помогнете проблем с климатроник b3
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 16 апр 2010 17:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: SOFIA
помогнете проблем с климатроник b3
видях се в чудо.като запаля климатроника мига 15 сек.исписва грешка 3224.стефан горчев ми казва че е датчик фреон.ама го проверихме.има връзка 2те сини. сигнала стига до контролера.смених и контролера с друг.пак същото.проверих всички датчици и работят.в някои дани пише че 3224 е ниво на водата в двигателя ама аз нямам такъв датчик.а работеше допреди 1 2 месеца.като изчистя грешките и изпише 4444 всчко е наред гокато не запаля.3224 се появява 5 10 секунди след като запаля двигатела.ако седя на контакт изписва 3224 -0.(няма грешка) а като запаля 3224 0.смених датчик темп вода и двата.проверих датчици т всички.чете ги.помогнете моля.щях да купувам нов климатроник ама като пробвах и с други панели все същото- значи е някъде по колата(релета кабели,датчик) скаипа ми е vasko123234
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: помогнете проблем с климатроник b3

Последна промяна от dj_tuhla на Вто 29 юни 2010 18:44, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: помогнете проблем с климатроник b3
Колега,лекичко си в грешка
и недей да пращаш човека за фреон,веднга,защото :
1. Фреон има - налягането си е 6 бара,което си е доволно за да стартира системата
2. Датчика работи - има си връзка между двата пин-а,които са за стандартното налягане.
3. поведението на контролера е същото и когато се окъсят двата пина директо на буксата за към контролера т.е. проблем няма никакъв в датчика.
4. управлението си е точно зад панела с дисплея,една правоъгълна платка с 3 буски
5. контролера си подава сигнала към датчика и датчика си го връща до контролера (мерихме кабелите и връзките).
Колегата има проблем,ама още не можем да открием къде точно се корени

1. Фреон има - налягането си е 6 бара,което си е доволно за да стартира системата

2. Датчика работи - има си връзка между двата пин-а,които са за стандартното налягане.
3. поведението на контролера е същото и когато се окъсят двата пина директо на буксата за към контролера т.е. проблем няма никакъв в датчика.
4. управлението си е точно зад панела с дисплея,една правоъгълна платка с 3 буски

5. контролера си подава сигнала към датчика и датчика си го връща до контролера (мерихме кабелите и връзките).
Колегата има проблем,ама още не можем да открием къде точно се корени

- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: помогнете проблем с климатроник b3
1. четох го и отговарях сънен
2. Не е написал че е ходил при теб и сте мерили, а само че те е питал за номера на грешката.
3. щом сте пробвали директно при блока, остава самия вход да е гръмнал, лоша спойка по буксата или утечка/късо по платката така че на входа на MCUто да се чете 0, прав ли съм ?

2. Не е написал че е ходил при теб и сте мерили, а само че те е питал за номера на грешката.
3. щом сте пробвали директно при блока, остава самия вход да е гръмнал, лоша спойка по буксата или утечка/късо по платката така че на входа на MCUто да се чете 0, прав ли съм ?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: помогнете проблем с климатроник b3
Вече има яснота по проблема 
Изнамерихме схема,която отговаря на използваната при този климатроник (доста странна на фона на по-новите) и вече горе-долу е ясно,че като е наливал антифриза е олял едно от релетата,което е доста изгнило и то от своя страна е окъсило извода за датчика към + (иначе е маса) и жизнения път на един транзистор в контролера е бил до там.Съответно това води до не пускане на компресора и не тръгване на перките...и грешката за налягането на фреона.
Оттам нататък,при слагането на новия контролер,или е изгорял и той (поради същите симптоми) или временно не е тръгнал заради наличното късно в системата.
Ще се разберем с колегата да ми завещае колата,за да я разглобя по-обстойно и да ремонтираме контролера и после да видим дали проблема е във въпросното реле,което вероятно ще трябва да се смени.
Ще снасям информация,като има развитие.


Изнамерихме схема,която отговаря на използваната при този климатроник (доста странна на фона на по-новите) и вече горе-долу е ясно,че като е наливал антифриза е олял едно от релетата,което е доста изгнило и то от своя страна е окъсило извода за датчика към + (иначе е маса) и жизнения път на един транзистор в контролера е бил до там.Съответно това води до не пускане на компресора и не тръгване на перките...и грешката за налягането на фреона.
Оттам нататък,при слагането на новия контролер,или е изгорял и той (поради същите симптоми) или временно не е тръгнал заради наличното късно в системата.
Ще се разберем с колегата да ми завещае колата,за да я разглобя по-обстойно и да ремонтираме контролера и после да видим дали проблема е във въпросното реле,което вероятно ще трябва да се смени.
Ще снасям информация,като има развитие.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: помогнете проблем с климатроник b3
Проблемите на клиамтроника вече са ясни :
Колегата си налива антифриз,при което залива реле номер 107,което си седи до съда с антифриза.То окъсаява понеже и по принцип си е било тръгнало да се скапва (доста поразтопено е цялото) и подава напрежение към контролера на климатроника,на два извода,които по принцип са сигнални.Оттам вече контролера изгаря в две свои части - едната подава сигнал към датчика за налягането на фреона и релето за перките (това е изход,който по принцип е маса,когато колата запали) и отделно му изгаря входа,който чете сигнала от датчика за налягането на фреона (маса-та се връща на друг пин,който е вход,когато колата има фреон и датчика работи).В слуача и на двата има стабилни +12V и електрониката е умряла качествено.
Оттам нататък всякакви опити с датчици и т.н. са съвсем неуспешни понеже проблема не е там.При поставянето на другия контролер,проблема си остава,понеже релето все още си е на мястото и си дава късото....хубаво,че не е седял много време,за да изпуши и той.
Сега следва смяна на реле 107,презапояване на реле 106 (заради него пък от време на време не тръгваше вентилатора в купето),смяна на контролера с друг и нещата заспиват.

Колегата си налива антифриз,при което залива реле номер 107,което си седи до съда с антифриза.То окъсаява понеже и по принцип си е било тръгнало да се скапва (доста поразтопено е цялото) и подава напрежение към контролера на климатроника,на два извода,които по принцип са сигнални.Оттам вече контролера изгаря в две свои части - едната подава сигнал към датчика за налягането на фреона и релето за перките (това е изход,който по принцип е маса,когато колата запали) и отделно му изгаря входа,който чете сигнала от датчика за налягането на фреона (маса-та се връща на друг пин,който е вход,когато колата има фреон и датчика работи).В слуача и на двата има стабилни +12V и електрониката е умряла качествено.
Оттам нататък всякакви опити с датчици и т.н. са съвсем неуспешни понеже проблема не е там.При поставянето на другия контролер,проблема си остава,понеже релето все още си е на мястото и си дава късото....хубаво,че не е седял много време,за да изпуши и той.
Сега следва смяна на реле 107,презапояване на реле 106 (заради него пък от време на време не тръгваше вентилатора в купето),смяна на контролера с друг и нещата заспиват.

- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: помогнете проблем с климатроник b3
че толкова ли е проводим антифриза 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: помогнете проблем с климатроник b3
mafiota написа:че толкова ли е проводим антифриза
Ами ако ти е доста изгнило релето,всъщност влагата е проблема

Там работата е,че са сигнали и се управляват от транзистори,които не са особено мощни (не,че няма място в контролера за яки,ама нали трябва да е йофтин

В случая идеята е,че релето от много време насам е имало мъка...т.е. се е разтапяло и нагаряло.Постепенно е хвърляло все повече искри и т.н. при което се получава един доста проводим метален прах по самата изолаторна повърхност и той с времето си се наслоява.В даден момент освен праха,идва ред и на доста влага от антифриза и късото става факт,думка контролера и всичко оттам нататък е довиждане.
Мерих го и с уред - между +12V и извода за към контролера (т.е. се пада от контолера,като сигнал) има 10-тина ома (меря изолаторната подложка на релето)

Ще видя,ако още е из сервиза,да го снимам,да видите...ама го поразчоплих малко,да го оглеждам.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 16 апр 2010 17:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: SOFIA
Re: помогнете проблем с климатроник b3
явно трябва да си купя нов контролер.някои ако има за продан да пише скоап vasko123234.че вече се видях в чудо и ще го приправя на климатик накрая.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: boichopavlov, Google [Bot], goppa и 37 госта