Как да проверя кабелите за свещи

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот stypkata » Пон 28 юни 2010 12:11


В домашни условия?Как да разбера дали са за смяна?




Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот yoan4o » Пон 28 юни 2010 12:14


На тъмно виж дали има искри като я поразръчкаш така на място.
Има ли симптоми, по които съдиш, че имаш проблем точно с кабелите?!


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот stypkata » Пон 28 юни 2010 12:25


Няма симптопи един приятел монтьор ме кара да ги сменям,но нещо не ми се дават 80/90лв за нещо в което не съм сигурен,че е за смяна.А аз обикновено му имам доверие.Остарявала гумата нз си кво :shock щяло да има голяма разлика във вървежа след смяната на тея кабели и т.н. Иначе моите не светят,това означава ли,че не са за смяна?


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2168
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот Vidol Nikolov » Пон 28 юни 2010 12:29


Може като е тихо да се заслушаш дали се чува едно като 'прещтракване от от ток'
иначе ако си сигурен,че е от кабели а не от свещи,сваляй ги 1 по 1 ,и който цилиндьр умре значи е неговия кабел,предполгам че колата прекьсва?


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот stypkata » Пон 28 юни 2010 12:31


Не не прекъсва.Kакто казах- няма симптопи.Като я взех беше с отчупено парче от дистрибуторната капачка и тогава се чуваше този звук,за който ти говориш.Той е по-скоро цъкане,но сега го няма.

Последна промяна от stypkata на Пон 28 юни 2010 16:41, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот yoan4o » Пон 28 юни 2010 12:32


Ако не правят искри на тъмно и няма загуба на мощност колата при междинни/средни обороти, сигурно не са за смяна, т.е. няма пробит кабел.
Все пак максимума им според мен е 50х.км. или 3г.
Повече от това не е разумно да се карат.
Иначе твоя приятел за вървежа е прав, но освен кабелите е добре да се сменят свещите + палеца и капачката.
Комплекта на всичко това за твоя двг. е около 150лв, но с отстъпка!
За цени - провери в тази тема!


Потребителски аватар
sensho1980
Мнения: 142
Регистриран на: Чет 02 юли 2009 21:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот sensho1980 » Пон 28 юни 2010 19:52


абе защто си отваряте сами работа нещо не прави ли проблеми защо трябва да го сменяте щото някои си казал така а я си представете че попаднете на менте сами се вкарвате в страшен филм и се почва голямото даване на пари за кабели свещи палец капачка и сте вътре с понне 200лв за няма нищо


Потребителски аватар
plamen-roni
Мнения: 682
Регистриран на: Чет 22 окт 2009 20:19
Автомобил: SEAT EXEO TDI
Двигател: CAGC-2010
Местоположение: Варна

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот plamen-roni » Пон 28 юни 2010 20:01


sensho1980 написа:абе защто си отваряте сами работа нещо не прави ли проблеми защо трябва да го сменяте щото някои си казал така а я си представете че попаднете на менте сами се вкарвате в страшен филм и се почва голямото даване на пари за кабели свещи палец капачка и сте вътре с понне 200лв за няма нищо

точно така :да:


Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот Ivan4u » Вто 29 юни 2010 9:15


Взимаш мултицета и ги мериш ! Най-сигурната , професионална и УМНА постъпка която можеш да направиш колега :) В аутодата има съпротивленията на здрав кабел :) Тва с искрите за мен си е абсолютно индианско и некомпетентно на фона на техниката която се предлага в момента :screwy


Потребителски аватар
djankata74
Мнения: 114
Регистриран на: Съб 19 дек 2009 14:11
Автомобил: ford focus
Двигател: 1.6 dtci
Местоположение: madrid

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот djankata74 » Вто 29 юни 2010 9:26


Както ти работи колата сипваш вода върху тях.Аз си мия ДВГ при запалена колата нямам никакъв проблем. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот Mihailov78 » Вто 29 юни 2010 9:27


Ivan4u написа:Взимаш мултицета и ги мериш ! Най-сигурната , професионална и УМНА постъпка която можеш да направиш колега :) В аутодата има съпротивленията на здрав кабел :) Тва с искрите за мен си е абсолютно индианско и некомпетентно на фона на техниката която се предлага в момента :screwy


Що да е да е глупаво с искрата? Точно така се проверява кабел. С този мултицет какво ще хванеш? Съпротивлението на кабела. Голямата модерна работа. Проблема при кабелите не е тяхното съпротивление, а пробив на изолацията, това с мултицет няма как да премериш.

Напръскай кабелите с вода вечер и гледай за пробиви и искри при високи обороти. Не трябва да има. Освен това докато мотора ти работи хвани с един сух парцал и вади един по един кабелите. Ако извадиш някой кабел и работата на мотора си остане същата значи кабела е за смяна. Преди да сменяш кабел вземи ги почисти добре всичките.


Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот Ivan4u » Вто 29 юни 2010 9:50


С този мултицет какво ще хванеш? Съпротивлението на кабела. Голямата модерна работа. Проблема при кабелите не е тяхното съпротивление, а пробив на изолацията, това с мултицет няма как да премериш.


Не искам да цапам с излишни обяснения - отиди в един ПРОФЕСИОНАЛЕН сервиз , погледай хората как работят , и може да им споделиш как съпротивлението няма значение . С най-приятелски чувства :beer


Потребителски аватар
ivostefanov
Мнения: 2464
Регистриран на: Нед 04 окт 2009 10:34
Автомобил: Audi A4
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот ivostefanov » Вто 29 юни 2010 10:15


Mihailov78 написа: Ако извадиш някой кабел и работата на мотора си остане същата значи кабела е за смяна.


този метод е валиден само ако някой цилиндър се губи,но тогава със сигурност ще разбереш.а колегата е написал:
stypkata написа:Няма симптопи един приятел монтьор ме кара да ги сменям,но нещо не ми се дават 80/90лв за нещо в което не съм сигурен,че е за смяна.А аз обикновено му имам доверие.Остарявала гумата нз си кво :shock щяло да има голяма разлика във вървежа след смяната на тея кабели и т.н. Иначе моите не светят,това означава ли,че не са за смяна?


така,че метода с мултицета ми се вижда най-удачен.


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот balamata » Вто 29 юни 2010 15:57


Това с ваденето на кабела може да те излъже,защото при скапана свещ ефекта е същия.И не се знае тогава кое ще е от двете.Следва вадене на свещта,смяна с друга,нова проба с вадене на кабела и т.н.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как да проверя кабелите за свещи

Мнениеот i.e.i » Вто 29 юни 2010 16:05


balamata написа:Това с ваденето на кабела може да те излъже,защото при скапана свещ ефекта е същия.И не се знае тогава кое ще е от двете.Следва вадене на свещта,смяна с друга,нова проба с вадене на кабела и т.н.

Ако не е читав няма да се стигне до вадене на кабела(ще усетиш),достатъчно е с другата ръка да си се допрял до колата.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта