia » Вто 29 юни 2010 14:18


Прав си. Това което се опитвам да кажа е, че наказанието трябва да отговаря на нарушението... някой несъгласен ?!
Там е проблема в създалата се ситуация... ФИА се намесиха възможно най-некомпетентно. Ако бяха побързали с наказанието, щеше да бъде що-годе честно. Ако бяха се забавили, и след края на състезанието преценят колко много е помогнало нарушението на Хамилтън и тогава да го накажат, щеше да е максимално обективно...
Така се получава, че за нарушение в наказателното поле срещу празна врата, наказанието е тъч... Реално ли ти се струва ?
И друг въпрос имам. Защо колата на сигурността се появява след 2-рия в редицата, а не пред първия ? Така всъщност се оказва, че първите 2 болида продължават да карат със състезателно темпо, при положение, че има медицински коли, стюарди и др. по трасето, което от своя страна е немислимо от гледна точка на сигурността...


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Формула 1, сезон 2010

Мнениеот Ludia » Вто 29 юни 2010 19:12


това е правилото което засегна Шумахер :

40.10 Whilst the safety car is in operation, competing cars may enter the pit lane, but may only rejoin the track when the green light at the end of the pit lane is on. It will be on at all times except when the safety car and the line of cars following it are about to pass or are passing the pit exit . A car rejoining the track must proceed at an appropriate speed until it reaches the end of the line of cars behind the safety car.


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3074
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Формула 1, сезон 2010

Мнениеот escrime » Сря 30 юни 2010 9:29


Добро сравнение за нарушението в наказателното и тъча. Наистина Хамилтън в крайна сметка се размина много леко (дори не загуби позиция). ФИА трябва да поработи върху тези ситуации в полза на спорта, но си мисля, че наказанията след приключване на състезанието са възможно най-лошото решение. Такива наказания трябва да има наистина само когато няма време да се наложи наказанието по време на надпреварата.

Иначе колата на сигурността излиза веднага щом се вземе решение от стюардите. В случая с катастрофата на Уебър (все пак направи салто) това беше веднага. Много често и преди е излизала някъде в колоната.

Все пак аз пак си стоя зад собствените думи... Единственото, с което не съм съгласен е, че Алонсо и отбора на Ферари прекаляват с обидите и гръмките изказвания. Дискретното отношение хич не им е присъщо, а необмислените коментари им станаха присъщи. Не им отива нито на титлите, нито на статута, който имат в спорта. Те са институция, дори бих казал основната, и би трябвало да се държат на ниво. Съвсем достатъчно е да се обяви, че предстои обжалване на решението, да се изнесе тезата по случая и да се съсредоточат върху работата си на пистата. Няма нужда навсякъде да четем "СКАНДАЛ!", "ПОДИГРАВКА!", "МОШЕНИЦИ!" и безброй други (на места откровено обидни и заядливи) квалификации.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта